JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noanna » 29.10.12 17:30

.
  • 0

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:36, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Noanna

ViestiKirjoittaja sateenkaari » 29.10.12 17:44

Hei tonttuni!

-Juon teetä, mutten mitään missä on punaisia marjoja

-sisustuksessa pidän puun eri sävyistä, ruskeista, mustasta, valkoisesta, vihreästä, kullasta (viimeinen varsinkin jouluna) Kotona meillä on eri-ikäisiä ja
eri tyylisiä kalusteita, itse pidän (ja vähitellen yritän viedä) kotiamme maalaisromanttisempaan tyylisuuntaan....

-käytän korvakoruja, en juurikaan muita, paitsi juhlissa myös pitkiä kaulakoruja tai huiveissa rintaneuloja

-ei ole allergioita

-pidän historiallisista romaaneista ( esim. Kaari Utrio), lehtiä joita meille tulee on ottobre, suuri käsityö, Novita, Tiede, Kirjastosta mukaan tarttuu käsityö ja askartelu tai sisustus kirjoja... niin ja puutarha kirjoja...

-jalan koko n. 39 (25 cm), pään ympärys 56,5 cm, kämmen 9 cm leveä ja 17 cm pitkä ja peukalon pituus kämmenen alusta n. 7 cm.
  • 0

Perheeni: minä, rakkaani ja tyttö 12/07
"värejä täytyy sekoittaa"
sateenkaari

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 30.10.12 11:28

Noanna kirjoitti:
Hei tonttu!

Meillä ei ole joulun väriä, kaikki menee. Minulta puuttuu jokseenkin kokonaan kiinnostus sisustamiseen, mutta kai meillä on aika hillittyjä värejä. Kyllä, muut saavat päättää :D

Laitamme lasten kanssa joulukoristeet joskus itsenäisyyspäivän aikoihin, aikaisin että ehdimme ihailla niitä ennen kuin lähdemme muualle joulunviettoon.

Terveisinä että jo ajatus kalenterista ilahduttaa kovasti, ethän ota stressiä sen tekemisestä!

Olen rento, stressaamaton tonttu ja sinulle on kiva tehdä kalenteria :o) Ajatus siitä, kun availet luukkuja tuo hymyn huulille :) Eli en ota paineita vaan nautin!

Noannan tonttu

ViestiKirjoittaja Tiinatainan tonttu » 31.10.12 14:30

Moi TT!

Tähän seuraavaan voit varmaan vastata emännän kautta jos haluat!
- montako lasta sulla olikaan? Nimet ja iät? Miehen nimi?
- kerro jokaisesta jokin tyypillinen sattumus, jota muistelette jälkikäteen?
- osallistuuko joulunviettoonne aattona muita kuin ihan ydinperhe?
- onko joulukuussa teillä mitään erikoisia päiviä, synttäreitä tai nimppareita tms?

:mrgreen:

Tiinatainan tonttu

ViestiKirjoittaja tiinataina » 31.10.12 14:55

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Moi TT!

Tähän seuraavaan voit varmaan vastata emännän kautta jos haluat!
- montako lasta sulla olikaan? Nimet ja iät? Miehen nimi?
- kerro jokaisesta jokin tyypillinen sattumus, jota muistelette jälkikäteen?
- osallistuuko joulunviettoonne aattona muita kuin ihan ydinperhe?
- onko joulukuussa teillä mitään erikoisia päiviä, synttäreitä tai nimppareita tms?

:mrgreen:

Mä nyt vastaan suoraan tähän eli
- lapsia on 6. Kim 12, Minja 10, Ada 8, Fiia 6, Mimi 4 ja Sofi 2
- Kimistä muistelemme usein sitä kun hän oli pieni poika ja häneltä kysyttiin esim. et onko Kimi hassu/ihana/suloinen yms. niin vastaus oli aina eiku mä olen Kimi vaa, Kimi vaa, kimi vaa :D . Minja kiusoittelemme silloin tällöin sillä kun hän nuorempana oli kamala väsynyt ja on silloin tosi herkkä itkuinen niin silloin kun meni överiksi niin hän aina itkeä vollotti mahdollisimman traagisesti et kukaan ei rakasta mua, mä olen niin ruma ettei kukaan voi rakastaa mua ja tyhmäkin olen enkä osaa tehää mitään hyvin :mrgreen: (apua me ollaan kamalia kun tuo naurattaa vieläkin) silloin ei auttanut muu kuin taluttaa neiti väkisin sänkyyn ja laittaa nukkumaan. Adalla taas tuli aina samaan aikaan vessahätä kun Tintulla (Minjan lempinimi) ja sit neidit istuivat naamat vastakkain toinen pöntöllä ja potalla. Apua nää mun muistelot on kyllä lähinnä siitä kun lapset on pieniä, haittaako? Fiia on meidän tuli ja salama kamalan ärhäkkä neiti joka taatusti pitää puolensa :mrgreen: on aina tekemässä kauppaa kaikesta, viimeiśin oli se et hän yritti käydä kauppaa sillä et suostuu pitämään talvihaalaria. Olis kuulemma pitänyt saada joku monsterhigh niin olisi valittamatta pukenut koko talven haalarin päällensä :lol: . Mimi keksii päivän parhaat leikit siinä vaiheessa kun pitäisi mennä nukkumaan, se kerään aina ison kassillisen tavaraa sänkyynsä mukaan ja yrittää leikkiä niillä salaa (tosin huonolla menestyksellä koska samassa huoneessa nukkuva siskonsa aloittaa joka ilta huutelun et nyt se taas leikkii). Yritystä kyllä on aina :D . Sofin mieliherkku on tällä hetkellä memmäntutu eli paula lehmä jogurtti ja harvase päivä repii isäänsä kädestä ja sanoo " tuu isi nennää pauppaa ostaa memmäntutuu tätiltä". Muutenkin se on tosi kova tyttö menemään kauppaa, aina valmiina jos joku on lähdössä jonnekkin "ofi tulee kukaan" :D .
- Voi olla et anoppi tulee tänne meille aatoksi tai sitten ollaan vain oman perheen kesken. Yleensä ollaan oltu yhdessä mun vanhempien kanssa, mutta mun isä on sen verran huonossa kunnossa ettei voi enään tänne matkustaa ja miehellä on niin lyhyt loma ettei ole järkeä lähte keski-pohjanmaalle muutamaksi päiväksi.
- Nimppareista en tiedä :oops: meillä ei ole niitä koskaan juhlittu ja joulukuu on synttärivapaa kuukausi.
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
tiinataina

ViestiKirjoittaja Sarben tonttu » 01.11.12 20:19

Heippa Sarbe!

Minkälaiset puuvillakankaat miellyttävät sun silmää, jos kyseessä on "käyttöesine"? Haluatko mieluummin valmiin "tuotteen" vai tarvikkeet + ohjeet itse tekemiseen? :)

Sarben tonttu

ViestiKirjoittaja Pantteriinan tonttu » 01.11.12 21:47

Hohoi Pantteriina!

Minä täällä taas [xmas] Tässäpä muutama pikku juttu vielä vastausta vailla :)

- leivotteko itse piparkakkuja ja jos, niin teettekö sen jonain tiettynä päivänä?
- mitkä ovat erityisherkkujasi? Mistä et pidä?
- lempivärisi?
- saunotteko? Käytättekö saunajuttuja, löylytuoksuja tms.?
- mitä lehtiä tykkäät lukea? Mitä sinulle tulee?
- millaisia koruja käytät?
- juotko teetä? Kahvia?
- onko vielä jotain, mitä minun olisi syytä tietää :) ?

Pantteriinan tonttu

ViestiKirjoittaja happy_phantom » 02.11.12 9:38

Happy_phantomin kirjoitti:HAPPY_PHANTOM!!!!

Kerroit että pidät käsitöiden tekemisestä, minkä tasoinen neuloja olet? Onnistuuko esim, pitsineuleen teko? Vai onko taitosi enemmän suora kaulaliina ainaoikealla tasoa?

onko sinulla ompelukone? saumuri?
Pidätkö pienestä näpertelystä vai suurista linjoista?
Mitkä materiaalit sopivat sormiisi? (kutittaako villa, ällöttääkö fleece, entä Teddy?)
kämmenesi leveys? kätesi pituus ranteesta sormien päähän? jalan koko?

Niin ja minkäkokoinen kalenteri saa olla? Saako se olla mallia pahvilaatikko jossa paljon pahvilaatikoita, vai seinälle ripustettava?

... eipä muuta kysyttävää tullut vielä mieleen....

T:Happy_phantomin tonttu

Oiii, huhuilluksi tuleminen on aina jotenkin niin kivaa [onni]

Semmonen perustason neuloja oon :mrgreen: Eli yleensä neulon kaulahuiveja, villasukkia, lapasia ja pipoja. Palmikot ja kirjoneuleet onnistuu (ainakin helpoimmat). Pitseneuletta en oo vielä saanut aikaiseksi kokeilla, vaikka aina pitsineulesukat nähdessä alkaa tehdä mieli :D

Ompelukone ja saumuri löytyy molemmat. Tykkään sekä että suurista linjoista että näpertelystä. Ehkä enempi teen vaatteita, mutta pienet näpertelyt (asusteet, aplikoinnit, kirjonnat) tuo mukavaa vaihtelua.(Tähän aiheeseen voisin vielä lisätä, että olen vaatetusompelija ja teen ompeluhommia ihan työkseni, eli tää on se "the mun juttu" :mrgreen: )

Käsissä tykkään kaikenlaisesta materiaalista, villa lämmittää, fleece ja teddy on mukavan pehmeitä. Ainoastaan mikrokuidut on sellasia, mitä mun kuivaakin kuivemmat kädet ei oikein kestä.

Kämmenen leveys on n. 7,5 cm (kämmenen ympärysmitta 18,5 cm), ranteesta keskarin päähän 19 cm. Jos tähän kyselyyn liittyy mahdollisesti jotkut ihanat käpälänlämmittimet, niin vinkkaan että rakastan vähän pidempiä rannekkeita (siis lapasissa ja kinttaissa yms.), ranteita palelee aina.

Jalan koko on n. 39-40.

Kalenteri saa olla ihan millainen vaan, ei rajoitteita sen suhteen :) Laatikkomallit ja seinämallit on yhtä hyviä.
  • 0

~On the tightrope/ Everything's bare/ All that there is is from here to there/ On the tightrope/ The goal is quite clear/ Don't lose yourself in your fear~

Anna +Taika 1/07, Benjamin 3/05, mies ja kasa kissoja
happy_phantom
Bannattu

ViestiKirjoittaja Tiinatainan tonttu » 02.11.12 17:24

Muisti palaa pätkittäin...

Vielä yksi kysymys :lol:
Olisiko ihan kamala pettymys, jos kalenterissasi olisi ikäänkuin kaksi osaa, toinen koko perheelle ja toinen vain sulle?
Vai haluatko mielummin, että olisi vain sulle?

Kädet syyhyää...

Tiinatainan tonttu

ViestiKirjoittaja tiinataina » 02.11.12 18:24

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Muisti palaa pätkittäin...

Olisiko ihan kamala pettymys, jos kalenterissasi olisi ikäänkuin kaksi osaa, toinen koko perheelle ja toinen vain sulle?

Kädet syyhyää...

Lapset saa jokainen oman kalenterin, niin mun toivomus oli et minäkin saisin oman kalenterin :mrgreen: .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
tiinataina

ViestiKirjoittaja pantteriinan tonttu » 02.11.12 18:57

Pantteriinan tonttu kirjoitti:Hohoi Pantteriina!

Minä täällä taas [xmas] Tässäpä muutama pikku juttu vielä vastausta vailla :)

- leivotteko itse piparkakkuja ja jos, niin teettekö sen jonain tiettynä päivänä?
- lempivärisi?
- juotko teetä? Kahvia?
- onko vielä jotain, mitä minun olisi syytä tietää :) ?

Muutama kymysys lisää :)
- mitä muuta harrastat kuin käsitöitä?
- neulotko?

[xmas]

pantteriinan tonttu

ViestiKirjoittaja Sis:in tonttunen » 02.11.12 19:34

Heippa Sis [xmas]

Suunitelmia sinulle on jo jonkin verran mutta tässä lisäkysymyksiä:
Mitä kokoa poikasi vaatteet ovat? Vaatekoko/pipo
Onko joulu kovinkin stressaavaa aikaa helposti?
Kaipaatko pientä hetkeä itsellesi?
Lähetättekö joulukortteja?
Miten joulukoristeiden laita on, onko niitä ollenkaan?
Minkälaisia kirjoja luet? Hömppää, kauhua, jännitystä,tms
Kuka lempikirjailijasi on?
Luetteko lapselle kuinka paljon?
Juotko glögiä?

Näistä päästään liikkeelle taikka sitten huijaan ja kalenteri onkin jo täysin valmis :lol: Sen kuitenkin lupaan että se toimitetaan ovelle, ajankohtaa tiedustelen lähempänä sitten ;)

Sis:in tonttunen

ViestiKirjoittaja Sarbe » 02.11.12 22:29

Sarben tonttu kirjoitti:Heippa Sarbe!

Minkälaiset puuvillakankaat miellyttävät sun silmää, jos kyseessä on "käyttöesine"? Haluatko mieluummin valmiin "tuotteen" vai tarvikkeet + ohjeet itse tekemiseen? :)

Puuvillakankaista kaikki käy.. oikeestaan riippuu tuotteest.. valkoinen/musta/violetti linja on jees.. kuvioista tyylitellyt kukat.. kaikki kyl käy ja kelpaa :) sydänkuviot on kans jees.. valmistuote on aina kiva toisaalta ohjeet itsetekemiseen saattais saada ton koneen tuolt taas käyttöön. eli ympäripyöree kaikki käy :) olen helppo ;)
  • 0

minä/84 ja mun likka 6/08
Sekä karvainen ystävämme ess Oreo 02/20
Sarbe

ViestiKirjoittaja Tonttuponttu » 03.11.12 0:28

tiinataina kirjoitti:
Tiinatainan tonttu kirjoitti:Muisti palaa pätkittäin...

Kädet syyhyää...

Lapset saa jokainen oman kalenterin, niin mun toivomus oli et minäkin saisin oman kalenterin :mrgreen: .

Okei! Täytyy jättää sit mun suuri idea ensi vuodelle :mrgreen:

Tonttuponttu

ViestiKirjoittaja pantteriina » 04.11.12 18:41

Hohoi Pantteriina!

Minä täällä taas Tässäpä muutama pikku juttu vielä vastausta vailla

- lempivärisi?
- juotko teetä? Kahvia?
- onko vielä jotain, mitä minun olisi syytä tietää ?

- Leivotaan pipareita varmaan joskus lähellä aattoa tai aikaisemmin ;)
- Tumma suklaa maistuu aina. Tuliset tai etenkin makeantuliset ruuat on [kuola]
Tummaakin tummempi kahvi on myös yksi herkuista. Karkkeja en juurikaan syö, marmeladit ei uppoa (tai no jos on pakko niin menee eli jos muutakaan ei ole, ei sillä että olisin mitenkään syöppö ;) )
- Saunotaan ja ihan ilman tuoksuja
- Suuri käsityö, Ottobre, Elle, Meidän perhe ja Maku tulee kotiin. Saman tyylisiä muita luen mielelläni tai ainakin katson kuvat. Kirjoja luen vaikka millaisia, kevyttä hömppää pääosin.
- Kaulakoruja olen yrittänyt opetella käyttämään. Avainnauha töissä kaulassa, joka on kyllä aika karsea :wink:
- teetä juon ilman kofeiinia ja kahvi menee tummapaahtoisena
- Neulon kausiluontoisesti, pitäisikin taas aloittaa. Silmukkamerkkejä olen kaivannut välillä :wink:
- Käsitöiden lisäksi harrastan koirien kanssa touhuilua ja musiikin kuuntelua ja lukemista ja...
- Lempivärit on oranssi, turkoosi ja punainen

Jihuu! kohta on joulukuu!
  • 0

Tytöt 10/06 ja 02/09
pantteriina

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat