Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Tiinatainan tonttu » 07.12.13 18:50

Piti Tiinataina vielä kysyä, että löysitkö pokkarin välistä kirjanmerkin? Ainakin piti olla! :D

Tiinatainan tonttu

ViestiKirjoittaja Eline » 07.12.13 19:21

Elinen tonttu kirjoitti:Eline hei!!!
Se koko nettisivu/blogi-jutska... [ol] [ol] olis pitänyt jättää se jonkun nörtin hommaksi [ol] [ol] Onneksi mies on sellainen [pusi] . Sitä on nyt tää aamu korjailtu ja laitettu. Itse olen ihan tumpelo kaiken atk-asian äärellä ja tuli valittua vielä ihan ääliömäinen sivupohjakin joka nyt vaan pissi kintuille...
Enihuu, uusi yritys. unohda se edellinen osoite ja Tänne on nyt siirrytty.

Wau, mahtava sivu! :shock: :D
  • 0

E 4/12 <3 & A 5/14 <3 & Ee 11/17 <3
Eline

ViestiKirjoittaja emiliap:n tonttu » 08.12.13 13:57

Heip, näkkäri on syöntivalmista kunhan maltat paistaa riittävän pitkään! Siitä tulee ihan rapeaa ja minusta se on yksi maailman parhaista herkuista :) Kerro tykkäsittekö!

emiliap:n tonttu

ViestiKirjoittaja starly » 08.12.13 14:18

emiliap:n tonttu kirjoitti:Heip, näkkäri on syöntivalmista kunhan maltat paistaa riittävän pitkään! Siitä tulee ihan rapeaa ja minusta se on yksi maailman parhaista herkuista :) Kerro tykkäsittekö!

Mäkin voisin haluta tämän reseptin :D
  • 3

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja starlyn tonttu » 08.12.13 14:47

Chilit on tulisia, ne on thaimaalaisen suuhun sopivia eli suomalaisen suuta polttaa ;) mieheni kanssa tykkää tulisesta eikä hänkään hienonna kun ihan pienen määrän annokseensa :)

starlyn tonttu

ViestiKirjoittaja näkkäritonttu ;) » 08.12.13 18:46

starly kirjoitti:
emiliap:n tonttu kirjoitti:Heip, näkkäri on syöntivalmista kunhan maltat paistaa riittävän pitkään! Siitä tulee ihan rapeaa ja minusta se on yksi maailman parhaista herkuista :) Kerro tykkäsittekö!

Mäkin voisin haluta tämän reseptin :D

Siemennäkkileipä, 2 pellillistä

3 dl kaurahiutaleita
2 dl seesaminsiemeniä
2 dl auringonkukansiemeniä
1 dl pellavansiemeniä/kurpitsansiemeniä
4 dl karkeita ruisjauhoja
1 tl suolaa
1 tl leivinjauhetta
8 dl haaleaa vettä
1,25 dl öljyä

Sekoita kaikki aineet ja anna tekeytyä 5-10 minuuttia. Levitä pellille ja paista 200 asteessa n. 10 minuuttia. Ota pelti uunista ja viipaloi leipä sopiviin paloihin. Paista 175 asteessa vielä n. 40 minuuttia.

Ohje on alunperin googlen kautta löytynyt, jostain marttojen keskustelupalstalta. Nam [kuola]

näkkäritonttu ;)

ViestiKirjoittaja emiliap » 08.12.13 19:00

saas näkee, näkkärit menee pellille ja uuniin nyt. ;)
  • 0

Valosydämet Puukkis 12/11 ja Taateli 3/14
emiliap
Bannattu

ViestiKirjoittaja nellenin tonttu » 08.12.13 20:54

Nellen hoi, tonttusi täällä! Mausteseos on tosiaan tarkoitettu yhteen taikinaan. :o)

Toivottavasti kalenteri on viihdyttänyt, huh - onneksi on vielä monenmonta päivää jouluun. [onni] :lol:

nellenin tonttu

ViestiKirjoittaja kiikun tonttu » 09.12.13 0:51

Kiikku, ihanaa lukea hehkutuksiasi! Monesti ollut päivän kohokohta! Mukavaa, tunnut tykkäävän. :D

Vaniljatuorejuusto on tosiaan helpointa korvate sekoittamalla maustamattomaan vaniljasokeria. Itse on monesti tullut harmiteltua, ettei mistään enää löydy vaniljatuorejuustoa, se mainitaan kuitenkin monissa leivontaohjeissa. Sunnuntailla ainakin on ollut jotain vaniljatuorejuustovalmistetta, mutta itse olen sitä välttänyt tuon valmisteen takia. Oikeaa tuorejuustoa kiiiiitos!

Taisin nimetä 8. luukun tontut. Näyttivät minusta pariskunnalta Igor & Jevlena, tontut suoraan Siperiasta. :wink: En tätä uskaltanut kirjoittaa kalenteriin. :oops:

Kuva

kiikun tonttu

ViestiKirjoittaja kiikun tonttu » 09.12.13 0:58

Ja kyllä, I&J ovat ihan kotimaista tuotantoa, oikein arvasit, tonttutehtaassa tonttujen askartelemia. :wink: Olen itse asiassa helpottunut, että sekä tontut että tuikkuhommelit selvisivät vaurioitta matkasta. :lol:

kiikun tonttu

ViestiKirjoittaja kiikku » 09.12.13 6:28

Igor ja Jevlena [nauru] Kiitos, nämä nimet jääköön voimaan. Meillä on kaksi ihan kaupasta ostettua samantyylistä tonttua, mitkä meillä ei ole joulukoristeita vaan ne ovat meille adoptoituja ja siten koko vuoden esillä. Niiden nimet on Simo ja Masa :lol:
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
kiikku

ViestiKirjoittaja tiinataina » 09.12.13 10:48

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Piti Tiinataina vielä kysyä, että löysitkö pokkarin välistä kirjanmerkin? Ainakin piti olla! :D

Joo,löytyi :D , se oli aivan ihana :o) . Unohdinko hehkuttaa sen, hilipasen korjaamaan unhoduksen :lol: .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
tiinataina

ViestiKirjoittaja PinnSvin » 09.12.13 12:48

Pinnsvinin tonttu kirjoitti:Pinnsvin!

Eikö rasiassa ollut kantta? Hajamielinen tonttu täällä muistelisi, että ostaessa siinä oli kansi. Eli pitänee etsiä tonttulan kätköistä, löytyykö kansi, mikäli se on paketista pois jäänyt. Kiva kuitenkin, että rasia miellytti [onni]

Voi hyvä tavaton, oli [onni] Tarkoitin että meidän lapsuuden kodin rasiassa ei ollut :)
  • 0

Uusioperhe-elämää
Kuva
PinnSvin

ViestiKirjoittaja Adawadan tonttu » 09.12.13 12:59

Heippa Adawada!

Chili saattaa olla tulista, jos ei ole kovin tottunut. Ainakin sen rouhitun kanssa saa olla varovainen, tulee helposti liikaa. Itse laitan kyseisiä chilejä tuoreena yhteen ruoka-annokseen neljä tai viisi. Kuivattuja olen laittanut vähän vähemmän, tosin sitten on tullut käytettyä myös sitä rouhetta.

Ja tosiaan, joskus tontun runosuoni sykkii, mutta myös lainarunoja saattaa olla liikkeellä :wink:

Ja ihanaa että se suklaa sopi! Murehdin, että josko siinä kuitenkin olisi jotain mikä ei sopisi.

Niin ja vasta kun paketti oli jo lähtenyt tajusin, että jouluaaton luukun sisällössä saattaa olla jotain mikä ei käy. Luethan sisällysluettelon tarkkaan ja arvioi pitääkö se antaa sitten vain eteenpäin :(

Hyvää joulunodotuksen jatkoa!

Tonttusi [xmas]

Adawadan tonttu

ViestiKirjoittaja Katemman tonttuli » 09.12.13 13:50

Ihan olet oikein arvannut. Tsi pajalla on tuotteet valmistettu, niin jalkakylpy, saippua kuin kynttiläkin. Kynttilän mallin kehittelin itse. Toivottavasti toimiva? Ainakin anoppilassa oli toiminut ihan hyvin.

Katemman tonttuli

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat