audotjan tonttu kirjoitti:Huhuu audotja
Vakoilua on suoritettu ja ideoita kerätty, mutta vastailepas aluksi näihin kysymyksiin, niin jatkan sitten suunnittelua
Mitä juot? Teetä, kahvia, kaakaota, jotain muuta?
Leivotko, laitatko ruokaa? Minkälaisia?
Mitä tykkäät lukea? Haluaisitko kalenterista löytyvän jotain tiettyä juttua?
Minkälaisia ompelujuttuja teet? Entäs neulonta?
Haluatko kalenteriin enemmän jouluisia juttuja vai jotain muuta? Tiedän miten suunnittelen kalenteria eteenpäin.
Olenko ymmärtänyt oikein, että ei haittaa, jos osa/paljon kalenterista on käytettävää/kuluvaa/aineetonta, ettei nurkat täyty kaikenlaisesta pikku tilpehööristä

Jei, huhuilua! Alotin jo vastaamisen, mutta jäi vähän kesken.
Juon teetä. En koe olevani eriyisen kranttu lajin suhteen. Ruusunmarjateet ja toisaalta mausteiset teet ovat suosikkeja. Myös kaakaota menee joskus. Pidän kyllä kaakaosta paljonkin, mutta usein olen liian laiska tekemään sitä. Jouluna tietysti glögiä, sehän on hyvää myös kylmänä.

Kahvia ei mene alas oikein millään.
Leivon joskus, yleensä vieraille tai tuomiseksi, joskus oman makeanhimon takia. Jos siinä on suklaata ja sokeria, ei voi mennä metsään. Pikkuleipiä voin intoutua vääntämään, joskus yrittänyt kai karkkejakin. Yleensä piirakoita tai leivoksia. Ruokaa laitan minä tai sitten syödään valmisruokaa/pizzaa/ranskalaisia. Ruoka on yleensä sitä peruskotiruokaa. Yleensä jotain pannulla tai kattilassa tehtävää, kun nälkä yllättää. Sekasyöjiä, tosin kuluneen vuoden aikana olen tutustunut myös kasvisruokien tekoon. Pidän kyllä keittiössä näpertämisestä, mutta yleensä menen siitä, mistä aita on matalin.
Jos luen, se on akselilta kevyttä ja viihteellistä. Viime vuosina kirjojen lukeminen on aika lailla vähentynyt. Laadukasta (tosin en ole varma, voiko laatua yhdistää omaan lukuhistoriaani

) historiallista hömppää tai yliluonnollista teini-hömppää. Ah, joskus kun vielä oli nuori ja joululoman saattoi käyttää kirjojen lukemiseen.
![Onsku [onni]](./images/smilies/love060.gif)
Kirjat saavat myös olla käytettyjä, pyrin ne kuitenkin laittamaan bookcrossingin kautta kiertämään.
Käsityöt ovat viime aikoina jääneet aika vähiin. Lähinnä on tullut tehtyä vaippaa ja vaatteita lapselle. Niitäkin laiskanpuoleisesti. Neulontaan tempauduin joitakin vuosia sitten toden teolla, ihastuin huivien tekemiseen ja kaikkiin ihaniin malleihin. Innostun kyllä nopeasti, mutta toteutus jää välillä puolitiehen.
Joulujutut ovat kivoja.
![Onsku [onni]](./images/smilies/love060.gif)
Tilpehöörirajoitus ei välttämättä koske joulukoristeita.

Toki mieluummin yksi ajatuksella kuin kymmenen kertakäyttöistä paperisilppusellofaanikiinajuttua.

Eikä kaiken tarvitse olla jouluista. Mutta joulu on vain niin
Mutta saa olla aineettomia juttuja, sekä kuluvaa ja käytettävää. Ei mitään stressiä.
audotjan tonttu kirjoitti:Huhuilu jatkuu!
Näiden lisäksi: Minkä kokoinen käsi/jalka/pää sulla on? En mä tiedä tarvitsenko mitään noista tiedoista, mutta kyselen vaan varmuuden vuoksi
Jalka on 39-40. Sukat ovat kivoja, etenkin villaiset. Päänympärys on 56cm. Ponnarin kanssa joku 62cm.

Kämmenen leveys 8cm, ja peukalon tyvestä keskisormen päähän on 12cm. (Mulla ei oikeasti ole mitään hajua, miten käden koko ilmastaan.

)