Satuhahmon tonttu kirjoitti:Miten hemmottelet itseäsi?
Suklaalla, kahvilakäynnillä, uudella käsityöllä, juoksulenkillä. Tuli ensin mieleen vaahtokylpy, mut ei meillä edes ole kylpyammetta
Pidätkö muusta suklaasta kuin tummasta suklaasta?
Pidän. Paitsi valkosuklaasta, mut sepä ei olekaan suklaata.
Juotko teetä?
Joskus joo, ja meillä käy paljon teenjuojavieraitakin.
Miten juot kahvia?
Maidon tai kerman kanssa. Espressopohjaisiakin joskus, mut arki vetää suodatinkahvin suuntaan.
Juoko miehesi teetä, kahvia?
Juo, molempia. Aika tuore kahvinjuoja, ja liikuttavan innoissaan törmätessään erityisen hyvään kahviin.
Entä maistuuko suklaa?
Tumma. Tässäkin aika äärimmäinen tapaus. Meillä oli jotain erittäin tummaa (lähelle 100%), joka miulta jäi maistelun asteelle, mut tuo taisi ihan tykätä siitä
Luetko ja jos luet niin mitä?
Luen! Kirjojen suhteen oon aika tosikko, romaanin pitää olla fiksumpi kuin minä, höttöhömppä ja huonot käännökset koen ajanhukkana. Mut onneks se fiksuuden rima ei oo kovin korkealla

(Esim. Dan Brownin kirjat ylittävät sen kevyesti, mut oonkin lukenu ne kaikki. Samantapaista kutkuttavuutta oon löytäny esim. Virpi Hämeen-Anttilan ja Joanne Harrisin kirjoista, vaikka varmaan nääkin ois siihen hömppäkastiin luokiteltavissa) Lehtiä luen myös, meille tulee Meidän perhe, Vauva ja Suomen kuvalehti.
Käytätkö koruja ja jos niin millaisia?
Kaulassa on aina jotain, vakiokoruna Kalevalan My Saaga, joka vaihtuu välillä muuhun. Rannekorut tuntuu olevan tiellä, en oo tottunu pitämään. Korviksia en käytä lainkaan. Rintaneuloja kiinnittelen hattuihin ja laukkuihin.
Lempimausteesi?
Yrttimausteet. Erityisesti rakuuna, mut älä laita sitä, löysin eilen just kolme avattua purkkia / pussia maustelaatikosta
Tykkäätkö laittaa ruokaa?
En... Toivoisin et tykkäisin, mut rehellisesti sanottuna en todellakaan tykkää. Päivittäinen pakkorutiini josta ilo on kaikonnut vuosia sitten. Vinkit siihen ilon löytymiseen otetaan kiitollisina vastaan
Jos kalenterista paljastuisi käsityötarvikkeita, mitä toivoisit sen olevan?
Värikkäitä vetoketjuja, virkkuukoukkuja (amigurumihullulta tytöltä on aina koukut kateissa), kangasnauhoja, tilkkuja, joku systeemi mikä estää neuletyön karkaamisen puikoilta...