Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Boyan » 04.11.13 0:01

boyanin tonttu kirjoitti:moi boyan! Ei ollut silloin viimeksi tarkoitus asettaa mitään paineita, ajattelin vain kutitella tiedolla ideoidusta kalenterista.

Pari kysymystä vielä, kudotko? Jalan koko? Joko joulu näkyy teillä kotona? Hopea vai kulta?

Kudon, jalan koko on 38, joulu on vielä matkalla - varmaan isänpäivän jälkeen aletaan hiljaksiin jotain tekemään ja ehdottomasti hopea. :o)
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Boyan

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 04.11.13 0:30

Kyllä sinullekin kalenteria tehdään kovalla vauhdilla, vaikken ole huhuillutkaan! Kiva olla tonttusi. [onni]

Nyt tuli kuitenkin mieleen huhuilun arvoinen kysymys, eli pidätkö koruissa enemmän räyhäkkäästä rock-hengestä (nahkaa, ehkä niittejä..) vai hempeämmästä meiningistä (sifonkinauhaa jne) ja jos jälkimmäinen, niin mitä värejä käytät koruissa?

mamahjon tonttu

ViestiKirjoittaja mamahjo » 04.11.13 8:15

Uiiii, mullakin on kalenteritonttu, oikeesti! [onni]

Koruissa käytän yleensä jotain ihan perusjamppakoruja, mutta jos jotan hieman erityylisempää joskus päälleni eksyy, niin sitä voisi ehkä kutsua vähän hippityyliseksi. Eli noista ehdottomasti lähempänä hempeää tyyliä. Mulla on lähes kestona keltakultaset sormukset ja hopeiset korvikset (jälkimmäisiä saatan hyvästä syystä jopa vaihtaa!). Jos joskus on jotain värikkäämpää, niin se on sitten ehkä vihreää tai punaista. Tai valkeat helmet.
  • 0

Neljä ihmistä.
mamahjo

ViestiKirjoittaja starly » 04.11.13 14:54

starlyn tonttu kirjoitti:Hei Starly!

Tonttu sai puristettua kalenterista sellaisen että aattoon saisi hiukan arvokkaammankin sisällön. Koska joulu voi olla stressaavaakin niin hemmottelut meinasin sinne säästää, joten: kuorivaa vai naamiota? Rasvaa vai mieluummin jotain saippuaa? Mikä ihotyyppisi on?

Ihanalta kuulostaa [onni] Naamioita tulee tosi harvoin käytettyä, kuorintaa useammin. Rasva olisi ehkä se mieluisin. Ihotyyppi on pintakuiva sekaiho, otsa ja nenä kiiltää, mutta varsinkin talvella iho herkästi kuitenkin kuivuu.
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja Cineren tonttu » 05.11.13 14:51

Hei Cinere!

Kirjoitit, että muita perheenjäseniä saa muistaa. Toivotko, että joku luukuista on muulle perheelle vai jääkö tontun harkintaan, muistaako lapsia/puolisoa vai pelkästään sinua? Onko jotain muuta, mitä haluaisit vielä sanoa tai toivoa?

t. Tonttu

Cineren tonttu

ViestiKirjoittaja Pessi » 05.11.13 18:18

Pessin tonttu kirjoitti:Heip taas! :o)

Onko teillä saunaa / tykkäätkö saunomisesta?

Harrastatteko askartelua / tykkäätkö askartelusta?

Miten paljon ehostat itseäsi - tykkäisitkö mistään kosmetiikka/ihonhoitotuotteista? Entä koruista?

Luetko kirjoja tai lehtiä, millaisia?

Kiitos taas! :)

Lisää huhuiluja :D Sauna on vielä vaiheessa, eli ei saunota tällä erää. Askarrellaan lähinnä lasten kanssa, itse tykkäisin väkertää enemmänkin, mutta koska oma aika ja rauha on kortilla niin ei voi mitään. En ehosta eli luonnonkauniilla ( :roll: ) linjalla mennnään, rasvailua harrastan sekä naaman että käsien osalta. Koruja en juurikaan käytä, paitsi korvissa pieniä renkaita/nappeja. Kirjoja luen aika tavalla laidasta laitaan (kirjastosta on nyt lainassa Khalid Hosseinin Ja vuoret kaikuvat, Pauliina Rauhalan Taivaslaulu ja Eowyn Iveyn Lumilapsi, mutta luen myös dekkareita/jännitystä/kauhua/chik littiä). Lehdistä kiinnostaa esim. kotiin ja pihaan sekä käsitöihin liittyvät jutut, kotiin tulee tällä hetkellä vain kaksplus.

[onni]
  • 0

Jokainen ihminen on ainutlaatuinen. Jokainen ihminen muuttaa maailman syntyessään. Ja kun hän on poissa ei maailma ole enää entisellään. (Eeva Kilpi)
Pessi

ViestiKirjoittaja Cinere » 05.11.13 19:47

Cineren tonttu kirjoitti:Hei Cinere!

Kirjoitit, että muita perheenjäseniä saa muistaa. Toivotko, että joku luukuista on muulle perheelle vai jääkö tontun harkintaan, muistaako lapsia/puolisoa vai pelkästään sinua? Onko jotain muuta, mitä haluaisit vielä sanoa tai toivoa?

t. Tonttu

Tonttu saa päättää, laittaako muille jotain :) Olen varma, että kalenterista tulee mieluinen [onni] Onneksi joulukuu on kokoajan lähempänä.
  • 0

Kolmen muksun äiti (-07, -10 & -12).
Cinere
Bannattu

ViestiKirjoittaja Taroun tonttu » 05.11.13 22:34

Juhuu! TAROU!

Pari viikkoa olen hihkunut innoissaan tästä kalenterivaihdosta, pitäisi varmaan alkaa tekemään jotain muutakin sen eteen :wink:
Tosi kiva suunnitella sinulle kalenteria, muutamia tarkentavia kysymyksiä olis mielessä.

- juotko kahvia, teetä tai kaakaota?
- lempisuklaa? entä inhokki?
- Puuttuuko sinulta jotain tärkeitä pikkujuttuja kotoa, jotain mitä olet aina halunnut mutta ei vain jostain syystä saa aikaiseksi hankkia?
- Mitä et missään nimessä tahtoisi saada kalenterista.
- Mikä on seuraava käsityöprojektisi?
- Luetko?

Taroun tonttu

ViestiKirjoittaja irQ huhuu » 05.11.13 22:42

Muutamaa asiaa nyt kysäisen;

Pidät lukemisesta, minkälaista kirjallisuutta/lehtiä luet? Ja tuleeko sinulle jotain lehtiä?

Suklaa - käykö kaikki vai onko erityisiä suosikkeja/inhokkeja?

Juotko glögin lisäksi esim. teetä tai kahvia?

Koristeletko kotia jouluiseksi kuinka antaumuksella? Mitä värejä käytät joulukoristeluissa kulta/hopea/vihreä/punainen?

Kertoisitko vielä kengänkokosi + päänympäryksen (ja lapsen kengänkoon + päänympäryksen + vaatekoon) ? Ja voit myös vihjata jos asusterintamalla on jotain puutteita.

Käytätkö kosmetiikkaa kuinka ahkerasti, millaista? Ja käytätkö koruja?

Askarteletko/teetkö esim. joulukortteja itse?

Puuttuuko kotoa jotain pientä tarpeellista, jota et ole saanut aikaiseksi hankkia?

Mitä et missään tapauksessa haluaisi löytää kalenterin luukusta?
Ja vielä, millainen olisi ihanteellinen joulukuinen päivä?

Terveisin kiireinen tonttusi

irQ huhuu

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 05.11.13 22:48

Kuunkajon tonttu kirjoitti:Huhuu Kuunkajo taas kerran...

värimieltymyksesi oli aika mielenkiintoisesti ilmoitettu. Että kumpikos se lempiväri olikaan, musta vai pinkki? :lol: Entä kumpi väri on parempi, metsän/sammaleenvihreä vai omenan/keväänvihreä? Tai jos molemmat on ihan yök oketus, kerro sekin.
Ja onko niitä tyttöjä teidän perheessä yksi vai kaksi? Stalkkasin ihan vähän ja jossain aiemmassa viestissä puhut kahdesta tytöstä ja nyt vain yhdestä. Tonttu ihan hämmentyy tämmöisestä kun yrittää kaikki saada huomioiduiksi...
Ehkäpä tämän jälkeen kaikki alkaa olla valmista. Tai sitten ei...
Niin ja se vielä, että kalenteri taitaa tulla aika viime tipassa, eli sitä ei ainakaan tarvi muuttaa.

Huhuu! Laitatko vielä emännän kautta uuden osoitteesi, niin saan sen paketin päälle.

Kuunkajon tonttu

ViestiKirjoittaja tarou » 06.11.13 0:01

Taroun tonttu kirjoitti:Juhuu! TAROU!

Pari viikkoa olen hihkunut innoissaan tästä kalenterivaihdosta, pitäisi varmaan alkaa tekemään jotain muutakin sen eteen :wink:
Tosi kiva suunnitella sinulle kalenteria, muutamia tarkentavia kysymyksiä olis mielessä.

- juotko kahvia, teetä tai kaakaota?
- lempisuklaa? entä inhokki?
- Puuttuuko sinulta jotain tärkeitä pikkujuttuja kotoa, jotain mitä olet aina halunnut mutta ei vain jostain syystä saa aikaiseksi hankkia?
- Mitä et missään nimessä tahtoisi saada kalenterista.
- Mikä on seuraava käsityöprojektisi?
- Luetko?

juon aamuisin aina kahvia, joskus myös päivällä. en koskaan klo 15 jälkeen koska en sitten saa nukuttua koko yönä.. teetä haluisin juoda mieluummin mutta jotenkin tulee usein keitettyä sitä kahvia vaan.. kaakaota en juurikaan juo. :)

suklaita syön aika vähän koska useimmissa on maitoa (= laktoosia) , pandan tummaa suklaata ostan joskus tai geisha dark ( en muista onko siinäkin maitoa mutta oletan että tummissa vähemmän eikä siinä pikkupatukassa voi olla paljon :mrgreen: ) , tavallista maitosuklaata en pysty valitettavasti syömään.

en tiedä onko mitään mitä olen Aina halunnut , mutta tarvetta olisi ainakin (sali) viholle, ja vihko (t) , (miten tää tavutetaan ) on muutenkin aina täynnä ja kadoksissa jne. olen halunnut kokeilla jotain kemikaalitonta (vähäkemikaalista) shampoota mutta tämä projekti on jostain syystä vähän vaiheessa. mustaa saippuaa käytän välillä ja jotain turvepalashampoota ruohonjuuresta olen kokeillut mutta en edes tiedä onko muita vaihtoehtoja. hmm. mitäs muuta, pitäskö mun ihan oikeesti miettiä ITSELLENI jotain , tulee automaattisesti mieleen lapsille vaan :lol: Mulla on nyt myös maalaisromattinen sisustus-innostus nostamassa päätään, ei mulla juuri mitään vielä ole , mutta suunnitella ja haaveilla aina saa :) kaikkea valkoista kaunista. lyhdyistä tykkään näin pimeällä myös.ulkona ja sisällä , mun toinen ulkolyhdyistä meni just rikki :( , niinjuu ja villasukkia ei ole koskaan liikaa ja varpaat talvella aina jäässä...

luen aina maanantaisin sen ajan kun odotan esikoista tanssisalin ulkopuolella , tai teen käsitöitä. olen tosi hidas lukemaan ja tätäkin kirjaa olen nyt lukenut 2 kk ( aina maanantaisin ..)

en haluisi paketista maitosuklaa konvehteja, niitä saan joka joulu usemman paketin ja mies syö kaikki koska ne ei sovi mun vatsalle.. :roll: enkä muovikrääsää ..

seuraavat käsityöprojektit: itselle kaksi imetysmekkoa, musta trikoinen ja vihreä joustofroteinen, sit ajattelin kokeilla kirjastosta lainaamaani Tilda -kirjan ohjeita. siinä oli kivoja sisustussydämiä ja ballerina-tossut ainakin ja sisustustyyny. jos vaan ois aikaa tehdä nämäkin joskus :roll: , tai jaksamista, miten sen nyt ottaa :lol: )
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
tarou

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 06.11.13 13:09

Kuunkajon tonttu kirjoitti:
Kuunkajon tonttu kirjoitti:Huhuu Kuunkajo taas kerran...

värimieltymyksesi oli aika mielenkiintoisesti ilmoitettu. Että kumpikos se lempiväri olikaan, musta vai pinkki? :lol: Entä kumpi väri on parempi, metsän/sammaleenvihreä vai omenan/keväänvihreä? Tai jos molemmat on ihan yök oketus, kerro sekin.
Ja onko niitä tyttöjä teidän perheessä yksi vai kaksi? Stalkkasin ihan vähän ja jossain aiemmassa viestissä puhut kahdesta tytöstä ja nyt vain yhdestä. Tonttu ihan hämmentyy tämmöisestä kun yrittää kaikki saada huomioiduiksi...
Ehkäpä tämän jälkeen kaikki alkaa olla valmista. Tai sitten ei...
Niin ja se vielä, että kalenteri taitaa tulla aika viime tipassa, eli sitä ei ainakaan tarvi muuttaa.

Huhuu! Laitatko vielä emännän kautta uuden osoitteesi, niin saan sen paketin päälle.

Mustaa rakastan. Pinkkiä tehosteena harmaan ja mustan rinnalla :wink: Metsänvihreä käy ihooni paremmin ja omenavihreää käytän sisustuksessa. Tykkään siis molemmista ja vihreästä yleensäkin. Perheessä on 2 tyttöä. Toinen käväisee meillä ja toinen asuu meillä noin 2vkoa per kuukausi. (15v ja 13v) Ja 3v poika on vakiokalustoa eli on meillä 24/7.
Pahimmassa tapauksessa muutetaan kalenterikin joka tapauksessa. :( Mutta laitan uuden osoitteen tulemaan.
  • 0

Kuunkajo

ViestiKirjoittaja irQ » 06.11.13 13:14

Jee huhuilua! Mää oon ihan varma silti, että mun joulusysvy on Aniella, vaikka kovasti se kiistää :D Huhuilu vaan tuli muutamaa tuntia sen jälkeen, kun kerroin, että kovasti harmittaa ettei kukaan huhuile.

-Pidät lukemisesta, minkälaista kirjallisuutta/lehtiä luet? Ja tuleeko sinulle jotain lehtiä?
* Luen lähinnä romaaneja. Stephen King on kestosuosikki, mutta siltä löytyy melkein kaikki teokset. Ei kauheasti ole sellaisia kirjoja tullut vastaan keneltäkään, jota en olisi kokonaan lukenut. Mitkään juoppohullun päiväkirjat tms. ns. mukahauskat kirjat ei kuitenkaan iske ollenkaan.
Lehtiä ei tule kuin Länsi-Suomi, Satakunnan Kansa, Ulvilan Seutu, Suomen Kuvalehti, Jääkiekkolehti ja öö, muita ei meille taida vakituisesti tulla. Vauvalehtiä, KaksPlussia, Meidän Perhettä yms luen ihan mielelläni, jos jostain saan. Mitään sisutus- tai muotilehtiä en lue. En ymmärrä niitä :D

-Suklaa - käykö kaikki vai onko erityisiä suosikkeja/inhokkeja?
*En pidä mistään, missä on sisällä jotain ällöä. Melkein kaikki suklaakonvehdeistakin jää syömättä. Ei pähkinäsuklaatakaan mielellään. Perussuklaat, marabou, fazer, enkelikonvehdit jne. maistuu kyllä, mutta aika moni ei. Tosin olen jo lapsena kehittänyt tavan imeskellä pahoista suklaista hyvät osat pois ja sylkeä ne ylmääräiset osat menemään :D

-Juotko glögin lisäksi esim. teetä tai kahvia?
*Teetä juon, vaihtelevalla menestyksellä. Tee on lemppari lämpimistä juomista, mutta silti juon sitä ehkä 10-20 kupillista vuodessa. Kaakaota tahtoisin oppia tekemään ihan oikeasta suklaasta, mutta en ole saanut aikaiseksi, kun suklaa katoaa nopeammin parempiin suihin kuin ehtii ohjeita googletella.

-Koristeletko kotia jouluiseksi kuinka antaumuksella? Mitä värejä käytät joulukoristeluissa kulta/hopea/vihreä/punainen?
*Meillä on joulukuusi (nykyään muovinen, en jaksa neulasia) ja se koristellaan. Muuten ei. En vaihtele verhoja enkä pöytäliinoja enkä oikeastaan mitään muutakaan, vähän paremman perussiivouksen teen joulurauhaa varten, mutta siinäpä se. Koristeiden keräämisessä on liikaa työtä :D Tähän voisi vähän petrata kyllä nyt kun on tuo lapsi, mutta äh. En silti.

-Kertoisitko vielä kengänkokosi + päänympäryksen (ja lapsen kengänkoon + päänympäryksen + vaatekoon) ? Ja voit myös vihjata jos asusterintamalla on jotain puutteita.
*Kengänkokoni on 41-42 ja lapsen kengänkoko jotain 21-23 välillä, just on menossa kenkien vaihtelut, kun osa on jämptejä. Päänympärykset mää 59 ja lapsi 49. (oho, onpa sillä iso pää!). Lapsen vaatekoko on varmaan niin, että pääasiassa sen vaatteet on 98 kokoa, vaikka 86 menee vielä jämptinä päälle. Tarttis rymsteerata sen vaatekaappikin taas. Asusterintamalla on aina puutteita. :D

-Käytätkö kosmetiikkaa kuinka ahkerasti, millaista? Ja käytätkö koruja?
*Mikä lasketaan kosmetiikaksi. Ole Hyvä -sarjan pesuaineet, perus rexona dödö, välillä R&L:n hajuvesiä, ja jos oikein irrottelen, niin meikkivoide, puuteri, kulmakynä ja ripsiväri :D

-Askarteletko/teetkö esim. joulukortteja itse?
*En. Kuvaan joulukortteihin nätin valokuvan ja kehitän Ifolorilla. Postimerkeissä ja osoitteiden kirjoittamisessa on ihan riittävästi älyllistä haastetta askartelun suhteen.

-Puuttuuko kotoa jotain pientä tarpeellista, jota et ole saanut aikaiseksi hankkia?
*Eiiii, kai. Mää oon vähän semmonen, että ennemminkin meillä on kaikkea liikaa, kun ostan aina että "hei toi on kätsy, sitä voi joskus tarvia". Ja joo, ei tarvi kuitenkaan.

-Mitä et missään tapauksessa haluaisi löytää kalenterin luukusta?
*Öööö. Ei kai kauheasti sellaista ole. Pähkinöitä tai rusinoita. En tykkää märistäkään rusinoista. Siis viinirypäleistä. Yäk. Ei noita kumpaakaan. Tosin kerran söin superhyviä hunajakuorrutettuja suolapähkinöitä. Ja yöllä elämän pahin närästys :D

-Ja vielä, millainen olisi ihanteellinen joulukuinen päivä?
*Lunta maassa. (sitä saa laittaa kalenteriin paljon) Ulkoilua, muutama aste pakkasta. Pulkkailua lapsen kanssa. Ravintolalounas. Rauhallinen ilta. Lapsi ajoissa nukkumaan, tillukkaat (villasukat), glögiä, joku leffa miehen kanssa. Aikalailla sellainen :D

Tässä vastausta!
  • 0

Mies 9/76 Mää 1/85,
R 1/12 ja S 6/14 ja O 03/20
ja kissat Elsa ja Anna 5/16
irQ

ViestiKirjoittaja Tonttupa tonttu » 08.11.13 19:36

Hohoi kaikki tontut!

Kyselen kokemuksia kalenterin toimittamiseksi muuten kuin postitse... Mun olisi mahdollisuus laittaa kalenteri tonttukuriirin kyytiin ja tavallaan se houkuttelisi, koska tuon tavaramäärän lähettäminen ei vaan voi olla halpaa ( :lol: ). Miten ootte toimineet?

Tonttupa tonttu

ViestiKirjoittaja Elinen tonttu » 08.11.13 19:46

^ no tuotapa minäkin pohdin. Onko Eline sulle mahdotonta hakea vaikka esim. katajanokalta tai kekustasta omasi? Jos toimitan sulle tarkemmat ohjeet jotain kautta...

Elinen tonttu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat