Siriin tonttu kirjoitti:Millaisesta musiikista pidät? Käytätkö Spotify:ta? Ehditkö päivisin käyttää nettiä?
Entä luetko kirjoja, ja jos, niin millaisia?
Mistä väreistä pidät koruissa, huiveissa, vaatteissa, sisustuksessa ja joulukoristeissa? Oletko viluinen vai pysytkö talvella hyvin lämpimänä?
Entä juotko teetä, kahvia vai yrttiteetä vai vähän kaikkia näitä? Mistä herkuista pidät eniten?
Musiikkia tulee kuunneltua aika lailla laidasta laitaan, Billie holidaysta Happoradioon ja kletzmeriin. Oikeastaan raskaampi örinämusiikki on ainoa, mikä ei kolahda, muuten oon aika kaikkiruokainen musiikin suhteen. Spotify-tili mulla on, hetkeen en oo käyttänyt, kun unohdin tunnukset. Oon kyllä jo tovin miettinyt, että pitäis jaksaa kaivella ne esiin taas. Nettiä tulee yleensä käytettyä liki päivittäin, enimmäkseen kyllä ilta-aikaan, koska kahden pikkuhärveltäjän kanssa harvemmin saa rauhassa keskittyä mihinkään omiin juttuihin.
Kirjoja luen joo, viime aikoina tosin painottunut enemmän nettiin ja käsityölehtiin, kun ei jaksais kirjastossa tehdä hätäisiä hutivalintoja. Lähinnä luen romaaneja, näissäkin menee aika monenlainen, scifi-, kauhu- ja romanttiset hömpät ei niinkään kiinnosta, mutta muut on jees. Historiallisia, elämäkerrallisia, mutta myös ihan fiktiivisiä juttuja tulee luettua. Kirjoitustyyli painaa vaakakupissa eniten. Pää on sen verran lomalla, etten nyt saa mieleeni esimerkkejä kivoista kirjoittajista
.
Väreistä joulukoristuksissa kivoimmat on musta ihan niitä perinteisiä: kulta, hopea, punainen, valkoinen. Muitakin värejä voi olla, mutta esimerkiksi siniset ja vihreät blingbling-koristehilenauhat ei meillä pääse esille. Sisustuksessa meillä taitaa olla vähän kaikki värit edustettuna, tyyliä voisi ehkä luonnehtia taannoisen kuviksen opettajani sanoilla "hassulla tavalla iloinen"
.
Vaatteissa on myös aika kirjo, nyt oon koittanut panostaa vähän hillitympään skaalaan (tai ainakin ei niin vahvasti kuosillisiin), jotta yhdistely olisi helpompaa. Ruskea, turkoosi, sinapinkeltainen, luonnonvaalea, tummapunainen on vaatepuolen kärkivaihtoehdot. Koruissa vierastan oikeastaan vain kultaista, muuten niitäkin on vähän joka sorttia. En ole viluinen, oikeaa toppatakkia en ole omistanut moneen vuoteen ja joskus tekemäni huovutetut pipon ja lapaset laitoin eteenpäin, kun juuri koskaan ei ollut tarpeeksi kylmä, että olisin voinut niitä käyttää läkähtymättä (-15' ei riittänyt)
. Mutta toisaalta vetoa en siedä, vähänkin kylmemmällä mulla on pyöräillessä aina huivi ja hanskat, tosin ohuet, koska muuten on sitten kuuma.
Kahvia ja teetä kuluu molempia, kahvi yleensä tummaa, teestä menee kaikki maustettuna tai ilman. Herkkusuosikit on mantelit ja pähkinät eri kuorrutuksilla ja mustat karkit (myös jotkut suklaat, mutta niitten suhteen oon nirsompi).
(Oho, tulipa aika romaani, toivottavasti tästä jotain saa irti.)