Minua on huhuiltu!!
Fiinun tonttu kirjoitti:Huhuu Fiinu!Joulutonttu on ollut täällä kovassa vauhdissa mutta kaipaisi vielä muutaman vastauksen kysymyksiin
-tykkäätkö glögistä?
Kyllä! Pääasiassa juodaan Marlin tiivisteestä tehtyä ja usein vielä punaviiniglöginä, mutta usein olen suunnitellut tekeväni itse jotain ja joskus saadaan kaikenlaisia (alkoholipitoisia) lahjaksi joita testataan ym. Just puhuin miehelle, että saahan kohta aloittaa glögi-kauden
-löytyykö tulisijaa?
Löytyy sekä takka että hella. Hella on talvikaudella ihan se arkipäiväinen ruuanlaitto- ym. väline ja takalla lämmitetään talo. Sähköhellaa käytetään kesällä ja sähköpattereita vaan silloin jos ollaan reissussa.
-minkävärisiä asusteita käytät?/ minkävärinen talvitakki sinulla on?
Voi vaikka minkä värisiä.
Just nyt on syvää punaista ja tummaa pinkkiä, mutta löytyy kaikkea mustasta valkoiseen, turkoosista punaiseen ja keltaiseen. Vain sinistä en käytä. Talvitakkeja on monta, tällä hetkellä käytössä musta ja ruskea villakangastakki, kunhan mahdollisest tulee ihan oikea talvi otan käyttöön 70-lukulaisen kirkkaan sinisen karvavuorillisen samettitakin. Se on niin pöhkön ihana, ettei edes haittaa että se on sininen
-löydätkö kalenterista mielummin valmiita käsitöitä vai käsityötarvikkeita?
Sekä että, kaikki käy. Tykkään saada valmiita, kun niitä harvemmin mistään saan, mutta tykkään myös tehdä itse
-ostatko muita lehtiä kuin nuo mitä sinulle tulee? Ostatko joululehtiä?
Olen ostanut nyt yhden joululehden, Toivekoti&puutarhan joululehden, muita tuskin ostan kun tuonkin vain just ja just raskin. En yleensä osta lehtien irtonumeroita, selailen kyllä joskus kaupassa. Tilasin juuri suuren käsityölehden, joten en muista kerroinko jossain että se nyttemmin siis tulee.
-sujuuko lukeminen ruotsiksi tai englanniksi?
Englanniksi ihan sujuvasti ja selviän minä ruotsiksikin. Riippuu hieman siitä onko kovastikin "ammattisanastoa", mutta toisaalta hankalat yksittäiset sanat löytyvät kyllä sanakirjoista. Pääasiassa selviän molemmilla ihan hyvin.
-luetko kirjoja?
Olen suunnitellut aloittavani lukemisen uudelleen. En ole vuosiin lukenut, ennen oikein paljonkin. Välillä kaipaan sitä.
-leivotteko pipareita jonain tiettynä päivänä vai useamman kerran?
Pipareiden leivonta on ollut semmoinen juttu jota olen yrittänyt nyt opetella kun on oma lapsi. Meillä ei koti-kotona koskaan leivottu pipareita eikä ole sinänsä kuulunut siis jouluvalmisteluihin. Nyt yritän muistaa sen joskus joulukuun aikana, koska tyttö kovasti siitä tykkää ja odottaa. En ole koskaan ajatellut että siihen voisi olla joku ihan tietty päiväkin ...
Piparitalo meillä on nyt tosi monena vuonna tehty ja sitä tehdään sitten monena päivänä ja koitetaan saada vähän ennen joulua valmiiksi. Mitään ideaa siitä, minkälainen talo tänävuonna tehtäisiin ei vielä ole.
-haluatko mielummin herkkuja usein vähän vähemmän vai harvemmin enemmän?
Suklaanpala joka päivä on ehkä kivampi kuin rasiallinen yhtenä. Olen ostanut meille useanan vuonna miehen kanssa salmiakkikalenterin, ja avattu sitä sitten vuorotellen. Se yksi salmiakki joka toinen päivä on ollut kivampi kuin pussillinen alkukuusta.
Voi miten odotankaan tätä kalenteria! (tähän sitten semmoinen hymiö jossa olen ihan täpinöissäni!) Ihanaa saada jotain, joka on ihan minulle itselleni