suhvin tonttu kirjoitti:Moi suhvi!
Sain kalenteriviestistä jo paljon inspiraatiota, kiitos!
Muutama kysymys heräsi:
- Sopiiko sinulle villa? Käytätkö asusteita (huiveja, pipoja tms.)? Mikä on päänympäryksesi?
siedän ja en, lapasia ja sukkia käytän sujuvasti mut kaulalla/päässä saattaa kutittaa. Päänympärys n. 54 . Päähineitä käytän jos on pakko, mielellään en peruspipoja. Huiveja joo.
- Tuoksukynttilät - jees vai noups?
juups
- Millainen sisustaja olet? Mitä värejä pidät esillä arkena, entä joulun aikaan?
laiska, ja siks meillä on ihan samat värit ja verhot ympäri vuoden. Keittiössä vaaleaa pitsiä ja pastellisävyjä, olkkarissa liilanvoittoista riemunkurjavaa. Lastenhuoneet on isolla musta-harmaa pienellä turkoosi+muut kirkkaat värit. Ylipäänsä vahvat sävyt. Olkkariin sopii KAIKKI voimakkaat värit
- Mitkä ovat lempipelejäsi? Mitä pelejä sinulta jo löytyy?
lemppareitani on castles of mad king ludwig (ja siihen on lisäosakin), afrikantähti retkikunnat, tietokilpailu- ja sanapelit.
Meillä on ainakin scrabble, alias, pari vanhaa trivialia, muuttuva labyrintti, kasa legolautapelejä, rappakalja, ...apua, paljon muitakin...
Palaan tähän ketjuun vielä syksyn edetessä, joten muistahan tulla vilkuilemaan! Vastata voit myös joulukalenteriketjuun!
T. Tonttusesi
maddyn tonttuli kirjoitti:Heippa maddy!
On kivaa tehdä kalenteria juuri sinulle! Paljon ideoita tuli jo esittelystäsi, mutta muutama kysymys pulpahti tonttulin mieleen myöskin.
Tykkäätkö polttaa kynttilöitä? Saako kynttilä tuoksua? Pimeään aikaan tulee poltettua kynttilöitä jonkin verran niillä korkeilla paikoilla, jotka eivät ole välittömästi lasten tai koiran tönäistävissä. Eli yhden senkin päällä, takanreunalla (siellä lähinnä tuikkuja) ja sellaisessa lasimaljassa koristehiekkaan istutettuna keittiön n. metrin korkean rengin kaapin päällä. Tuikkukokoisia kuluu ehkä eniten, mutta nyt kun olen tuon lasimaljan keksinyt, poltan tosiaan välillä muutakin. Ja kynttilä saa tuoksua ja tykkäänkin siitä, kunhan tuoksu ei ole liian voimakas. Kaverin toimiessa aikanaan partylite-myyjänä tuli joskus tehtyä hutiostoja, kun tilasin katalogista haistelematta, mutta nekin onneksi saa poltettua ulkona lyhdyssä.
Millainen sisustus teillä on, entä millaisia värejä löytyy keittiöstä? Mä yritin miettiä adjektiiveja kuvatakseni meidän sisustusta ja tuli mieleeni lähinnä "keskeneräinen", "sekainen". Jotain ajatuksia on, mutta toteutus välillä ontuu. Jos lähdetään värimaailmasta niin aika vähän on värejä ylipäänsä. Kaikki seinät on valkoisia ja kalusteet mustanruskeita tai mustia (paitsi makkarissa valkoiset kalusteet ja yksi liila seinä, vaikka et sitä kysynytkään). Keittiössä kaapistotkin on valkoiset ja työtasot vaaleaa marmorijäljitelmää ja ruokailuryhmä musta. Väriä löytyy oikastaan astioista, kun käytössä on Pentikin Omena-sarja, jossa on siis keltaista. Muut värit on piilossa kaapeissa tiskiharjasta, keittiöpyyhkeistä ja keittiöräteistä lähtien. Ei kun onhan keittiön verhokapassa viininpunaista ja jotain beigeä sen lisäksi. Missään tapauksessa en vastusta värejä, päädyn vaan usein kaupassa tylsempään vaihtoehtoon, vaikka olen pyrkinyt opettelemaan värien käyttöön, kun ne käyttöön päätyneet värikkäät jutut sitten ilahduttaa kumminkin kovasti. Viime aikoina olen harjoitellut mm. hankkimalla keittiörättejä, joissa on väriä (taitaa olla yksi kukkakuvioinen, pinkki-valkoraidallinen, vaalea pinkki ja mintunvihreä), vaikka ne enimmän aikaa kaapissa ovatkin. Silti tykkään, kun ovat nättejä esiin otettaessa.
Millainen värimaailma miellyttää sinua? Onko jotain ehdottomia inhokkivärejä tai -tyylejä? Tykkään siis kovasti väreistä ja oikeastaan mitään inhokkivärejä tai -tyylejä ei mulla edes ole, vaikka ehkä sisustuksessa liian moderni ja toisaalta se liian hörhelöromanttinen eivät ole mun juttuja kotona, vaan jotain siitä väliltä. Hih,yritin miettiä, voisinko kuvailla tykkäämisiäni jotenkin tarkemmin. Meinaisin sanoa, että tykkään lämpimistä väreistä, mutta googletus tiesi kertoa, että kyllä mun silmää miellyttää enemmän kylmemmät sävyt - se ei näemmä korreiloikaan sen kanssa, että olen itse vilukissa.
Juotko teetä? Entä kahvia? Miten suhtaudut alkoholiin? Entä saippuakupliin? Juon aika satunnaisesti teetä. Joskus tulee kausia että tulee juotua vähän useampana iltana viikossa iltateetä ja välillä sitten menee useampi kuukausi ilman. Sen sijaan kahvia mä juon kyllä päivittäin. Ja käytän alkoholia kohtuullisesti: Siideriä, viiniä, skumppaa, liköörejä - mutta en pääsääntöisesti yhtä aikaa - oluet, väkevät viinat ja konjakit jätän muille. Saippuakuplia puhallellaan lasten kanssa aina joskus. Ne tykkää, minä otan ehkä vähän kierroksia siitä, kun yleensä jompi kumpi kippaa saippuavedet maahan. Ennen tuota hetkeä, homma on kaikille ihan leppoisaa...
Jalan koko? Kai mä alan vähitellen myöntää, että jalka on kuopuksen syntymän jälkeen 41 eikä enää 40. Jalkapohja senttimitalla jotakuinkin 25-25,5cm.
Lempparisuklaa? Ne on kaikki hyviä! Maitosuklaa, tummasuklaa ja valkoinenkin suklaa, vaikka ei kai johonkin suklaan määritelmään menekään. Täytesuklaina tai suklaakuorrutettuina tuotteina suklaapähkinät ja lakritsi- tai salmiakkisuklaat on ihan . Minttusuklaa, suklaarusinat, kinuski-merisuolasuklaa... Jatkanko listaa? Voitaneen todeta, että tykkään suklaasta.
Millaisista asioista lapsesi pitävät? Musta tuntuu, että ne ilahtuu ihan kaikesta. Ne on siitä aika helppoja, kun kaikki mainoslahjoista lähtien tuntuvat olevan pop. Esikoisen silmät loisti eilen, kun se sai kuulla, että tapahtumassa saatua heijastinta ei tarvitsekaan palauttaa tapahtuman lopuksi vaan sen sai omaksi. Jotain mainitakseni tarrat, "jalokivet" ja muut kiiltävät tai kimmeltävät aarteet, eläimet - etenkin hevoset, koirat ja kissat, jne on tykättyjä teemoja molemmilla. Ja lisäksi molemmat on melkoisia sokerihiiriä. Alle kolmevuotiaan kuopuksen suhteen en ole myöskään huolissani pienistä osista muuten kuin hukkumisen kannalta.
Tässä näin alkuun pari pientä kysymystä Tonttuilemisiin!
Boyanin tonttu kirjoitti:Heipä hei Boyan ja onpa ihanaa tehdä just sulle kalenteria!!!
Pari kysymystä tuli heti mieleen:
Kengännumero? Käden koko? Onko teillä tulisijaa? Tykkäätkö saunoa? Alkoholi - uhka vai mahdollisuus? Lempikirjailija? Lempimusiikkigenre?
Lisääkin tulee vielä ehkä mieleen, eli seuraahan tätä tonttukanavaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa