Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Kuunkajo tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Boyan » 02.11.16 10:55

boyanin tonttu kirjoitti:
Boyanin tonttunen kirjoitti:Heipä hei Boyan!

'Uutama kysymys on tullut tontun mieleen

Juotko glögiä?
Syötkö suklaata? Tumma/maito/maustettu suklaa?
Millaisia kirjoja tykkäät lukea? Kertovaa vai meneekö filosofisemmat?
millaista musiikkia kuuntelet?

Hop hop, olitkohan huomannut tätä huhuilua?

Kas, anteeksi! Oli mennyt ohi silmien koko huhuilu.

En juo glögiä. Syön suklaata, maitosuklaata enemmän, muutamia tummia maustettuja. Luen valikoivasti. Olen huono tarttumaan uusiin kirjoihin, jos ei ole vahvaa fiilistä hyvästä kirjasta - vihaan jättää kirjan kesken, joten pyrin välttämään sellaisia tilanteita. En lue tietokirjallisuutta, enkä oikeastaan jaksa koskaan keskittyä mihinkään filosofisempaan. :) Musiikkia kuuntelen spotifysta, ikisuosikkeihin kuuluvat ABBA, Manhattan Transfer sekä monet suomalaiset naisartistit, nykysuomalainen musiikki on makuuni, Antti Tuisku, Mikael Gabriel, Teflon Brothers, sen sellaiset.
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Boyan

ViestiKirjoittaja heipi » 02.11.16 12:55

1. Jos kalenterista ilmestyisi kirja, olisiko se oih vai vai voih?
oih!

2. Jos riippuu kirjasta, kerrohan kuinka.
Olen nuoren lukenut paljon, mutta sitten se loppui, koska opiskelu, koska lapset, koska sitäjatätä. Nykyään en oikein osaa kirjastosta valita itselleni mitään luettavaa (paitsi esim. käsityökirjoja), joten ilolla otan kaikenlaiset kirjat ja vinkit vastaan :).
Scifi tai muuten joku örkkimörkkimörköjuttu jää tosin ehkä lukematta, että ei ehkä sellaisia :wink:.

3. Jos kalenterista ilmestyisi jouluinen koriste, ihastuttaisiko vai vihastuttaisiko? Millainen voisi olla kiva?
Oih, Ihastuisin. Näille olen aika avoin. Tykkään siitä, että jouluna on vähän kaikenkirjavia koristeita.

4. Kierrätetyt ja kirppislöydöt? Mitä mieltä?
oih :D. Saa olla kierrätettyä ja kirppistä!

5. Jotain erityistä mitä olisi kiva kalenterista löytää? Onko jokin salainen toive vielä ääneen sanomatta?
En mä nyt keksi mitään erityistä. Mua on aika helppo ilahduttaa. Ihan mitään krääsäkrääsää en toivo, mutta esim. ne joulukoristeet ei ole krääsää, niillä on selkeä funktio!
  • 0

Äiti äkäpussi (-79), Pippuriprinsessa (-08) ja Tirriäinen (-10)
sekä pari karvakaveria: Utelias Uuno ja Pikku Myy
heipi

ViestiKirjoittaja *OA*:n tonttu » 02.11.16 13:34

[xmas] *OA*! [xmas]

Terveisiä tonttupajasta, jo puolet kalanterista alkaa olla kasassa! Vielä muutamaan ideaan pyytäisin lisätietoa. :)

Luetko kirjoja tai lehtiä? Millaisia?
Millaisesta ruuasta pidät, kokkaatko mielelläsi? Onko mausteissa jotain ehdotonta suosikkia tai inhokkia.
Kuunnellaanko teillä joululauluja?
Erityisesti haluaisin kuulla mielipiteesi sitruunasta, meiramista, timjamista, aniksesta ja korianterista.
Käytätkö kosmetiikkaa? Millaisia tuotteita suosit? Kuluvatko "hemmottelutuotteet" (kylpysuolat, kasvonaamiot ym.) pois vai jäävätkö käyttämättä?
Käytätkö alkoholia?
Mikä tuo joulun juuri teidän kotiin ja sydämiin?

*OA*:n tonttu

ViestiKirjoittaja *OA* » 02.11.16 17:31

*OA*:n tonttu kirjoitti:[xmas] *OA*! [xmas]

Terveisiä tonttupajasta, jo puolet kalanterista alkaa olla kasassa! Vielä muutamaan ideaan pyytäisin lisätietoa. :)

Luetko kirjoja tai lehtiä? Millaisia?
Millaisesta ruuasta pidät, kokkaatko mielelläsi? Onko mausteissa jotain ehdotonta suosikkia tai inhokkia.
Kuunnellaanko teillä joululauluja?
Erityisesti haluaisin kuulla mielipiteesi sitruunasta, meiramista, timjamista, aniksesta ja korianterista.
Käytätkö kosmetiikkaa? Millaisia tuotteita suosit? Kuluvatko "hemmottelutuotteet" (kylpysuolat, kasvonaamiot ym.) pois vai jäävätkö käyttämättä?
Käytätkö alkoholia?
Mikä tuo joulun juuri teidän kotiin ja sydämiin?

[onni]
Luen nykyään suht hitaasti ja vähän kun aika ei tunnu riittävän. Kirjoista dekkarit ja jännärit kuuluu lukemistoon, tosin viime aikoina on ruvennut kiinnostamaan mm Tuomas Kyrö ja sen tyyliset kirjat myös. Lehdissä joululehdet ja käsityölehdet joissa on ompelujuttuja kiinnostaa eniten sekä puutarhalehdet.Kotiliesi mulle tuleekin jo Ottobren lisäksi.
Meillä syödään tosi monipuolisesti ja mies yleensä kokkailee ne. Mulla ei jotenkin riitä kärsivällisyys hommaan yhtään nykyään. Mausteita käytetään monipuolisesti. Mainitsemistasi mausteista käytetään muita paljon paitsi anista, sitruunan kuorta käytetään joskus hiukan esim marinadeissa mutta vahvasti mausteena ei. Esim sitruunapasta ei ollut meillä suosikki. Korianteri noista mainitsemistasi on käytetyin.
Joululauluista me tykätään lasten kanssa mutta ehkä ei niin perinteisenä mallina :D Herra Heinämäen joulu cd oli yks vuos kuuntelussa, ja smurffien laulamana ollaan kuunneltu.
Kosmetiikkaa käytän suh hillitysti. Mulla on yks hyvä meikkivoide, ripsari, valokynä, poskipuna ja luomiväri. Meikkivoiteeseen olen panostanu, muuten muut ei ole sen kummoisempia merkeiltään. Rasvoista käytän ihan erisania tms nykyään kun mun ihana Laveran käsirasva ja naamarasva on loppunu ja en oo saannu aikaseksi uusien ostoa kun ne on suht hintaviakin. Aina aattelen et sille rahalle on muutakin käyttöä, mutta käsirasvan kanssa varsinkin se hedelmäinen tuoksu on ihanaa. Kasvonaamiot ja kylpysuolat tuppaa aina unohtumaan, naamiot tosin helposti tuntuvat kuivattaa kasvojen ihoa.
Käytän alkoholia kyllä, samoin mies.
Joulun tuo meille sydämmiin se yhdessä olo ja sen joulun yhdessä valmistaminen. Kuusen koristelu, aattona syöminen ja saunominen. Ja illalla kun lapset nukkuu niin se rauhottuminen miehen ja äidin sekä hänen avokkinsa kanssa sohvalla karkkia syöden ja viiniä juoden. Me ollaan kyllä jouluihmisiä oltu aina noin muutenkin, mutta eniten siinä on se että ollaan yhdessä.
  • 0

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
*OA*

ViestiKirjoittaja nipsu » 02.11.16 18:04

nipsun tonttu kirjoitti:Käytätkö alkoholia?

Pinkki vai vihreä?

Käytän alkoholia. Pinkki ja vihreä, kummatkin on jees. Voisin valita kumman vaan mutta jos just nyt valitsen toisen niin pinkki. :)
  • 0

nipsu

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 02.11.16 20:20

Miuku hoi, täällä taas [xmas]
Kalenterinteko on hyvällä mallilla mutta vielä olisi kysyttävää.

Syötkö mieluiten tummaa vai vaaleampaa suklaata? Entä pidätkö valkosuklaasta? Kahvi jauhettuna vai papuina? Entä maustettu kahvi? Millainen tee on parasta? Lähetätkö joulukortteja? Jos lähetät, teetkö itse vai ostat? Käytätkö alkoholia? Suosikkimausteesi? Entä inhokkimausteet? Uusi ja outo vai tuttu ja turvallinen? Saako kalenterissa olla yllätyksiä myös lapsille vai haluatko kalenterin mieluummin olevan ihan vaan oma juttusi?

Miukun tonttu

ViestiKirjoittaja Lilin_tonttu » 03.11.16 7:29

Vielä muutama juttu on tullut mieleen.

Mitä mausteita käytät ruuanlaitossa?
Mitä asioita arvostat kirjassa eniten? (Nopea lukea, romanttinen tarina, jännitystä...)
Mitä mieltä olet runoista?

Abstrakti vai esittävä taide?
Mikä on lempikukkasi?
Onko teillä kylpyammetta?

Lilin_tonttu

ViestiKirjoittaja Lili » 03.11.16 7:50

Lilin_tonttu kirjoitti:Vielä muutama juttu on tullut mieleen.

Mitä mausteita käytät ruuanlaitossa?
Mitä asioita arvostat kirjassa eniten? (Nopea lukea, romanttinen tarina, jännitystä...)
Mitä mieltä olet runoista?

Abstrakti vai esittävä taide?
Mikä on lempikukkasi?
Onko teillä kylpyammetta?

Mulla on ibs, joten sipulittomia (ja valkosipulittomia) mausteita. Lähinnä pizzamauste, yrtit, ruohosipuli, sormisuolat, mausteöljyt, texmex-mausteet, pippurisekoitukset, curry, kurkuma jne. Kovin eksoottisia en osaa käyttää. Leivonnassa sitten nämä tutut kaneli, kardemumma, anis, vaniljatanko. Tykkään glögimausteseoksista tosi paljon.

Kirjoissa (romanttinen) tarina on ehkä paras juttu. En tykkää yhtään jännäreistä (no Christie vielä menee), mutta hömppäromsku tai esim Anni Polva, Hilja Valtonen ja muut "aavistuksen" vanhan tyylin kirjailijat on mun lempijuttuja. Vanhat Suomi-filmit ja niiden tyyli on lähellä sydäntä.

Runot. Tykkään! Kirjoitan itse runoja ja proosaa ja varsinkin Anna-Mari Kaskisen ja Maaria Leinosen runojen äärellä viihtyisin pitkään. Mutta runot kaikkinensa ovat tervetulleita!

Esittävä taide. Meillä on paljon valokuvia (mies on luontokuvaaja) seinillä, muuten tykätään aavistuksen vanhasta. Esim Martta Wendelin tekee ihania juttuja.

Lempikukka?! Vaikea sanoa. Akileija kesällä, talvella syklaami. Meillä on niitä jouluna kaikissa saatavissa väreissä.

Ei, meillä ei ole ammetta vaikka haluaisinkin. Sauna löytyy.
  • 0

Onneaan etsimässä - täyttä elämää elämässä.
Lili

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 03.11.16 9:18

Hei vielä mamahjo!

Oletko juonut pakuriteetä/kiinnostaako pakuri?

-Tonttu

mamahjon tonttu

ViestiKirjoittaja Lilin_tonttu » 03.11.16 10:20

Kiitos vastauksista! Yksi asia unohtui vielä kysyä: Juotko teesi mieluummin irto- vai pussiteenä? :)

Lilin_tonttu

ViestiKirjoittaja mamahjo » 03.11.16 11:10

mamahjon tonttu kirjoitti:Hei vielä mamahjo!

Oletko juonut pakuriteetä/kiinnostaako pakuri?

-Tonttu

Hei vaan :) Olen juonut ja kiinnostaa, mutta meillä on sitä melko runsain määrin omasta takaa.
  • 0

Neljä ihmistä.
mamahjo

ViestiKirjoittaja Lili » 03.11.16 11:31

Lilin_tonttu kirjoitti:Kiitos vastauksista! Yksi asia unohtui vielä kysyä: Juotko teesi mieluummin irto- vai pussiteenä? :)

Aivan sama! Vapaapäivinä ja vieraille haudutan irtoteetä pannussa, arkena juon pussiteetä. Teen paljon chaiteetä runsaalla maidolla ja tykkään mausteisesta teestä, mutta juon kaikenlaista yrtti- ja marjahaudukkeista rooibokseen ja mustaan teehen. Eli kaikki käy!
  • 0

Onneaan etsimässä - täyttä elämää elämässä.
Lili

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttunen » 03.11.16 22:42

Starly tonttusesi täällä hoi!

Ensinnäkin anteeksi etten ole aiemmin huhuillut. Esittelysi oli niin kattava, että siitä sai monen monta ideaa jo. Pakko kyllä myöntää, että ensin vähän säikähdin miten stalkkailu onnistuu, kun et kovin aktiivisesti ole kirjoitellut. Oho menipäs hölöttelyksi. Nyt niitä kysymyksiä.

1. Millä teillä keitetään kahvi? Pressopannulla, mutteripannulla, espressokoneella, moccamasterilla? Jollakin muulla?

2. Tunteesi glitteristä? Vain kuolleen ruumiisi yli, menee pienissä määrin vai kylpisit glitterissä, jos voisit?

3. Mitenkäs on laventelin laita, meneekö tuoksuna?

4. Entä kulta, sopiiko pienissä määrissä edes? Ja tässä puhutaan nyt kullasta värinä, ei materiaalina.

Täällä on pajailut kuumimmillaan menossa ja näihin nyt ainakin kaipaisin vastausta.
Terkuin [xmas]

Starlyn tonttunen

ViestiKirjoittaja starly » 04.11.16 14:23

Starlyn tonttunen kirjoitti:Starly tonttusesi täällä hoi!

Ensinnäkin anteeksi etten ole aiemmin huhuillut. Esittelysi oli niin kattava, että siitä sai monen monta ideaa jo. Pakko kyllä myöntää, että ensin vähän säikähdin miten stalkkailu onnistuu, kun et kovin aktiivisesti ole kirjoitellut. Oho menipäs hölöttelyksi. Nyt niitä kysymyksiä.

1. Millä teillä keitetään kahvi? Pressopannulla, mutteripannulla, espressokoneella, moccamasterilla? Jollakin muulla?

2. Tunteesi glitteristä? Vain kuolleen ruumiisi yli, menee pienissä määrin vai kylpisit glitterissä, jos voisit?

3. Mitenkäs on laventelin laita, meneekö tuoksuna?

4. Entä kulta, sopiiko pienissä määrissä edes? Ja tässä puhutaan nyt kullasta värinä, ei materiaalina.

Täällä on pajailut kuumimmillaan menossa ja näihin nyt ainakin kaipaisin vastausta.
Terkuin [xmas]

Oi ihanaa huhuilua [onni]

Anteeksi etten ole ollut kovin aktiivinen kirjoittelija viimeaikoina, tuntuu ettei koskaan ole aikaa kännykällä kirjoitella vaikka säännöllisesti täällä käynkin. Yritän tsempata sen suhteen :D
Vastauksia kysymyksiisi:

1. kahvia keitän mokkamasterilla, mutteripannu olisi haaveissa

2. Glitteri menee pienissä määrin, mutta siinäkin värillä on väliä, ei ehkä mitään kovin värikkäitä

3. Laventeli menee tuoksuna jos tuoksu ei ole liian voimakas

4. Kulta menee pienissä määrin, kyllä meillä jotain kultaisia joulukoristeita on :D
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja Miuku » 04.11.16 17:07

Miukun tonttu kirjoitti:Miuku hoi, täällä taas [xmas]
Kalenterinteko on hyvällä mallilla mutta vielä olisi kysyttävää.

Syötkö mieluiten tummaa vai vaaleampaa suklaata?

Moi! Maitosuklaaon parasta, tummakin kät. Valkoinen ei oo kauheen hyvää.
Kahvi jauhettuna vai papuina? Entä maustettu kahvi?
Hupsista, vatsani vuoksi en juuri käytä kahvia. Mutta jauhettu ja tumma paahto (kuten reko) maustetut ei oo oikein maistunu tai ehkä ne maut katoaa kahvimaitoon.

Millainen tee on parasta?
Teetön tee, rooibos ja sitruunamaiset ja yogit.

Lähetätkö joulukortteja? Jos lähetät, teetkö itse vai ostat?
Yleensä tehdään perheen yhteinen valokuvakortti.

Käytätkö alkoholia? Suosikkimausteesi? Entä inhokkimausteet?
Joo, viiniä yleisimmin. Pidän rommista, terästetystä kaakaosta ja drinkeistä. Juon vähän niin en tiedä vastaanko tähän oikein. :) Mutta alkoholi luukusta olisi mieleen :lol: .

Uusi ja outo vai tuttu ja turvallinen?
Uusi ja outo jos kyse taiteesta, resepteistä tai käsitöistä, ideoista, kirjoista..mut toisaalta olen kotihiiri ja pelokas ja saan turvaa tutuista herkuista. Mut ehkä sit kuitenkin se uusi ja outo :).

Saako kalenterissa olla yllätyksiä myös lapsille vai haluatko kalenterin mieluummin olevan ihan vaan oma juttusi?

Saa olla, mut toisaalta lapset saa mun tekemät kalenterit eli ei jää yllätyksistä puutetta.
Mulla on nelivuotias ninjaturtleshämäkkimies aktiivi, tunteellinen, mielikuvituksekas ja sydämellinen lapsi ja kahdeksanvuotias pohdiskeleva, iloinen ja sanoilla leikkivä insinööri.
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Miuku

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat