JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja vattu1:n tonttunen » 04.11.12 21:18

Vattu1

Pieniä kyselyjä joita tuli mieleen... Pidätkä tulisista jutuista? Ja kuinka tulisista.. jos et ole tulisen yatävä oletko kokeilun haluinen? Mitä lehtiä sulle tulee tai luet mieluiten?
Onko pihaa tai parveketta jossa kasvattaa kevään tullen juttuja?
Näillä pääsen alkuun ;)
T.tonttusesi

vattu1:n tonttunen

ViestiKirjoittaja SIS:in tonttunen » 04.11.12 21:25

Sis:in tonttunen kirjoitti:Heippa Sis [xmas]

Suunitelmia sinulle on jo jonkin verran mutta tässä lisäkysymyksiä:
Mitä kokoa poikasi vaatteet ovat? Vaatekoko/pipo
Onko joulu kovinkin stressaavaa aikaa helposti?
Kaipaatko pientä hetkeä itsellesi?
Lähetättekö joulukortteja?
Miten joulukoristeiden laita on, onko niitä ollenkaan?
Minkälaisia kirjoja luet? Hömppää, kauhua, jännitystä,tms
Kuka lempikirjailijasi on?
Luetteko lapselle kuinka paljon?
Juotko glögiä?

Näistä päästään liikkeelle taikka sitten huijaan ja kalenteri onkin jo täysin valmis :lol: Sen kuitenkin lupaan että se toimitetaan ovelle, ajankohtaa tiedustelen lähempänä sitten ;)

SIS:in tonttunen

ViestiKirjoittaja Pennien tonttunen » 04.11.12 23:23

Hei Pennie! Pientä huhuilua tähän väliin, ideoita pursuilee jo runsaasti, mutta pieniä tarkentavia lisäkysymyksiä vielä.

Pidätkö luonnonkosmetiikasta?
Lempivärisi?
Harrastatteko lasten kanssa jouluaskarteluja? Minkälaisia?
Leivotteko jouluna/jouluksi?
Joulunne värit?
Luetko kirjoja taikka lehtiä?
Mitä lehtiä teille tulee?
Pidätkö glögistä?

Pennien tonttunen

ViestiKirjoittaja Pennie » 05.11.12 10:00

Pennien tonttunen kirjoitti:Hei Pennie! Pientä huhuilua tähän väliin, ideoita pursuilee jo runsaasti, mutta pieniä tarkentavia lisäkysymyksiä vielä.

Pidätkö luonnonkosmetiikasta?
Lempivärisi?
Harrastatteko lasten kanssa jouluaskarteluja? Minkälaisia?
Leivotteko jouluna/jouluksi?
Joulunne värit?
Luetko kirjoja taikka lehtiä?
Mitä lehtiä teille tulee?
Pidätkö glögistä?

Huhuilua, jes! 8)

Olen kaikessa kosmetiikassa erittäin amatööri, käytän hyvin vähän yhtään mitään mutta olen ainakin kiinnostunut luonnonkosmetiikasta ja olen tykännyt tosi paljon sysvyistä ja viime vuoden joulukalenterista saamistani jutuista (mm. kuorinta-ainetta ja saippuaa). Ainoa rajoitus on mun yhä pahentunut hajusteyliherkkyys eli voimakkaita tuoksuja ei saa olla, tosin kai ne luonnonjutut on miedompia ja ööh... luonnollisempia? :mrgreen:

Lempiväri lienee tummanpunainen, tykkään myös tummasta (oschan Julietit) violetista. Omissa vaatteissa ja asusteissa olen vähän harhailija, mutta ainakaan haaleat värit ei taida mua pukea. Pinkki on kanssa kiva väri :D

Kyllä me vähän jouluaskarrellaan. Oon aika laiska askartelemaan, vaikka tykätään siitä kaikki. Jotain koristeita saatetaan tänä vuonna tehdä. Kortit hankin tänä vuonna todennäköisesti syöpäpotilaiden hyväksi.

Leivotaan ympäri vuoden paljon (paitsi tällä hetkellä kun uuninluukku on rikki, mutta leivinuunissa jos on riittävän kylmä ja sähköuunikin tulee lähiviikkoina käyttöön). Joulu ollaan tänä vuonna laivalla, mutta sitä ennen leivotaan ja syödään paljon joulutorttuja ja pipareita, todennäköisesti kakkuja ynnä muuta meidän perheen juhlasesonkiin kuuluuvaa. Tykkään kokeilla uusia reseptejä, erityisesti suklaata sisältäviä.

Eiköhän ne ole noita perinteisiä joulun värejä, tummanpunaista, kultaa, valkeaa ja vihreää.

Luen paljon kirjoja ja lehtiä. Olen aika teini kirjamaultani vissiin, just lopettelin Twilightit (ja aloitin uudelleen alusta :oops: ) tykkään myös Harry Pottereista (jotka mulla on kaikki englanniksi), Cecelia Ahernista, Marian Keyesistä, Torey Haydenista, Kaati Utriosta, Väinö Linnasta, Sujata Masseysta, Niamh Greenestä... viime vuosina olen lukenut enempi kevyttä hömppää kuin vakavampaa, mutta tykkään paljon mm. kotimaan ja pohjolan historiasta.

Mulle tulee MeNaiset ja Meidän Talo, perheeseen lisäksi muutamia yhdistyslehtiä. Jonkun joululehden sain jo äidiltäni.

Tykkään sekä vaaleasta että punaisesta alkoholittomasta glögistä, samoin isot tytöt. Olemme jo aloittaneet glögikauden :D

Lähetämme lähipiirille joulukortteja ehkä max. 30kpl. Isovanhemmille ehkä tehdään itse, loput ostetaan (niitä hyväntekeväisyyskortteja).
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Pennie

ViestiKirjoittaja fudgen tonttu » 05.11.12 13:09

FUDGE!

Pari tarkennusta vielä. Onko violetin inhosi totaalista, vai onko pieni määrä violettia muihin väreihin yhdistettynä ok? Ja voitko syödä ruokia, joissa sanotaan "saattaa sisältää jäämiä pähkinöistä" tms. vai saatko oireita jo aivan pienistäkin määristä?

T. tonttusi

fudgen tonttu

ViestiKirjoittaja fudgen tonttu » 05.11.12 13:15

Ja vielä yksi kysymys fudgelle: kahvi maustettuna vai maustamattomana?

T. hajamielinen tonttusi

fudgen tonttu

ViestiKirjoittaja fudge » 05.11.12 23:56

No violetti menee mukana, että jos on vaikka raitoja neljällä eri värillä ja yksi niistä on violetti. :lol: Kauhein on sellainen pastelli-liila. On mulla sellaista luumunpuna-violetihtavaa jopa itse valittuna vaatteena ollut. Pähkinäjäämät ei haittaa, en ole herkkä allergikko. Kahvi maustamattomana, teessä maistuu sekä maustamaton että maustettu.
  • 0

fudge

ViestiKirjoittaja Sis » 06.11.12 13:20

SIS:in tonttunen kirjoitti:Suunitelmia sinulle on jo jonkin verran mutta tässä lisäkysymyksiä:
Mitä kokoa poikasi vaatteet ovat? Vaatekoko/pipo
Onko joulu kovinkin stressaavaa aikaa helposti?
Kaipaatko pientä hetkeä itsellesi?
Miten joulukoristeiden laita on, onko niitä ollenkaan?
Minkälaisia kirjoja luet? Hömppää, kauhua, jännitystä,tms
Kuka lempikirjailijasi on?
Luetteko lapselle kuinka paljon?
Juotko glögiä?

Näistä päästään liikkeelle taikka sitten huijaan ja kalenteri onkin jo täysin valmis :lol: Sen kuitenkin lupaan että se toimitetaan ovelle, ajankohtaa tiedustelen lähempänä sitten ;)

Voi anteeksi, en ole huomannut koko huhuilua. :oops:

Muksun vaatteet ovat kokoa 80 ja pipo on kohta kai kokoa 52. (Ai miten niin iso pää?)
Joulu ei ole stressaavaa aikaa, vaan ihanaa ja kivaa. En juuri harrasta joulusiivouksia ja ruuista ja koristeluista teen vain ne, jotka sattuvat huvittamaan. Lahjojen hankkiminen taas on maailman kivointa.
Totta kai kaipaan pientä omaa hetkeä, sellaiset on ihania.
Joulukortteja lähetetään vähän miten sattuu, jonain jouluna kymmenittäin ja jonain toisena ei yhtään.
Joulukoristeita meillä on aika paljon, ja varmaan tänäkin vuonna väkerrän taas lisää, se on niin kivaa. Samoin joulukukkia ja kynttilöitä on yleensä tullut hankittua reilusti.
Luen kaikkea, mitä käsiini saan (paitsi dekkareita). Tällä hetkellä suosikkejani ovat historiallisten henkilöiden elämäkerrat ja eri aikakausista kertovat kirjat. Ikisuosikkeja ovat scifi ja fantasia. Rakastan myös tyttökirjoja ja laadukkaita lastenkirjoja, joita omistan paljon ja luen aina uudestaan.
Suosikkikirjailijoita ovat ainakin Ursula K. LeGuin, Eeva Kilpi, Laura Ingals Wilder, Marjatta Kureniemi.
Myös lapselle luetaan tosi paljon.
Juon paljon glögiä. Mies on glögihifistelijä, ja meillö glögikausi alkaa lokakuussa.

Oi, kylläpä odotan kalenteria kovasti. [onni]
  • 0

"Kirjoittaminen on suvutonta lisääntymistä" (Eeva Kilpi)

Esikko 12/2011 ja Tiitiäinen 03/2014
Sis

ViestiKirjoittaja Kyynelsilmä -95 » 07.11.12 1:04

Minä haluaisin kuulla tarkemmin tuosta glögihifistelystä, vaikkei kysymys mihinkään kalenterijuttuihin liitykään. :D
  • 0

Emo, kainalokananen (10/11) ja Tissitipunen (07/13)
Kyynelsilmä -95

ViestiKirjoittaja Sis » 07.11.12 8:20

:lol: Ehkä suurkuluttaja olisi parempi termi. Tykkää siis kovasti glögistä ja haluaa kokeilla eri laatuja ja sekoituksia, ei mitään sen kummempaa.
  • 0

Sis

ViestiKirjoittaja Sis:in tonttunen » 07.11.12 9:27

Mukavia vastauksia tulikin, toivonmukaan onnistun kalenterissa sitten.

Vielä kaksi kysymystä:
Suklaa vai pähkinät?
Ja jos kalenterissa olisi luukkuja jotka vaatisi viileän säilytyspaikan niin onnistuuko se? Ei nyt koko kalenteria tarvitsisi laittaa jääkaappiin mutta muutama ehkäpä (suht pieniä) :mrgreen:

Sis:in tonttunen

ViestiKirjoittaja Sis » 07.11.12 9:40

Varmasti tykkään kalenterista, kun jo kysymykset ovat näin osuvia! :)

Pähkinät mieluummin kuin suklaa. Ja toki jääkaappisäilytys onnistuu.
  • 0

Sis

ViestiKirjoittaja Usvan tonttunen » 09.11.12 14:05

Hei vielä kerran.

Kalenteri on jo melkein valmiina. Jotain pientä viilausta vaatii vielä. Ja näin loppusuoran kunniaksi tuli mieleeni pari lisäkysymystä. Juotko kahvia tai teetä? Minkä makuisia? Haluaisitko kokeilla jotain uusia makuja? Askarteletko? Ja jos askartelet, niin mitä tykkäät tehdä? Ymmärsin, että olet käsityötarvikehamsteri (vaiko vain kangashamsteri?). Teetkö koskaan kuitenkaan mitään ompeluksia? Tai teetkö ylipäätään mitään käsitöitä?

Tässä nyt muutama tarkentava kymysys :D Muistaisithan sitten vielä laittaa sen puhelinnumeron minulle emännän kautta, niin saan paketin helpoiten sinulle.

Tonttusi kiittää :o)

Usvan tonttunen

ViestiKirjoittaja Nipsun tonttu » 09.11.12 19:36

Heippa Nipsu

Mitä kuuluu, joko odotat kovasti kalenteriasi? Voin kertoa, että se on jo varsin hyvässä mallissa, muutama tarkentava kysymys vielä :) Osa saattaa olla hämäykseksi, tai sitten ei ;)
Minkä löytyminen kalenterista olisi ihan kammotus?
Mitä kalenterista pitäisi ehdottomasti löytyä?
Mitä toivoisit aattoaamun luukusta?
Lempikarkki tai suklaa, mitä aina ostat, jos ostat herkkuja itsellesi?
Tykkäätkö puuhastella keittiössä?

Voit vastata myös yhteisiin projekteihin uups-ketjuun, jos et tähän halua :)

Nipsun tonttu

ViestiKirjoittaja Nipsun tonttu jatkaa » 10.11.12 18:53

Tuli vielä pari juttua mieleen :)

Mikä sinulta on aina lopussa, etkä millään muista hankkia lisää?
Mitä pientä tekisi mieli, muttei kuitenkaan itse tule ostettua syystä tai toisesta?
Käytätkö koruja? Jos, niin millaisia? Korviksia, rannekoruja, kaulakoruja, sormuksia?
Luetko? Jos, niin mitä?
Itsetehty vai ostettu?
Inhokkivärit?

Toivottavasti huomaat huhuiluni pian, tai joku muu viitsii Nipsulle vinkata :)

Nipsun tonttu jatkaa

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat