mamahjon tonttu! kirjoitti:Hei taasen mamahjo!
Tontulla olisi vielä jokunen mieltä askaruttava kysymys ennen kalenterin lopullista kasaamista.
Onko sinulla sieniä pakkasessa/säilöttynä/kuivattuna kotona?
Käytätkö kestositeitä kuppia turvaamassa vai luotatko kuppiin?
Pidätkö glitteristä missään? Hopeisissa kuusenkoristeissa?
Mistä miehesi tykkää? (ei, nyt ei olla köröpuolella
) Onko jotakin mitä mies tai lapsi tarvitsee/ehdota jotakin spesiaalia heidän luukkuihin?
Käytätkö alkoholia?
Entä koruja?
Askarteletteko? Mitä, millaista, miten?
Millä tyylillä sisustat kotianne? Tyylinäyte kuvan avulla helpottaisi erityisesti tontun puuhia.
Lempitee? Chai?
Ompeletko itse, entä muut käsityöt?
Toivon sinulle rauhallista ja stressitöntä joulukuun odotusta!
Sieniä löytyy tällähetkellä pakkasesta melko paljon, kuivattuna melko vähän ja muuten säilöttynä ei ollenkaan.
Kestositeisiin olen ensikosketuksen hankkinut tässä ihan viime aikoina, kun tilasin kestopikkuhousunsuojia. Kuppia turvaamaan en ole tarttenut, mutta noi phs:t on kyllä ollut käytössä. Tosin jos sitten seuraavan kerran kun menkat alkaa on vuoto runsastunut samalla mallilla mitä ensimmäisen lapsen jälkeen, niin varmaan saa jo olla melkoset pakkaukset...
Glitteri on kyllä melko no-no kaikissa muodoissa. Joissain kuusenkoristeissa tai vastaavissa se saattaa olla tyylikästäkin, mutta melko harvoin olen sellasia nähnyt.
Mies tykkää kahvista ja öö, mistähän muusta
Tollanen erähenkinen nörtti tuo on, en tiiä osaanko mitään erityistä ehotella. Hirveen äkäsen hajusia espressokahveja se aina keittelee ja juo tuopillisen sitä kerralla, yök. Lapsi tykkää tosi paljon esim kirjoista, jos joku vanha jo tontun pajassa hyllynpohjalle jäänyt löytyy, niin sellanen varmasti ois mieluisa. Tarrat on uus pop juttu, kun nyt muutaman kerran saanut niitä lätkiä vihkoonsa. Autot (piipaa- ja rekka-), eläimet ja muumit on varmaan sellasia lemppariaiheita tällä hetkellä.
Normaalisti käytän alkoholia, mutta toki nyt raskaana ollessa en. Kuitekaan esim liköörikarkit ei mene alas (paitsi kyllä nekin tolla miehelle uppoaa).
Koruina mulla on vakiona sormuksia, kaulakoru ja korviksia. Ilmankaan en osaa olla, mutta melko laiska oon vaihtamaan niitä.
Askartelusta tykkään, mutta hirveän taitavaa jälkeä ei tule. Monesti oon nauranutkin, että sellanen 1-2lk taso on mulle sopiva, jos niille tekee esimerkkejä
Yleensä hirveenä (niitten kouluun tarvittavien esimerkkien lisäksi) ei tuu muuta askarreltua, paitti kaikki synttärikortit ja muut kortit, mitä annetaan tai lähetetään.
Meijän sisustuksessa on nähtävästi aika paljon puuta, väreinä ruskeaa ja mustaa. Löytyy perintökalleuksina vanhaa pianoa ja polettavaa singeriä. Voin tässä joku päivä laittaa vaikka emännän kautta linkkiä, mihin voin laittaa jonkun kuvan. Lienee käy? (Nyt emäntä saa ärähtää, jos ei passaa
)
No tällä hetkellä kyllä se chai on lemppari
Yleisesti tykkään ehkä eniten maustetuista vihreistä, esim mansikka- ja appelsiinimaustetut on tosi hyviä, samoin mulla joskus oli jotan jossa oli jotain chiliäkin, niin se oli huippua. Mutta melkeinpä kyllä kaikki menee, tänään tosin taas totesin että joku maustamaton Pirkka-tee ei oikeen uppoa.
Oon hirveen kova alottamaan käsitöitä, lopettaminen taas onkin sitten harvinaisempaa
On mulla koneet, että ompelen jonkun verran, neulon ja virkkaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Kuite melko simppeleissä jutuissa pysyttelen. Pitkäjänteisyys on mulle lähes tuntematon käsite, joten se estää monet kivalta kuulostavat projektit.
Stressi on lähes toinen nimeni, joten ihan siltä en varmaan tässäkään kuussa välty, kiitos
Huhuilu taas kovasti piristi mieltä
Neljä ihmistä.