Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Boyanin joulutonttu » 09.10.13 9:38

Tulin vain myhäilemään, että vain muutama luukku on vailla ideaa.
Jos tulee jotain toivetta mieleen niin hihkaise NYT! ja kerro se. ;)

Terveisin intoa täynnä oleva tonttunen!

Boyanin joulutonttu

ViestiKirjoittaja Kreetta » 09.10.13 12:15

Kreettan tonttu kirjoitti:Hei taas!

Sellaista vielä, että haittaako, jos pari pakettia on suunnattu vain lapsille?

Olen miettinyt vaateasiaa, toivottavasti et kauheasti pahastu, jos joukossa on mukana muutakin kuin luonnonmukaista materiaalia. (Olen hieman ummikko! :roll: )

Onko sulla jokin erityistoive, minkä toivoisit löytyvän jostain luukusta?
Lempparikarkit/suklaat (saa laittaa monia vaihtoehtoja!)

Eipä tältä erää muuta. Alkaa kalenterista olla muutama luukkukin jo valmiina!

Oi, jännää! Ei haittaa, jos pari pakettia on suunnattu vain lapsille. Vaatejuttu ok :)

Hmm, en ainakaan juuri nyt keksi mitään erityistoivetta. Tässä kotiäitiarjen pyörityksessä oma rauhallinen aika on aika vähissä ja jos jotain toivottavaa keksisi niin juuri jotain omaa pientä herkkua (oli se sitten syötävää tai juotavaa) tai luettavaa tms. jonka/josta voi nauttia kohtalaisen lyhyessä ajassa ;)

Olen aika kaikkiruokainen herkkujen suhteen ;) Rakastan lakritsia, mieluusti ilman täytteitä. Joulusuklaista oma suosikkisekoitus on monena vuonna ollut Geisha, Dacapo ja Fazerin sininen 8) Julia-konvehdit on myös toooosi hyviä.
  • 0

Ostan Bamse-lehdet 1-4/2014, tarjoa yv:llä :)
Kreetta
Bannattu

ViestiKirjoittaja Elinen tonttu » 09.10.13 14:37

Joku voisi esittää kaikki kysymykset kerrallakin. Joku muu taas huhuilla päivittäin...
Teet käsillä. Teetkö neuloen, ommellen, virkaten, skräpäten, tuunaillen...?

Elinen tonttu

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.10.13 19:15

HEI KUUNKAJO!!!

Luin että sulla on ollut ärsyttävä päivä ja ajattelin tulla piristämään sua. :o) Esittelysi oli oikein kiva ja on tosi mukavaa saada tehdä kalenteria juuri sulle!
Kyselen varmaan tarkemmin myöhemmin mutta nyt vähän jotain...
Kerroit neulomisesta. Teetkö muita käsitöitä? Lähetätkö yleensä joulukortteja? Askarteletko itse? Askarteletko muuten jotain? Onko teillä lorukortteja (ihan kauhean pitkälle taaksepäin en ole vielä ehtinyt stalkata, jos vaikka oletkin osallistunutkin tyyliin kaikkiin lorukorttivaihtoihin...) Niin ja ne puuttuvat puikot, minkä kokoisia olet vailla? Jos vaikka sattuisi olemaan juuri sen kokoisia ylimääräisenä... Millaisista puikoista eniten tykkät?

Vieras

ViestiKirjoittaja kuunkajon tonttu » 09.10.13 19:19

Piti vielä tulla lisäämään tuo oikea nikki, että kuunkajo varmasti huomaisi. :o)

kuunkajon tonttu

ViestiKirjoittaja Noanna » 09.10.13 19:40

.
  • 0

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:32, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Noanna

ViestiKirjoittaja Boyan » 09.10.13 23:16

Ai kun kiva, tonttu asettaa paineita. Mun luukut ei ole edes varsinaisessa harkinnassa vielä, liikaa kiireitä. ;)
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Boyan

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 10.10.13 9:39

Vieras kirjoitti:HEI KUUNKAJO!!!

Luin että sulla on ollut ärsyttävä päivä ja ajattelin tulla piristämään sua. :o) Esittelysi oli oikein kiva ja on tosi mukavaa saada tehdä kalenteria juuri sulle!
Kyselen varmaan tarkemmin myöhemmin mutta nyt vähän jotain...
Kerroit neulomisesta. Teetkö muita käsitöitä? Lähetätkö yleensä joulukortteja? Askarteletko itse? Askarteletko muuten jotain? Onko teillä lorukortteja (ihan kauhean pitkälle taaksepäin en ole vielä ehtinyt stalkata, jos vaikka oletkin osallistunutkin tyyliin kaikkiin lorukorttivaihtoihin...) Niin ja ne puuttuvat puikot, minkä kokoisia olet vailla? Jos vaikka sattuisi olemaan juuri sen kokoisia ylimääräisenä... Millaisista puikoista eniten tykkät?

Mun tonttu haluaa piristää mua. :o) *Liikuttunut* Juu oli vähän kurja päivä eilen, mutta helpotti iltaa kohti.
Minun neulominen on taas alku tekijöissä, kun oli niin paljon taukoa välissä. Pari nuttua olen tehnyt ihan itse nuttu projektiin. Saan tehtyä mm. villasukat kantapäätä lukuunottamatta. Onneksi on ystäviä, jotka auttaa asiassa. Neuleohjeiden lukemista vasta harjoittelen. Kaikenlaista on tullut tehtyä ja nyt yksi ryijy, kaulaliina kangaspuissa ja ristipistotyö työn alla. Valmistunee kesäksi 2014...
Metallisia puikkoja on. Kiinnostaisi kokeilla muita eli bambusia ja muovisia.
JOtain pientä tulee lasten kanssa askarteltua. Lorukortit puuttuu. Meillä tykätään loruilla. [onni] Englanninkieliset lorut olisi huippua, mutta suomenkieliset käy myös loistavasti.
Joulukortit on tehty yleensä itse. Noin 20kpl lähetän joulukortteja vuosittain. Tänä vuonna voi olla vähän hiljaista TSI korttien kanssa, kun muutto marraskuun lopussa. Mutta olen varautunut jo kaupasta ostetuilla korteilla, jotka yritän kirjoittaa jo nyt valmiiksi ja laitan sellaiseen paikkaan, josta löytyy muuton jälkeenkin. [ol] nim. viime muuton jäljiltä paljon tavaraa hukassa.
:D
  • 0

Kuunkajo

ViestiKirjoittaja Eline » 10.10.13 16:11

Elinen tonttu kirjoitti:Joku voisi esittää kaikki kysymykset kerrallakin. Joku muu taas huhuilla päivittäin...
Teet käsillä. Teetkö neuloen, ommellen, virkaten, skräpäten, tuunaillen...?

:D Askartelen ja leivon. Tuunailenkin pieniä juttuja kotiin. Huovutusta kokeilin ja kotona on nyt huovutuskamat odottamassa sitä kuuluisaa aikaa... :roll: Rakastan neulomista mutta saamattomuuttani ei ole tullut hankittua siihen vermeitä. :? Kaikkea tekisin enemmän jos olis vaan sitä aikaa.... :?
  • 0

E 4/12 <3 & A 5/14 <3 & Ee 11/17 <3
Eline

ViestiKirjoittaja niiskuneiti85 » 10.10.13 19:33

Niiskiksen tonttu kirjoitti:Hirvittävän kivaa olla sinun tonttusi! [onni]

Muutama lisäkysymys:
- Pidätkö leipomisesta? Mitä yleensä leivot?
- Pidätkö ruoanlaitosta?

oooo,mua on huhuiltu [onni] Nyt vasta löysin koko huhuiluketjun, anteeksi :oops: mutta siis

Tykkään leipomisesta kyllä, tosin aika harvoin leivon mitään. Silloin kun leivon niin on yleensä joku syy siihen eli jonku synttärit tai isäinpäivä tms. Joskus sitten tosin muutenkin ilman varsinaista syytä :lol: ja kaivon siis kakkua, pullaa, piirakkaa tms.

Ja ruokaa olen toooosi surkea laittamaan. Mies on meillä se joka on ollut kokki :mrgreen: no nyt mä oon kyllä joutunut opettelemaan kun lapsi pitää ruokkia vaikka mies onkin aina töissä :roll: teen aina samoja perusruokia, mutta pienesti olen alkanut jopa pitää ruuanlaitosta. Haluaisin oppia tekemään jotain helppoa ja nopeaa mutta erilaista. Esim. Jotain kasvisruokaa :)
  • 0

niiskuneiti85

ViestiKirjoittaja niiskuneiti85 » 10.10.13 19:45

niiskuneiti85 kirjoitti:
Niiskiksen tonttu kirjoitti:Hirvittävän kivaa olla sinun tonttusi! [onni]

Muutama lisäkysymys:
- Pidätkö leipomisesta? Mitä yleensä leivot?
- Pidätkö ruoanlaitosta?

oooo,mua on huhuiltu [onni] Nyt vasta löysin koko huhuiluketjun, anteeksi :oops: mutta siis

Tykkään leipomisesta kyllä, tosin aika harvoin leivon mitään. Silloin kun leivon niin on yleensä joku syy siihen eli jonku synttärit tai isäinpäivä tms. Joskus sitten tosin muutenkin ilman varsinaista syytä :lol: ja kaivon siis kakkua, pullaa, piirakkaa tms.

Ja ruokaa olen toooosi surkea laittamaan. Mies on meillä se joka on ollut kokki :mrgreen: no nyt mä oon kyllä joutunut opettelemaan kun lapsi pitää ruokkia vaikka mies onkin aina töissä :roll: teen aina samoja perusruokia, mutta pienesti olen alkanut jopa pitää ruuanlaitosta. Haluaisin oppia tekemään jotain helppoa ja nopeaa mutta erilaista. Esim. Jotain kasvisruokaa :)

Lisään vielä, että joulun alla leivotaan kyllä tavallista enemmän kun leivotaan pipareita ja joulupullia jne. [onni]
  • 0

niiskuneiti85

ViestiKirjoittaja Herkkupeppu79:lle » 11.10.13 9:49

Heippa Herkkupeppu79!

En ole unohtanut, vaikka en ole vielä huhuillut. Mukavaa saada sinun tontutettavaksi. Esittelystäsi selvisi, että meillä on paljon yhteistä.
Päässä pyörii monen monta ajatusta kalenteria varten...

Tässä muutama lisäkysymys:

- minkä väriset ja tyyliset sinun ensi talven ulkovaatteet ovat?
- teet ilmeisen paljon itse käsillä, onko tarvetta askartelu/käsityötarvikkeille?
- miten rentudut?
- tykkäätkö lukea? mitä?
- leivotko joulun aikaan muuta kuin pipareita?
- teetkö ruokaa ja leipomuksia vapaalla kädellä soveltaen vai ohjetta noudattaen?
- juotko teetä/kahvia?
- mikä on tärkeää kodin sisustuksessa käytännöllisyys/kauneus/joku muu?
- mitkä ovat teidän kodin jouluvärit?
- poltetaanko teillä kynttilöitä ilman tuoksua?
- onko teillä saunaa?

terveisin tonttusi (ei mahtunut käyttäjätunnukseen tuo tonttusana...)

Herkkupeppu79:lle

ViestiKirjoittaja kenen tonttu? » 11.10.13 16:42

Täällä jonkun tonttu paniikissa. Budjetti meinaa ylittyä ja kivat ideat toteuttamatta jos sekaan ei saada mitään edullista.. Eli nyt kaivataan apua juuri sinulta. Kerro siis mitä erityisen halpoja (alle euro, miellellään vaikka lähes/ihan ilmaistakin) ylläreitä juuri sinulle voisi lähettää? Mikä ilahduttaisi, mikä taas ei? Voinhan olla vaikka juuri sinun tonttu!

kenen tonttu?

ViestiKirjoittaja Pennie » 11.10.13 16:46

Mä ilahtuisin varmasti jostain hyvästä leivontareseptistä, missä pääsisin kokeilemaan uutta. Myös jotkut pienetkin itsetehdyt, esim. luonnosta löytyneistä jutuista tehdyt jouluiset koristeet vois olla kiva ja halpa/ilmainen juttu. Itseaskarreltu kirjanmerkki tai muu itseaskarreltu juttu on myös edullinen luukunsisältö. Kirppareilta löytää myös hyvällä tuurilla alle eurolla kivoja juttuja, tuikkukippoja, pikkurasioita tms. Niitä en tosin itse haluaisi, mutta tuli muuten vaan mieleen :D Ylipäänsä pienet omin pikku kätösin tehdyt jutut on rahallisesti halpoja mutta ajatuksellisesti arvokkaita.
  • 3

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Pennie

ViestiKirjoittaja Miuku » 11.10.13 18:08

Leivontaresepti kuulostaa kivalta myös minun korvissani. Myös kirjalista kirjastoa varten, runot tai mietelauseet, ajatukset, kirjeet, hienot taidekortit, satukortit tai kirppiksen puuhelmet, huivit, korisrellut kävyt, tammenterhot tai hevoskastanjat tai hienot kivet voisivat ilahduttaa.
Kaikenlainen krääsä ei ilahduttaisi.
  • 2

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Miuku

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat