Tosi surku, että tämä kalenterivaihto nyt aiheuttaa pahaa mieltä puolin ja toisin.
Mä olen ehkä sitä mieltä, että banni ensi vuoden kalenteriin on vähän graavi toimenpide, kun tästä ei sen tarkempaa sääntöä ole muistaakseni ollut. Ensi vuonna voisi olla joku selkeä sääntö, että jos hehkuttamisen missaa enemmän kuin x kertaa ilman hyvää syytä, joutuu jäähylle. Vaikka toisaalta on harmi sekin, että täytyy hirveästi olla sääntöjä ja rangaistuksia. Kuitenkin ilmeisesti meillä on niin erilaisia käsityksiä asioista, että jonkunlaset säännöt on paikallaan. Aika jännä kuitenkin oli huomata, ettei tuo kalenterin aikana köytykään hehkutuskeskustelu tainnut vaikuttaa ihan kaikkiin.
Having said that, mullahan oli itselläni ihan kaaosjoulukuu. Ensin olin töissä kaksi ekaa viikkoa tosi lyhyellä varoitusajalla (tehden kolmen eri ihmisen töitä, samassa paikassa sentään), ja sitten kolmanneksi viikoksi iski noro perheeseen. Toivottavasti tuli hehkuteltua edes lähes joka päivä (kalenteri oli mahtava ja hehkutin sitä livenäkin). Protestoin kyllä, kun puhutaan kämäisistä kännyhehkutuksista, kun mähän en viihdekäytä nettiä enää millään muulla laitteella. Listaa en tee, koska en itse ihan niiden funktiota ymmärrä enkä niitä itse lue. Kännylläkin onnistuisi kyllä, jos esim. tonttu niin toivoisi.
Mun joulunodotukseen kalenterit toi iloa, vaikka välillä olin kyllä ihan tulisilla hiilillä kun hehkutuksen saaminen venyi iltaan. Mutta siinä on taustalla ihan henkilökohtaiset ominaisuudet joiden kanssa mun vaan tarvii tulla toimeen (ja joka päivä kuitenkin sain hyvät hehkutukset
). Jos mun tekemää kalenteria olisi hehkutettu vain vaikkapa kahtena päivänä kolmesta, niin olisin kyllä ollut tosi murheellinen.