JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tarza » 08.10.12 15:08

Tarzan tonttu kirjoitti:Huhuu Tarza! :o)

Mitä teet mielelläsi, kun sinulla on vapaa-aikaa?
Mikä on suhteesi käsitöihin?
Millaisista tuoksuista ja kuvioista pidät?
Mitä haaveilet löytäväsi kirpputorilta?
Jotain muuta, mitä halusit kertoa, mutta unohtui esittelystä?

Mitä vapaa-aikaa? :wink: no ei vaan, nyt just käytän kaiken liikenevän ajan kutoen kantoliinaa. Normaalisti yritän päästä käymään salilla, zumbassa tms. elixiassa. Poltan kynttilöitä ja illalla juon miehen kanssa joskus jopa lasillisen punkkua ja syön tummaa luomusuklaata :D (ja ysvään tietty ;) )

Käsityöt on ihan jees, mut kärsivällisyys ei riitä neulomiseen tai virkkaukseen, vaikka aina välillä luulenkin et riittäis. Haaveilen omista kangaspuista ja ompelu on kivaa, mutta mun kone on niin surkea, ettei sillä tee paljoa mieli ommella.

Jouluiset tuoksut on kivoja. Kuvioista en oikein osaa sanoa, pidän ainakin sydämistä, palloista ja kiekuroista. Pikkukukallisesta en, mutta kukat on kyllä muuten kivoja.

Kirpputorilta etsin lähinnä pojalle vaatteita, nyt just ei ole mitään erityistä mistä haaveilisin.

Jos haluat lähettää smartpostiin, niin länsikeskuksen cittari on hyvä paikka noutaa paketti, mutta lähiposti on toki hyvä myös :)
Jatkan jos tulee jotain muuta mieleen.
  • 0

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Tarza

ViestiKirjoittaja kiikun tonttu » 08.10.12 17:36

:o)

Yksi luukku on jo täysin valmis, tidittitii!

Ei mulla muuta :wink:

t. tonttusi

kiikun tonttu

ViestiKirjoittaja kiikku » 08.10.12 17:54

:lol: Mahtavaa :wink:
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
kiikku

ViestiKirjoittaja Akileijan tonttunen » 09.10.12 7:44

KuvaHeippa Akileija!

Onpa tosi hauskaa suunnitella sinulle kalenteria :o) Sinulle tehdessä saan totetuttaa monia sellaisia juttuja joita en itselleni ehkä tekisi ja tutustua sellaisiin ulottuvuuksiin jotka ovat itselleni vieraita jo ihan kulttuurillisista eroista johtuen. Jännää :D Tuskin maltan odottaa että saan kalenterini sinulle asti!

Kaipaisin hieman tarkennuksia:

- Mikä on joulusi väri? Tontunharmaa ja peruspunainen vaiko kenties pellava/kulta? Tai ehkä jotain ihan muuta?
- Mitä/millaista soitat mieluiten?
- Sopraano, altto vai tenori?
- Lempitapasi tehdä käsitöitä?
- Mistä käsitöistä pidät, muttet itse saa aikaiseksi/osaa?
- Onko yhteytesi Kannakselle tiiviit ihan arkielämässä vaiko enää vain muistoissa?
- Mitä luet mieluiten?
- Mitä kirjaa et jaksaisi edes avata?
- kielitaitoa?
- Mikä jouluperinne on ihan must?
- Mitä leivot joulun alla? Mitä et vaikka "pitäisi"?
- Viherpeukaloa? Sisäkukkia vai puutarhanhoitoa?
- Lempijoululaulusi? Inhokkisi?
- Päivän paras hetki?

Kuva

Akileijan tonttunen

ViestiKirjoittaja tiinataina » 09.10.12 8:00

Merkkaan :D .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
tiinataina

ViestiKirjoittaja PullaKana » 09.10.12 8:11

PullaKanan tonttu kirjoitti:PullaKana
Mainitsit lapsesi ilmoittautumisessa, saako myös heille laittaa kalenteriin yllätyksiä?

Kylla lapsiakin saa muistaa :D Kunhan kaikki luukut ei ole vain lapsille :wink:
  • 0

Äiti -77 ja Esikoinen 06/04 ja Kuopus 05/06
PullaKana

ViestiKirjoittaja pantteriinan tonttu » 09.10.12 13:25

Huhuu pantteriina!

Tonttusi täällä tuumailee kalenteriasi innosta pinkeänä [xmas] Into ei ole laatutae, mutta kyllä täällä kovasti koitetaan saada sinulle kalenteri aikaiseksi :o)

- Millaista joulua vietätte? Kuuluuko jouluunne tontut, enkelit jne.?
- Leivotko jouluksi?
- Puuttuuko käsityötarvikkeistasi jotain erityistä?
- Askarteletko, lasten kanssa tai ilman?
- Mikä on jalkasi koko? Entä käsien?
- Mitä luet mieluiten?
- Lempituoksusi joulun alla?

pantteriinan tonttu

ViestiKirjoittaja pantteriina » 09.10.12 13:57

Tonttusi täällä tuumailee kalenteriasi innosta pinkeänä Into ei ole laatutae, mutta kyllä täällä kovasti koitetaan saada sinulle kalenteri aikaiseksi

1 Millaista joulua vietätte? Kuuluuko jouluunne tontut, enkelit jne.?
2 Leivotko jouluksi?
3 Puuttuuko käsityötarvikkeistasi jotain erityistä?
4 Askarteletko, lasten kanssa tai ilman?
5 Mikä on jalkasi koko? Entä käsien?
6 Mitä luet mieluiten?
7 Lempituoksusi joulun alla?

OoO Mua on huhuiltu OoO
1 Perheen kesken rauhoitutaan, rentoa oleskelua ja herkkujen syömistä. Tontut on kivoja (ja niitä on ihan liian vähän :wink: ) Eikä enkeleitäkään vastaan ole mitään.

2 Leivon jouluksi kyllä makeita- ja suolaisiakakkuja. Hyväksi havaitun kuivakakunohje puuttuu.

3 Nuppineulat on kadonnut jonnekkin, lapset ovat ehkä leikkineet jotain fakiiria tai jotain mutta niitä ei jostain syystä ole näkynyt. Nappeja ja nauhoja yritän hamstrata, niitä ei voi olla liikaa, eikä vetoketjuja, eikä kyllä kankaitakaan eli siis kaikki käy :D 8) Kaavojen piirtelystä en tykkää muuten yhtään, argh! Tytöt on jotain 98cm ja 122cm :wink: :lol:

4 Lapset askartelee kaikenlaista tosi paljon keskenään, joskus sekaannun minkäkin siihen hommaan. Liimaa ja teippiä kuluu tosi paljon

5 Jalat n.39 ja kädet 9 (kapeat händyt ja pitkät sormet)

6. Aika kevyttä hömppää on viimeaikoina ollut + elämänkerroista tykkään myös tai muuten vain oikeaan elämään liittyvistä tarinoista.

7. Kaikki mausteiset ruuanlaitto ja laivontatuoksut on ihania, itseeni en juurikaan hajuja lisäile, ja hajustetut kynttilät jää useinmiten polttamatta
  • 0

Tytöt 10/06 ja 02/09
pantteriina

ViestiKirjoittaja Akileija » 09.10.12 14:12

:o) Oi, ihana viesti tontultani – huolellista vakoilua, ja tarkkaan harkitut animaatiohymiöt ja kaikki! Koittaisipa jo joulukuu... Kuva (Ja hm, kulttuurieroja? Mitähän kulttuuria tonttuni edustaa? Tai sitten olen itse kulttuurisesti omituisempi kuin olen osannut kuvitellakaan. :P )

- Mikä on joulusi väri? Tontunharmaa ja peruspunainen vaiko kenties pellava/kulta? Tai ehkä jotain ihan muuta?
Ehkä lähinnä (tumman)punainen ja kulta. Pellavakin sopii hyvin väripalettiin, samoin tummanvihreä ja tummanruskea.

- Mitä/millaista soitat mieluiten?
Soitan ns. perinteisessä harrastelijapuhallinorkesterissa, ja ohjelmisto on sen mukaisesti laidasta laitaan – kuuntelin juuri viime viikonlopun sotaveteraanikonsertissamme nauhoitettua Georg Malmsten -sikermää, viime vuonna soitimme lattareita, ja ensi kevään konsertin teemana on Beatles. :mrgreen: Oma suosikkini on vanha bigband-jazz ja swing Duke Ellingtonista Glenn Milleriin, ja myös Motown uppoaa. Lisäksi olen aina pitänyt myös ihan perinteisestä torvisoittokuntameiningistä, Sousan marsseista ja sen sellaisesta.

- Sopraano, altto vai tenori?
Itse soitan alttoa, ja haaveissa olisi saada sen rinnalle kakkossoittimeksi baritoni. Kuunneltuna pidän kaikista. :)

- Lempitapasi tehdä käsitöitä?
Neulomista harrastan eniten, jonkin verran myös virkkaan ja teen helmitöitä ja kirjontaa sekä lorukorttien tyyppistä pikkuaskartelua.

- Mistä käsitöistä pidät, muttet itse saa aikaiseksi/osaa?
Huovutusta en ole juurikaan tullut tehneeksi, vaikka pidän huopajutuista kovasti. Ompelukoneen ja saumurin käyttö onnistuu minulta jotenkuten mutta ei nopeasti eikä sujuvasti, joten mieluummin teen asioita käsin kuin koneella. Lisäksi kärsivällisyyteni käsityöasioissa on pienen oravan luokkaa, joten en mielelläni esimerkiksi aloita mitään isoja neuleprojekteja vaan teen mieluummin pieniä ja nopeasti valmistuvia juttuja.

- Onko yhteytesi Kannakselle tiiviit ihan arkielämässä vaiko enää vain muistoissa?
Pääsääntöisesti muistoissa, varsinkin kun karjalaisista isovanhemmistani kaksi kuoli viime keväänä ja enää yksi on elossa. :( Olen kyllä ylpeä karjalaisista juuristani, mutta en ole edes vieraillut siellä kuin kerran, ja siitäkin on kymmenkunta vuotta aikaa.

- Mitä luet mieluiten?

Romaaneja ja novelleja ihan laidasta laitaan, runous en ole oikein koskaan kolahtanut. Viime aikoina olen lukenut paljon esimerkiksi suomalaisia uutuusromaaneja (positiivisina ovat jääneet mieleen mm. Markus Nummen Karkkipäivä ja Miika Nousiaisen Metsäjätti) ja enenevässä määrin myös elämäkertoja (Swanin sisarukset, Axel Munthe ja Eduard Uspenski näin muutamia mainitakseni). Kaikkien aikojen suosikkeihini kuuluvat muun muassa Tolkienin Taru sormusten herrasta, Gabriel Garcia Marquezin Sadan vuoden yksinäisyys sekä Risto Isomäen Sarasvatin hiekkaa. Paljon scifiä, fantasiaa ja maagista realismia siis, mutta myös hyvin kuvattua perusarkea.

- Mitä kirjaa et jaksaisi edes avata?
Hm. Kaunokirjallisuuden puolella suhtaudun hyvin avoimesti uusiin asioihin, mutta esimerkiksi kovin raskas sotakirjallisuus tai muu realistisesti kuvattu väkivalta jäisi luultavasti hyllyyn – sen sijaan ns. siisteistä dekkareista kyllä pidän.

- Kielitaitoa?
Hyvä englanti ja ruotsi, kohtalainen saksa ja ranska sekä alkeet latinasta, italiasta, venäjästä, kreikasta ja baskista. :mrgreen: Käytännössä neljällä ensin mainitulla pystyn jotain tekemäänkin, muut ovat enemmän tai vähemmän kuriositeetteja.

- Mikä jouluperinne on ihan must?
Paljon hyvää ruokaa, ajatuksella tehdyt tai valitut lahjat ja niiden yhdessä avaaminen ja ihastelu, ja pitkän kaavan mukaan saunominen. Sitä kivempi, mitä enemmän on porukkaa koolla, vaikka meidän suvustamme ei mitään massatapahtumaa saakaan aikaan. Olenkin miettinyt, että olisi kiva viettää joulua vaikka yhdessä muiden tuttavaperheiden kanssa, mutta kun kaikki muut haluavat olla jouluna joko keskenään tai oman suvun parissa, niin eipä oikein onnistu. Pitäisiköhän järjestää joku ylimääräinen lisäjoulu joulukuun puoleenväliin tai uudeksivuodeksi... [what] Tänä vuonna yksi hyvä tekosyy olisi muuten se, että meillä on kymmenvuotishääpäivä pari päivää ennen joulua. [heart]

- Mitä leivot joulun alla? Mitä et vaikka "pitäisi"?
Olemme usein viettäneet joulua vanhempieni luona, jolloin äitini hoitaa suuren osan leipomisista, mutta piparit ja joulutortut kuuluvat ilman muuta asiaan kotonakin, yleensä jo marraskuusta lähtien. Muut leipomiset vaihtelevat vuodesta toiseen, esimerkiksi jouluhalon olemme tehneet monena vuonna useita erilaisia reseptejä kokeillen ja toisina vuosina taas jotain aivan muuta. Uudet ideat ovat siis erittäin tervetulleita. :D

- Viherpeukaloa? Sisäkukkia vai puutarhanhoitoa?
Pääsääntöisesti ei. :roll: Puutarhaa (= postimerkin kokoinen takapiha, jossa on pari puuta, yksi kukkapenkki ja muutamia isoja ruukkuja) olen viime vuosina jonkin verran innostunut laittelemaan, mutta sisäkasveilla on paha tapa heittää meillä henkensä, joten niiden määrä on typistetty muutamaan sitkeähenkiseen yksilöön.

- Lempijoululaulusi? Inhokkisi?
Satunnaisia poimintoja suosikkilistalta: Jossain on kai vielä joulu, Himlen i min famn, Walking in the Air, The Christmas Song (Mel Tormé). Hyvin paljon riippuu sovituksesta – esimerkiksi sellaiset sinänsä ärsyttävät renkutukset kuin Petteri Punakuono tai Kun joulupukki suukon sai taipuvat parhaimmillaan todella hyväksi jazziksi, ja yksi lempijoululevyistäni sisältää joululauluja laidasta laitaan iloisen irlantilaisen kansanmusiikkipoppoon esittämänä. [xmas] Lähinnä inhoan sitä synkistelymeininkiä, jota löytyy hyvin paljon ns. perinteisistä suomalaisista joululauluista. Myös ylenmääräinen uskonnollisuus ahdistaa, mutta toisaalta suosikkijoululauluissani on monia täysin uskonnollisia, esimerkiksi yllä mainittu Himlen i min famn, joten uskonto sinänsä ei mielestäni tee hyvästä laulusta huonoa.

- Päivän paras hetki?
Aamuherääminen silloin kun tietää, ettei ole kiire minnekään vaan voi jäädä vapaasti sänkyyn lojumaan tai nousta kun huvittaa, syödä rauhassa aamiaista ja lukea lehdet. Tai sitten rauhalliset iltahetket lasten mentyä nukkumaan, saunominen tai muu kahdenkeskinen ajanvietto puolison kanssa, paitsi että silloin yleensä väsyttää niin paljon, ettei käytännössä jaksa ajatella muuta kuin nukkumaanmenoa. Miten niin väsynyt äiti? :lol:

Toivottavasti tästä oli apua. Huhuile ihmeessä lisääkin, jos siltä tuntuu! [hurraa]
  • 0

Elämän ruuhkavuosissa seuranani törmäilevät toisen polven pörröpäät 2005, 2007 ja 2010.

~ I like ambiguity more than most people. ~
Akileija

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 09.10.12 20:34

Merkkaan :-)
  • 0

Iitaliina

ViestiKirjoittaja neuroticin sysvy » 12.10.12 0:16

Neurotic

Huhuuu [xmas]

-mitä käsitöitä teet? Ompelua, kutomista?huovutusta?jotain muuta?
-ranteenympärys?
-käytätkö kestositeitä ?
-tykkäätkö käyttää koruja?
-kannatko paljon ulkona liinassa?

neuroticin sysvy

ViestiKirjoittaja Helioksen tonttu » 12.10.12 9:25

HELIOS

Kirjoittamasi "tietoisku" antoi paljon vinkkejä, mutta haluaisin tietää: Juotko teetä vai kahvia vai molempia? Jos juot teetä, niin onko jotain makumieltymyksiä?

Tonttusi :D

Helioksen tonttu

ViestiKirjoittaja Italiinan tonttu » 12.10.12 9:36

Italiina!
Leivotko jotain joulun alla? Keitätkö itse glögiä alusta asti? Juotko vain mustaa teetä, vai maistuuko myös vihreä, valkoinen, roibos tai yrtti? [xmas]

Italiinan tonttu

ViestiKirjoittaja neurotic » 12.10.12 10:42

neuroticin sysvy kirjoitti:Neurotic

Huhuuu [xmas]

-mitä käsitöitä teet? Ompelua, kutomista?huovutusta?jotain muuta?
-ranteenympärys?
-käytätkö kestositeitä ?
-tykkäätkö käyttää koruja?
-kannatko paljon ulkona liinassa?

Jee huhuilua! [onni]

-Mulla ei oo tällähetkellä ompelukonetta joten käsityöt on yleensä neulomista ja virkkaamista. Huovutusta haluaisin kokeilla!
-Ranteenympärys on n. 15cm
- Käytän kestositeitä kuukupin ohella kyllä.
- Korut on kivoja, aina kun muistan niitä käyttää. :mrgreen:
- Meillä paikasta toiseen siirtymiset ja ulkoilut hoidetaan 99% liinaillen. :)
  • 0

minä, mies ja 4/07, 10/10 & 11/15

ISO: Meander Aava, Indio Erba, Nouveau Raven, Roses Aphrodite koossa 4-6.
neurotic

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 12.10.12 10:56

Italiinan tonttu kirjoitti:Italiina!
Leivotko jotain joulun alla? Keitätkö itse glögiä alusta asti? Juotko vain mustaa teetä, vai maistuuko myös vihreä, valkoinen, roibos tai yrtti? [xmas]

Leivon pipareita (+piparitalon) ja jonkun maustekakun, tortut tulee meille valmiina muualta. Ei me 2+1 ennätetä kovin paljon herkkuja joulun aikaan syödä, kun se me ollaan ne jotka kyläilee siellä ja täällä ja tuolla... huoh...

Juon mieluiten mustaa, valkeaa tai vihreää teetä, roibos menettelee, yrttiteet ei niinkään. Itse suosin kotona maustamattomia laadukkaita irtotee-laatuja, mutta juon toki myös muitakin (siis lähinnä töissä ja kylässä). Myös kaakao maistuu oikein hyvin :wink: Glögiä ei ole tullut keitettyä itse alusta asti, mutta kyllähän se parempaa olisi kuin kaupan valmiit glögit.
  • 0

Iitaliina

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat