Hiiripöllön tonttu kirjoitti:Huhuilua sinulle Hiiripöllö
Juotko haudukkeita? Pussi vai irtoteetä mieluummin? Kahvi papuina vai jauhettuna?
Makumaailmasi: Mausteista vai vähemmän mausteista? Eksoottista vai suomalaisia perusmakuja?
Saako kalenteri haastaa sinut kokeilemaan uutta ja erilaista vai mahdollisimman perusjuttuja?
Tyylisi kankaissa ja kodin sisustuksessa? Tarvitsetko/onko hankintalistalla neulontaan tai ompeluun jotain välineitä tai materiaaleja?
Mitä dekkarisarjoja luet? Onko joku sarja vielä aloittamatta, mutta kiinnostaisi lukea?
Millaista muistamista 5 vuotias toivoo?
Juon tosi vähän haudukkeita, koska useimmat maistuvat minusta pahalle. Nyt minulla on jotain (lahjaksi saatua) Clipperin haudukkeita, joka on hyvää. Voisin kokeilla jotain toistakin...
Juon kotona yleensä maustamattoman teen pussiteenä (laiska kun olen), mutta maustetut teet irtoteenä paremman valikoiman takia. Oleellista ei ole niinkään pussi vai irto, vaan itse tee.
Kahvi jauhettuna. Arvostan hyvää kahvia, mutta en mitään erikoisuuksia.
Makumaailmasta en oikein osaa sanoa. Jouluna tykkään jouluisista mausteista. Teessä en tykkää sitruunasta, suklaasta tai mintusta. Muita inhokkimakuja en osaa luetella.
Teessä kokeilen mielelläni uusia makuja. Olen liiankin jämähtänyt vanhoihin suosikkeihin (Forsman samovar blend ja keisarin malja). Olisi kiva löytää joku uusi suosikki...
Suklaassa, karkeissa ja kahvista pitäydyn mieluummin vanhoissa tutuissa perusmauissa.
Sisustuksessa tykkään vaaleasta ja yksinkertaisesta. Toisaalta jotkut retrojututkin miellyttävät, mutta niiden suhteen olen hyvin ronkeli. En tykkää mistään romantttisesta, kukkakuoseista yms.
Kankaissa myös yleensä aika yksinkertaista ja tummaa. Toisaalta saatan ihastua johonkin villiin digiprinttiin.
Suurin osa hankintalistalla olevista ompelujutuista menee yli kalenterin budjetin. Edullisemmista perusjutuista aina on tarvetta vetoketjuille (70 -75 cm, musta), perusvärisille resoreille (valkoinen, keskiharmaa ja tumma harmaa ovat lopussa). Neulontajutuista ohuelle (2,5 mm puikoille), kauniin väriselle sukkalangalle on aina käyttöä (en jaksa neuloa liian tumma lankaa, koska se vaatii enemmän keskittymistä..., ja tykkään värikkäistä sukista.). Olen viime vuosina panostanut hyviin välineisiin, joten laadukkaita puikkoja yms. alkaa olla riittävästi.
Dekkareissa olen luottanut pienen lähikirjaston valikoimaan. En ole seurannut yhtään uusia lupaavia kirjailijoita. Tähän en oikein osaa vastata, kun en edes itse muista mitä kaikkea olen lukenut (kirjastosta tulee usein otettua sama kirja vahingossa uudelleen).
Lapsi tykkää kaikista "poikien jutuista", merirosvoista, dinoista, tähtiensodasta, avangers hahmoista, Legoista, raksajutuista, työkaluista, aarteista, kristalleista, metsästä, pyöräilystä, askartelusta, teippaamisesta, herkuista (keksit, suklaa, suolapähkinät, popparit). Osallistutaan lapsen kanssa myös lasten kalenterivaihtoon, mutta myös minun kalenterissa voi olla jokin kiva pieni yllätys. Viime vuonna lapsi jaksoi iloita melkein kaikista luukusta. Juotiin mm. yhdessä kalenterista saatua teetä, vaikka lapsi ei ollut aiemmin teestä tykännyt. Herkut jaetaan kaikki lapsen kanssa joka tapauksessa.