SYSVY 9 (Kysymyksiä ja huhuiluja anonyymisti)

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: SYSVY 9 (Kysymyksiä ja huhuiluja anonyymisti)

ViestiKirjoittaja Akinyi » 30.09.10 17:16

Tässäpä vastauksia mun sysvylleni:

Villasukkia (koko 38 mulla ja 22 lapsella) ja lapasia menee aina, mutta tykkään itsekin tehdä. En ole kuitenkaan ronkeli, joten mikä vaan väliltä TSI-paketti ja valmis tuote kelpaa mulle :D
Ompelukset ovat viimeaikoina liittyneet aika pitkälle PUL-kestovaippojen ompeluun. Tykkään kaikenlaisista käsitöistä, paitsi askartelusta. Arvostan myös muiden käsintehtyjä juttuja, joten olisin iloisesti yllättynyt jostain itse tehdystä. Niistä saa aina ideoita myös omiin näpertelyihin...
Mä olen värikartaltani "dynaaminen vastakohtainen talvi" eli tykkään voimakkaista, selkeistä ja kylmistä väreistä asusteissa ja vaatteissa. Nyt mulla on pitkään ollut "lila-kausi"...
Sisustuksessa meillä on aika paljon ruskeaa, harmaata jne luonnonläheisiä värejä.
Kynttilöitä meillä ei juuri poltella, mies kieltää kaikki tuoksuviritelmät kun ei siedä hajukynttilöitä.
  • 0

Akinyi
Bannattu

ViestiKirjoittaja Salainen » 30.09.10 22:12

Hellasärö!!!

Tykkäätkö lukea?
Mainitsit, että tykkäät kirkkaista väreistä, mutta mitä mieltä olet esim. fuksia/lila/luumu-väriskaalasta?
Käytätkö koruja?
Onko sun lapsilla jotain erityisiä kiinnostuksen kohteita?

Salainen

ViestiKirjoittaja Lissukka77 » 30.09.10 22:37

Lissukka77:n sysvy kirjoitti:Lissukka77!

Teetkö käsitöitä, jos teet niin millaisia ja onko jotain mitä haluaisit vielä kokeilla, mutta et ole saanut aikaiseksi?

Pidätkö ruuanlaitosta/leipomisesta?

Juotko kahvia vai teetä?

Lemppari hahmo, entä lasten?

Pääväri(t) kotona, vaatteissa?

Mitä et ikinä haluaisi haistaa, maistaa, koskea jne?

Iloista syksyä! :o)

Heippa sysvyni ja Ihanan Iloista syksyä sinullekin!

Teen käsitöitä, viimeisimmät tekeleet lähinnä pikku virkattu peitto ja villahousuja... Ompelutkin onnistuvat, jos vain jostain saisi aikaa... :roll: Kovasti haluaisin neuloa itselleni pitkän, suloisen pehmeän puuvilla(+bambu)neuletakin...

Rakastan ruoanlaittoa ja leipomista, kokeilen mielelläni uutta! :D

Juon teetä, meillä on kotona 6 eri rooibosta, paria vihreää ja tietenkin Mammateetä.

Pidän rauhaa ja viisautta symboloivista hahmoista ja merkeistä (buddha, japanilaiset symbolit, delfiinit)

Esikoinen on hulluna HelloKittyyn, NallePuhiin kavereineen ja Muumeihin. Kuopus tykkää mistä vaan mikä sopii pieneen suuhun... :P

Maanläheiset värit, vihreä ja tumma ruskea sekä puun värit ovat kotona vallitsevia, vaatetuksessani myös vihreä ja ruskea ja musta, mutta myös lilaa ja kirkkaanpunaista.

Mitäköhän en haluaisi maistaa...ei ainakaan lihaa, ja kesäkeitto ei taida ihan olla suosikki. Tattaripuurostakaan en tykkää. Aniskarkit on kamalia. Ja se "uusi" salmiakkisuklaa...yök. Suklaa ja salmiakki ovat pyhiä asioita, niitä ei saa sotkea. 8) Potut pottuina noin niin kuin muutenkin.

Auttaako?
  • 0

Akkavaltakunta (04/77; 07/07, 03/10, karvanarttu 04/05)
Lissukka77

ViestiKirjoittaja Hellasärö » 01.10.10 20:01

zzzz
  • 0

Viimeksi muokannut Hellasärö päivämäärä 01.12.10 16:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Huhtikuiset 06&09 sekä joulukuiset 15&19 ja keski-ikäinen äiti joka yrittää pysyä kiinni ajan juoksussa.
Hellasärö

ViestiKirjoittaja Nuppu04:n sysvy » 05.10.10 14:07

NUPPU04!!

Tykkäätkö mistä väreistä keittiössä tai neulelangoissa? Onko esim. muumituotteet mieleen vai ihan kamalia? Keräätkö jotain?
Syötkö herkkuja kuten karkkia, jos syöt niin mistä et pidä? Ja nyt en muista joitko teetä vai kahvia, onko teessä makuja joista et pidä? Saako lapset syödä karkkia? Luetko kirjoja tai lehtiä, millaisia?

Tässä nyt ensialkuun jotain uteluja :)

Nuppu04:n sysvy

ViestiKirjoittaja sysvis » 05.10.10 15:59

HAPSIS!

Saako teitin lapset syödä karkkia? Onko rajoituksia?

Tuleeko sulle jotakin lehtiä?

Oletko keittiöihmisiä?

sysvis

ViestiKirjoittaja Hapsis » 05.10.10 17:28

sysvis kirjoitti:HAPSIS!

Saako teitin lapset syödä karkkia? Onko rajoituksia?

Tuleeko sulle jotakin lehtiä?

Oletko keittiöihmisiä?

Hyvä kun kysyit. Itseasiassa meillä lapset syö hyvin vähän karkkia, lähinnä muumitikkareita kerran kuussa :lol:
Elmo on luontaisesti gluteenittomalla ruokavaliolla eli lakut yms on pois. Lisäks hää ei saa syödä mitään -oli päätteisiä makeutusaineita, eli xylitoli, sorbitoli, mannitoli yms on kiellettyjä. Eevillä rajoituksia ei ole muuta kuin laktoositon kaikessa.

Mulle tulee suuri käsityökerho, kotivinkki...ööö... ja ei vissiin muuta. Ja kyllä mä keittiössä viihdyn ;) tosin leipomiset yms on päässy nyt hiukan retuperälle, ei muka oo koskaan aikaa tehdä ja jos onkin niin kuka siivoo sen sotkun :lol:
  • 0

"Simppeli, soljuva ja järkeenkäyvä, mutta kun kaivelee pintaa syvemmältä, se onkin oletettua enemmän mutkalla"
Hapsis

ViestiKirjoittaja Heidi86 » 06.10.10 8:49

merkkaan ketjun seuraamista helpottamaan :)
  • 0

Meidän perhe; Minä itte, Mies -81 ja lapset J 10/05, I 2/07, A 1/09 , M 9/10 sekä pahnan pohjimmaisena
Kuva
Heidi86

ViestiKirjoittaja nuppu04 » 06.10.10 20:11

Nuppu04:n sysvy kirjoitti:NUPPU04!!

Tykkäätkö mistä väreistä keittiössä tai neulelangoissa? Onko esim. muumituotteet mieleen vai ihan kamalia? Keräätkö jotain?
Syötkö herkkuja kuten karkkia, jos syöt niin mistä et pidä? Ja nyt en muista joitko teetä vai kahvia, onko teessä makuja joista et pidä? Saako lapset syödä karkkia? Luetko kirjoja tai lehtiä, millaisia?

Tässä nyt ensialkuun jotain uteluja :)

[onni] Ihanaa, mua on huhuiltu.

Keittiön kaapeissa meillä on vihertävät ovet, mutta tekstiileissä värimaailma on aika kirjavaa.

Neulelangoissa tykkään kaikista värikkäistä. Tein juuri Totille turkoosi/oranssi villasukat. Itselleni olen ajatellut tehdä päähineen Sk 2/2008 en tiedä vielä mallista, enkä ole lankojakaan vielä hommannut. Harmaa, musta, valkoinen, ehkä ruskeakin menis tai punainen... ;)

Muumimukit/-kulhot/-lautaset/-aterimet on meillä ihan päivittäisessä käytössä :) En silti tunnusta olevani erityinen Muumifani :D

"Kerään" Henning Mankellin Wallander -kirjasarjaa, eli niitä joiden "selästä" muodostuu WALLANDER-sana. 4 ensimmäistä osaa on kasassa.

Syön kyllä karkkia, erityisesti salmiakki ja suklaa ovat lemppareita. Kookos on makuna ja hajuna sellainen mistä en pidä. Niin karkeissa kuin kynttilöissä ja ihan missä vain mihin sitä voikaan tunkea :D

Kahvi ja tee käyvät molemmat. Kahvia aamulla ja teetä illalla, teessä tykkään enemmän irtoteestä kuin valmiiksi pussitetuista. Makurajoitetta ei ole, paitsi se kookos.

Lapsista karkkia saa syödä vasta esikoinen. Mutta kuivatut hedelmät/marjat ja pähkinät maistuvat kaikille

Luen dekkareita enimmäkseen ja lehdistä sisustuslehtiä. Meidän perhe meille tulee tilattuna. *MUOKS. irtisanoin tilaukseni juuri tänään *
  • 0

Viimeksi muokannut nuppu04 päivämäärä 07.10.10 19:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Ukkovaltaisen perheen äiti (pojat: -04,-05,-07 ja -09)
"Eikö norsu pierase jos ihminen pistää pään pyllyyn?" Tatu 5v
nuppu04

ViestiKirjoittaja Hellasärön sysvy » 07.10.10 17:41

Hellasärö,
Se röyhelöhuivi oli ihan omin pikku kätösin näperrelty :D
Toivottavasti värit passaa, koitin mätsätä koko paketin pinkin teeman mukaisesti... Ihan jo alkaa itseäkin jännittää, että minkä värisen paketin ensi kuussa saan väsättyä

Hellasärön sysvy

ViestiKirjoittaja Hellasärö » 07.10.10 19:10

<<<<
  • 0

Viimeksi muokannut Hellasärö päivämäärä 01.12.10 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Huhtikuiset 06&09 sekä joulukuiset 15&19 ja keski-ikäinen äiti joka yrittää pysyä kiinni ajan juoksussa.
Hellasärö

ViestiKirjoittaja baccilenin sysvy » 07.10.10 19:27

BACCILLEN HOI!!!

Minkä ikäiset muruset teiltä löytyy? Saavatko syödä karkkia? Onko heillä jotain lempparijuttuja?

Teetkö käsitöitä, jos niin mitä? Vietättekö joulua? Mitenkäs kristillisyys sen suhteen? Poltatko kynttilöitä? Syötkö suklaata? Tuleeko mieleen jotain pientä mitä tarvitsisit, onko joku aina hukassa eikä löydy kun etsit?

baccilenin sysvy

ViestiKirjoittaja pantteriinan sysvy » 11.10.10 12:18

Saisinkos jalan, käden ja pään koon, kiitos :D

pantteriinan sysvy

ViestiKirjoittaja Baccillen » 11.10.10 12:22

:shock: Mua on huhuiltu

Meillä on 1,5v ja kohta 6v tyttöset, isompi saa toki syödä karkkia kerran viikossa mutta harvemmin haluaa, hän keräilee mielummin niitä pikkuponeja mitä saa ostaa esim. s-marketista vaaleanpunaissessa pussissa. Hän saa siis lauantaisin valita haluaako hän karkkia vaiko ponin, ja melkein aina hän valitsee ponin. Pienempi söisi kyllä karkkia jos hänelle tarjottaisi mutta sitä ei kyllä tehdä, saa sitten pienen rusinaaskin tai vastaavaa jos hoksaa pyytää.
Lempparijuttu tällä hetkellä taitaa olla molemmilla babyborn nuket, niitä roudataan kaikkialle mukaan.
Teen kyllä käsitöitä ja aika paljonkin, neulon ja ompelen ja kyllä se virkkuukoukkukin kädessä pysyy jos oikein keskityn.
Toki vietetään joulua ja kyllä se kristillisyys meillä näkyy, käydään kirkossa kuuntelemassa jouluevangeliumia ja haudoilla sytyttämässä kynttilöitä. Lapsille on kerrottu miksi vietetään joulua ja pääpointti ei ole joulupukissa vaikka hänkin kyllä vierailee miellä jossain vaihessa vaan kokoonnutaan yleensä koko suku juhlimaan ja viettämään iloisen päivän ja jeesuksen syntymän.
Poltan paljon kynttilöitä kunhan alkaa olla taas pimeetä iltaisin ja aamuisin, kissanpennut tosin vähän hillitsevät kun eivät oikein osaa varoa vaan hyppivät joka pöydälle jne.
Suklaata syön kyllä mutta maltillisesti, laktoosi-intoleranssi vaivaa jos liian paljon syön, tytötkään eivät voi maitoa käyttää, pienempi ei voi ollenkaan ja isompi todella pienissä määrissä.
Minulla on aina kaikki hukassa, puhelin, lompakko, avaimet, puikot, käsityösakset ja jopa lapset välillä :roll:

Kiitoksia sinulle kun kysyit, tuli hyvä mieli :o)
  • 0

E 11/04, E 06/09L 03/13
Baccillen
Bannattu

ViestiKirjoittaja omenan sysvy » 11.10.10 13:45

OMENA HIHHULIHEI"

Mitä isoin tyttönne kaipaa synttärilahjaksi?
Käyttääkö hän hiuskoristeita? Miten iso jalka hänellä on? Kaipaako villasukkia?

Millaisia legoja on teillä pop? Ja mimmoisia autoja?
Miten isot jalat pojilla on ja kaipaako ne villasukkia?

Ja sitten pikkuinen, uupuuko häneltä mitään?

Ja sinä itse, onko sinulla sukkia ja lapasia tarpeeksi? Kaipaatko mitään muuta?

omenan sysvy

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat