Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Selmiina » 02.11.14 21:01

selmiinan tonttu kirjoitti:Hei, miten sopiiko sinulle kaura?

Mulla oli kalenteri jo aika vaiheessa ja sit sainkin ihan uuden ideavedon ja nyt meni sit kalenteri uusiks mut hyvinhän täs kerkee vielä :mrgreen: Mut jos kerkesit ne kävyt kerään niin ei ehkä tarttiskaan kun nyt tulikin toisia ideoita. Tää on tätä tuuliviirin elämää :oops:

Ns. puhdas kaura sopii, eli esim. Elovena ei käy mutta kaupoissa gluteenittomiksi merkityt kaurat käyvät. Mutta tosiaan muulle perheelle käy ihan kaikki :) Käpyjä ajattelin haalia ensi viikonloppuna, eli no problem :)
  • 0

Selmiina

ViestiKirjoittaja Tonttunen » 02.11.14 21:39

Noanna kirjoitti:Vastaan tuonne joulukalenteriketjun puolelle :o)

Vastaus bongattu. :) Luulit jo varmaan, ettet saa kalenteria ollenkaan, kun tonttu on tällaista hitaasti käynnistyvää lajia. :o)

Tonttunen

ViestiKirjoittaja Jafuli » 04.11.14 18:37

Jafulin tonttu kirjoitti:-Saunotko
-Juotko kahvia?
- maistuuko kaikki teelaadut ?

[xmas]

Apua, olen työkiireissäni missannut tämän ihan täysin! :oops: Anteeksi!

- Saunon kyllä. Sisällä meillä on sähkösauna, joka toimii "pikasaunana". Sisäsaunassa ei hirveästi spameininkiä harrastetta, mutta meillä on ulkorakennuksessa puusauna, jossa harrastetaan enemmän löylytuoksu- ja vihtaosastoa.
- Juon kahvia ja PALJON! Menee niin maustetut kuin maustamattomatkin.
- Juon teetä ja senkin suhteen olen aika kaikkiruokainen. Pu Erh (vai miten se kirjoitetaan) on liian tunkkainen mun makuun ja bergamotti teessä maistuu samalta kuin musta tee olisi maustettu hajuvedellä, mutta muuten menee vihreä ja musta tee mausteilla ja ilman. :D
  • 0

If I say "First of all" run away because I have prepared research, data, charts and will destroy you.
Jafuli

ViestiKirjoittaja Kreettalle » 04.11.14 21:33

Heippa Kreetta!

Minulla olisi mahdollisuus saada kalenteri kuriiritontun matkaan niin että se toimitettaisiin kotiovelle su 30.11. Sopisiko kotiinkuljetus silloin vai meneekö se liian myöhäiseksi? Kuljetustapa saattaa vaikuttaa kalenterin sisältöön hieman :wink:

Kreettalle

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu! » 04.11.14 22:17

Hei taasen mamahjo! [xmas] Tontulla olisi vielä jokunen mieltä askaruttava kysymys ennen kalenterin lopullista kasaamista.

Onko sinulla sieniä pakkasessa/säilöttynä/kuivattuna kotona?
Käytätkö kestositeitä kuppia turvaamassa vai luotatko kuppiin?
Pidätkö glitteristä missään? Hopeisissa kuusenkoristeissa?
Mistä miehesi tykkää? (ei, nyt ei olla köröpuolella :mrgreen: ) Onko jotakin mitä mies tai lapsi tarvitsee/ehdota jotakin spesiaalia heidän luukkuihin?
Käytätkö alkoholia?
Entä koruja?
Askarteletteko? Mitä, millaista, miten?
Millä tyylillä sisustat kotianne? Tyylinäyte kuvan avulla helpottaisi erityisesti tontun puuhia. :o)
Lempitee? Chai? 8)
Ompeletko itse, entä muut käsityöt?

Toivon sinulle rauhallista ja stressitöntä joulukuun odotusta! :o)

mamahjon tonttu!

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 05.11.14 8:15

Hei Usva! Vielä viimehetken huhuilua :)

Pidätkö kukista kotonasi? Millaisista?

Usvan tonttu

ViestiKirjoittaja Usva » 05.11.14 9:21

Usvan tonttu kirjoitti:Hei Usva! Vielä viimehetken huhuilua :)

Pidätkö kukista kotonasi? Millaisista?

Kovin paljon meillä ei ole kukkia kun ei ole oikein tilaa, pari lehtikaktusta on ja muutama muu viherkasvi. Joskus ostan leikkokukkia tai vaikka gerberan tuomaan väriä. Ai niin ja pari tekogerberanoksaa on koristeena ympäri vuoden. Kesällä on pihalla tietty kukkia laidasta laitaan. Jouluksi yleensä ostan punaisen tai valkoisen joulutähden.
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva

ViestiKirjoittaja Vegan tonttu » 05.11.14 9:47

Hei Vega,

Ihan vaan tiedoksi että kalenterisi on postitettu eilen ;) matkalaukussa kuljetusta varten pahvilaatikon voi tietenkin poistaa jos pitää huolen siitä että koko sisältö tulee mukaan ;)

Ihanaa joulu(kalenteri)n odotusta! :o)

Vegan tonttu

ViestiKirjoittaja Pennie » 05.11.14 12:58

Vegan tonttu kirjoitti:Hei Vega,

Ihan vaan tiedoksi että kalenterisi on postitettu eilen ;) matkalaukussa kuljetusta varten pahvilaatikon voi tietenkin poistaa jos pitää huolen siitä että koko sisältö tulee mukaan ;)

Jänskää, tästä se alkaa! Enää muutama viikko nii pitäis kaikilla olla kalenterit hallussa :)
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Pennie

ViestiKirjoittaja miaukulle » 05.11.14 13:48

Miauku!

Tiptap! [xmas]
Hupsistupsis, on jo marraskuu! :shock: Tonttulan väki apureineen on ollut ahkeraa ja kalenterisi valmistuu ajallaan. Muttei ihan vielä :lol:

Etukäteistiedustelua; millainen ohjelma sinulla on marraskuun viimeisellä viikolla? Jos tonttulan apukuski sattuisi kurvailemaan teidän nurkilla, voisiko kalenterin jonain päivänä tai iltana toimittaa kotiovelle? Voit vastata emännän kautta tai toiseen ketjuun, jos et halua täällä liikkeistäsi luritella. 8)

miaukulle

ViestiKirjoittaja Vega » 05.11.14 18:44

Vegan tonttu kirjoitti:Hei Vega,

Iik, ihanaa!

Kiitokset tuhannesti Tonttu jo etukäteen :o)
  • 0

Vega

ViestiKirjoittaja Kreetta » 05.11.14 20:05

:pesu:
Kreettalle kirjoitti:Heippa Kreetta!

Minulla olisi mahdollisuus saada kalenteri kuriiritontun matkaan niin että se toimitettaisiin kotiovelle su 30.11. Sopisiko kotiinkuljetus silloin vai meneekö se liian myöhäiseksi? Kuljetustapa saattaa vaikuttaa kalenterin sisältöön hieman :wink:

Sopii!

Jännää...
  • 0

Ostan Bamse-lehdet 1-4/2014, tarjoa yv:llä :)
Kreetta
Bannattu

ViestiKirjoittaja mamahjo » 05.11.14 22:25

mamahjon tonttu! kirjoitti:Hei taasen mamahjo! [xmas] Tontulla olisi vielä jokunen mieltä askaruttava kysymys ennen kalenterin lopullista kasaamista.

Onko sinulla sieniä pakkasessa/säilöttynä/kuivattuna kotona?
Käytätkö kestositeitä kuppia turvaamassa vai luotatko kuppiin?
Pidätkö glitteristä missään? Hopeisissa kuusenkoristeissa?
Mistä miehesi tykkää? (ei, nyt ei olla köröpuolella :mrgreen: ) Onko jotakin mitä mies tai lapsi tarvitsee/ehdota jotakin spesiaalia heidän luukkuihin?
Käytätkö alkoholia?
Entä koruja?
Askarteletteko? Mitä, millaista, miten?
Millä tyylillä sisustat kotianne? Tyylinäyte kuvan avulla helpottaisi erityisesti tontun puuhia. :o)
Lempitee? Chai? 8)
Ompeletko itse, entä muut käsityöt?

Toivon sinulle rauhallista ja stressitöntä joulukuun odotusta! :o)

Sieniä löytyy tällähetkellä pakkasesta melko paljon, kuivattuna melko vähän ja muuten säilöttynä ei ollenkaan.
Kestositeisiin olen ensikosketuksen hankkinut tässä ihan viime aikoina, kun tilasin kestopikkuhousunsuojia. Kuppia turvaamaan en ole tarttenut, mutta noi phs:t on kyllä ollut käytössä. Tosin jos sitten seuraavan kerran kun menkat alkaa on vuoto runsastunut samalla mallilla mitä ensimmäisen lapsen jälkeen, niin varmaan saa jo olla melkoset pakkaukset...
Glitteri on kyllä melko no-no kaikissa muodoissa. Joissain kuusenkoristeissa tai vastaavissa se saattaa olla tyylikästäkin, mutta melko harvoin olen sellasia nähnyt.
Mies tykkää kahvista ja öö, mistähän muusta :D Tollanen erähenkinen nörtti tuo on, en tiiä osaanko mitään erityistä ehotella. Hirveen äkäsen hajusia espressokahveja se aina keittelee ja juo tuopillisen sitä kerralla, yök. Lapsi tykkää tosi paljon esim kirjoista, jos joku vanha jo tontun pajassa hyllynpohjalle jäänyt löytyy, niin sellanen varmasti ois mieluisa. Tarrat on uus pop juttu, kun nyt muutaman kerran saanut niitä lätkiä vihkoonsa. Autot (piipaa- ja rekka-), eläimet ja muumit on varmaan sellasia lemppariaiheita tällä hetkellä.
Normaalisti käytän alkoholia, mutta toki nyt raskaana ollessa en. Kuitekaan esim liköörikarkit ei mene alas (paitsi kyllä nekin tolla miehelle uppoaa).
Koruina mulla on vakiona sormuksia, kaulakoru ja korviksia. Ilmankaan en osaa olla, mutta melko laiska oon vaihtamaan niitä.
Askartelusta tykkään, mutta hirveän taitavaa jälkeä ei tule. Monesti oon nauranutkin, että sellanen 1-2lk taso on mulle sopiva, jos niille tekee esimerkkejä :mrgreen: Yleensä hirveenä (niitten kouluun tarvittavien esimerkkien lisäksi) ei tuu muuta askarreltua, paitti kaikki synttärikortit ja muut kortit, mitä annetaan tai lähetetään.
Meijän sisustuksessa on nähtävästi aika paljon puuta, väreinä ruskeaa ja mustaa. Löytyy perintökalleuksina vanhaa pianoa ja polettavaa singeriä. Voin tässä joku päivä laittaa vaikka emännän kautta linkkiä, mihin voin laittaa jonkun kuvan. Lienee käy? (Nyt emäntä saa ärähtää, jos ei passaa :D )
No tällä hetkellä kyllä se chai on lemppari [onni] Yleisesti tykkään ehkä eniten maustetuista vihreistä, esim mansikka- ja appelsiinimaustetut on tosi hyviä, samoin mulla joskus oli jotan jossa oli jotain chiliäkin, niin se oli huippua. Mutta melkeinpä kyllä kaikki menee, tänään tosin taas totesin että joku maustamaton Pirkka-tee ei oikeen uppoa.
Oon hirveen kova alottamaan käsitöitä, lopettaminen taas onkin sitten harvinaisempaa :mrgreen: :oops: On mulla koneet, että ompelen jonkun verran, neulon ja virkkaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Kuite melko simppeleissä jutuissa pysyttelen. Pitkäjänteisyys on mulle lähes tuntematon käsite, joten se estää monet kivalta kuulostavat projektit.

Stressi on lähes toinen nimeni, joten ihan siltä en varmaan tässäkään kuussa välty, kiitos :o) Huhuilu taas kovasti piristi mieltä [onni]
  • 0

Neljä ihmistä.
mamahjo

ViestiKirjoittaja Miauku » 05.11.14 23:31

miaukulle kirjoitti:Miauku!

Tiptap! [xmas]
Hupsistupsis, on jo marraskuu! :shock: Tonttulan väki apureineen on ollut ahkeraa ja kalenterisi valmistuu ajallaan. Muttei ihan vielä :lol:

Etukäteistiedustelua; millainen ohjelma sinulla on marraskuun viimeisellä viikolla? Jos tonttulan apukuski sattuisi kurvailemaan teidän nurkilla, voisiko kalenterin jonain päivänä tai iltana toimittaa kotiovelle? Voit vastata emännän kautta tai toiseen ketjuun, jos et halua täällä liikkeistäsi luritella. 8)

Kyllä me ollaan ainakin arki-illat kotona. Mut jos sit lähempänä kerrot vaikka tarkan päivän niin kyllä täällä joku on. Tai hätätapauksessa voi mun puolesta jättää ovellekin jos nyt ei ihan mitään elukoita sada taivaalta.
  • 0

Miauku

ViestiKirjoittaja pinnsvinin tonttu » 06.11.14 21:55

Pinnsvin
*onko sauna?
*mitä lehtiä sulle tulee ja ootko ostanut joululehtiä tälle vuodelle?
*kolahtaako viivi&wagner sarjakuvat?
*Päänympärys?

Terkuin tonttusesi

pinnsvinin tonttu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat