Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Hapsiksen tontti » 08.10.15 14:34

Hapsis heippa! :o)

Huhuilen pikaisesti kaksi kysymystä, kun tuli mieleen, ettei unohdu. Tontulta joskus unohtuu.

Katsotko joitain sarjoja/elokuvia tai oletko suuri fani?

Laitatko pinssejä/rintanappeja minnekään kiinni, kangaskassiin tms.?

Minkä tyylisiä joulukoristeet ja muu joulumateria ovat? Värit kerroit esittelyssä, mutta pidätkö kuitenkin modernista tyylistä vai vanhanaikaisesta suomalaisesta villa/olkipukki/pellava -tyylistä? Miltä kuulostaa villan, puuvillapitsin ja helmenväristen helmien yhdistelmä?

Hapsiksen tontti

ViestiKirjoittaja Hapsis » 08.10.15 19:10

Katsotko joitain sarjoja/elokuvia tai oletko suuri fani?
- telkkasarjoista seuraan greyn anatomiaa, musiikin puolella miä fanitan Jari Sillanpäätä ja Neljänsuoraa :lol:

Laitatko pinssejä/rintanappeja minnekään kiinni, kangaskassiin tms.?
- Ennen laitoin ja ehkä joskus taas. Pikkumies näppäräsormi on nyt liian kiinnostunut niistä ja ne ei saa olla ollenkaan rauhassa.

Minkä tyylisiä joulukoristeet ja muu joulumateria ovat? Värit kerroit esittelyssä, mutta pidätkö kuitenkin modernista tyylistä vai vanhanaikaisesta suomalaisesta villa/olkipukki/pellava -tyylistä? Miltä kuulostaa villan, puuvillapitsin ja helmenväristen helmien yhdistelmä?
Villasta, huovasta ja pellavasta tykkään, olki ei oo ihan niin mieluinen materiaali. Oon ihan hulluna semmoisiin huovutettuihin tonttuihin. Moderni tyyli uppoo kullä myös, mutta muovikrääsästä en tykkää (paitsi kuusen pallot on turvallisuussyistä muovisia). Oon nyt ottanut asiakseni hankkia joka vuosi kuuseen pari uutta koristetta. Tähdet, pallot ja enkelit on mieluisia.
  • 0

"Simppeli, soljuva ja järkeenkäyvä, mutta kun kaivelee pintaa syvemmältä, se onkin oletettua enemmän mutkalla"
Hapsis

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttuli » 10.10.15 19:08

Neulotko?
Pidätkö sarjakuvista? Mistä esim? Entä millaisesta huumorista?

Starlyn tonttuli

ViestiKirjoittaja rva W » 10.10.15 19:26

Huom Rva W! kirjoitti:
Rva W hoi! kirjoitti:
rva W kirjoitti: Jos olet tsi-henkinen niin joku itse tehty, vaikka villasukat (Lumia ehdotti viinakset, se ei ehkä niin ilahduttaisi :lol: ).

Saisinko vielä kokotietoja: käsi, jalka, pää?

8)

Anteeksi, en ole muistanut vastata vaikka olen tätä ajatellut :oops: Miehellä on ollut lomaviikko, joten olen ollut vähemmin koneella. Kengänkoko 39-40, kapea. Käsi on, ööö..., hyvä kysymys, kapeahko sekin. Jostain tulee mieleen että minulla olisi nahkahanskat koossa 6. Pään ympärys on mielestäni lähemmäs 60 cm, ehkä 58-59? Eihän minulla juuri nyt mittanauhaa ole kun olemme appivanhemmilla kylässä.

Että olipa tästä taas apua :lol:
  • 0

Isosisko 01/10 ja pikkuveli 07/15

Keskustelutaitoon ei kuulu vain oikeiden asioiden sanominen oikeassa paikassa, vaan myös väärien asioiden sanomatta jättäminen houkuttelevalla hetkellä. - Dorothy Nevill
rva W
Bannattu

ViestiKirjoittaja Selmiinan tonttu » 11.10.15 9:13

Hohoi Selmiina!
Tonttusi täällä huutelee [hei] [xmas] Hiljaiselosta huolimatta pääni on sauhunnut kuumana kalenteriasioidesi kimpussa. Esittelysi perusteella on ollut tosi kivaa aloitella kalenteriasi. Tässä tulisi vielä iso liuta tarkentavia kysymyksiä:

- Minkälaista kosmetiikkaa käytät mieluiten? Onko jotain ehdottomia ei-juttuja?
- Suosikkiherkkusi? Suklaa, pähkinät, kuivatut hedelmät, marmeladi, joku ihan muu? Mitä "herkkuja" inhoat?
- Onko teillä omaa pihaa?
- Tee, kahvi vai molemmat? Tykkäätkö maustetuista kahveista?
- Lähetätkö joulukortteja? Valmiita vai itsetehtyjä?
- Millaisia joulukoristeita teillä on? Millaisista koristeista pidät? Tuleeko teille joulukuusi ja jos, niin millaisin koristein?
- Mitä luet? Millaisia kirjoja? Mitä lehtiä sinulle tulee tai saat luettavaksi? Mitä lehtiä haluaisit lukea?

Selmiinan tonttu

ViestiKirjoittaja Selmiinan tonttu » 11.10.15 10:25

Vielä Selmiinalle muutama kysymys lisää:

- Pidätkö leipomisesta? Leivotteko jotain jouluksi?
- Puuttuuko keittiöstäsi jotain pientä? Mitä mausteita käytät eniten?

T: [xmas]

Selmiinan tonttu

ViestiKirjoittaja starly » 11.10.15 17:15

Starlyn tonttuli kirjoitti:Neulotko?
Pidätkö sarjakuvista? Mistä esim? Entä millaisesta huumorista?

En neulo, olisi ihanaa osata neuloa, mutta kärsivällisyys ei riitä opetteluun eikä oikutteleva ranne tykkää :(

En juurikaan lue sarjakuvia, ehkä Aamulehdestä vilkaisen ne, mutta muuten ei tule luettua. Mä oon varmaan vähän liian huumorintajuton, monet huumoriohjelmat ym. eivät oikein naurata ja pikemminkin tunnen helposti myötähäpeää.
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja Selmiina » 11.10.15 20:06

Selmiinan tonttu kirjoitti:Hohoi Selmiina!
Tonttusi täällä huutelee [hei] [xmas] Hiljaiselosta huolimatta pääni on sauhunnut kuumana kalenteriasioidesi kimpussa. Esittelysi perusteella on ollut tosi kivaa aloitella kalenteriasi. Tässä tulisi vielä iso liuta tarkentavia kysymyksiä:

- Minkälaista kosmetiikkaa käytät mieluiten? Onko jotain ehdottomia ei-juttuja?
- Suosikkiherkkusi? Suklaa, pähkinät, kuivatut hedelmät, marmeladi, joku ihan muu? Mitä "herkkuja" inhoat?
- Onko teillä omaa pihaa?
- Tee, kahvi vai molemmat? Tykkäätkö maustetuista kahveista?
- Lähetätkö joulukortteja? Valmiita vai itsetehtyjä?
- Millaisia joulukoristeita teillä on? Millaisista koristeista pidät? Tuleeko teille joulukuusi ja jos, niin millaisin koristein?
- Mitä luet? Millaisia kirjoja? Mitä lehtiä sinulle tulee tai saat luettavaksi? Mitä lehtiä haluaisit lukea?

[onni] Apua kuinka paljon kysymyksiä.

-Käytän ihan kaikkea mahdollista kosmetiikkaa, olen oikea suurkuluttaja. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään mitä en käyttäisi :oops:

-Olen suklaa-addikti, irtokarkeista olen vieroittunut. Yritän siirtyä pähkinöihin. Ei taida olla sellaista herkkua jota inhoaisin :oops: , mutta vähemmän syön kuivattuja hedelmiä (siis sellaisenaan, kakkuihin yms. käytän niitä) tai marmeladeja, mutta kyllä minä niitäkin syön.

-Piha löytyy :)

-Olen vaihtelevasti kahvilakossa, nyt olen ollut pitkään taas täysin riippuvainen. Kaikki kahvit käyvät. Esikoiseni oli teeaddikti ja hänen seuranaan otin välillä teetäkin, mutta pari viikkoa sitten lapsi meni teelakkoon. Mutta juon teetäkin, kahvia enemmän.

-Lähetän joulukortteja, teetän yleensä ne lasten kuvista. Ennen askartelin kortit itse, muutamaan vuoteen ei ole ollut aikaa siihen.

-Meillä on vähän sekalaisia joulukoristeita, osa on lasten tekemiä, osa on kulkenut mukana vuosikymmenet ja osa on hassuja heräteostoksia alennusmyynneistä. Koristeita on seinissä, pöydillä, ikkunoissa, ovissa yms. Meille tulee joulukuusi. Joskus kauan aikaa sitten halusin koristeiden olevan joko kullan värisiä tai joulunpunaisia, mutta vuosien saatossa meille on kulkeutunut ihan kaikenvärisiä koristeita.

-Useimmiten tykkään lukea ns. hömppää, mutta käyn lukupiirissä jossa on kaikentyyppisiä kirjoja ja yleensä olen lukenut kaikki innolla. Scifiä tai fantasiaa inhosin joskus, mutta koska puolisoni lukee vain niitä, olen huomannut etteivät ne olekaan niin kauheita kun olin kuvitellut. Eli käytännössä luen ihan kaikkea, mutta itse valitsen useimmiten sen hömpän. Minulle tulee tilattuna Me Naiset, Meidän perhe ja saan luettavaksi yleensä Kotivinkin. Joskus ostan irtonumeroina jotain muotilehtiä.

-Tykkään leipoa, jouluksi leivon ainakin pipareita muutaman kerran (lapset ovat jo kyselleet muutaman kerran milloin pipareita leivotaan ensimmäisen kerran, en aio suostua ennen joulukuuta).

-Nyt äkkiseltään ei tule mieleen mitään mitä keittiöstä puuttuisi. Sitruunaa tungen joka paikkaan niin ruoassa kuin leivonnassa, leipoessa taas laitan vaniljaa kaikkeen. Yrttejä kuluu myös paljon.
  • 0

Selmiina

ViestiKirjoittaja maija.k:n tonttu » 13.10.15 14:00

Heippa maija.k! Kiireinen tonttu täällä viimeinkin huhuilee.

Tuleeko teille lehtiä, millaisista lehdistä pidät, jos sellaisia jaksat lueskella?
Juotko teetä/kahvia, jos niin millaista?
Neulotko mieluummin itse vai saat itse neulottua?
Mikä väri on sinulle itsellesi mieluisin?
Mahtuuko kaappeihin lisää kynttilöitä?
Onko teillä saunaa?
Oletko peltirasia-ihmisiä?
Mieluisin mausteesi joulumausteista, entä muuten?
Kuuluuko joulunalusaikaan pipareiden leivontaa?
Askarteletteko, teettekö itse joulukortteja?

Jatkan tonttuilua näillä näppäimillä, siihen asti - näkemiin! :)

maija.k:n tonttu

ViestiKirjoittaja Heipin tonttu » 15.10.15 12:55

Moi taas heipi!

Tällaasiii kysymyksii..

Luetko ja millasta? Uppooko scifi tai fantasia?

Onkohan tarvetta matkapelille tai retrohenkiselle muistipelille?

Millaanen aineeton luukku vois olla mielunen?

Onko sydän muotona pannassa, vai voisko se jossain kohteessa miellyttää?

[xmas]

Heipin tonttu

ViestiKirjoittaja Tonttunen » 15.10.15 15:40

Hoi Catariina!

Suunnittelu on jo täydessä vauhdissa ja muutama luukkukin on jo valmiina. Mutta mutta, kerrohan vielä, mikä olisi lapselle mieluista joulukalenterisisältöä. Oman ipanat ovat jo tuon iän ohittaneet ja muisti on ihan tyhjä! :)

T. Tonttunen

Tonttunen

ViestiKirjoittaja Catariina » 15.10.15 16:41

Tonttunen kirjoitti:Hoi Catariina!

Suunnittelu on jo täydessä vauhdissa ja muutama luukkukin on jo valmiina. Mutta mutta, kerrohan vielä, mikä olisi lapselle mieluista joulukalenterisisältöä. Oman ipanat ovat jo tuon iän ohittaneet ja muisti on ihan tyhjä! :)

T. Tonttunen

[onni]
N tykkää kaikista missä on pyörät, duplot on kanssa kova juttu ja kirahvit (nim. Ostin itselleni schleihin kirahvin ja lapsi omi sen itselleen). Lorukortit ja leikkikeittiö jutut on kanssa mieluisia. Herkkupuolelta kuivatut karpalot on pop, muita kuivattuja marjoja ei ole vielä saanut. Suklaa taitaa olla herkuista suurin, mutta sitä saa todella harvoin, kalenterista mahollisesti löytyvät suklaat menisi kyllä äidin suuhun jos vain lapsen saa huijattua.
  • 0

Viimeksi muokannut Catariina päivämäärä 25.11.15 10:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Catariina

ViestiKirjoittaja heipi » 16.10.15 7:01

Heipin tonttu kirjoitti:Moi taas heipi!

Tällaasiii kysymyksii..

Luetko ja millasta? Uppooko scifi tai fantasia?

Onkohan tarvetta matkapelille tai retrohenkiselle muistipelille?

Millaanen aineeton luukku vois olla mielunen?

Onko sydän muotona pannassa, vai voisko se jossain kohteessa miellyttää?

[xmas]

Moikka vaan, tottuni mun!

Mä tykkään kyllä lukea, mutta haluan ahmia kirjan kerralla. Kahden pienen lapsen äitinä siihen harvoin on mahdollisuutta, jos joudun ajamaan pitkiä matkoja yksin saatan kuunnella äänikirjoja. Nuorempana luin paljon, nykyään valitettavan vähän. Potterit, sormusten herrat ja saatanan Moskovaan saapumiset on tullut aikanaan luettua - ja tykkään kyllä, vaikka muuten fantasiaa en hirveästi olekaan lukenut. Scifiä ei ole tullut luettua ja ehkä se ei niinkään uppoaisi, ne on jotenkin... vähän... pelottavia :oops:. Muhun uppoaa, etenkin, jostain syystä sellaiset ihmiskohtalotarinat.

Muistipelejä meillä on aika lailla, mutta matkapelejä ei lainkaan :wink:.

Aineeton luukku... Hmm... ehkä jotain uudenlaista yhteistä tekemistä koko porukalle - tai joku rentoutumis- tai aivojenhemmotteluharjoitus (pakkaa välillä kiiruussa unohtumaan).

Saa olla sydämiä, eivät ole pannassa.
  • 0

Äiti äkäpussi (-79), Pippuriprinsessa (-08) ja Tirriäinen (-10)
sekä pari karvakaveria: Utelias Uuno ja Pikku Myy
heipi

ViestiKirjoittaja Vegan tonttu » 16.10.15 11:45

VEGA!

Vaaleanvioletti, pinkki, vaaleansininen vai vaaleanharmaa?

Vegan tonttu

ViestiKirjoittaja Hei taas rva W! » 17.10.15 12:55

Hei Rouva,
kiitos aiemmista vastauksista! Tuoksukynttilät on nyt hankittu... :mrgreen:

Vielä vähän lisää utelua.
Mikä on suhteesi kaneliin ja sen tuoksuun?
Jos ostat itse karkkia niin mitä ostat!

Terkuin utelias Tonttu
(Älä huoli, kalenterissa ei tule olemaan tuoksukynttilöitä!)

Hei taas rva W!

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat