Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja emiliap » 31.10.13 20:01

emiliap:n tonttu kirjoitti:Taas huhuillaan!

Stalkkasin sen verran, että olit kysellyt pähkinäallergiasta raskausaikana. Oletko pystynyt syömään pähkinöitä ja toivotko niitä kalenteriin?

Onko teillä tietoa tulevan vauvan sukupuolesta ja onko sillä väliä, jos puhutaan vaikka vaatteista, asusteista ym. vauvatavarasta? Teetkö itse vauvalle neuleita ym.?

Luulen että kutinat tuli vain parapähkinöistä eli ei niitä, ihan surutta syön (varsinkin eilen kun tein mysliä [kuola] ) muita. Saksanpähkinät on vähän kiikun kaakun, päivästä riippuu pidänkö niistä. Kyllä pähkinätkin kalenteriluukussa ilahduttavat, mutta kaapista yleensä löytyy huvin maustamattomia pähkinöitä. Joulun aikana niitä kyllä kuluu, varsinkin jos ne on päällystetty suklaalla tai jugurtilla tai paahdettu hunajalla tai muulla vastaavalla.. [kuola] Ihan alkaa kuola valua...

Vauvan sukupuolta voi stalkata odotusketjusta 8) mutta sillä ei ole kyllä oikeastaan väliä tarvikkeiden tai vaatteiden kanssa. Enemmän merkkaa se, sopiiko se vauvalle itselleen. Neulon lähinnä vaippavilliksiä, kaikkea muuta taitaakin olla.. paitsi rinnanlämmittimet minulle itselleni... hmmm... Kun on tässä todistusanomuksen jälkeen aikaa eli koko joulukuu! niin mielelläni otan vaikka jonkun neulomishaasteen vastaan.. Paitsi en villapaitaa, niitä on jo kaksi kesken, tosin aikuisten kokoa mutta silti. :)
  • 0

Valosydämet Puukkis 12/11 ja Taateli 3/14
emiliap
Bannattu

ViestiKirjoittaja Pessi » 31.10.13 20:43

Pessin tonttu kirjoitti:Hei Pessi! :D

Olisi kysymyksiä, lisää varmasti myöhemmin tulossa... :D

Tykkäät suklaasta, entäpä valkosuklaasta, salmiakista tai lakritsista?

Pidätkö sienistä, jos, niin mistä ja mistä et?

Kiinnostaako eko- tai luomutuotteet, tyyliä Ruohonjuuri?

Kiinnostaako kodin kestotuotteet?

Laitatko pihaa tai viherpeukaloitko muuten?

Kiitos! t. Tonttusi

:D Valkosuklaasta tykkään kyllä, salmiakista myös ja lakukin menee ilman mitään täytteitä. Sieniä ei tule juurikaan laitettua, laiskuus ehkä lienee syynä tai hyvien reseptien puute, syön kyllä jos joku muu on laittanut :wink: Mitään erityistä lempparia/inhokkia ei tule mieleen. Ruohonjuuren tuotteet käy kyllä, samoin kodin kestotuotteet. Pihaa laitellaan vähitellen ( tahti on aika hidas, mutta jospa vauhti taas kiihtyy kun pieninkin täyttää ensi kesänä jo 2 ja saa vähän paremmin aikaiseksi) on aika villiä mallia tällä hetkellä :oops:. Pihasta löytyy viinimarjapensaita, raparperia, karviaspensaita, pari omenapuuta ja sekalainen valikoima vanhoja kukkapenkkejä joissa kasvaa sekalainen seurakunta kukkia (jotain vanhoja rintsikan pihapiiriin kuuluvia kukkia) lisäksi systerillä on pari viljelypalstaa, siellä ollaan käyty kesäisin kylvämässä, kitkemässä ja satoa korjaamassa. Ajattelin ensi kesäksi laittaa pihaan jotain helppoa syötävää kasvamaan, sellaista jota voisi lasten kanssa laitella. Vinkkejä ilolla vastaanotetaan :D Sisällä meillä ei ole kukkia, pikkukissa on sellainen paholainen, etteivät ne kauaa sen käsittelyä kestä :(

Ihanaa ja jänskää tämä joulukalenterivaihto!
  • 0

Jokainen ihminen on ainutlaatuinen. Jokainen ihminen muuttaa maailman syntyessään. Ja kun hän on poissa ei maailma ole enää entisellään. (Eeva Kilpi)
Pessi

ViestiKirjoittaja Katemman tonttu » 01.11.13 14:00

Katemma!!
Muutaman jutun varmaan vaihdan vielä kalenterista toisiin juttuihin, mutta haen tässä vähän varmistusta. Kalenteri alkaa olla paketointia vaille valmis:
Jalan koko?
Mitä lehtiä teille tulee?
Mitä harrastatte?
Onko kevääseen liian pitkä aika?

Ja viimeisenä: Toisealla on käyty keskustelua siitä voiko kalenterin toimittaa hyvissä ajoin vai ei? Mikä on sinun mielipiteesi?

Katemman tonttu

ViestiKirjoittaja Katemma » 01.11.13 18:15

Katemman tonttu kirjoitti:Katemma!!
Muutaman jutun varmaan vaihdan vielä kalenterista toisiin juttuihin, mutta haen tässä vähän varmistusta. Kalenteri alkaa olla paketointia vaille valmis:
Jalan koko?
Mitä lehtiä teille tulee?
Mitä harrastatte?
Onko kevääseen liian pitkä aika?

Ja viimeisenä: Toisealla on käyty keskustelua siitä voiko kalenterin toimittaa hyvissä ajoin vai ei? Mikä on sinun mielipiteesi?

[hei]

* Jalan koko on 38.
* Lehtiä tulee tällä hetkellä Kotivinkki, Tiede, Aku Ankka ja Suuri Käsityölehti.
* Minun harrastuksia on käsityöt (neulominen ja ompelu pääasiassa), lenkkeily ja sali. Pidän myös lukemisesta. Lasten harrastuksia (jos niitä kysyit) on kuvataide, tanssi (samba, showtanssi) ja jumppa.
* Ei ollenkaan, tykkään kovasti syksystä ja talvesta. Kevääseen on juuri sopiva aika.

Kalenterin voit toimittaa koska sinulle sopii, mielellään kuitenkin ennen joulukuuta :mrgreen:

Ja jos en ole muistanut mainita: aineettomat paketit olisivat tosi toivottuja myöskin; ruoka- tai leivonta-ohje, runo, kirjasuositus, yms. Myös kaikenlaiset musiikkisuositukset olisivat oikein toivottuja (kovassa käytössä Spotify Premium).
  • 0

Lapset -04 -06 -08

Ole se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä. - Gandhi
Katemma

ViestiKirjoittaja rusinan tonttu » 02.11.13 10:51

Tervehdys, rusina! Ajattelin moikata ja kertoa, että kalenteri etenee mukavasti. :) Ei minulla taida edes olla mitään erityistä kysyttävää. Haluaisitko vielä toivoa jotain erityistä? Nyt olisi hyvä hetki vielä toivoa, sillä muutaman luukun ideaa vielä pohdin. Sinulle on ollut mukava keksiä luukkuja, eli nämä puuttuvatkin on varmaan tuota pikaa keksitty.

Mukavaa joulun odotusta!

rusinan tonttu

ViestiKirjoittaja rusina » 02.11.13 12:37

Heippa tonttuni! Heti alkoi jännittää ainakin triplasti enemmän, kun huomasin huhuilusi :lol: Uskon, että kalenterista on kovasti iloa joulukuun pimeinä aamuina, en oikein ole aamuihmisiä... Oikeastaan minulla ei ole mitään erityisiä toiveita, jatka vaan samaan malliin, jos helpo(hko)sti on tähänkin asti syntynyt :)

Meillä ollaan jo pienesti joulutunnelmissa, ipanat sai juuri luvan pistää joululevyn soimaan, onhan jo sentään marraskuu :D Mies kyllä vähän hyväntahtoisesti pyörittelee silmiään. Joulukortit on kerrankin tehty ajoissa, ja parhaillaan surffailen netissä etsimässä himmeliohjeita (viime vuonna sain yhdestä kalenterin luukusta askarteluolkia). Oikein ihanaa joulun odotusta sinulle! Kysele vaan uudestaan, jos viimeisten luukkujen keksiminen tuottaakin odottamatonta pulmaa :)
  • 0

Tyttösarja 9/04, 7/06, 6/09, 3/12
rusina
Bannattu

ViestiKirjoittaja starlyn tonttu » 03.11.13 11:24

Hei Starly!

Tonttu sai puristettua kalenterista sellaisen että aattoon saisi hiukan arvokkaammankin sisällön. Koska joulu voi olla stressaavaakin niin hemmottelut meinasin sinne säästää, joten: kuorivaa vai naamiota? Rasvaa vai mieluummin jotain saippuaa? Mikä ihotyyppisi on?

starlyn tonttu

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 03.11.13 18:15

Huhuu Kuunkajo taas kerran...

värimieltymyksesi oli aika mielenkiintoisesti ilmoitettu. Että kumpikos se lempiväri olikaan, musta vai pinkki? :lol: Entä kumpi väri on parempi, metsän/sammaleenvihreä vai omenan/keväänvihreä? Tai jos molemmat on ihan yök oketus, kerro sekin.
Ja onko niitä tyttöjä teidän perheessä yksi vai kaksi? Stalkkasin ihan vähän ja jossain aiemmassa viestissä puhut kahdesta tytöstä ja nyt vain yhdestä. Tonttu ihan hämmentyy tämmöisestä kun yrittää kaikki saada huomioiduiksi...
Ehkäpä tämän jälkeen kaikki alkaa olla valmista. Tai sitten ei...
Niin ja se vielä, että kalenteri taitaa tulla aika viime tipassa, eli sitä ei ainakaan tarvi muuttaa.

Kuunkajon tonttu

ViestiKirjoittaja Pessin tonttu » 03.11.13 18:27

Heip taas! :o)

Onko teillä saunaa / tykkäätkö saunomisesta?

Harrastatteko askartelua / tykkäätkö askartelusta?

Miten paljon ehostat itseäsi - tykkäisitkö mistään kosmetiikka/ihonhoitotuotteista? Entä koruista?

Luetko kirjoja tai lehtiä, millaisia?

Kiitos taas! :)

Pessin tonttu

ViestiKirjoittaja boyanin tonttu » 03.11.13 22:09

moi boyan! Ei ollut silloin viimeksi tarkoitus asettaa mitään paineita, ajattelin vain kutitella tiedolla ideoidusta kalenterista.

Pari kysymystä vielä, kudotko? Jalan koko? Joko joulu näkyy teillä kotona? Hopea vai kulta?

boyanin tonttu

ViestiKirjoittaja Sarahian tonttu » 03.11.13 22:18

Heippa Sarahia!

Kyselen hieman :)

-mitä kokoa vaatetta lapsesi käyttää + pään ja jalan ja vaipan koko ( + millainen on mielestäsi hyvä vaippa ja onko jotain materiaaleja mitkä on nounou) varmuuden vuoksi .. :)

Jos saisit tehdä yhden päivän ihan mitä vain, mitä tekisit?

tykkääkö koiranne jostain tietystä namista tai luusta ( merkistä tms.)

onko jotain erityistä tarvetta jollekin vaelluskamppeelle tai tarvikkeelle? tai koiraharrastukseen/ ulkoiluun liittyen?

keräätkö jotain?

tykkäätkö ruoan laitosta / leipomisesta?

tykkäätkö sisustaa? jos niin millainen on tyylisi sisustuksessa?

teetkö käsitöitä?

luetko kirjoja?

tykkäät mausteisista jutuista, oikein tulisistakin?

mitä et haluaisi missään nimessä löytää paketista?

tässä näin alkajaisiksi :mrgreen:

hihii , menempäs tästä jatkamaan ! [xmas]

Sarahian tonttu

ViestiKirjoittaja Sarahian tonttu » 03.11.13 22:33

vielä ..

kerro lisää porokiinnostuksestasi?

Harrastaako poikanne sormiruokailua? ts. syökö hän itse ?

[xmas]

Sarahian tonttu

ViestiKirjoittaja satuhahmon tonttu » 03.11.13 22:50

Satuhahmo, mikä on lempisarjakuvasi?

satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 03.11.13 23:07

satuhahmon tonttu kirjoitti:Satuhahmo, mikä on lempisarjakuvasi?

Varmaankin tän kunnian vois saada Kramppeja ja nyrjähdyksiä. Meille tulee Suomen kuvalehti pitkälti tuon sarjan ansiosta :D
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Satuhahmo

ViestiKirjoittaja Sarahia » 03.11.13 23:33

Sarahian tonttu kirjoitti:Heippa Sarahia!

Kyselen hieman :)

[xmas]

Oo, jännää! Koitampa vastailla.
-Lapsi käyttää tällä hetkellä 74/80 koon vaatteita. 48 näkyi olevan kokonumero tuossa pipossa, mitä on nyt syksyn käyttänyt. Sanoisin, että se tai isompi. Jalan koko on vissiin joku n.22. Vaipoista meillä on aika moni "one sizea", sitten seassa pyörii M-koon vaippoja. Villiksissä on käytössä S ja M kokoisia kun tää on aika hoikka nykyään poika kun on sen verta liikkuvainen. Materiaaleista käytetään vähän kaikkea. Nykyään oon tykännyt sisävaipoista paljon, mutta jatkuvasti on myös käytössä taskuja. AIO:ta ei käytetä, kun ei ole rumpua. Merkkejä on monia, en oo kovinkaan nirso :)

- Tämä on kyllä vaikea. Jaa-a. Nautin retkeilystä, matkustelusta ja perheen parissa olemisesta. Tällä hetkellä tosin ehkä yksi arkinen toive voisi olla tietty päivä tuon miehen kanssa kahdestaan jossain kivassa paikassa (ts. muualla kuin kotona) [onni]

-Dentastiksejä taitavat mieluiten popsia, tai sitten jotain "kosteahkoja/pehmeähköjä" nameja, esim sellaisia liuskanameja (mitähän ihmettä ne on merkiltään, Lidlistä ainakin on osteltu joskus :lol: ). Kovat nahkaluut ei noille tahdo oikeen hyvin upota.

- Näin syksyn tullessa tulee aina mieleen, että erilaisille heijastinjutuille on aina tarve. Ja lapasille ja hanskoille minulla, kun ne on aina rikki.

-Koitan olla keräämättä :mrgreen: Hienoja kiviä meillä on ja niitä kyllä kertyy aina :)

- Mies laittaa meillä ruuan lähes poikkeuksetta. Leipomiset hoidan minä. Jonkinverran tulee leivottua, mutta en myönnä kauhean hyvä leipuri olevani. Nyt olen koittanut viimeaikoina alkaa leipomaan kyllä enempi, leivoin vasta jopa pari satsia porkkanaleipiä (jotka jäi lituskoiksi, mutta meni kuitenkin hyviin suihin :lol: ).

- En taida osata sisustaa ja ei ole hajuakaan millainen sisustaja olen. Tietotasoni on asteella onko siihen jotain erilaisia määreitä? :mrgreen:

- Olen (toiselta)ammatiltani käsityöläinen. Mutta joo, jos puhutaan kangashommista niin olen opetellut vasta aikuisena neulomaan ja käyttämään ompelukonetta, kun olin kouluajat puukäsitöissä. Koitan välillä neuloa, mutta en ole kovin hyvä siinä. Ompeluhommia koitan myös välistä tehdä, mutta nyt viimeaikoina on tuo pikkuherra huomattavasti hankaloittanut niihin keskittymistä. Kaikista mieluiten piirrän/maalaan :)

- luen kirjoja ihan mielellään. Nyt viimeisin lukemani on Taivaslaulu. En lue ollenkaan jännäreitä/dekkareita/kauhua tms.

- tykkään mausteisista ja tulisista jutuista. Meillä maustetaan ruoka yleensä aika vahvasti :)

- jaa-a, kahvia kun ei kumpikaan sitä juoda? :lol:

- Ja "porokiinnostuksesta" :mrgreen: No, kasvatan/harrastan "porokoiria". Astiasto meillä on Pentikin Saagaa, mun itse värjäämissä ja painamissa verhoissa on poronsarvia, pidän porokoristeista

- Poika aloitti pelkällä sormiruokailulla aikanaan, mutta nykyään syö sekä sormin, että syötettynä. Päivittäin molemmilla tavoilla.
  • 0

Meillä asuu minä -83, puoliso -81 sekä lapset -12 ja -14. Menossa mukana pyörii myös muutama koira.
Sarahia

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat