Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja emiliap » 08.11.13 20:20

Niin, voihan sen toimittaa ovelle ;)
  • 0

Valosydämet Puukkis 12/11 ja Taateli 3/14
emiliap
Bannattu

ViestiKirjoittaja Pennie » 08.11.13 20:30

Mä olen kaksi edellistä joulukalenteria toimittanut "kuriiritontun" välityksellä perille. Viime vuonna mies vei Noannalle työpäivän jälkeen ovelle (toivottavasti ei jäänyt traumoja :D) ja toissavuonna mun äiti vei kalenterin vastaanottajalle ovelle. Sysvyjä ja suklaasysvyjä mun sisko on toimittanut omalle lähialueelleen eli koko suku on hyödynnetty :lol: Mun mielestä paras on jos voi itse viedä tai etenkin jos vastaanottaja tuntee naaman niin joku toinen vie kalenterin puolesta. Oli muuten ihan älyttömän jännää yhdellä sysvykierroksella kun sysvyni (Rautalanka [onni] ) toimitti pari pakettia ovelle. 8)
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Pennie

ViestiKirjoittaja Noanna » 08.11.13 20:55

.
  • 1

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:32, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Noanna

ViestiKirjoittaja Tonttupa taas » 08.11.13 21:11

Joo, ovelle toimitus tässä olisi tavoitteena. :) Ja tosiaan kuriirin kautta joka tapauksessa. Mä aloin miettiä niin monimutkaisia juttuja, että jos kerrostalon alaovi vaikka on lukossa ja jos paketin pitäisi jotenkin vaan mystisesti materialisoitua vastaanottajalle ja... Mutta toihan tosiaan on ihan yksinkertaista, että vie vaan ovelle. Eikös hei niissä yksäreissä ollut puhelinnumerokin, salaperäinen kuriirihan voisi soittaa tuntemattomalla numerolla (kai sen vieläkin saa sillä jollain numerotähtiyhdistelmällä?) ja sopia toimitusajan.

Tonttupa taas

ViestiKirjoittaja Noanna » 09.11.13 10:44

.
  • 1

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:26, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Noanna

ViestiKirjoittaja Elinen tonttu » 09.11.13 14:05

Moikka [hei]
Luetteko lapsen kanssa satuja? Millaisia?

Elinen tonttu

ViestiKirjoittaja Elinen tonttu » 09.11.13 14:06

Hätäpäinen olen... Kalenterisi alkaa olla loppusuoralla, vielä ehdit esittämään toiveita jos sellaisia löytyy.

Elinen tonttu

ViestiKirjoittaja Eline » 09.11.13 15:07

Elinen tonttu kirjoitti:^ no tuotapa minäkin pohdin. Onko Eline sulle mahdotonta hakea vaikka esim. katajanokalta tai kekustasta omasi? Jos toimitan sulle tarkemmat ohjeet jotain kautta...

Riippuu vähän paketin koosta... :D Keskustasta pääsen helpommin hakemaankin mutta mieluiten sellaisen kokoisen ettei ole mahdotonta kuljettaa sitä just julkisilla ja/tai esim. vaunujen mukana.

Satuja ei vielä lueta, enimmäkseen vaan katsellaan kirjoja päivittäin mutta eiköhän niitä satujakin jossain vaiheessa aleta lukemaan... :)

Toiveita ei tule mieleen, tykkään kyllä hirmuisesti joulujutuista (lukea joululehtiä, leipoa, askarrella ja fiilistellä) että mitä vaan jouluista toki aina kelpaa tällaisessa yhteydessä. :)
  • 0

E 4/12 <3 & A 5/14 <3 & Ee 11/17 <3
Eline

ViestiKirjoittaja Iniwin tonttu » 09.11.13 20:53

Vielä kysäisen Iniwi parista asiasta, kalenteri on hyvässä vauhdissa..

Kuinka ahkerasti teillä kestoillaan?
Millaisia käsityönäpertelyitä tykkäät tehdä/ehdit tehdä?
Onko lähin smart posti paras paikkasi hakea paketti?

Oikein mukavaa viikonloppua ja isänpäivää!!

Tonttusi

Iniwin tonttu

ViestiKirjoittaja nellenin tonttu » 09.11.13 22:14

Heippahei nellen! Tonttu täällä, raskaan stalkkaamisen jälkeen palailen vielä tänne huhuilemaan ja utelemaan. ;) Kalenteri on jo ajatustasolla ihan valmis, paljon on hankittu ja jotain vielä hankkimattakin eli nyt on hyvä hetki vaikuttaa vielä kalenterin sisältöön. Kyselen tyhmiäkin, mutta koita kestää. :D

Juodaanko teillä kahvia/teetä/glögiä?
Onko allergioita?
Haluaisitko kalenterin, joka on vain sinulle vai saako muitakin muistaa?
Onko lapsilla omaa kalenteria?
Neulotko itse kuinka paljon?
Onko jotain neulottua tai ommeltua, jota vailla olet tällä hetkellä?
Jalan/jalkojen koot perheessänne? (riippuen siitä, onko sukille tarvetta ;) )
Askarteletko itse tai lasten kanssa?
Luetko, mitä mieluiten?
Tuleeko teille jotain lehtiä?
Katsotaanko teillä dvd-elokuvia - sinä ja puolisosi, lapset?

Tässä nyt tällä kertaa. Tontulla on täysi työ hommassa, toivottavasti lopputulos miellyttää. ;)

nellenin tonttu

ViestiKirjoittaja iniwi » 09.11.13 22:25

iiik! [onni]
Kestoilussa ollaan sekakäyttäjiä, koskien vaippoja ja talouspaperia. Kuukuppi itsellä. Kaupasta otetaan muovikasseja sen verran, että roskikseen saadaan pussit.
Ompelisin enemmän jos olisi tilaa. Nyt kyllä juuri pakkasin koneet kasaan ja vein 40vuotta vanhan työpöydän kaatopaikalle, joten seuraavat puoli vuotta lienee hiljaista sillä suunnalla. Neulomisesta innostuin tänä syksynä pitkästä aikaa kovasti. Ylipäätään tykkään kokeilla kaikkia uusia juttuja, melko laajalla skaalalla. Olen näpertelijä.
Jumbon smartposti lienee helpoin, (se ei välttämättä ole lähin).
  • 0

M-8/09, T-1/11, T-5/13
iniwi

ViestiKirjoittaja nellen » 10.11.13 0:04

nellenin tonttu kirjoitti:Heippahei nellen! Tonttu täällä, raskaan stalkkaamisen jälkeen palailen vielä tänne huhuilemaan ja utelemaan. ;) Kalenteri on jo ajatustasolla ihan valmis, paljon on hankittu ja jotain vielä hankkimattakin eli nyt on hyvä hetki vaikuttaa vielä kalenterin sisältöön. Kyselen tyhmiäkin, mutta koita kestää. :D

Juodaanko teillä kahvia/teetä/glögiä?
Onko allergioita?
Haluaisitko kalenterin, joka on vain sinulle vai saako muitakin muistaa?
Onko lapsilla omaa kalenteria?
Neulotko itse kuinka paljon?
Onko jotain neulottua tai ommeltua, jota vailla olet tällä hetkellä?
Jalan/jalkojen koot perheessänne? (riippuen siitä, onko sukille tarvetta ;) )
Askarteletko itse tai lasten kanssa?
Luetko, mitä mieluiten?
Tuleeko teille jotain lehtiä?
Katsotaanko teillä dvd-elokuvia - sinä ja puolisosi, lapset?

Tässä nyt tällä kertaa. Tontulla on täysi työ hommassa, toivottavasti lopputulos miellyttää. ;)

Oujee, huhuilua! [onni]

- Juodaan kahvia, mä juon lisäksi aina "kylmään" aikaan teetä ja glögiä tietysti joulun aikaan paljon!
- Ei ole allergioita
- Saa muistaa muitakin kalenterissa
- Lapsille (siis kahdelle vanhimmalle) olen yleensä tehnyt oman yhteisen kalenterin, mutta tänä vuonna sovittiin ettei laiteta sitä esiin vaan mennään suklaakalentereilla, partiolaisten kalenterilla ja ilmaisjakeluilla tällä kertaa (ja ehkä saa avata mun kalenterista luukkuja, jos äiti niin suo.. ;) )
- Neulon kyllä, vähän sitä sun tätä, mutta toistaiseksi aika perusjuttuja. Aina näin syksyisin tulee neulottua paljonkin, mutta kevääseen mennessä innostus lopahtaa.
- Hmmm... Näin äkkiseltään ei tule mieleen mitä neulottua/ommeltua olisin vailla.. Lapset tarttis kyllä varalapaset..
- Lapsilla ja puolisolla on villasukkia vaikka millä mitalla, mutta koska itse käytän vain villasukkia talvisaikaan, niitä ei ole koskaan liikaa! Joten jalan koko olis 36.. :o)
- Askartelen lasten kanssa jonkun verran, tosin tällä hetkellä isommat askartelevat sen verran tehokkaasti eskarissa/koulussa ja pienin on vielä vähän liian pieni, että askartelut on jääneet viime aikoina lorukorttivaihtotasolle. Mutta tykkään kyllä, ja varsinkin jos jäljessä saa näkyä, että lapset ovat olleet mukana..
- Luen paljon, ehkä tää kuitenkin kompensoi jotenkin neulomista - kun neulon, en lue ja taas toisin päin. Mieluiten lainaan perhelehtiä kirjastosta tai jotain totaaliaivotnarikkaanhömppää. Dekkarit menee ja twilightit.
- Mitähän lehtiä meille tulee...? [what] Mondo ja paikallislehdet (ja isännän moottoripyörälehdet), siinä varmaan ne..
- Aika harvoin tulee katsottua dvd:tä, telkkarista tulee niin paljon leffoja (&lastenohjelmia) nykyään ja netflixkin hankittiin vastikään..

Iik, mä en malta odottaa!
  • 0

Yy -05, Kaa -07, Koo -12
nellen
Bannattu

ViestiKirjoittaja Sarahian tonttu » 10.11.13 8:16

osa kalenterista tehty, osa vielä vaiheessa :)

teetkö itse joulukortteja/lähetätkö, teetkö joluaskarteluja?

juotteko glögiä ?

tuleeko teille jotain lehtiä?

Sarahian tonttu

ViestiKirjoittaja Sarahia » 10.11.13 10:05

Teen itse aina ainakin osan joulukorteista (vielä en ole kerinnyt tehdä). Glögiä juodaan, minä etenkin. Lehtiä meille tulee vaan yhdistysten kautta, eli koiramme, lapinkoira ja tähdet ja avaruus :)
  • 0

Meillä asuu minä -83, puoliso -81 sekä lapset -12 ja -14. Menossa mukana pyörii myös muutama koira.
Sarahia

ViestiKirjoittaja donddu » 10.11.13 19:39

Muahahahahahaaaa! *hymiö joka hieroo kämmeniä salamyhkäisesti yhteen*

mä taisin tänään just keksiä jotain ennen keksimätöntä!

*hymiö joka hipsii pois*

donddu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat