Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniellan tonttu » 19.10.13 16:25

Palasin vielä huhuilemaan, toivottavasti jaksat vastailla! Tykkään väsätä kalenteria sinulle :o) . En ole vielä varma tarvitsenko kaikkia vastauksia, mutta kysyn varmuuden vuoksi:

Kertoisitko lapsesi seuraavan vaatekoon?
Mitä mieltä olet aineettomista luukuista?
Pään ympärys? Lapsen pään ympärys?
Lähetätkö joulukortteja?
Saunotko kera tuoksujen? Tykkäätkö saippuoista?
Kuunteletko cd:ltä musiikkia?
Mieluummin huulirasva, käsirasva vai jalkarasva vai ei ollenkaan?
Saa vielä toivoa halutessaan!
Kiitos paljon!

Aniellan tonttu

ViestiKirjoittaja ouppa » 19.10.13 20:15

Ouppa;n tonttuli kirjoitti:tämä tonttuli on nyt vähän alkuun pääsemässä vasta...
Kerrotkos vähän kokojasi, vaikka esim. jalan koko, käden koko, pään ympärys jne.
Poltatteko pitkiä kynttilöitä, pöytäkynttilöitä vai tuikkuja?
Käykö teillä joulun aikaan paljon vieraita? Kahvi vai ruoka?

Mua on huhuiltu, voi miten kivaa! Ja mukava kuulla että tontulla on samansuuntainen tahti kuin minullakin, itsekin vasta aloittelen.

Jalka on siro 42 :lol: , kädet isot naisten kädet eli löydän kyllä kaupasta naisten osastolta hanskoja, kunhan valitsen suurimmat, pää on ihan peruskokoa (oliko se ylioppilaspipon koko jotakin tämmöstä 57/58?, en oo päänympärystä paljolti mittaillu). Muutenkin olen tämmöinen isohko.

Tuikkuja ja semmosia paksuja pöytäkynttilöitä, pitkiä en oikein osaa polttaa.

Ei käy suuremmin vieraita, lapsen kummit ehkä ja isovanhemmat. Ja jos kahvi/ruoka kysymys koski vieraita niin kahvi. Omien vanhempieni kanssa kyllä myös ruoka, koska ovat useamman päivän...
  • 0

minä, ukkeli ja pikkuemäntä 9/13

Elämän ei tarvitse olla täydellistä, kunhan se on onnellista. Ja nyt se on niin onnellista että Ysväilen hyvin harvoin...
ouppa

ViestiKirjoittaja Aniella » 19.10.13 20:22

Kertoisitko lapsesi seuraavan vaatekoon?
Kiljuhanhelle menee nyt -86, joten 92 ois sitten seuraava. Nerokasta, osaan päätellä! ;)

Mitä mieltä olet aineettomista luukuista?
Mulla ei ole mitään odotuksia luukuista, ei yhtikäs mitään. Tulee sieltä mitä vaan, olen valmis vastaanottamaan.

Pään ympärys? Lapsen pään ympärys?
A-P-U-A! Tää on vaikea. 48cm? En osaa yhtään sanoa ja seuraava neuvola on vasta tammikuussa. Kääk.

Lähetätkö joulukortteja?
Tarkoituksena ois lähettää lähipiirille jotkut kortit. Eli kyllä!

Saunotko kera tuoksujen? Tykkäätkö saippuoista?
Oi, ois ihanaa saunoa tuoksujen kanssa. En vaan oo malttanut ostaa koskaan itelleni ku saunon lähinnä vaan meijän isän luona. Tykkään kanssa saippuoista, mutta oon kauhean huono ostamaan. Jotenkin löytyy aina "parempaa" ostettavaa.

Kuunteletko cd:ltä musiikkia?
Kuuntelen, aina silloin tällöin. Ylensä kun laps nukkuu, kuulokkeet korvilla ja joko Cheekin tai Abreun levy soimassa. [onni]

Mieluummin huulirasva, käsirasva vai jalkarasva vai ei ollenkaan?
Jalkarasva! Mulla on ihmeelliset jalat, kantapäät ja päkiät kovettuu, joten ois kiva saada niihin apua.

Saa vielä toivoa halutessaan!
Suklaata. Jouluna kuuluu olla suklaata. Konvehteja, fazerin sinistä, pätkiksiä, ihan mitä vaan kuhan on suklaata! Nam! (oon aika vaativa ;) )

Kiitos tonttuni, ihanaa, että huhuilet. [onni]
  • 0

Aniella -90 sekä Kiljuhanhi 07/12.
Aniella

ViestiKirjoittaja audotjan tonttu » 19.10.13 20:45

Huhuilu jatkuu!

Näiden lisäksi: Minkä kokoinen käsi/jalka/pää sulla on? En mä tiedä tarvitsenko mitään noista tiedoista, mutta kyselen vaan varmuuden vuoksi :lol:
audotjan tonttu kirjoitti:Huhuu audotja [hei]

Vakoilua on suoritettu ja ideoita kerätty, mutta vastailepas aluksi näihin kysymyksiin, niin jatkan sitten suunnittelua :D

Mitä juot? Teetä, kahvia, kaakaota, jotain muuta?
Leivotko, laitatko ruokaa? Minkälaisia?
Mitä tykkäät lukea? Haluaisitko kalenterista löytyvän jotain tiettyä juttua?
Minkälaisia ompelujuttuja teet? Entäs neulonta?
Haluatko kalenteriin enemmän jouluisia juttuja vai jotain muuta? Tiedän miten suunnittelen kalenteria eteenpäin.
Olenko ymmärtänyt oikein, että ei haittaa, jos osa/paljon kalenterista on käytettävää/kuluvaa/aineetonta, ettei nurkat täyty kaikenlaisesta pikku tilpehööristä :lol:

audotjan tonttu

ViestiKirjoittaja Usvan Tontto » 19.10.13 20:49

Heippa Usva!

Mitkä ovat lempivärejäsi ja vastaavasti inhokit? Samoten tuoksut? Millaisista kuoseista pidät? Ja et pidä?
Tykkäätkö pähkinöistä? Entäs 'kuorrutetut' versiot, jugurtti/valkosuklaa/suklaapäällysteiset pähkinät, rusinat tai vastaavat, maistuuko?
Keräiletkö jotain? Puuttuuko keittiöstäsi jotain pientä? Tai vessasta/kylppäristä? Onko teillä takkaa tai vastaavaa tulisijaa?
Käytätkö koruja? Jos, niin millaisia? Onko sinulla korvareikiä? Onko taloudessanne pitkähiuksisia?
Mitä sinulta puuttuu? Onko ilmottautumisen jälkeen tullut mieleen jotain, mitä unohdit esittää vinkkinä/toiveena?
Kerroit, ettet juurikaan harrasta käsitöitä, mutta olisiko joku, mikä kiinnostaisi, mutta et ole saanut hankittua välineitä tms? Tai mitä nyt haluaisit kokeilla?

T. Kyselyikäinen tonttosi

Usvan Tontto

ViestiKirjoittaja audotja » 21.10.13 20:33

audotjan tonttu kirjoitti:Huhuu audotja [hei]

Vakoilua on suoritettu ja ideoita kerätty, mutta vastailepas aluksi näihin kysymyksiin, niin jatkan sitten suunnittelua :D

Mitä juot? Teetä, kahvia, kaakaota, jotain muuta?
Leivotko, laitatko ruokaa? Minkälaisia?
Mitä tykkäät lukea? Haluaisitko kalenterista löytyvän jotain tiettyä juttua?
Minkälaisia ompelujuttuja teet? Entäs neulonta?
Haluatko kalenteriin enemmän jouluisia juttuja vai jotain muuta? Tiedän miten suunnittelen kalenteria eteenpäin.
Olenko ymmärtänyt oikein, että ei haittaa, jos osa/paljon kalenterista on käytettävää/kuluvaa/aineetonta, ettei nurkat täyty kaikenlaisesta pikku tilpehööristä :lol:

Jei, huhuilua! Alotin jo vastaamisen, mutta jäi vähän kesken. :mrgreen:

Juon teetä. En koe olevani eriyisen kranttu lajin suhteen. Ruusunmarjateet ja toisaalta mausteiset teet ovat suosikkeja. Myös kaakaota menee joskus. Pidän kyllä kaakaosta paljonkin, mutta usein olen liian laiska tekemään sitä. Jouluna tietysti glögiä, sehän on hyvää myös kylmänä. :lol: Kahvia ei mene alas oikein millään.

Leivon joskus, yleensä vieraille tai tuomiseksi, joskus oman makeanhimon takia. Jos siinä on suklaata ja sokeria, ei voi mennä metsään. Pikkuleipiä voin intoutua vääntämään, joskus yrittänyt kai karkkejakin. Yleensä piirakoita tai leivoksia. Ruokaa laitan minä tai sitten syödään valmisruokaa/pizzaa/ranskalaisia. Ruoka on yleensä sitä peruskotiruokaa. Yleensä jotain pannulla tai kattilassa tehtävää, kun nälkä yllättää. Sekasyöjiä, tosin kuluneen vuoden aikana olen tutustunut myös kasvisruokien tekoon. Pidän kyllä keittiössä näpertämisestä, mutta yleensä menen siitä, mistä aita on matalin.

Jos luen, se on akselilta kevyttä ja viihteellistä. Viime vuosina kirjojen lukeminen on aika lailla vähentynyt. Laadukasta (tosin en ole varma, voiko laatua yhdistää omaan lukuhistoriaani :mrgreen: ) historiallista hömppää tai yliluonnollista teini-hömppää. Ah, joskus kun vielä oli nuori ja joululoman saattoi käyttää kirjojen lukemiseen. [onni] Kirjat saavat myös olla käytettyjä, pyrin ne kuitenkin laittamaan bookcrossingin kautta kiertämään.

Käsityöt ovat viime aikoina jääneet aika vähiin. Lähinnä on tullut tehtyä vaippaa ja vaatteita lapselle. Niitäkin laiskanpuoleisesti. Neulontaan tempauduin joitakin vuosia sitten toden teolla, ihastuin huivien tekemiseen ja kaikkiin ihaniin malleihin. Innostun kyllä nopeasti, mutta toteutus jää välillä puolitiehen. :lol:

Joulujutut ovat kivoja. [onni] Tilpehöörirajoitus ei välttämättä koske joulukoristeita. :oops: Toki mieluummin yksi ajatuksella kuin kymmenen kertakäyttöistä paperisilppusellofaanikiinajuttua. :mrgreen: Eikä kaiken tarvitse olla jouluista. Mutta joulu on vain niin [onni]

Mutta saa olla aineettomia juttuja, sekä kuluvaa ja käytettävää. Ei mitään stressiä. :o)

audotjan tonttu kirjoitti:Huhuilu jatkuu!
Näiden lisäksi: Minkä kokoinen käsi/jalka/pää sulla on? En mä tiedä tarvitsenko mitään noista tiedoista, mutta kyselen vaan varmuuden vuoksi :lol:

Jalka on 39-40. Sukat ovat kivoja, etenkin villaiset. Päänympärys on 56cm. Ponnarin kanssa joku 62cm. :lol: Kämmenen leveys 8cm, ja peukalon tyvestä keskisormen päähän on 12cm. (Mulla ei oikeasti ole mitään hajua, miten käden koko ilmastaan. :shock: )
  • 0

minä olen ja elän ja hengitän *** 4/12
päikky
audotja

ViestiKirjoittaja audotja » 21.10.13 20:47

Ja jonkun anonyymin tontun kysymykseen budjettiystävällisistä pienistä jutuista...

Joulureseptit ovat kivoja. Joko kivalta vaikuttava aivan uusi ohje, tai sitten omassa suvussa kiertänyt vanha luotto-ohje. Nopeat ohjeet makeisiin tai pikkuleipiin tms. voivat joulun alla olla mukavia, jos vaikka pitää keksiä sukulaisille tms. nopeita lahjoja.
Joulukoristeita. Etenkin itse värkkäämällä saa hyvinkin edullisesti. Tai sitten ihan ideoita joulukoristeisiin, helppoihin sellaisiin, ehkä lasten kanssa toteutettaviin. Ehkä jotain materiaaleja, riippuen vähän.
Käsityöohjeita, etenkin jouluun liittyviin. Vinkkilista helppoihin tsi-joululahjoihin perheelle ja sukulaisille.
Pienet tarinat omasta joulunvietosta, omista perinteistä, mistä ne ovat tulleet, mikä niistä tekee ihanan tms. Joulumuistoja tms.
Tonttulakki. Etenkin itse surruttelemalla saa nopeasti. Voihan sen toteuttaa vaikka tilkkutyönä. Voi läntätä ensimmäisen henkilön päähän, joka marmattaa jouluhulluista. :lol:
Suklaa on aina helppo. Viinan ja marsipaanin kanssa kannattaa olla varovainen. Pähkinät ja kuivatut hedelmät toimivat myös.

Joo, mua on helppo miellyttää. Laittaa kalenteriin mitä tahansa ja lisää vaan etuliitteen joulu-. [nauru] Aiemminkin mainittu jo monia hyviä ideoita.
  • 0

minä olen ja elän ja hengitän *** 4/12
päikky
audotja

ViestiKirjoittaja tuulisan tonttu » 22.10.13 9:56

Hei tuulisa!

Olen kovasti kalenteriyllätyksiä mietiskellyt ja muutama juttu auttaisi minua asiassa eteenpäin eli...
- onko teillä saunaa käytössä ja tykkäätkö saunoa
- onko teillä tulipesää (takka, leivinuuni tai kiuas lähinnä)
- puuttuuko sinulta jotain käsityöjuttuja
- keräätkö mitään erityistä

tuulisan tonttu

ViestiKirjoittaja Usva » 22.10.13 11:06

Oi minuaki on huhuiltu! :D

Lempivärejäni ovat punaisen eri sävyt ja yleensä maavärit. Vihreästä, sinisestä ja keltaisesta en niin suuresti tykkää. Sisustuksessa tykkään vaaleista sävyistä tällä hetkellä johtuen siitä, että meillä seinät, katto ja lattia ovat hyvin tummunutta mäntyä.

Tuoksuissa tykkään aika kevyistä ja hedelmäisistä, raskas vanilja taas on yksi sellainen mistä en pidä. Mies on hieman tuoksuherkkä eli kovin voimakkaita tuoksuja ei käytetä pesuaineissa, kynttilöissä tms.

Kuoseissa pidän aika lapsekkaista ja retrohenkisistä kuoseista, jokin psykedeelinen kuvio taas on kauhistus, samoin migreeniraidoitus (pienenpieni raidoitus voimakkailla väreillä).

Tykkään pähkinöistä kaikissa muodoissaan, samoin kuorrutetuista herkuista. Nam!

Meillä on sekä takka että puukiuas ja molemmat talviaikaan ahkerassa käytössä, talo lämpiää lähestulkoon pelkillä puilla.

Varsinaisesti en keräile mitään, mutta esimerkiksi keraamiset enkelit ovat heikkouteni, niistä tykkään paljon.

Keittiöstä puuttuu näin tarkemmin ajatellen sellainen kattilan ja kannen väliin laitettava juttu, jonka pitäis estää ylikiehumisen, miksihän sitä kutsutaankaan? Kylppäristä puuttuu hammasharjateline, sähköhammasharjat lojuu hyllyllä kun en ole keksinyt niille paikkaa.

Koruja käytän aika vähän, yleensä kaulakorua tai korvakoruja, reiät on korvissa. Ei muita lävistyksiä. Tytöllä on pitkät hiukset ja hän tykkää käyttää kaikenlaisia koruja, pinnejä, pantoja jne. Mie leikkautin tukkani lyhyeksi jokunen tovi sitten eli ite en käytä hiuskoristeita. Kynsien kanssa innostun välillä leikkimään, jolloin laitan tarroja ja lakkauksia.

Käsityöhommista tykkäisin kokeilla esimerkiksi skräppäystä ja aplikointia, mutta pitäis olla varmaan joku neuvomassa ja alkuunlaittamassa.. Ylipäänsä tykkään papereista (kirjepaperit etanaposteilun takia), tarroista jne.

Toivottavasti vastaukset auttoivat, innolla odotan mitä kivaa keksit! :D
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva

ViestiKirjoittaja kiikun tonttu » 22.10.13 13:15

Huhuu, kiikkuseni! Tontullasi on visio sinusta, nyt vain tarvitaan visio kalenterista. :wink:

Mainitsit harrastavasi käsitöitä? Kuinka paljon? Mitä tykkäät tehdä?
Onko jotain, mitä et toivoisi pehmeästä paketista löytäväsi?
Millaisia asusteita käytät?
Luetko? Minkälaista?

Mukavaa olla tonttusi. Tarkennuksia saattaa tulla myöhemmin. :o)

kiikun tonttu

ViestiKirjoittaja Iniwin tonttu » 22.10.13 17:27

Iniwi!

On mukavaa olla tonttusi :D

Yksi pieni kysymys tähän väliin vain, millaisia lehtiä teille kolahtaa jo postiluukusta?

T:tonttusi

Iniwin tonttu

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 22.10.13 17:37

Huhuu Kuunkajo!
Pari tarkentavaa kysymystä ennen seuraavia...
Onko teillä uudessa kodissa tulisijaa (takkaa, puusaunaa tms)?
Oletko oikea- vai vasenkätinen?

Ideoita on vaikka tammikuulle asti, katsotaan mitä kaikkea saan toteutettua... :lol:

Kuunkajon tonttu

ViestiKirjoittaja iniwi » 22.10.13 18:41

Iniwin tonttu kirjoitti:Iniwi!

On mukavaa olla tonttusi :D

Yksi pieni kysymys tähän väliin vain, millaisia lehtiä teille kolahtaa jo postiluukusta?

T:tonttusi

Vantaan Sanomat :lol: Joskus olen satunnaisesti saattanut tilata jonkun hyvän tarjouksen perässä Suuri Käsityö-lehteä ja vauva-lehtikin on tainnut jossain vaiheessa hetken tulla. Tällä hetkellä ei siis ilmaisjakelua enempää.
  • 0

M-8/09, T-1/11, T-5/13
iniwi

ViestiKirjoittaja kiikku » 22.10.13 20:01

kiikun tonttu kirjoitti:Huhuu, kiikkuseni! Tontullasi on visio sinusta, nyt vain tarvitaan visio kalenterista. :wink:

Mainitsit harrastavasi käsitöitä? Kuinka paljon? Mitä tykkäät tehdä?
Onko jotain, mitä et toivoisi pehmeästä paketista löytäväsi?
Millaisia asusteita käytät?
Luetko? Minkälaista?

Mukavaa olla tonttusi. Tarkennuksia saattaa tulla myöhemmin. :o)

Ihanaa, huhuilua :)

Tällä hetkellä neulon aika paljon. Sukkia lähinnä. Lapasiakin pitäisi ainaki parit tehdä. Pääasiallinen käsityölajini on ompelu ja sillä metodilla teen enimmäkseen lapsille vaatteita. Joka päivä teen jonkun verran käsitöitä. Ompelemaan en ihan joka päivä kuitenkaan ehdi tai jaksa.

Pipoja en itse käytä ollenkaan, joten ehkä semmosta en haluaisi paketista löytää.

Asusteita käytän vähän. Nyt kun alkaa viiletä niin tuubihuivi on se ykkösasuste. Niitä multa jokunen löytyy, mutta ei kai niitä koskaan liikaa ole. Ja on mulla muitakin huiveja, ja niitäkin tulee käytettyä aina silloin tällöin. Mikähän kaikki kuuluu asusteisiin? No, koruja en juurikaan käytä. Käsilaukku mulla on aina mukana. Hiukset on lyhyet, mutta usein niissä on joku pinni. Ja hattuja en käytä ollenkaan. Tulipalopakkasilla kiedon kaulahuivin jotenkuten myös pään ympärille ja vedän hupun päähäni.

Luen jonkin verran. Tai ainakin aina ennen nukkumaanmenoa. Eniten miellyttää historialliset tai vanhanaikaiset rakkausromaanit. Bronten siskojen kirjat on ihan parhaita. Kaari Utriota multa itseltänikin löytyy aika paljon. Välillä taas tulee semmonen olo, että tahdon aivot narikkaan ja haluan lukea jotain ihan huuhaata. Silloin yleensä luettavaksi otan jonkun romanttisen hömppäkirjan. Ei ehkä ihan niin hömppää kuin Harlekiinit, mutta jotain esim. Victoria Holtin tyylistä.

Toivottavasti näistä oli apua. Nyt alkaa jo melkein jännittää :)
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
kiikku

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 23.10.13 10:07

Kuunkajon tonttu kirjoitti:Huhuu Kuunkajo!
Pari tarkentavaa kysymystä ennen seuraavia...
Onko teillä uudessa kodissa tulisijaa (takkaa, puusaunaa tms)?
Oletko oikea- vai vasenkätinen?

Ideoita on vaikka tammikuulle asti, katsotaan mitä kaikkea saan toteutettua... :lol:

Ai tarkennuksia... :wink: Meidän tulevaa taloa voi käydä stalkkaamassa, jos asuu pks seudulla. Silloin näkisin valvontakamerasta, kuka tonttuni on. [xmas] :idea:
Muutto on näillä näkymin 15.11. Noin niinkuin tiedoksi myös kalenterin toimitusta ajatellen...
Takka löytyy. Aluksi yksi, myöhemmin rakennetaan toinen. Puusauna olisi ihana, mutta sitä tuskin tulee. ( Meillä siis ei ole uudessa kodissa saunaa hmmm ainakaan puoleen vuoteen vielä) Käydään uimaloissa ja vapaa-ajanviettopaikalla saunomassa.
Olen kaksikätinen. Suurimman osan asioista teen oikealla, kuten kirjoitan, mutta saatan huomaamatta esim. heittää palloa, leikata saksilla vasemmalla kädellä.

Ps. Esimerkiksi partiolaisten kalenterissa on 25/26 luukkua eli ei haittaa pari lisäluukkua. :o)
  • 0

Kuunkajo

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat