Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja mamahjo » 11.10.13 19:25

Minäkin vastaan :) Pennien mainitsemat reseptit, ihan mun mielestä leivontaan ja ruuanlaittoon (jouluiset!) ilahduttais. Sitten itseäni vois ilahduttaa ihan vaikka peli-, kirja-, laulu- tms. vinkkaukset. Välttämättä minua ei erityisesti kivet tai tammenterhot niin ilahduttais, mutta jos niistä ois jotain kivaa pientä ja käytännöllistä keksitty, niin sitten toki.
  • 0

Neljä ihmistä.
mamahjo

ViestiKirjoittaja kiikku » 11.10.13 19:39

Löytyykö tältä budjetin ylittävältä tontulta jotain käytännöllistä ruoka-ainekaapista? Mä sain esim. toissajoulun kalenterista kuivattuja suppilovahveroita. Jossain sysvypaketissa sain ohjeita tsi-jalkakylpyihin ja niihin myös raaka-aineita; suolaa ja kahvinpuruja ainakin. Nää oli tosi kivoja lahjoja.

Muutenkin kannattaa ehkä tehdä kotona pientä inventaariota. Olisiko sulla jossain laatikon pohjalla jotain, mikä olisi jo tällä hetkellä ns. ilmaista, mutta ilahduttaisi kalenterin saajaa?
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
kiikku

ViestiKirjoittaja ouppa » 11.10.13 20:11

Mua ainakin ilahduttaisi vanhat puretut korut, joista saisi itse värkkäillä uusia. Myös reseptit ja kirjalistat olis kivoja. Tai jos tontulla on nou hauta esim. puutarhanhoidosta, niin siihenkin olis kiva saada vinkkejä.

Muoks. Niin ja mielelläni lukisin vanhoja aikakausilehtiä aiheena puutarha, sisustus, joulu, näpertely...
  • 0

minä, ukkeli ja pikkuemäntä 9/13

Elämän ei tarvitse olla täydellistä, kunhan se on onnellista. Ja nyt se on niin onnellista että Ysväilen hyvin harvoin...
ouppa

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 11.10.13 21:29

Hei vaan Satuhahmo!

Tonttu täällä taas. Muutama kysymys jälleen.

Miten hemmottelet itseäsi? Pidätkö muusta suklaasta kuin tummasta suklaasta? Juotko teetä? Miten juot kahvia? Juoko miehesi teetä, kahvia? Entä maistuuko suklaa? Luetko ja jos luet niin mitä? Käytätkö koruja ja jos niin millaisia? Lempimausteesi? Tykkäätkö laittaa ruokaa? Jos kalenterista paljastuisi käsityötarvikkeita, mitä toivoisit sen olevan?

Satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 12.10.13 9:48

Satuhahmon tonttu kirjoitti:Miten hemmottelet itseäsi?
Suklaalla, kahvilakäynnillä, uudella käsityöllä, juoksulenkillä. Tuli ensin mieleen vaahtokylpy, mut ei meillä edes ole kylpyammetta :lol:
Pidätkö muusta suklaasta kuin tummasta suklaasta?
Pidän. Paitsi valkosuklaasta, mut sepä ei olekaan suklaata.
Juotko teetä?
Joskus joo, ja meillä käy paljon teenjuojavieraitakin.
Miten juot kahvia?
Maidon tai kerman kanssa. Espressopohjaisiakin joskus, mut arki vetää suodatinkahvin suuntaan.
Juoko miehesi teetä, kahvia?
Juo, molempia. Aika tuore kahvinjuoja, ja liikuttavan innoissaan törmätessään erityisen hyvään kahviin.
Entä maistuuko suklaa?
Tumma. Tässäkin aika äärimmäinen tapaus. Meillä oli jotain erittäin tummaa (lähelle 100%), joka miulta jäi maistelun asteelle, mut tuo taisi ihan tykätä siitä :shock:
Luetko ja jos luet niin mitä?
Luen! Kirjojen suhteen oon aika tosikko, romaanin pitää olla fiksumpi kuin minä, höttöhömppä ja huonot käännökset koen ajanhukkana. Mut onneks se fiksuuden rima ei oo kovin korkealla :lol: (Esim. Dan Brownin kirjat ylittävät sen kevyesti, mut oonkin lukenu ne kaikki. Samantapaista kutkuttavuutta oon löytäny esim. Virpi Hämeen-Anttilan ja Joanne Harrisin kirjoista, vaikka varmaan nääkin ois siihen hömppäkastiin luokiteltavissa) Lehtiä luen myös, meille tulee Meidän perhe, Vauva ja Suomen kuvalehti.
Käytätkö koruja ja jos niin millaisia?
Kaulassa on aina jotain, vakiokoruna Kalevalan My Saaga, joka vaihtuu välillä muuhun. Rannekorut tuntuu olevan tiellä, en oo tottunu pitämään. Korviksia en käytä lainkaan. Rintaneuloja kiinnittelen hattuihin ja laukkuihin.
Lempimausteesi?
Yrttimausteet. Erityisesti rakuuna, mut älä laita sitä, löysin eilen just kolme avattua purkkia / pussia maustelaatikosta [auts]
Tykkäätkö laittaa ruokaa?
En... Toivoisin et tykkäisin, mut rehellisesti sanottuna en todellakaan tykkää. Päivittäinen pakkorutiini josta ilo on kaikonnut vuosia sitten. Vinkit siihen ilon löytymiseen otetaan kiitollisina vastaan :wink:
Jos kalenterista paljastuisi käsityötarvikkeita, mitä toivoisit sen olevan?
Värikkäitä vetoketjuja, virkkuukoukkuja (amigurumihullulta tytöltä on aina koukut kateissa), kangasnauhoja, tilkkuja, joku systeemi mikä estää neuletyön karkaamisen puikoilta...
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Satuhahmo

ViestiKirjoittaja PinnSvin » 12.10.13 17:17

PinnSvinin tonttu kirjoitti:PinnSvin!

Huhuu! :mrgreen: Täällä tonttusi. Ideoita alkoi heti pyörimään päässä, mutta esitän muutaman tarkentavan kysymyksen näin alkuverryttelyksi.

-leivotko? tykkäätkö ruoanlaitosta ja leivonnasta ylipäänsä?
-teetkö käsitöitä ja jos kyllä niin mitä?
-millä rentoudut, jos saat viettää hieman aikaa itseksesi joulun alla?
-juotko glögiä? Teetä? kahvia?
-luetko kirjoja ja/tai lehtiä?
-lempiherkkujasi jouluna?
-millä ja milloin koristelette (jos koristelette) kotia jouluksi?

Palaan ehkä asiaan :roll:

Ai sentään, unohdin koko huhuiluketjun. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D
Leivon tosi vähän koska meillä ei ole uunia (luit ihan oikein). Ne harvat kerrat kun leivon, paistetaan mummulassa. Leipäkoneen juuri hommasin. :D Ruuanlaitosta en tykkää erityisemmin mutta neljän lapsen perheessä sitä joutuu kovasti tekemään ja kaikki mikä sitä hommaa helpottaa, on iloks :))
Käsitöitä osaan tehdä mutta viime vuosina jääny kovin taka.-alalle. Pakolliset tulee tehtyä :/
Jos saan omaa aikaa niin yleensä nautiskelen jotain herkkuja kahvin/teen/pakurijuoman kanssa ja lueskelen jotain kivoja lehtiä jos sattuu olla, luen kirjoja tai sit siivoan :P haha
juon kaikkia noita kahvia, teetä ja glögiä :)
Rakastan melkees kaikkia jouluherkkuja :D Kui nii herkkupeppu :) Erilaiset konvehdit on ehkä parasta nii ja piparit sinihomejuuston kans :D
Ihan perinteisiä joulukoristeita laitellaa niukasti. ei mitää hirmu värikästä bling blingiä. hillitty on enempi mieleen. jouluvaloja (ei monivärisiä) ja kunttilöitä.

[onni]
  • 0

Uusioperhe-elämää
Kuva
PinnSvin

ViestiKirjoittaja starly » 12.10.13 19:24

Mäkin voisin vastata tuohon budjettia miettivän tontun kysymykseen :D Itse ilahtuisin myös lempiresepteistäsi, myös pussi hyvää teetä, suklaakonvehti tai lakupatukka olisivat minua ilahduttavia edullisia luukuntäytteitä. Tai jos varastoistasi löytyy esim. kivoja värikkäitä nappeja ym.
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja Adawadan tonttu » 12.10.13 19:29

Heippa taas adawada!

Olen unohtanut kysyä kokoasi, eli siis jalan kokoa, pienet vai isot kädet, entä mihin kokoluokkaan noin muuten kuulut?
Käytätkö asusteita vain onko tyylisi pelkistetty? Jos käytät, niin mitä mieluusti, mitä et lainkaan?
Juotko kahvia/teetä/glögiä/muita juomia. Jos niin mitä? Mitä et missään nimessä?

t: Tonttu torvelosi [xmas]

Adawadan tonttu

ViestiKirjoittaja emiliap » 12.10.13 19:34

Kyllä, budjettiongelmainen tonttu, reseptit, kuten useammat edellä jo sanoikin ovat mukavia yllätyksiä. Ehkä siihen kylkeen se reseptin the juttu! tai vasta seuraavaan pakettiin. (esim. luukku 3 = mintuusuklaakakun resepti, luukku 4= minttusuklaata) Myös kortti, runo tai muu itsetehty juttu on mukava.
  • 0

Valosydämet Puukkis 12/11 ja Taateli 3/14
emiliap
Bannattu

ViestiKirjoittaja PullaKana » 12.10.13 19:42

Minäkin vastaan budjettia miettivän tontun kysymykseen.

Minua voisi ilahduttaa kirjeellä tai kertomuksella. Esimerkiksi kirje missä kerrotaan tontun omasta joulunvietosta tai tontun lapsuuden joulunvietosta tai vaikka kalenterin teko prosessista voisi ilahduttaa. Tai mikä vaan pieni jouluinen tarina tai vaikka runo. Tai oikeastaan mikä tahansa viesti :lol:

Helpot/hyvät reseptit erityisesti nätille paperille tai kartonginpalalle kirjoitettuna ilahduttaa (niin että saan reseptin vaikka jääkaapin oveen).

Askartelujutuista vaikkapa kirjanmerkki voisi olla mukava, ihailin esimerkiksi kovasti näkemääni kirjanmerkkiä mihin oli laminoitu syksyn lehtiä (en tosin tiedä onko laminointi kuinka kallista?)

Herkuista varmasti löytyy edullistakin ja tosiaan jos ompelutaitoa löytyy niin pienetkin itseommellut jutut varmaan ilahduttaa.

Ja ihan varmasti monet muut asiat mitä en listalle muistanut kirjoittaa :o)
  • 0

Äiti -77 ja Esikoinen 06/04 ja Kuopus 05/06
PullaKana

ViestiKirjoittaja tarou » 13.10.13 14:19

jos haluaa minua voi joulukalenterissa ilahduttaa ruokaresepteillä mitkä maistuisi lapsillekin ja oisi terveellisiä ( olen huono kokki mutta tykkäisin harjoitella jotain) :)
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
tarou

ViestiKirjoittaja Kurmitsan tonttu » 13.10.13 17:52

Huhuu Kurmitsa, ei sinua ole unohdettu vaan täällä ollaan jo kovasti työn touhussa :D

Esittely oli hyvin kattava mutta muutama tarkentava kysymys:

- mitkä teillä on kodin jouluvärit? entä mitä väriä käytätte muuten sisustuksessa?
- minkälaista kirjallisuutta tykkään lukea?
- pidätkö glögistä?
- vietättekö joulun kotonanne vai sukulaisissa?
- lasketko joulu(kuusen)koristeet koriste-esine -kategoriaan? [xmas]

Kurmitsan tonttu

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 13.10.13 21:35

kenen tonttu? kirjoitti:Täällä jonkun tonttu paniikissa. Budjetti meinaa ylittyä ja kivat ideat toteuttamatta jos sekaan ei saada mitään edullista.. Eli nyt kaivataan apua juuri sinulta. Kerro siis mitä erityisen halpoja (alle euro, miellellään vaikka lähes/ihan ilmaistakin) ylläreitä juuri sinulle voisi lähettää? Mikä ilahduttaisi, mikä taas ei? Voinhan olla vaikka juuri sinun tonttu!

Minäkin vastailen tähän:
Minua ainakin ilahduttaa kasvisruokareseptit tai pussi valmiiksi sekoitettuja jauhoja vaikka sämpylöitä varten. Lisäksi itse kuivatut yrtit ja teet miellyttää. Ja ilmaiset näytteet käyvät myös (pesuaineet, ruoka-aineet jne.) Kukkasien siemenet kevättä varten. Kuten jo aikaisemmin vastasin lorukortit olisi pop. Ahkeralle lukijalle kirjanmerkki toimisi ja paketti jouluisia servettejä myöskin joulun laittajalle. Kirpparilta löydetty vuoka ja resepti siihen olisi hieno. TSI osastolta minua ilahduttaisi Reilun kokoiset pannulaput, pannunalunen, samoin bambuset tiskirätit eikä pahalla katsoisi yhtä tsi kestosidettä. Paperihelmet tai muutama kuusenkoriste olisi myös tervetullut. Vetoketjuun kiinnitettävä koru löytäisi varmasti paikan. Pipoon tupsu. Satukirja kirpparilta muistuttaisi yhteisen ajan vietosta joulukiireen keskellä.
Niksit kodin saamiseen joulukuntoon saattamiseksi ilahduttaisi. Menovinkit perheelle (itse ei jaksa aina kurkkia mitä, missä, milloin)....
  • 0

Kuunkajo

ViestiKirjoittaja PullaKana » 14.10.13 13:16

Kuunkajon edullisissa vinkeissä oli paljon minullekin toimivaa :o)

Erityisesti satukirjat kirpparilta olisi ihana kokoperheen ylläri, pannunalusista ja pannulapuista on pulaa, valmiiden jauhoseosten kanssa jaksaisin ehkä helpommin leipoa.
  • 0

Äiti -77 ja Esikoinen 06/04 ja Kuopus 05/06
PullaKana

ViestiKirjoittaja Pennien tonttu » 14.10.13 17:13

Heippa.

Ei ole mielessä erityisiä kysymyksiä sinulle mutta ajattelin lähetää terveisiä että kovasti suunnitelen kalenteriasi jotta se olisi sinulle mieleinen. [xmas]

Pennien tonttu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat