Selmiinan tonttu kirjoitti:Hohoi Selmiina!Tonttusi täällä huutelee
![Tonttu [xmas]](./images/smilies/smile_xmas.gif)
Hiljaiselosta huolimatta pääni on sauhunnut kuumana kalenteriasioidesi kimpussa. Esittelysi perusteella on ollut tosi kivaa aloitella kalenteriasi. Tässä tulisi vielä iso liuta tarkentavia kysymyksiä:
- Minkälaista kosmetiikkaa käytät mieluiten? Onko jotain ehdottomia ei-juttuja?
- Suosikkiherkkusi? Suklaa, pähkinät, kuivatut hedelmät, marmeladi, joku ihan muu? Mitä "herkkuja" inhoat?
- Onko teillä omaa pihaa?
- Tee, kahvi vai molemmat? Tykkäätkö maustetuista kahveista?
- Lähetätkö joulukortteja? Valmiita vai itsetehtyjä?
- Millaisia joulukoristeita teillä on? Millaisista koristeista pidät? Tuleeko teille joulukuusi ja jos, niin millaisin koristein?
- Mitä luet? Millaisia kirjoja? Mitä lehtiä sinulle tulee tai saat luettavaksi? Mitä lehtiä haluaisit lukea?
![Onsku [onni]](./images/smilies/love060.gif)
Apua kuinka paljon kysymyksiä.
-Käytän ihan kaikkea mahdollista kosmetiikkaa, olen oikea suurkuluttaja. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään mitä en käyttäisi
-Olen suklaa-addikti, irtokarkeista olen vieroittunut. Yritän siirtyä pähkinöihin. Ei taida olla sellaista herkkua jota inhoaisin

, mutta vähemmän syön kuivattuja hedelmiä (siis sellaisenaan, kakkuihin yms. käytän niitä) tai marmeladeja, mutta kyllä minä niitäkin syön.
-Piha löytyy

-Olen vaihtelevasti kahvilakossa, nyt olen ollut pitkään taas täysin riippuvainen. Kaikki kahvit käyvät. Esikoiseni oli teeaddikti ja hänen seuranaan otin välillä teetäkin, mutta pari viikkoa sitten lapsi meni teelakkoon. Mutta juon teetäkin, kahvia enemmän.
-Lähetän joulukortteja, teetän yleensä ne lasten kuvista. Ennen askartelin kortit itse, muutamaan vuoteen ei ole ollut aikaa siihen.
-Meillä on vähän sekalaisia joulukoristeita, osa on lasten tekemiä, osa on kulkenut mukana vuosikymmenet ja osa on hassuja heräteostoksia alennusmyynneistä. Koristeita on seinissä, pöydillä, ikkunoissa, ovissa yms. Meille tulee joulukuusi. Joskus kauan aikaa sitten halusin koristeiden olevan joko kullan värisiä tai joulunpunaisia, mutta vuosien saatossa meille on kulkeutunut ihan kaikenvärisiä koristeita.
-Useimmiten tykkään lukea ns. hömppää, mutta käyn lukupiirissä jossa on kaikentyyppisiä kirjoja ja yleensä olen lukenut kaikki innolla. Scifiä tai fantasiaa inhosin joskus, mutta koska puolisoni lukee vain niitä, olen huomannut etteivät ne olekaan niin kauheita kun olin kuvitellut. Eli käytännössä luen ihan kaikkea, mutta itse valitsen useimmiten sen hömpän. Minulle tulee tilattuna Me Naiset, Meidän perhe ja saan luettavaksi yleensä Kotivinkin. Joskus ostan irtonumeroina jotain muotilehtiä.
-Tykkään leipoa, jouluksi leivon ainakin pipareita muutaman kerran (lapset ovat jo kyselleet muutaman kerran milloin pipareita leivotaan ensimmäisen kerran, en aio suostua ennen joulukuuta).
-Nyt äkkiseltään ei tule mieleen mitään mitä keittiöstä puuttuisi. Sitruunaa tungen joka paikkaan niin ruoassa kuin leivonnassa, leipoessa taas laitan vaniljaa kaikkeen. Yrttejä kuluu myös paljon.