Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Maishan tonttu » 11.10.17 6:52

Hei taas Maisha

Yritin uteliaana kaivella tietoja täältä Ysviltä, mutta ei tainnut vastaukset osua silmään. Utelenkin nyt seuraavaa:

Juotko kahvia tai teetä? Onko jotain lempi-/inhokkimakuja?
Jalkasi koko
Saunotko paljon? Onko kylpyammetta?
Millaisia asioita ompelet tai neulot mieluiten?
Mitä mieltä olet tuoksuvista asioista? Kynttilät, saippuat yms.

Näillä tässä vaiheessa eteenpäin :)

T- Utelias-Aatu -tonttu

Maishan tonttu

ViestiKirjoittaja Maisha » 11.10.17 9:40

Hei tonttuseni! :o)

Juon kahvia sekä teetä, nykyään enemmän kahvia. Jos mä saisin päättää, niin meillä ois aina reilun kaupan kahvia, ja keskitummat etenkin on mun mieleen. Oon tosi avoin kaikkia kahveja kohtaan! Yleensä melkeinpä mikä vaan tee maistuu, kokeilen mielellään uusia makuja. Mun makunystyrät ei kieltämättä oo kovin nirsot. :D

38-39

Meillä on sunnuntaisin saunavuoro, joten sen verran tulee saunottua. Saatetaan käydä esimerkiksi metsäretkellä ennen saunavuoroa. Tykkään yleensä aika pliisuista löylyistä, ja makoilen ja nautiskelen silmät kiinni lauteilla. :D Ammetta ei ole.

Ömh, mitähän mä tykkään ommella. :D Oikeestaan tykkään ommella mitä vaan. Vaatteita (erityisesti lasten) oon ommellu enimmäkseen viime aikoina (trikoosta ja joustocollegesta) ja pienemmät palat päätyvät pipoiksi ja pannoiksi. Tykkään myös tehdä yleishyödyllisiä pussukoita, kasseja, penaaleja jne. Nukeille tykkäisin ommella vaatteita, mutta toistaiseksi en oo jaksanu suunnitella kaavoja siihen. Vähän on jo ajatuksen tasolla se, että ompelisin jotain pieniä kuusenkoristeita tms. eli kaikenlainen pieni "turhempikin" väkerrys on kivaa! Oon jo vähän pohtinut pehmolelujen ompelemista, sekin olis oikein hauskaa.

Hetkeen en oo neulonu, mut yleensä neuvon pipoja, sukkia ja lapasia. :D Jotain pieniä lelujen vaatteita myös tykkäisin ommella, ja tää on ollu ajatuksen tasolla niin kauan kuin muistan. :mrgreen: Harvemmin tulee neulottua mitään, missä menisi kovin kauaa aikaa.

Tuoksuvat asiat ei haittaa, mutta en niitä erityisesti myöskään kaipaa. Meillä saippuat ja pesuaineet on hajusteettomia, tuoksukynttilät ovat välillä mukavaa vaihtelua.
  • 0

lapsi 9/14
Maisha

ViestiKirjoittaja vilipun touhotin » 12.10.17 16:04

No, niin pikku hiljaa aivot käännetty joulumoodiin :P . Siispä kahvi vai tee? onko jotain lempimakuja?

vilipun touhotin

ViestiKirjoittaja vilippu » 12.10.17 19:25

Jee huhuilua :) Ehdottomasti kahvi. Juodaan pannukahvia ja jauhetaan itse pavut. Pidän tummapaahdosta (mies vaaleasta niin juodaan tällä hetkellä Lidlin luomupavuista jauhettua kahvia enimmäkseen). Maustetut kahvit eivät kuulu suosikkeihin.

Lähetetty minun SM-A500FU laitteesta Tapatalkilla
  • 0

A 7/10, pikku-A 10/13 sekä karvaisia kavereita
vilippu

ViestiKirjoittaja Aapan tonttu » 14.10.17 10:49

Hei Aappa
Joulu tulla jolkottelee.. [xmas]

Olisi vähän kysymyksiä:

Syötkö jotain vitamiineja tai lääkkeitä?Ei tarvii kertoa kuin että joo säännöllisesti muutamia tai paljon/ei lainkaan/vaan joskus/tms

Onko sinulla pitkät/lyhyet hiukset? Miten pidät niitä yleensä?

Mistä lapsesi erityisesti pitävät?

Mitä teet iltaisin?

Valitse yksi seuraavista:
-Unimaailma
-Linnut
-Meren eläimet
-Jännät kuviot

Aapan tonttu

ViestiKirjoittaja vilipun touhotin » 14.10.17 17:46

Ja lisää eli käytätkö kosmetiikkaa? Tavallista vai ekoa?

vilipun touhotin

ViestiKirjoittaja vilippu » 14.10.17 21:05

vilipun touhotin kirjoitti:Ja lisää eli käytätkö kosmetiikkaa? Tavallista vai ekoa?

Olen herkkäihoinen atoopikko eli rasvoja kuluu, sekä tavallista (lähinnä apteekin), että ekoa. Meikkaan harvemmin, yleensä meikit (eli ripsari ja sävyttävä päivävoide, muuta en oikein osaa käyttää :roll: ) ehtivät mennä vanhaksi ennen kuin käytän ne loppuun. Palashampoot (flow) eivät harmikseni sovi päänahalleni kun kuivattavat liikaa, parhaaksi shampooksi talvella olen todennut ihan xz tervashampoon. Muutkin pesuaineet saavat olla kosteuttavia/kuivalle iholle sopivia.
  • 0

A 7/10, pikku-A 10/13 sekä karvaisia kavereita
vilippu

ViestiKirjoittaja aappa » 16.10.17 16:57

Aapan tonttu kirjoitti:
Syötkö jotain vitamiineja tai lääkkeitä?Ei tarvii kertoa kuin että joo säännöllisesti muutamia tai paljon/ei lainkaan/vaan joskus/tms
En syö säännöllisesti lääkkeitä, kalsiumia yritän muistaa ottaa.

Onko sinulla pitkät/lyhyet hiukset? Miten pidät niitä yleensä?
Pitkät hiukset ja nyt eniten pidän erilaisilla leteillä, harmillisen vähän osaan laittaa hiuksi ja harmillisen vähän aikaakin siihen on

Mistä lapsesi erityisesti pitävät?
Isompi tykkää erityisen paljon kissoista ja my litle ponyista. Tykkää värittää ja askarrella enemmin kuin leikkiä. Pienempi rakastaa Pipsa Possua ja koiria.

Mitä teet iltaisin?
Iltaisin kun lapset nukkuvat mie neulon tai virkkaan, joskus myös leikkaan kankaita. Aikaa kuluu myös esikoisen harrastuksiin kuskaamiseen ja parina iltana on oma harrastus. Nyt yritän myös joogata kotona iltaisin, edes joskus. Usein olen myös niin väsynyt, että kun lapset on saatu sänkyihin makaan horroksessa sohvalla :oops:

Valitse yksi seuraavista:
-Unimaailma
-Linnut
-Meren eläimet
-Jännät kuviot
-> kaikki kuulostaa hyviltä, mutta valitaan unimaailma.
  • 0

1+1=3
aappa

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 17.10.17 19:29

Hei mamahjo!

Nyt on tontulle herännyt muutama kysymys tässä suunnittelutohinassa.

1. Lempiteesi, top 3? Ja onko jotain inhokkiteetä?
2. Millaisista tarinoista pidät?
3. Luetko lehtiä, jos niin millaisia?
4. Käytätkö koruja? Jos, niin millaisia?
5. Käytätkö kosmetiikkaa?
6. Jalan koko?

Eipä muuta tällä erää, tonttuilemisiin! [xmas]

mamahjon tonttu

ViestiKirjoittaja Catariinan tonttu » 18.10.17 10:14

Joulukalenteri alkaa olla hyvällä mallilla, mutta tässä vielä muutama tontun mietintämyssyyn tupsahtanut kysymys sinulle, Catariina!

- Mainitse muutama suosikki- ja inhokkikarkki.
- Millaisesta teestä pidät?
- Jos olisit eläin, mikä eläin olisit?
- Mitkä Kaari Utrion / Enni Mustosen kirjat olet lukenut?
- Miten rentoudut?
- Millaisesta musiikista pidät? Jouluna tai muutoin.
- Millaista ruokaa kokkailet? Leivotko?

Catariinan tonttu

ViestiKirjoittaja Rautalangan tonttu » 18.10.17 10:32

Tuli muutama kysymys mieleen tuossa. Askarteletko lasten kanssa? Haluaisitko siis yhteisiin askarteluihin ohjeita vai askarteletko mieluiten juoden rauhassa kahvia ja katsellen kun lapset ovat luovia?

Rautalangan tonttu

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 18.10.17 10:37

Teen mielelläni niiden kanssa yhdessä juttuja ;) mutta kahvikin maistuu ;D

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Rautalanka

ViestiKirjoittaja Catariina » 18.10.17 13:55

Catariinan tonttu kirjoitti:Joulukalenteri alkaa olla hyvällä mallilla, mutta tässä vielä muutama tontun mietintämyssyyn tupsahtanut kysymys sinulle, Catariina!

- Mainitse muutama suosikki- ja inhokkikarkki.
- Millaisesta teestä pidät?
- Jos olisit eläin, mikä eläin olisit?
- Mitkä Kaari Utrion / Enni Mustosen kirjat olet lukenut?
- Miten rentoudut?
- Millaisesta musiikista pidät? Jouluna tai muutoin.
- Millaista ruokaa kokkailet? Leivotko?

Suosikarkkeja suffeli ja pätkis, inhokkeja laku-/salmiakkisuklaa, esanssiset halvanmakuiset hedelmäkarkit (ei kuitenkaan kaikki hedelmä karkit)

Maustetut vihreätteet on lempparia.

Enni Mustoselta olen lukenut Koskivuori, Järjen ja tunteen tarinoita ja Syrjästäkatsoja -sarjat. Kaari Utriolta vain Pappilan neidot -kirjan.

Miten rentoudun, tekisi mieli sanoa mitä se on onko se syötävää. No oikeasti koitan rentoutua värittämällä, kutomalla (tällä hetkellä hartiat ei tosin sitä kestä)ja kotona kylpyammeessa Suomessa saunassa.

Jouluna kuuntelen mieluiten (mies/poika) kuoromusiikkia (korkeimmat näisäänet on liian korkeita mun korville). Muulloin hmm musiikissa pitää olla jokin juju esimerkiksi vaihteleva melodia tai äänen voimakkuus tai sitten että siinä on eri tasoja. Nykyisin autossa kuunnellaan useimmin lastenlauluja joskus kun takapenkkiläiset nukkuu kuunnellaan Haloo Helsinkiä, Dire Straitsia, Elonkerjuuta, Abbaa, Queenia yms

Kokkaan pakolliset, tykkäisin silloin tällöin hifistellä ruoan kanssa enemmän mutta nyt ei aika riitä käyttämään 3 h aktiiviseen ruoan laittoon yhtä ruokaa kohti. Miehen kanssa tykätään intialaisesta ruoasta. Syödään keskivertoa kasvispainotteisemmin 2-3 kana/jauheliharuokaa viikossa. Mielusti syötäisiin vielä enemmänkin kasvisruokia, mutta lapsi nirsoilee papuja ja linssejä ellei ne ole muusattu näkymättömiksi. Leivon jonkin verran. Ekat piparkakut tehdään varmaan lapsen synttäreille marraskuun lopussa. Nyt etsin reseptejä joissa ei tarvitsisi vaahdottaa lapsen kanssa yhdessä leivottavaksi.
  • 0

Catariina

ViestiKirjoittaja mamahjo » 18.10.17 15:38

mamahjon tonttu kirjoitti:Hei mamahjo!

Nyt on tontulle herännyt muutama kysymys tässä suunnittelutohinassa.

1. Lempiteesi, top 3? Ja onko jotain inhokkiteetä?
2. Millaisista tarinoista pidät?
3. Luetko lehtiä, jos niin millaisia?
4. Käytätkö koruja? Jos, niin millaisia?
5. Käytätkö kosmetiikkaa?
6. Jalan koko?

Eipä muuta tällä erää, tonttuilemisiin! [xmas]

Oi ihanaa!
1. Tällä hetkellä vihreä sitruuna-inkivääri, musta chai, kamomillatee. Inhokkeja on nämä esansseilla maustetut kuppikakkuteet ja kumppanit. Niin joo ja mustaherkuan esanssi kaikkialla aiheuttaa päänsärkyä.
2. Tarinoista. Hmm. No siis kirjoja tykkään lukea jännitystä, Pottereita, ja ehkä vähän sopivassa suhteessa romantiikkaa, mutta ei todellakaan se pääasia yleensä saa olla. Oisko tarinat samaa? Niin joo ja sopivan humoristiset, ei kuitenkaan ihan Juoppohullun päiväkirja -tyyliä.
3. Meille tulee Aku Ankka, Tiede ja Suomenkuvalehti. Näistä tällä hetkellä luen varmaan eniten omaksi iloksi Suomenkuvalehteä, lasten iloksi Aku Ankkaa. En ole kovin naistenlehtityyliä.
4. Aa, olen rakastunut riippuviin korviksiin! Niitä on puisia, metallisia ja legoista tehtyjä. Niin joo ja Elvarin karkkikorujakin muutamat. Kaulakorut ja rannekorut unohan vaihtaa, aina kyllä joku on kaulassa. Joskus kyllä muistan vaihtaa jonkun kaulakorunkin, niitä ei vaan kovin paljoa ole.
5. Melko vähän käytän kosmetiikkaa. Puuteria saatan aamulla sipasta että naama ei kiiltäisi niin kovin. Huulipunaa oon tykästynyt laittamaan juhliin, ois kiva oppia laittamaan se niin että pysyykin. Ripsaria ja muuta myös juhliin tms jos jaksan.
6. 40-41, hyvin epätarkan mittaamisen perusteella ehkä about 25,5cm.
  • 0

Neljä ihmistä.
mamahjo

ViestiKirjoittaja taroun tonttu » 18.10.17 21:21

Täällä ollaan yhä!
Muutamia matkan varrella esiin putkahtaneita kysymyksiä.

-Juotko mielelläsi kahvia tai teetä? Millaista?
-Jääkö lukemiselle aikaa?
-Kuinka rentoudut kotona yksin parhaiten?
-Onko vehnä niin nou nou, että tuotteiden on oltava gluteiinittomia vai riittääkö vain ettei sisällä suoranaisesti vehnää?
-Millaiset värit ovat ihan pannassa olemassa esillä kodissanne käyttötuotteissa?

Jatkoa seuraa varmasti myöhemmin [xmas]

taroun tonttu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat