Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Kuunkajo tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hiiripöllön tonttu » 05.11.16 14:18

hiiripöllö kirjoitti:
Hiiripöllön tonttu kirjoitti:Lisää kysymyksiä :D :
Tykkäätkö pähkinöistä? Onko niissä joku suosikki/inhokki?
Mites superfoodit? Käytättekö?
Millaisia koruja käytät? Entä millaiset hiuksesi on? Käytätkö hiuskoristeita, pompuloita, pantoja, huiveja? Mikä on sinun päänympärysmitta ?
Juotteko glögiä, entä alkoholia?
Mitä lehtiä teille tulee?
Mikä on perheenne yhteistä tekemistä?

Tykkään pähkinöistä. Hasselpähkinästä en tykkää. Saksanpähkinöihin olen suhtautunut raskauden jälkeen epäluuloisesti, ennen ne olivat suosikki.

Superfoodeista käytän säännöllisesti vain chia siemeniä. Muitakin olen kiinnostunut kokeilemaan.

Arkena käytän vain korvakoruja. Yleensä Kalevalakorun moderneja malleja.

Hiukset on aina poninhännällä. Minulla on ohuet, luonnonkiharat ja huonokuntoiset hiukset. Hyville, ohuille hiuksille sopiville hiuslenkeille on aina tarvetta. Pinnejä yms en osaa käyttää, ja ohuissa hiuksissa eivät soljet pysy. Kesällä käytän huivia aurinkosuojana ja välillä ulkoillessa pipon korvikkeena, jos ei ole kylmä. Päänympärys 56 cm. Täsmävinkkinä minulla on akuutti tarve hiuspannalle, jolla saa hiukset pois kasvoilta naaman pesun ajaksi. Vanha on venynyt lähes käyttökelvottomaksi.

Juodaan glögiä ja alkoholia. Lähinnä olutta, punaviiniä ja wiskyä. Viime jouluna tein ensimmäistä kertaa glögiä itse ja aion tehdä tänävuonnakin.

Minulle tulee Tiede-lehti, lapselle Aku Ankka ja lisäksi Hesari.

Perheen yhteinen tekeminen on lähinnä kotona puuhastelua. Mitään perheen yhteistä harrastusta meillä ei ole. Jossain vaiheessa meille tulee varmaan taas koira.

Millaista olutta juotte? Tummaa, vaalea,vahvaa, mietoa? Oletteko kokeilleet erilaisia glögejä, kuten omena,mustikka jne.? Kalastatteko/pilkittekö? Syöttekö mereneläviä kuten rapuja? Käyttekö pulkkamäessä?onko teillä takka? Tykkäättekö lautapeleistä?

Hiiripöllön tonttu

ViestiKirjoittaja Hapsiksen tonttu » 07.11.16 17:14

Joulukuu jo kovaa vauhtia lähestyy.... [xmas]

Onko puikot ojennuksessa, vai onko niiden säilytyksen kanssa ongelmia?
Tykkäätkö lukea lehtiä? Jos joo, niin millaisia?
Onko teillä saunaa?

Täällä meinaa tulla tontulla tuskastus, kun toivoo ymmärtävänsä sinun tykkäyksiä ja epätykkäyksiä, mutta paljon löytyy ideoita, jospa osa elis olisi nappiin :)

Hapsiksen tonttu

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 07.11.16 19:20

Hiiripöllön tonttu kirjoitti:Millaista olutta juotte? Tummaa, vaalea,vahvaa, mietoa? Oletteko kokeilleet erilaisia glögejä, kuten omena,mustikka jne.? Kalastatteko/pilkittekö? Syöttekö mereneläviä kuten rapuja? Käyttekö pulkkamäessä?onko teillä takka? Tykkäättekö lautapeleistä?

Kaikenlainen olut maistuu, paitsi hedelmä "oluet".
Omenaglögiä tein itse viime vuonna (hyvää). Joskus oli jotain Alkon mustikka glögiä (pahaa). Useimmat valmisglögit ovat olleet minun makuuni liian makeita. Mehuglögeistä en yleensä tykkää.
Kokonaisia rapuja emme ole syöneet (mutta ei meillä ole mitään periaatteellista niitä vastaan. On vaan liian hankalaa meidän makuun...). Kuorittuja pakastekatkarapuja syödään, ja mätiä.
Emme kalasta emmekä pilki.
Käydään pulkkamäessä (jos on riittävästi lunta...)
Meillä on takka (ja leivinuuni).
En tykkää lautapeleistä (enkä muistakaan peleistä).
  • 0

hiiripöllö

ViestiKirjoittaja PullaKanan tonttunen » 07.11.16 20:00

Heippa PullaKana!

Saat kalenterisi kuriirin perille toimittamana ennen kuin ensimmäinen luukku avataan. Tontullesi sattui (sen tarkemmin kuvailematta etten paljastu etukäteen) väliaikainen elämä, joka haittaa harrastamista...

PullaKanan tonttunen

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 07.11.16 20:05

USVA!

Suklaa: maito vai tumma, sattumilla vai ilman tai kenties täytteellä vai jopa ihan raakana?

Syötkö sushia? Entä papuja?

Jos lähetätte joulukortteja niin ovatko ne kaupasta vai tehty itse?

Usvan tonttu

ViestiKirjoittaja Hapsis » 07.11.16 20:58

Hapsiksen tonttu kirjoitti:Joulukuu jo kovaa vauhtia lähestyy.... [xmas]

Onko puikot ojennuksessa, vai onko niiden säilytyksen kanssa ongelmia?
Tykkäätkö lukea lehtiä? Jos joo, niin millaisia?
Onko teillä saunaa?

Täällä meinaa tulla tontulla tuskastus, kun toivoo ymmärtävänsä sinun tykkäyksiä ja epätykkäyksiä, mutta paljon löytyy ideoita, jospa osa elis olisi nappiin :)

Puikot on ihanassa (not) sekamalskassa puisessa viinilaatikossa.
Lehtiä luen kyllä, tykkään sellaisista lehdistä joissa on tarinoita oikeasta elämästä ja oikeista ihmisistä. Mulle tuli kodin kuvalehti mut sen peruin just, siitä tykkäsin kyllä. Lisäks tietysti käsityölehdet.
Sauna löytyy ja saunotaan ainakin kahdesti viikossa, talvella joskus enemmänkin.
  • 0

"Simppeli, soljuva ja järkeenkäyvä, mutta kun kaivelee pintaa syvemmältä, se onkin oletettua enemmän mutkalla"
Hapsis

ViestiKirjoittaja Usva » 08.11.16 7:13

Kivaa, minuakin on huhuiltu! :D

Suklaa: maito vai tumma, sattumilla vai ilman tai kenties täytteellä vai jopa ihan raakana?

Kaikki käy, tosin raakasuklaata en ole koskaan kokeillut. Ihan pelkkää suklaata en osta kuin korkeintaan leivontaan, tykkään täytteistä ja sattumista.

Syötkö sushia? Entä papuja?

En ole koskaan syönyt sushia, siitä tulee vain mieleen raaka kala ja sellaista en saata syödä. Tölkkipapuja laitan patoihin, kuivattuja en ole kokeillut.

Jos lähetätte joulukortteja niin ovatko ne kaupasta vai tehty itse?

Lähetän joulukortteja jonkin verran, lähinnä kaupasta ostettuja vaikkakin joskus ollaan tytön kanssa askarreltukin. En ole kovin taitava askartelija. :oops:
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 08.11.16 11:52

USVA!

Kiitos, vielä muutama lisäkysymys:

Juotko teetä? Jos juot niin millaista vai kelpaako kaikki?

Oletko miten ennakkoluuloton uusien makujen suhteen?

Tykkäätkö ruoanlaitosta?

Usvan tonttu

ViestiKirjoittaja Usva » 08.11.16 12:31

^ Juon teetä kausiluontoisesti, tykkään maustetuista joissa on vihreä tai valkoinen tee pohjana, musta on yleensä liian tuhtia. Yleensä on ihan pussiteetä, mutta on mulla siivilä irtoteetäkin varten.

Maistan uusia makuja jos joku tarjoilee, mutta itsenäisesti harvemmin uskallan mitään uutta kokeilla.

Olen aika surkea kokki ja olisin hyvin mieluusti kokkaamatta jos joku tekisi sen mun puolesta... johtuen varmaan siitä ku en vaan osaa.
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 08.11.16 12:50

^ Kiitos Usva! Täällä alkaa kalenteri muodostua, muutamaa luukkua vaille on vähintään ideat valmiina. Luultavasti pääset kokeilemaan jotain aivan uusia makuja :wink: Lupaan kuitenkin myös perinteisempiä herkkuja, luultavasti myös hieman hemmottelua. Toivottavasti myöskään resepti tai kaksi ei haittaa jos päädyn sellaisia kalenteriin laittamaan.

Usvan tonttu

ViestiKirjoittaja jonskulainen » 08.11.16 14:02

Mun tonttu!

Jos haluat uuden osoitteen, niin sen mielelläni kerron, mutta smartti ja puhnro on pysyneet samana :)
  • 0

We need to slow down so I can catch you
We need to slow down so you can catch me

Äiti, kolme maailman rakkainta naista ja maailman ihanin mies [onni]
jonskulainen

ViestiKirjoittaja Usva » 08.11.16 14:39

Usvan tonttu kirjoitti:^ Kiitos Usva! Täällä alkaa kalenteri muodostua, muutamaa luukkua vaille on vähintään ideat valmiina. Luultavasti pääset kokeilemaan jotain aivan uusia makuja :wink: Lupaan kuitenkin myös perinteisempiä herkkuja, luultavasti myös hieman hemmottelua. Toivottavasti myöskään resepti tai kaksi ei haittaa jos päädyn sellaisia kalenteriin laittamaan.

[onni] Olen ihan varma, että kalenteri tulee olemaan ihana! [onni]
  • 0

Usva

ViestiKirjoittaja Sirkun metallitonttu » 10.11.16 10:34

Hei Sirkku, tuossa tuli yhtäkkiä mieleen että joulukortit. Valmiit vai tsi? Onko suunitelma tän vuoden kortteihin jo olemassa?

Sirkun metallitonttu

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttunen » 10.11.16 10:48

Hellou hellou taas Starly, täällä panikoidaan vähän, kääks!! Vielä muutama kysymys. Kiitos edellisistä vastauksista :)

1. Saunotaanko teillä? puukiukaalla vai sähkökiukaalla?
2. Onko muita tulipesiä taloudessa käytössä?
3. Entä hiushommat? Mitä kuuluu hiustenhoitorutiineihin? Entä laittautumispuoli? Onko sulla tai lapsilla pitkät vai lyhyet hiukset? Kuluuko ponnaria, pinniä, pantaa? Letitättekö?

T: [xmas]

Starlyn tonttunen

ViestiKirjoittaja starly » 10.11.16 14:44

Starlyn tonttunen kirjoitti:Hellou hellou taas Starly, täällä panikoidaan vähän, kääks!! Vielä muutama kysymys. Kiitos edellisistä vastauksista :)

1. Saunotaanko teillä? puukiukaalla vai sähkökiukaalla?
2. Onko muita tulipesiä taloudessa käytössä?
3. Entä hiushommat? Mitä kuuluu hiustenhoitorutiineihin? Entä laittautumispuoli? Onko sulla tai lapsilla pitkät vai lyhyet hiukset? Kuluuko ponnaria, pinniä, pantaa? Letitättekö?

T: [xmas]

Huhuilua [onni]

Saunotaan sähköskiukaalla pari kertaa viikossa :D

Taloudessa ei ole tulipesiä :(

Hiustenhoitorutiinit, hmmm mä oon laiska hoitamaan/laittamaan hiuksia. Mulla on puolipitkät vaaleat hiukset, sellaiset oikein ohuet ja hennot. Hiukset on aina kiinni, yleensä sellaisella sykeröllä niskassa, joskus ponnarilla. Mä pesen hiukset yleensä palashampoolla, nyt käytössä on Flow:n suola-muta-savi tms. Hoitoaine on tällähetkellä Santen tai sitten käytän Flown etikkahuudetta yms. Tosi harvoin käytän mitään muotoilutuotteita, mutta hiuslakkaa kyllä kuluu. Mä tykkään niistä puhelinjohtoponnareista, harvoin tulee käytettyä mitään muuta kun ne jäävät vain takkuun hiuksia repimään.

Tytöilläkin on samanlaiset ohuet ja hennot hiukset kuin mulla, niissä ei mitkään pinnit tai pannat pysy. Lettikään ei tahdo pysyä, en ainakaan osaa letitittää niitä hiuksia tarpeeksi napakasti. Esikoisella on tosi pitkät hiukset ja ponnareita kyllä kuluu, samoin kuopuksellekin saa jo kivat saparot tehtyä :)
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat