Jafulin tonttu kirjoitti:Jafuli hohoi!
Kalenterisi on täällä jo aika hyvällä mallilla, mutta muutama kysymys olisi vielä:
-Luetko paljon lehtiä? Ostatko joululehtiä?
-Kestoiletko itse?
-Olisiko joku pieni käsityötarvike mitä kaipaisit?
-Onko teillä tulisijaa?
-Päänympärys ja käden koko?
-Olisiko vielä jotain viimehetken toiveita?
Anteeksi, etten ollut huomannut huhuiluasi aiemmin.
- Luen kyllä mielelläni lehtiä, mutta en ole tilannut lehtiä kotiin, koska
harmistun jos en ehdikään lukea niitä. Ostan siis irtonumeroita ja luen lehtiä muuten sitten työpaikalla kahvihuoneessa tai kampaajalla käydessäni.
Seiska-tyyppinen repostelujournalismi saa aikaiseksi pahan mielen ja fyysisesti pahan olon, mutta kunnolla toimitetut lehdet (esim. Kodin Kuvalehti, Suomen kuvalehti, Image jne) kyllä nappaa. Joululehden tai pari olen joinain vuosina ostanut, koska niistä löytyy yleensä uusia ideoita joulupöytiin, mutta tänä vuonna en ole joululehtiä vielä ehtinyt ostamaan.
- Käytän kuukuppia ja (kulahtaneita)
kestositeitä. Puhdistuslappuset ja "talouspaperit" on kans kankaisia, mutta niitä käyttää toki muutkin kuin vain minä.
- Neuletarvikkeista sellaisia mille olisi tarvetta on pienet ja kevyet silmukkamerkit, kerroslaskuri, villaneula (siis se sellainen parsinneula, jossa on päässä joustava silmä, jonka läpi villalanka on helppo pujottaa neuletyötä päätellessä) ja sellaiset "tulpat", joilla sukkapuikot saa niputettua yhteen säilytyksen ajaksi niin, että silmukat ei karkaa puikoilta.
- Tulisijoja on talossa kolme. Yläkerrassa on porinmatti, joka ei nykyään turvallisuussyistä ole käytössä, koska toistaiseksi yläkerrassa nukkuu vain esikoinen, joka ei vielä osaa vahtia tulisijaa. Alakerrassa on olohuoneen takka ja keittiössä valtava puuhella, joilla molemmimla lämmitetään alakertaa koko talvikausi.
- Päänympärys on 57 cm, käden koko on ranteen taitteesta keskisormen päähän 18 cm, kämmenen pituus on 10 cm ja kämmenen leveys 9 cm.
- Viime hetken toiveita? Jos löydät jonkun kauniin, ehkä hieman vanhahtavan jouluisen postikortin tai valokuvan ja ehkä jopa kirjoitat siihen vaikka kauniin jouluisen runon tai jonkun rauhallisen ajatelman, niin laittaisin sen mielelläni jääkaapin oveen päivittäiseksi joulumielen tuojaksi.
If I say "First of all" run away because I have prepared research, data, charts and will destroy you.