Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja PullaKana » 07.10.13 20:57

PullaKanan tonttu kirjoitti:Mikä tuo Kiki on? Olenko missannut jonkun uuden villityksen?

Et ole missannut, se on tuon oma juttu :)
  • 0

Äiti -77 ja Esikoinen 06/04 ja Kuopus 05/06
PullaKana

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 07.10.13 21:36

Mua on huhuiltu! Tontulle sen verran malttia, että vastaan huomenna koneen ääreltä :)
  • 0

Iitaliina

ViestiKirjoittaja Elinen tonttu » 07.10.13 22:00

Eline kirjoitti:
Elinen tonttu kirjoitti:Eline hei!

Kahvi, tee vai kaakao?
Mites, syljetkö lasiin?
Eniten käyttämänne liikkumismuoto?
Onko teillä joulukuusi?
Koska joulukoristeet asennetaan vai asennetaanko ollenkaan?

Hei taas tonttu! [onni]

Kahvi! :) Aikas paljon lähiaikoina sylkenyt kun imetän ja nyt raskaana... Liikkumismuoto...? Öö, itse kävelen vaunujen kanssa tai kuljen julkisilla mutta yhdessä mennään autolla. Joulukuusta ei taideta vieläkään laittaa vaikka tykkäisin kovasti....mutta tuskin ollaan joulua kotona vielä tänäkään jouluna. :? Tai mistä sen tietää....? 8) Joulukuusi koristellaan jokatapauksessa vasta jouluaattona! Oliko näistä yhtään apua, tonttu? :D

edit. ja musiikista tykkään valtavasti...musiikki on ollut osa elämääni aina...nyttemmin vähäisemmässä roolissa. Tykkään kuitenkin tosi monenlaisesta musiikista. Joulumusiikista nyt ainakin! [xmas] Suomipopista, pop-rockista...Muse, Adele, mitä näitä nyt on...tulis hirveä lista jos alkais luettelee. :mrgreen:

oh yes! pari ideaa enemmän taas. stalkkasin jo fb:nkin kautta ja yritin hyödyntää tutun tuttuja :mrgreen:

Elinen tonttu

ViestiKirjoittaja Epelin tonttu » 08.10.13 7:45

Tässä ois näin alkuun mieleeni ponnahtaneita kysymyksiä

- Asumismuoto?
- Löytyykö tulisijaa?
- Saunaa? Saunotteko?
- Poltatteko kynttilöitä?
- Pidättekö tuoksuista?
- Käytättekö joitain tiettyjä pesuaineita?
- Onko kissallanne jotain mieltymyksiä?
- Onko teillä lorukortteja?

Epelin tonttu

ViestiKirjoittaja Miuku » 08.10.13 7:58

Heippa! Jos tottuni näkee tämän niin en muista mitä sanoin kynttilöistä. Pidän niistä periaatteessa, mutta aikas paljon meillä poltetaan noita ekologisempia, täytettäviä öljykynttilöitä.
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Miuku

ViestiKirjoittaja Epeli » 08.10.13 9:00

Epelin tonttu kirjoitti:Tässä ois näin alkuun mieleeni ponnahtaneita kysymyksiä

- Asumismuoto?
- Löytyykö tulisijaa?
- Saunaa? Saunotteko?
- Poltatteko kynttilöitä?
- Pidättekö tuoksuista?
- Käytättekö joitain tiettyjä pesuaineita?
- Onko kissallanne jotain mieltymyksiä?
- Onko teillä lorukortteja?

Ohoooo! Osasin kyllä odottaakin, kun en jotenkin osannut esittelyä kirjoittaa...

Asutaan omakotitalossa maalla.
Meillä on takka ja puukiuas, ja saunotaan kyllä. Ennen lasta tosi usein, nyt lapsen myötä harvemmin mutta sitten se on sitäkin ihanampaa. :) Ehkä jossain vaiheessa taas useammin?
Poltetaan kynttilöitä kyllä aina silloin tällöin.
Tuoksut on ok, mutta mieluummin mietoa ja hillittyä.
Pesuaineissa pyrin mahdollisimman ympäristöystävälliseen, koska tuossa on tuo vesistö vieressä.
Meidän kissa on ihan pimeä ja tosi ikäloppu. Se rakastaa (yllätys) kaikkia kolosia joihin voi tunkeutua nukkumaan, erityisesti jos niissä on jotain pehmeää. Ruuan suhteen se on silleen ronkeli, ettei suostu syömään kuin kuivaruokaa, mutta kaikki kuiva käy.
Lorukortteja ei ole vielä, mutta ovat kyllä suunnitelmissa.
  • 0

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Epeli

ViestiKirjoittaja Boyanin joulutonttu » 08.10.13 10:27

Heipä hei Boyan!

Olipas mukava lukea sinun esittelyä! Muutama kysymys niin voin alkaa pistää kalenteria toteutuskuntoon!

Eli onko teillä sauna? Jos on, niin viihdytkö saunassa?
Käytetäänkö teillä kynttilöitä? Tuoksuttomia vai tuoksullisia?
Miten hemmottelet itseäsi?
Millaisesta joulumusiikista pidät?
Asumismuotonne on?
Lempparisalmiakki?
Puuttuuko sinulta mitään kriittistä ulkoiluvarustetta(liinailua tai vaunuilua varten)?

Näillä päästään jo pitkälle. Mukavaa Joulun odotusta :o)

Boyanin joulutonttu

ViestiKirjoittaja Boyan » 08.10.13 10:43

Boyanin joulutonttu kirjoitti:Heipä hei Boyan!

Olipas mukava lukea sinun esittelyä! Muutama kysymys niin voin alkaa pistää kalenteria toteutuskuntoon!

Eli onko teillä sauna? Jos on, niin viihdytkö saunassa?
Käytetäänkö teillä kynttilöitä? Tuoksuttomia vai tuoksullisia?
Miten hemmottelet itseäsi?
Millaisesta joulumusiikista pidät?
Asumismuotonne on?
Lempparisalmiakki?
Puuttuuko sinulta mitään kriittistä ulkoiluvarustetta(liinailua tai vaunuilua varten)?

Näillä päästään jo pitkälle. Mukavaa Joulun odotusta :o)

Meillä on sauna, viihdyn saunassa kyllä. Talviaikaan meillä saunotaan kohtuullisen usein.
Kynttilöitä poltetaan, kun muistetaan. Tuoksuttomia - ja meillä on kokonainen varastollinen kynttilöitä kaapissa. :o)
En osaa sanoa, miten hemmottelen itseäni. Lähden kirppikselle ehkä. :D Istun sohvalla tekemättä mitään. ;)
Pidän monenlaisesta joulumusiikista, manhattan transferin joululevy kuuluu suosikkeihin, paljon kuunnellaan kokoelmalevyjä.
Asumme kerrostalossa.
Ei ole olemassa lempparisalmiakkia - kunhan se on salmiakkia eikä lakua niin kaikki käy. :D
Mitään kriittistä varustetta ei puutu. Pitsineulehuivia olen himoinnut ja suunnitellut neulovani tässä vielä.. en tiedä saanko aikaiseksi. ;) Mutta periaatteessa kaikkea on, mitä tarvitaankin.

Hmm, tekeeköhän raskaus mun päästä ihan höttöisen, kun tuntuu että tosi tylsiä vastauksia sain aikaan. Pahoitteluni!
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Boyan

ViestiKirjoittaja sateenkaari » 08.10.13 14:27

sateenkaaren tonttu kirjoitti:Huhuu sateenkaari! Minkälaisista luonnonmateriaali-kankaista pidät? Olisko esimerkkikuvia esim. netistä? Siis puuvilla/pellava..

Pidän kyllä luonnonmateriaalikankaista. Puuvilla, villa, pellava, bambu...jne. aina käyttötarkoituksen mukaan.
Värejä, joita itse suosin on vaaleat värit, luonnon värit (esim. oliivin/sammalen vihreä), erilaiset ruskeat värit jotkin purppuran sävyt ja turkoosi, erilaiset harmaat, kun taas lasten vaatteissa saa olla väriä sitten reippaammin (oranssia, keltaista, punaista, turkoosia). Pidän enemmän iso- ja selkeä kuvioisista kankaista kuin pienestä piiperryksestä, tosin tässäkin poikkeuksena menee tilda- tyyppisiin töihin käytettävät romanttiset kankaat mitkä on mielestäni kyllä kivoja. Miljoonia sentin kokoisia mikkihiiriä vilistävää kangasta en ikinä itse hankkisi. Pidän myös yksiväristen kankaiden yhdistelemisestä esim. vaatteissa tai sisustuksessa.

onkohan tästä sinulle mitään apua?
  • 0

Perheeni: minä, rakkaani ja tyttö 12/07
"värejä täytyy sekoittaa"
sateenkaari

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 08.10.13 16:07

Tässäpä vastauksia:
Asumme omakotitalossa.

Lapsi, tyttö 7 v. tykkää eniten suklaasta ja meidän molempien herkkua on tummat suklaat ja marjaiset vähän vaalemmatkin. Mun herkkua on myös marmeladit, etenkin tummalla suklaakuorrutteella ja kyllä viime joulun aikaan kalenterista löytyneet Juliat kelpasivat oikein hyvin myös tytölle :D Myös ranskalaiset pastillit maistuu, vähemmän syödään "sokerikarkkeja".

Joulukortteja lähtetetään lähimmille sukulaisille + kavereille noin 20 kpl vuosittain. Ainakin osa tehdään tytön kanssa yleensä itse.

Jaa, lapsen lempijutut... tykkää piirtää ja askarrella ja olla kavereiden kanssa (emmäätiiä mitä ne leikkii yhdessä). Leikit kotona vaihtelevat littlepetseistä hevosiin ja koiriin.

Sauna on, toivottavasti sen remontti valmistuisi jouluksi ja pääsisi taas saunomaan.

Käytän kosmetiikkaa vähän, laiska kun olen. Sekalaista valikoimaa ekoa ja tavallista. Huulten osalta moni tuote kutittaa kurkussa, eli jollekin ainesosalle huulirasvoissa/-punissa olen allerginen.

Anopille tulee lehtiä ihan hirveästi ja se sitten raahaa ne meille... tajusin tän vasta nyt, kun muistan kirjoittaneeni, että voi olla kierrätyslehtiä kalenterissa [auts] :lol: Saadaan luettavaksi ainakin Kotivinkki, Kodin kuvalehti, Kotiliesi, Me naiset ja välillä myös erilaisia sisustuslehtiä. Älä panikoi sen suhteen, jos sattuukin joku lehti, joka meillä jo on. Oikeastaan kaikenlaiset lehdet kiinnostaa ja tulee luettua (kunhan ei ole pelkkiä juoruja seiskasta).

Luen dekkareita ja hömppää (myös harlekiinia :oops: ). En jaksa yleensä keskittyä ja syventyä lukemiseen, eli luen mielelläni semmoista, jota voi vaan lukea sen enempää miettimättä.

Elokuvia olis ihan kiva katsoa, mutta ei vaan hirveesti tule katsottua.

Kysele vaan lisää :D
  • 0

Iitaliina

ViestiKirjoittaja tiinataina » 08.10.13 17:06

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Heippa Tiinataina! :D

Kiitos esittelystä! Kysyisin kuitenkin vielä, että:

Juotko teen lisäksi kahvia lainkaan?
Luetko kirjoja? Jos niin mitä? Etsitkö jotain erityistä opusta?
Entä lehtiä?
Mitä käsitöitä tykkäät tehdä?
Leivotko tai kokkaatko mielelläsi?
Ovatko mainitsemasi värit siis sopivia asustevärejä sinulle? Entä sisustukseen?
Saanko vielä mittoja (päänympärys, käden ja jalan koko)?

Kiitos! :)

[onni] t. Tonttusi

Jännää, mua on huhuiltu :o) ! Kahvia en juo lainkaan siis ollenkaan enkä oikein pidä kahvin mausta muutakuin mokkaruudussa :oops: :lol: . Kirjoja luen jonkin verran yleensä pidän dekkareista, paitsi tällä hetkellä olen kahlaamassa yhtä fantasia-kirjasarjaa läpi, tosin ehdin lukea vain muutamia sivuja päivässä. Lehdistä minulle tulee ottobre,suuri käsityö ja juuri erittäin hyvä puhelimyyjä sai myytyä vielä modan. Leivon ja kokkaan mutta en valitettavasti mielelläni vaan pakosta, en siis juurikaan pidä siitä. Värit ovat juurikin sellaisia asustevärejä, pukeudun aika usein mustaan. Meillä ei tällä hetkellä juurikaan sisusteta :mrgreen: , mennään näillä mitä on ja ajattellaan sittenkun aikaa.... :lol: . Mittoja eli py on n. 51-52cm , käsi on lyhyt ja leveä ja sormet paksut ja lyhyet niinkö koko akka :lol: , jalan koko on leveä 39. Jännityksellä odotan tulevaa :o) !
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
tiinataina

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 08.10.13 17:15

Satuhahmo

Tonttusi täällä kovasti vakoilee ja miettii mitä kalenteriin laittaa. Osa jutuista on jo valmiina, osa idean asteella ja ehkäpä tilaa on vielä uusille ideoillekin. Eli aika kysellä tarkennusta ja hakea lisävinkkejä.

Leivotko? Jos niin mitä?
Mitkä ovat miehesi inhokkimakuja? Mitä hankkimalla menen metsään?
Minkälaisia käsityö ja askartelujuttuja tykkäät tehdä?
Miten koristelet jouluksi?

Satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 08.10.13 17:47

Tervehdys tonttuseni! Hauskaa että olet olemassa!
Satuhahmon tonttu kirjoitti:Satuhahmo
Leivotko? Jos niin mitä?
Ööh, teoriassa joo, käytännössä en. Leivon tosi harvoin, koska luulen sen olevan hirmuisen vaivalloista (lasten kanssa), ja yllätyn aina leipoessani siitä miten helppoa se sittenkin on - ja sitten taas unohdan tämän. Enkä ehkä ikinä oo tehny mitään täysin reseptin mukaan. Sämpylöitä ja muffareita useimmiten, jotain mihin lapset pääsee hösäämään mukaan. Ja karppauskausina mantelileipää.

Mitkä ovat miehesi inhokkimakuja? Mitä hankkimalla menen metsään?
Makean ystävä ei oikein ole hän. Eli mitä terveellisempää ja oudompaa, sitä parempi. Kyseessä on tyyppi joka hörppii molkosania suoraan pullosta ja kiertää keksit ja pullat kaukaa.

Minkälaisia käsityö ja askartelujuttuja tykkäät tehdä?
Helppoja. Into ylittää kyvyt. Neulominen sujuu jo jotenkuten, virkkausta ja ompelua opettelen. Inhoan tarkkaa näpertelyä ja pipertelyä, eli aika suurpiirteisellä ja rennolla otteella valmistuvat miun askartelut (esim. kortit) ja käsityöt. Monimutkaisempi kaulahuivi, jonka aloitin vuosi sitten, on jo kymmenen sentin pituinen :roll:

Miten koristelet jouluksi?
Playmobil-hahmoista koottavalla jouluseimellä :lol: Kultaisilla kuusenkoristeilla.
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Satuhahmo

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 08.10.13 18:50

Hei Noanna!

Esittelyssäsi kerroit ihanan paljon kaikenlaista. Tässä olisi kuitenkin näin alkajaisiksi liuta tarkentavia kysymyksiä [xmas]

Teetkö käsitöitä ja jos niin mitä?
Askarteletko muuta kuin joulukortteja?
Puuttuuko käsityö/askartelutarvikkeistasi jotain erityistä?
Millaista ruokaa mieluiten kokkaat? Pidätkö leipomisesta?
Millaisia kirjoja luet mieluiten?
Millaisista herkuista suklaan lisäksi pidät?
Mistä herkuista/mauista et pidä?
Onko teillä sauna tai kylpyamme?
Poltatko kynttilöitä?

Onpas hauskaa tehdä kalenteria juuri sinulle :) Mukavia syyspäiviä tässä joulua odotellessa :o)

Terveisin kalenteritonttusi

Noannan tonttu

ViestiKirjoittaja Kreettan tonttu » 09.10.13 7:57

Hei taas!

Sellaista vielä, että haittaako, jos pari pakettia on suunnattu vain lapsille?

Olen miettinyt vaateasiaa, toivottavasti et kauheasti pahastu, jos joukossa on mukana muutakin kuin luonnonmukaista materiaalia. (Olen hieman ummikko! :roll: )

Onko sulla jokin erityistoive, minkä toivoisit löytyvän jostain luukusta?
Lempparikarkit/suklaat (saa laittaa monia vaihtoehtoja!)

Eipä tältä erää muuta. Alkaa kalenterista olla muutama luukkukin jo valmiina!

Kreettan tonttu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat