Nipsun pienen sysvy kirjoitti:Nipsu hyvä!
Lapsesi sysvy täällä kirjoittelee. Oletteko kuinka vakavahenkistä porukkaa, ts. toimiiko pieruhuumori?
Tykkäättekö Mauri Kunnaksen kirjoista? Montako minuuttia sanoisit lapsesi jaksavan keskittyä (sen alle kolmeveen)? Ja mikä se herkkujen tilanne oli - kyllä - ei - ehkä? (Huom! Karkkia ei meiltä ainakaan tule, kuivatut hedelmät tmv ajavat meillä herkkujen roolia ja nekin pidetään maltillisena, ettei äidin tarvitse pelätä lapsen avatessa pakettia
Kun se kuitenkin pitää "minä ite!"
Minä yritän olla (toisinaan) vakavahenkinen ja lapset nauttivat hervottomasta pieruhuumorista (kaikista eniten ja suurimmalla riemulla juuri tämä kolmevee) ja pakkohan siihen on joskus osallistua
Mauri Kunnaksen kirjoista meillä tykkäävät kaikki ja niitä löytyykin omina aika monta. Jos asia on tarpeeksi mielenkiintoinen, kolmevee jaksaa keskittyä yllättävänkin kauan. Juuri ihmettelin kun jaksoi suurella hartaudella värittää monta värityskuvaa isoveljensä kanssa. Mutta sitten taas, jos ei juttu miellytä (kuten kolmeveen mielestä tylsä isoveljen valitsema kirja, kun luimme) niin keskittymistä kesti ehkä muutaman lauseen verran. Että tämä vastaus olikin sitten varmaan auttava
Ja juu, herkkuja saa olla, vaikka tämä tyyppi mättää herkut kyllä nanosekunnissa kitusiinsa eikä ymmärrä vielä ollenkaan jemmaamisen päälle kuten isommat. Tottakai pitää "minä itte"!