Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliina hoi! » 21.10.15 13:04

Hei jälleen Iitaliina!

Tykkäätkö neuloa, virkata tai muutoin tehdä käsitöitä?

Mainitsit jo, että leipomisessa kaakao ei käy, mutta entä sitten normaali suklaa?

Millaisista jutuista tyttäresi pitää?

Iitaliina hoi!
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 21.10.15 15:20

Neulon pääasiassa sukkia ja lapasia seiskaveikasta (nopea neuloa, lankaa saa helposti, kestää konepesun ja kuivausrummun :oops: ). Ja monen monta kerta oon yrittänyt neuloa kaulurin kaiken maailman ihanista langoista, mutta jostain syystä ne menee aina jotenkin mönkään (malli ei ollutkaan hyvä, langan värit ei näykään kivasti mallineuleessa, tulee liian iso tms :lol: ) Virkkaan satunnaisesti (huopuvasta langasta tossuja (joista tulee liian pieniä huovutuksen jälkeen :lol: ) Ompelen kodintekstiilejä ja jonkun verran vaatteita neuloksista. Tekniikat on siis hallussa, mutta aikaa tämän taaperon kanssa hyvin rajoitetusti. Valitettavasti!

Suklaakaan ei käy leivonnassa. Itse ja tyttö sillä kyllä mielellään herkutellaan muuten, mutta leivon mieluiten niin, että käy koko perheelle.

Jaa, mistäs tyttö tykkää. Pädillä pelaamisesta :oops: , lastenohjelmista, piirtämisestä, eläimistä, herkuista :lol: Nuo nyt tuli ekana mieleen :D
  • 0

Avatar
Iitaliina
 
Viestit: 5827
Liittynyt: 24.08.08 17:43
Paikkakunta: Mäen kupeelta Savosta

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Trillian ho hoi! » 22.10.15 20:08

Tonttu jatkaa utelua:
Minkä paksuisilla puikoilla enimmäkseen neulot?
Leivotko?
Vakoilin, että arkisin mies laittaa perheessänne ruoan. Osallistutko ruoanlaittoon viikonloppuisin, jouluna? Eli ilahduttaisiko sinua ruoanlaittoon liittyvät jutut/ideat?

Jouluterkuin Tonttu Torvelo

Trillian ho hoi!
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Jodelien tonttunen » 24.10.15 11:43

Hei taas jodelie :)

Kalenterisi alkaa olla jo erittäin hyvällä mallilla. Paljon on hankittu, jonkin verran suunniteltu, mutta muutama puuttuu vielä. Nyt jokunen lisäkysymys:

Luetko mitään? Kirjoja? Lehtiä? Minkälaista kirjallisuutta? Millaisia lehtiä? Tuleeko sinulle mitään lehtiä?
Miten hemmottelet tai haluaisit hemmotella itseäsi? Lähinnä ajattelin kotona tapahtuvaa hemmottelua esim. vauvan uniaikana.

Ehkä minä näillä pääsen taas vähän eteenpäin. Mahdollisesti jopa loppuun asti ;)

T: Kyselyikäinen tonttusi :)

Jodelien tonttunen
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja tiinataina » 24.10.15 14:55

tiinatainan tonttu kirjoitti:Terveisiä Korvatunturilta tiinataina!

Käytätkö spotifyta?
Oletko käsityöpuolella enemmän "joka päivä vähän jotain" vai "inspiraation iskiessä useampi hetki"? Ja jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin kuinkahan usein näitä inspiraatioita tulee? :mrgreen:



Inspiraation iskiessä :lol: , tuo työn teko vaikeuttaa ihan hitokseen tuota kässäilyä!! Kyllä sitä nyt ainakin muutaman päivänä viikossa tulee jotain tusattua.
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Trillian » 24.10.15 22:33

Trillian ho hoi! kirjoitti:Tonttu jatkaa utelua:
Minkä paksuisilla puikoilla enimmäkseen neulot?
Leivotko?
Vakoilin, että arkisin mies laittaa perheessänne ruoan. Osallistutko ruoanlaittoon viikonloppuisin, jouluna? Eli ilahduttaisiko sinua ruoanlaittoon liittyvät jutut/ideat?

Jouluterkuin Tonttu Torvelo


Sukkia teen 2,5 puikoilla ja muuten 3-5 on sellainen normikoko.
Leivon jonkin verran, pian meillä on uusi uuni, joten ehkäpä taas innostun enemmän.
Mussa on sellainen "vika" että tykkään alusta asti kunnolla tehdystä kotiruuasta, mutta en jaksais kokata. Teen paljon pataruokia, jolloin ne tekeytyy itsekseen tai sit nopeita pastaruokia. Ruuanlaittoon ilahduttaisi eniten helpot kasvisruokareseptit, koska niitä olis kiva saada repertuaariin. Nyt kun miehellä on taas enemmän töitä, niin munkin pitää arkisin kokata.
  • 0

lapset 8/03 & 10/06 & 04/10
Avatar
Trillian
 
Viestit: 4952
Liittynyt: 15.05.07 18:35
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Tonttu tääl hei! » 26.10.15 9:15

Tuolla kalenteriketjussa puhuttiin paketoinnista ja mun piti tulla anonyyminä kertomaan etten paljastu sit heti. :mrgreen:
Mä oon säästäny pitkin vuotta erilaisia pikkupurkkeja ja rasioita jotka käytän kalenteriin. Samaa käytin viime vuonnakin joten paljastuin tällä ehkä vähän :lol:

Tonttu tääl hei!
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Vegan tonttu » 26.10.15 15:05

VEGA!

Tykkäätkö kutoa lainkaan sukkia vai vain isompia juttuja kuten paitoja?

Vegan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliinan tonttu » 26.10.15 18:41

Hei Iitaliina jälleen, tontullasi on nyt kyselykausi menossa! :D

Saunotteko? Käytättekö saunatuoksuja?

Kruunu- vai pöytäkynttilä?

Kulta vai hopea?

Kunnon keittiörätti on kankainen / neulottu /virkattu?

Iitaliinan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 26.10.15 18:48

Hei Iitaliina jälleen, tontullasi on nyt kyselykausi menossa! :D

[onni] Ja Iitaliina vastaa.

Saunotteko? Käytättekö saunatuoksuja? Kyllä ja kyllä, tosin tuoksuja ei ole ollut pitkään aikaan,kun ei ole muistettu ostaa.

Kruunu- vai pöytäkynttilä? Eniten poltetaan tuikkuja, sitten pöytäkynttilöitä ja kruunukynttilöitä oikeastaan vain itsenäisyyspäivänä/isoissa juhlissa.

Kulta vai hopea? Hopea, ja kyllä kultakin käy.

Kunnon keittiörätti on kankainen / neulottu /virkattu? Eniten olen tullut sinuksi kankaisten kanssa, mutta kaikki käy :D

Ihanaa!!!
  • 0

Avatar
Iitaliina
 
Viestit: 5827
Liittynyt: 24.08.08 17:43
Paikkakunta: Mäen kupeelta Savosta

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Vega » 26.10.15 20:51

Vegan tonttu kirjoitti:VEGA!

Tykkäätkö kutoa lainkaan sukkia vai vain isompia juttuja kuten paitoja?


Kudon sukkia, tälläkin hetkellä on kaksi paria tekeillä :D. Yleensä vain sukat menevät puikoilta suoraan jalkaan joten raportointi käsityöketjuun jää kokonaan välistä.
  • 0

Avatar
Vega
 
Viestit: 2116
Liittynyt: 23.01.07 13:00

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja jodelie » 27.10.15 9:51

Jodelien tonttunen kirjoitti:Hei taas jodelie :)

Kalenterisi alkaa olla jo erittäin hyvällä mallilla. Paljon on hankittu, jonkin verran suunniteltu, mutta muutama puuttuu vielä. Nyt jokunen lisäkysymys:

Luetko mitään? Kirjoja? Lehtiä? Minkälaista kirjallisuutta? Millaisia lehtiä? Tuleeko sinulle mitään lehtiä?
Miten hemmottelet tai haluaisit hemmotella itseäsi? Lähinnä ajattelin kotona tapahtuvaa hemmottelua esim. vauvan uniaikana.

Ehkä minä näillä pääsen taas vähän eteenpäin. Mahdollisesti jopa loppuun asti ;)

T: Kyselyikäinen tonttusi :)


Kääk! En ollut huomannut huhuiluasi, sori! (En tosin tiedä edes, monesko päivä tänään oli eli olenko kovinkin myöhäinen vastaaja :D)

Ennen luin enemmän (kun pieni oli vielä ihan vauva ja saatoin lukea imettäessä, nyt lähtee kirja parempiin suihin jos yritän!) mutta halua olis! Tykkään dekkareista (Camilla Läckbergit ja Lars Keplerit uusimpia lukuunottamatta luettu), "rauhallisista kirjoista" (esim. Maeve Binchy, muutaman oon lukenut) ja Cecelia Ahernista, mutta olen hyvinkin avoin kokeilemaan myös uutta! Fantasia vois mennä (en oo uskaltanut vaan aikoihin kokeilla), scifi ei ehkä niinkään.

Kaksplus on tällä hetkellä ainoa kotiin tuleva lehti. Tykkään paljon Kotivinkistä (ostan satunnaisesti), Meidän perheestä, Avotakasta, Menaisista... :) Ja nyt oon ruvennut herättelemään käsityöihmistä sisälläni, joten oon kirjastossa selaillut Ottobreitä ja muita käsityölehtiä.

Hemmottelen itseäni joogaamalla (rupesin just käyttämään Yoogaia-palvelua), syömällä Domino-keksejä, lakkaamalla kynsiä ja lukemalla lehtiä kun vauva on muualla tai nukkuu. Jos mies on kotona, meen pitkään suihkuun tai käyn saunassa. :)
  • 0

Me tulimme eri teitä samalle laiturille.
(P. Saarikoski)


Elämäni tärkeimmät:
isompi ihana 3/15 ♡ & pienempi ihana 9/21 ♡ sekä niiden ihana isi
Avatar
jodelie
 
Viestit: 4380
Liittynyt: 07.05.15 11:26
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja tiinataina » 27.10.15 19:11

:D
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Tuulisan tonttu » 29.10.15 8:35

Vielä muutama kysymys:
Käytätkö pelkkiä villa/villasekote lankoja vai onko kaikenlaisille langolle (myös keinokuitu) käyttöä?
Leivotte pipareita, mutta entä joulutortut/kakut jne? Onko teillä perinteiset jouluruuat?
Mitkä on 3 inhokkia/turhaketta mitä et halua kalenterista löytää?

Hauskaa tämä kalenterin suunnittelu. Ja uskoisin, että valmistuu ajoissa sinulle toimitettavaksi. Josta tulikin mieleen, että oletko sellainen "pakettienhiplaaja" eli pitääkö pakata niin, että et arvaa sisältöä, jos "hiplaus" vimma iskee? :wink:

Tuulisan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Kolleninnentti » 29.10.15 17:36

ko-ntti kollennentti!

kosyisinkyntti korkennustatantti konsuntti kodenkäntti kokoonkontti. korroitkentti, kottäentti konteenrantti kompärysyntti konontti 15ko-ntti ko-ntti, konko-ontti kormastivantti koinnäntti? kollapasuntti konontti korosintti kosikäntti, koneementti koskountti...! kokämintti konontti kommenenkäntti koveyslentti koveimmältälentti koostatuntti koukalonpentti kohdaltakontti? kontäentti koukalo-keskisormi-pituuspentti ko-ntti?

Kommärrätköyntti koitamuntti kolakieliäsantti? kokkäätkötyntti korvoituksista-antti, kodokuistasuntti kojantti koistamuntti kovopähkinöistäaintti?

Kolleninnentti
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron