Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja tuulisa » 23.10.13 21:03

tuulisan tonttu kirjoitti:Hei tuulisa!

Olen kovasti kalenteriyllätyksiä mietiskellyt ja muutama juttu auttaisi minua asiassa eteenpäin eli...
- onko teillä saunaa käytössä ja tykkäätkö saunoa
- onko teillä tulipesää (takka, leivinuuni tai kiuas lähinnä)
- puuttuuko sinulta jotain käsityöjuttuja
- keräätkö mitään erityistä

[onni]
Meillä on sauna ja ollaan ihan himosaunojia (tää on meidän perheen ekosynti, sähkökiuas... :oops: ), saunotaan monta kertaa viikossa. Kerran viikossa lasten kanssa ja sit iltaisin usein miehen kanssa kaksistaan. On saunatyynyjä ja kynttilöitä ja löytytuoksuistakin tykätään.

Tulipesä löytyy, takka olohuoneesta ja sekin aktiivikäytössä kylminä aikoina.

Puuttuvia käsityöjuttuja... [what] Lähinnä mieleen tulee, että hankintalistalla tai to do-listalla on ollut silmukkamerkkejä jo pitkään, niitä en omista ensimmäistäkään. Pitäis ostaa tai askarrella, mutta en oo saanut aikaiseksi.

Varsinaisesti en taida keräillä mitään vaikka kaikenlaista tavaraa näyttää kertyvänkin :D Lankaa, lehtiä ja kirjoja lähinnä kertyy. Viherkasvejakin. Ja kyniä, ja muistikirjoja. Ja ruoka- ja leivontaohjeita. Ja ja ja :lol:
  • 0

Viisi lasta vuosilta 2007-2015
tuulisa

ViestiKirjoittaja Pantteriinan sysvy » 23.10.13 21:22

Pantteriina [hei]

Ihanaa olla tonttusi [onni]

Muutama kysymys olisi :)

-Juotko kahvia tai teetä?

-Onko teillä saunaa/tykkäätkö saunoa?

-Tykkäätkö polttaa kynttilöitä? Tuoksulla vai ilman?

-Mitä et missään nimessä haluaisi kalenterista paljastuvan?

Pantteriinan sysvy

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 26.10.13 12:05

Satuhahmo, huhuu? Täällä alkaa kalenterinterin teko olemaan hyvässä vauhdissa. Mutta, sanoit että värikkäät vetoketjut voisi olla kiva ylläri. Mihin tarkoitukseen vetoketjuja mahdollisesti käyttäisit, eli minkälainen vetoketju ilahduttaisi, minkälaiselle et keksisi mitään käyttöä?

Satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Mellin tonttunen » 26.10.13 13:02

Heippa Melli!

Sinua ei suinkaan ole unohdettu vaikken ole aiemmin huhuillut, esittelysi oli mukavan kattava. Viimeisiä luukkuja suunnitellessani keksin kuitenkin pari kysymystä

* käytätkö kosmetiikkaa, ihonhoitotuotteita tai kynsilakkaa?
* entä ranne-, kaula-, tai korvakoruja ja jos, niin pidätkö puisista ym luonnonmateriaaleista?

Kiva jos vastailet [onni]

Toivoo tonttusi ;)

Mellin tonttunen

ViestiKirjoittaja Melli » 27.10.13 9:43

Mellin tonttunen kirjoitti:Heippa Melli!

Sinua ei suinkaan ole unohdettu vaikken ole aiemmin huhuillut, esittelysi oli mukavan kattava. Viimeisiä luukkuja suunnitellessani keksin kuitenkin pari kysymystä

* käytätkö kosmetiikkaa, ihonhoitotuotteita tai kynsilakkaa?
* entä ranne-, kaula-, tai korvakoruja ja jos, niin pidätkö puisista ym luonnonmateriaaleista?

Kiva jos vastailet [onni]

Toivoo tonttusi ;)

[onni] Jee, huhuilua!!

Käytän päivittäin kosmetiikkaa ja hoitotuotteita (luomua aina kun voin). En oikeastaan käytä kynsilakkoja, vaikka kauniista kynsistä tykkäänkin: lakat ei harmi kyllä tahdo pysyä mulla hyvänä kuin pari päivää. :( Tässä kohtaa olen hillitty, eli silloin kun jaksan lakata, teen ranskalaisen manikyyrin ja toisinaan hulluttelen timangikoristeilla. :) Mun värikkäät lakat on lähinnä askartelua varten! :D
Koruista käytän eniten kaulakoruja. Korvakoruja käytän joskus, reiät kyllä on. Luonnonmateriaalit on tosi jees, niistä tykkäänkin eniten! :)

Jännittää ihan hurjasti, kalenteri on varmasti ihana! <3 Kiitos tonttuselleni!
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Melli

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 27.10.13 15:54

Satuhahmon tonttu kirjoitti:Satuhahmo, huhuu? Täällä alkaa kalenterinterin teko olemaan hyvässä vauhdissa. Mutta, sanoit että värikkäät vetoketjut voisi olla kiva ylläri. Mihin tarkoitukseen vetoketjuja mahdollisesti käyttäisit, eli minkälainen vetoketju ilahduttaisi, minkälaiselle et keksisi mitään käyttöä?
Kas, huomasinpa. Tilkkukorista päätyy aina joskus jotakin pussukaksi sopivan vetoketjun kanssa. Tilkkuja vaan on aina enemmän kuin vetoketjuja...
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Satuhahmo

ViestiKirjoittaja Epelin tonttu » 29.10.13 12:07

Minä täällä taas hei! [xmas]

Lisää kysymyksiä on putkahdellut mieleeni.

-Kun hemmottelet itseäsi, miten sen teet?
-Kun herkuttelet, mikä silloin maistuu parhaiten?
-Pidät lukemisesta, mutta mitä silmäsi ja mielikuvituksesi ahmii mieluiten?
-Entäs käsityöt. Millaisia teet? Pysyykö hyppysissä neula, puikot vai koukku?
-Juotko teetä?
-Voiko luukuista paljastua jotain aineetonta?

Tällaista tällä kertaa, varmaan taas myöhemmin lisää :D

Epelin tonttu

ViestiKirjoittaja Pessin tonttu » 29.10.13 14:07

Hei Pessi! :D

Olisi kysymyksiä, lisää varmasti myöhemmin tulossa... :D

Tykkäät suklaasta, entäpä valkosuklaasta, salmiakista tai lakritsista?

Pidätkö sienistä, jos, niin mistä ja mistä et?

Kiinnostaako eko- tai luomutuotteet, tyyliä Ruohonjuuri?

Kiinnostaako kodin kestotuotteet?

Laitatko pihaa tai viherpeukaloitko muuten?

Kiitos! t. Tonttusi

Pessin tonttu

ViestiKirjoittaja Helioksen tonttu » 29.10.13 15:42

Hei Helios,

Vähän olen päässyt vakoilemaan ja esittely on luettu tarkkaan. Muutama kysymys on tähän mennessä tullut mieleen.
- Liittyykö kristillisyys jouluusi, entä enkelit?
- Lähetätkö joulukortteja? Teetkö ne itse? Askarteletko muuten esim. kortteja?
- Tuunaatko vaatteita / tekstiilejä vai jotain muuta? Onko tuunaustarvikkeissasi kroonisesti pulaa jostakin?
- Onko sinulla lempikuitua langoissa tai jotain mitä haluaisit kokeilla?
- Puuttuuko käsityötarvikkerstasi jotain?

Tonttusi.

Helioksen tonttu

ViestiKirjoittaja pantteriina » 29.10.13 16:09

Oih! Mua oli huhuiltu [onni]

Vastauksia :o)

-Juotko kahvia tai teetä?
Kumpaakin, kahvi tummapaahtoisena ja tee vihreänä tai punaisena, en tykkää sitrushedelmillä maustetuista, kaikki muut sekoitukset käy :D

-Onko teillä saunaa/tykkäätkö saunoa?
Sauna löytyy, ja kyllä siellä välillä tulee istuttua

-Tykkäätkö polttaa kynttilöitä? Tuoksulla vai ilman?
Tykkään polttaa ilman haisuja

-Mitä et missään nimessä haluaisi kalenterista paljastuvan?
koiranläjä pilailupuodista :D
  • 0

Tytöt 10/06 ja 02/09
pantteriina

ViestiKirjoittaja Epeli » 29.10.13 16:31

Epelin tonttu kirjoitti:Minä täällä taas hei! [xmas]

Lisää kysymyksiä on putkahdellut mieleeni.

-Kun hemmottelet itseäsi, miten sen teet?
-Kun herkuttelet, mikä silloin maistuu parhaiten?
-Pidät lukemisesta, mutta mitä silmäsi ja mielikuvituksesi ahmii mieluiten?
-Entäs käsityöt. Millaisia teet? Pysyykö hyppysissä neula, puikot vai koukku?
-Juotko teetä?
-Voiko luukuista paljastua jotain aineetonta?

Tällaista tällä kertaa, varmaan taas myöhemmin lisää :D

- Mä en ihan oikeasti osaa sanoa, miten hemmottelen itseäni... Yleensä jos ei ole mitään kiireellistä tekemistä olen vaan ja möllötän, katselen jotain tuubaa telkusta tai surffailen netissä (tai molempia samaan aikaan). Syön ehkä jotain hyvää. Emmäätiä. :roll:

- Herkuista makeet on mun juttu (ja radi tuntuu vielä sallivan kohtuullisen makeallakin herkuttelun), ja nimenomaan suklaat/karkit enemmän kuin esim. leivonnaiset. Suolaisista syön kyllä erilaisia snackseja ja pähkinöitä, mutta ne ei niin himota.

- Lukupuolelta en oo tosiaan viimeiseen vuoteen ahminut yhtään mitään, ja ihan heti ei ole vissiin parannusta tulossa asiaan... Mutta olen enemmän sellainen kevyen kuluttaja, en niinkään klassikoiden tms. Dekkarit uppoaa, historialliset romaanit, jännityskirjallisuus. Ei kuitenkaan niinkään mikään ihan puhdas ihmissuhdehöttö, jotain spesiaalia täytyy olla.

- Hyppysissä pysyy niin neula, puikot kuin koukkukin. Teen kaikenlaista sellaisella perustasolla, ihan hirveän hyvä en ole missään. Viime aikoina olen heilutellut puikkoja, kankaat odottaa ompelua ja viimeisin isompi virkkaustyö on vajaa vuosi sitten virkattu kastemekko (josta kyllä tuli hieno vaikka itse sanonkin).

- Juon teetä mielelläni, mutta en säännöllisesti.

- Luukuista voi paljastua ihan mitä vaan, mitä tonttu sopivaksi katsoo. :)
  • 0

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Epeli

ViestiKirjoittaja Helios » 30.10.13 17:51

Helioksen tonttu kirjoitti:Hei Helios,

Vähän olen päässyt vakoilemaan ja esittely on luettu tarkkaan. Muutama kysymys on tähän mennessä tullut mieleen.
- Liittyykö kristillisyys jouluusi, entä enkelit?
- Lähetätkö joulukortteja? Teetkö ne itse? Askarteletko muuten esim. kortteja?
- Tuunaatko vaatteita / tekstiilejä vai jotain muuta? Onko tuunaustarvikkeissasi kroonisesti pulaa jostakin?
- Onko sinulla lempikuitua langoissa tai jotain mitä haluaisit kokeilla?
- Puuttuuko käsityötarvikkerstasi jotain?

Tonttusi.

oi, huhuilua. <3 Aika tarkkaan olet kyllä lukenut, ainakin näitten kysymysten perusteella.. :D

Ollaan aika tapakristittyjä. Musta joulu on enemmän sitä yhdessäoloa ja valmisteluita ja sitä kun saa miettiä toisille jotakin kivaa pientä. mulla ei ole mitään erityistä jouluhahmoa mistä tykkäsin, tykkään siis enkelistä yhtäpaljon kuin muistakin jouluun liittyvistä asioista.

joulukortit oon tehny aika monta vuotta itse, tuossa oli kyllä pari välivuotta, kun pistin vain jonkun kuvan menemään tekstillä. Mutta joulukortit on jopa tänä vuonna melkein tehtynä, tein oman ennätykseni siinä kun alotettiin niitä tekemään.. :D (lue: laitan ne kuitenkin vasta postiin ihan viimeisenä hetkenä, kun en jaksakaan kirjoittaa osoitteita.. :D)

tuunaan lähinnä itselleni jotain tai lapsille, jos on tarvetta. siis tarpeen mukaan väkerrän jotakin. viimeaikoina on ollut lähinnä korjausompelua. työ haittaa harrastuksia.

ollaan aika kutiavia yksilöitä koko perhe, että jos villaa, niin sitten mieluusti merinoa tai hahtuvaa tai ihan tekokuitua, jos on tarkoitus tehdä jotain kasvojen lähettyville, käsissä ja jaloissa menee kaikki lankalaadut. hamppua ei ole vielä tullut kokeiltua lankana.. vaipoissa sitä taisi olla joskus.

mä olen aikamoinen hamsteri käsityötarvikkeiden osalta, sekä kierrätän vanhojakin, mutta aina sitä sitten kuitenkin jotakin kaipaa.. Kunnon kuminauha on aina lopussa, kun tulee korjailtua kirpparilta ostettuja housuja uusilla kuminauhoilla..

oikein mukavaa päivää sulle tonttuni !! <3
  • 0

Minä ja pojat 06/06 ja 04/09 sekä koira.
Helios
Bannattu

ViestiKirjoittaja nipsun tonttu » 30.10.13 22:20

Hei, nipsu!

Oikein mukavaa tehdä kalenteria sinulle! Tietyissä seikoissa makumme vaikuttaisi käyvän yksiin, niin lienee helppoa ainakin muutama juttu keksiä. :mrgreen:

Et maininnut ilmoittautumisessasi, että haluatko kalenterin enemmän itsellesi, vai saako siihen sisällyttää juttuja muulle perheellekin? Esim. lapsille. Toisten miehille oon aiemminkin kokenut hankalaksi keksiä mitään... :lol:

Mitä lehtiä sinulle tulee? Minkälaisesta kirjallisuudesta pidät? Uppoaako scifi, kammoksutko Twilightia? Kolahtavatko vanhat kotimaiset klassikot?

Puuttuuko jotain käsityötarviketta? Mitä ei ainakaan tarvita enempää?

Perinteiset kokokyselyt, eli jalan koko, päänympärys, käden koko? Ja muilta perheenjäseniltä vastaavia, jos heille haluat muistamisia myös.

Minkä rotuisia koiria teillä on?

Josko näillä pääsen alkuun, kyselen sitten uudestaan, kun muistan jotain, mitä piti kysyä. Ja älä huoli, esittelystäsikin kumpusi jo mukavasti ideoita. :o)

nipsun tonttu

ViestiKirjoittaja emiliap:n tonttu » 31.10.13 16:48

Taas huhuillaan!

Stalkkasin sen verran, että olit kysellyt pähkinäallergiasta raskausaikana. Oletko pystynyt syömään pähkinöitä ja toivotko niitä kalenteriin?

Onko teillä tietoa tulevan vauvan sukupuolesta ja onko sillä väliä, jos puhutaan vaikka vaatteista, asusteista ym. vauvatavarasta? Teetkö itse vauvalle neuleita ym.?

emiliap:n tonttu

ViestiKirjoittaja nipsu » 31.10.13 16:58

nipsun tonttu kirjoitti:Hei, nipsu!

Oikein mukavaa tehdä kalenteria sinulle! Tietyissä seikoissa makumme vaikuttaisi käyvän yksiin, niin lienee helppoa ainakin muutama juttu keksiä. :mrgreen:

Hei tonttuseni [hei] Vastailen huhuiluun siellä varsinaisessa joulukalenteriketjussa :)
  • 0

nipsu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat