Helioksen tonttu kirjoitti:Hei Helios,
Vähän olen päässyt vakoilemaan ja esittely on luettu tarkkaan. Muutama kysymys on tähän mennessä tullut mieleen.
- Liittyykö kristillisyys jouluusi, entä enkelit?
- Lähetätkö joulukortteja? Teetkö ne itse? Askarteletko muuten esim. kortteja?
- Tuunaatko vaatteita / tekstiilejä vai jotain muuta? Onko tuunaustarvikkeissasi kroonisesti pulaa jostakin?
- Onko sinulla lempikuitua langoissa tai jotain mitä haluaisit kokeilla?
- Puuttuuko käsityötarvikkerstasi jotain?
Tonttusi.
oi, huhuilua. <3 Aika tarkkaan olet kyllä lukenut, ainakin näitten kysymysten perusteella..
Ollaan aika tapakristittyjä. Musta joulu on enemmän sitä yhdessäoloa ja valmisteluita ja sitä kun saa miettiä toisille jotakin kivaa pientä. mulla ei ole mitään erityistä jouluhahmoa mistä tykkäsin, tykkään siis enkelistä yhtäpaljon kuin muistakin jouluun liittyvistä asioista.
joulukortit oon tehny aika monta vuotta itse, tuossa oli kyllä pari välivuotta, kun pistin vain jonkun kuvan menemään tekstillä. Mutta joulukortit on jopa tänä vuonna melkein tehtynä, tein oman ennätykseni siinä kun alotettiin niitä tekemään..

(lue: laitan ne kuitenkin vasta postiin ihan viimeisenä hetkenä, kun en jaksakaan kirjoittaa osoitteita..

)
tuunaan lähinnä itselleni jotain tai lapsille, jos on tarvetta. siis tarpeen mukaan väkerrän jotakin. viimeaikoina on ollut lähinnä korjausompelua. työ haittaa harrastuksia.
ollaan aika kutiavia yksilöitä koko perhe, että jos villaa, niin sitten mieluusti merinoa tai hahtuvaa tai ihan tekokuitua, jos on tarkoitus tehdä jotain kasvojen lähettyville, käsissä ja jaloissa menee kaikki lankalaadut. hamppua ei ole vielä tullut kokeiltua lankana.. vaipoissa sitä taisi olla joskus.
mä olen aikamoinen hamsteri käsityötarvikkeiden osalta, sekä kierrätän vanhojakin, mutta aina sitä sitten kuitenkin jotakin kaipaa.. Kunnon kuminauha on aina lopussa, kun tulee korjailtua kirpparilta ostettuja housuja uusilla kuminauhoilla..
oikein mukavaa päivää sulle tonttuni !! <3
Minä ja pojat 06/06 ja 04/09 sekä koira.