*muoks. tulikin monta viestiä väliin, tää kuuluu Jafulin viestin jälkeen
^^^ ja ^ Mie en nyt oikein ymmärrä
toki mun luetunymmärtämisessä voi olla vikaa, mut kun hain (kuten varmaan kaikki muutkin tän lukeneet) ja luin Miukun viestit hehkutusketjusta, tulkitsin suurimman osan luukuista varsin mieluisiksi, tontun kekseliäisyyttä kiitellään jne. Kynttiläjutut ei osunu, mut mitäs siitä, ei se koko kalenteria pilaa!
Tässä kuitenkin tehdään kalenteri täysin vieraalle ihmiselle esittelyn, kyselyiden ja muiden viestien perusteella, kalenterin saajaa ei voi tuntea niin, että jokainen valinta osuisi nappiin. Olen itse nyt kolmatta vuotta mukana, joka vuosi luukuista on tullut todella mieluisia juttuja ja sitten myös niitä, jotka ovat kaikkea muuta. Hutiluukuista on saattanut olla iloa muille perheenjäsenille tai olen hyödyntänyt niitä arpajaispalkintoina tai pistänyt kiertoon omien joulutervehdyksien mukana, jos on ollut jotain, mitä tiedän jonkun muun arvostavan itseäni enemmän, tavallaan se kuitenkin helpottaa minun jouluvalmistelujani, kun keksin, että tälläpä ilahdutan nyt ystävääni. Yhtään luukkua ei ole mennyt roskiin, vaan käyttöön tavalla tai toisella. Esim. tänä vuonna sain luukusta itsekuivattua salviaa, joka ei suoranaisesti minuun iskenyt, mutta mieheni puolestaan oli todella tyytyväinen ja kehui hyväksi mausteeksi. Noh, minua ei hellan ääreen saa kun pakon edestä, se selittänee paljon
Myös se resepti oli miehen mieleen, minä vaan en ole keittiöihmisiä
Toisaalta koko perhehän meillä jännää mun kalenteriluukkuja, niin kivahan se on, että on iloa sitten kaikille
Toki hehkutuksia voi kaunistella että ompa ihana kalenteri, vaikka mieli tekisi heittää se roskikseen suoraan. Itse olen huono hehkuttelemaan, tyyliini sopii paremmin vain kertoa, mitä luukusta tuli, eikä sitä kannata tulkita niin, etten tykkäisi. Ja toivon todella, ettei tonttuni pahoita mieltään ylläolevasta, kalenteri on kyllä ihan oikeasti ollut tykätty, hehkutukset on vaan jäänyt väliin töiden takia, enkä valitettavasti voi luvata parantavani tapojani ensi viikollakaan...