JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 14.11.12 19:51

Laittaisiko joku ystävällinen ja ahkera tonttu Satuhahmolle viestin että hänelle on huhuilu :mrgreen: (tulisija-asia tuli jo selville tonttuilemalla :o) )

Satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Vattu1 » 14.11.12 20:02

No, en ole varsinaisesti tulista vastaan mutta mitään himoa ei sillai oo. Olen kuitenkin avoin kai kaikelle ;) Luen avotakkaa, kaksplussaa joskus ja nyt mulle tulee pieni pätkä voi hyvin -lehteä. Tykkään lueskella aikakausiletiä kovastikin! Ja no, nyt on pihaa ja toivottavasti vielä keväälläkin. Olemme kuitenkin muuttamassa keväällä joten ihan sataprosenttista varmuutta ei ole, toivoisin kyllä että olisi tilaa kasvatela kaikkea!

Jalan koko 37-38, yleensä maustettua teetä ja kun joskus jaksan keittää kahvia niin maustetutkin on tosi jees!

Ja olen vilpittömän pahoillani etten ole tajunnut tätä huhuilua :oops:

muoks; ja joo, tuleehan mulle ottobrekin (lasten)
  • 0

Viimeksi muokannut Vattu1 päivämäärä 14.11.12 20:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Vadelman (03/11) ja Raparperin (08/14) mutsi
tarinoita sopeutumisesta ja arjesta Norjanmeren rannalla --> http://byggeetlivibodo.blogspot.no/

ISO:AP 2 birds (tai argus) koossa 2-3 tai renkula :)
Vattu1
Bannattu

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 14.11.12 20:28

Satuhahmon tonttu kirjoitti:vastata sopii myös uups-ketjuun :o)

Uups, vastasin!
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Satuhahmo

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 14.11.12 20:50

Satuhahmo , kun kerran olet linjoilla, jatkan huhuilua... :wink: :o)

Käytätkö koruja?
Tonttu on saanut tonttuilemalla selville makusi lasten vaatteiden suhteen. Millaisista vaatteista, koruista, asusteista, sinä itse pidät? Gudrun-tyyli, Elkut, Meandi?
Vastaa samaan tyyliin sisustuksestasi: pidätkö yksinkertaisesta, värikkäästä ja selkeästä vai hipihtävästä, pehmeästä ja murretuista väreistä? Kenties jotain siltä väliltä?

Älä säikähdä vaikka huhuilenkin vielä näin paljon, kalenteri on hyvällä mallilla jo! lähetä vielä emännän kautta puhelinnumerosi, tontun saattaa olla helpompi hiipiä Smartpost-automaatille illan pimetessä niin, ettei kukaan huomaa....

Satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Fiinun tonttu » 14.11.12 22:37

Huhuu Fiinu!

Joulutonttu on ollut täällä kovassa vauhdissa mutta kaipaisi vielä muutaman vastauksen kysymyksiin :D

-tykkäätkö glögistä?
-löytyykö tulisijaa?
-minkävärisiä asusteita käytät?/ minkävärinen talvitakki sinulla on?
-löydätkö kalenterista mielummin valmiita käsitöitä vai käsityötarvikkeita?
-ostatko muita lehtiä kuin nuo mitä sinulle tulee? Ostatko joululehtiä?
-sujuuko lukeminen ruotsiksi tai englanniksi?
-luetko kirjoja?
-leivotteko pipareita jonain tiettynä päivänä vai useamman kerran?
-haluatko mielummin herkkuja usein vähän vähemmän vai harvemmin enemmän?

Fiinun tonttu

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 15.11.12 10:17

Noanna!!

Kalenterisi alkaa piakkoin olla valmis. Onko teillä vielä tiedossa ensi viikon loppupuolelle (ke, to, pe) jotain erityistä menoa? Saisiko aputonttu käydä jonain noista päivistä tuomassa kalenterin? Mihin aikaan aikaisintaan saisi käväistä'? Myös marraskuun viimeinen viikko onnistuu, mutta mielummin ensi viikolla, ettei mikään äkillinen este viivästytä kalenterin saamista :)

Kuva

Noannan tonttu

ViestiKirjoittaja Fiinu » 15.11.12 12:02

Minua on huhuiltu!! :o) [onni]

Fiinun tonttu kirjoitti:Huhuu Fiinu!

Joulutonttu on ollut täällä kovassa vauhdissa mutta kaipaisi vielä muutaman vastauksen kysymyksiin :D

-tykkäätkö glögistä?
Kyllä! Pääasiassa juodaan Marlin tiivisteestä tehtyä ja usein vielä punaviiniglöginä, mutta usein olen suunnitellut tekeväni itse jotain ja joskus saadaan kaikenlaisia (alkoholipitoisia) lahjaksi joita testataan ym. Just puhuin miehelle, että saahan kohta aloittaa glögi-kauden :D

-löytyykö tulisijaa?
Löytyy sekä takka että hella. Hella on talvikaudella ihan se arkipäiväinen ruuanlaitto- ym. väline ja takalla lämmitetään talo. Sähköhellaa käytetään kesällä ja sähköpattereita vaan silloin jos ollaan reissussa.

-minkävärisiä asusteita käytät?/ minkävärinen talvitakki sinulla on?
Voi vaikka minkä värisiä. :lol: Just nyt on syvää punaista ja tummaa pinkkiä, mutta löytyy kaikkea mustasta valkoiseen, turkoosista punaiseen ja keltaiseen. Vain sinistä en käytä. Talvitakkeja on monta, tällä hetkellä käytössä musta ja ruskea villakangastakki, kunhan mahdollisest tulee ihan oikea talvi otan käyttöön 70-lukulaisen kirkkaan sinisen karvavuorillisen samettitakin. Se on niin pöhkön ihana, ettei edes haittaa että se on sininen :lol:

-löydätkö kalenterista mielummin valmiita käsitöitä vai käsityötarvikkeita?
Sekä että, kaikki käy. Tykkään saada valmiita, kun niitä harvemmin mistään saan, mutta tykkään myös tehdä itse

-ostatko muita lehtiä kuin nuo mitä sinulle tulee? Ostatko joululehtiä?
Olen ostanut nyt yhden joululehden, Toivekoti&puutarhan joululehden, muita tuskin ostan kun tuonkin vain just ja just raskin. En yleensä osta lehtien irtonumeroita, selailen kyllä joskus kaupassa. Tilasin juuri suuren käsityölehden, joten en muista kerroinko jossain että se nyttemmin siis tulee.

-sujuuko lukeminen ruotsiksi tai englanniksi?
Englanniksi ihan sujuvasti ja selviän minä ruotsiksikin. Riippuu hieman siitä onko kovastikin "ammattisanastoa", mutta toisaalta hankalat yksittäiset sanat löytyvät kyllä sanakirjoista. Pääasiassa selviän molemmilla ihan hyvin.

-luetko kirjoja?
Olen suunnitellut aloittavani lukemisen uudelleen. En ole vuosiin lukenut, ennen oikein paljonkin. Välillä kaipaan sitä.

-leivotteko pipareita jonain tiettynä päivänä vai useamman kerran?
Pipareiden leivonta on ollut semmoinen juttu jota olen yrittänyt nyt opetella kun on oma lapsi. Meillä ei koti-kotona koskaan leivottu pipareita eikä ole sinänsä kuulunut siis jouluvalmisteluihin. Nyt yritän muistaa sen joskus joulukuun aikana, koska tyttö kovasti siitä tykkää ja odottaa. En ole koskaan ajatellut että siihen voisi olla joku ihan tietty päiväkin ... :D Piparitalo meillä on nyt tosi monena vuonna tehty ja sitä tehdään sitten monena päivänä ja koitetaan saada vähän ennen joulua valmiiksi. Mitään ideaa siitä, minkälainen talo tänävuonna tehtäisiin ei vielä ole.

-haluatko mielummin herkkuja usein vähän vähemmän vai harvemmin enemmän?
Suklaanpala joka päivä on ehkä kivampi kuin rasiallinen yhtenä. Olen ostanut meille useanan vuonna miehen kanssa salmiakkikalenterin, ja avattu sitä sitten vuorotellen. Se yksi salmiakki joka toinen päivä on ollut kivampi kuin pussillinen alkukuusta.

Voi miten odotankaan tätä kalenteria! (tähän sitten semmoinen hymiö jossa olen ihan täpinöissäni!) Ihanaa saada jotain, joka on ihan minulle itselleni [onni]
  • 0

eläkeläismummu-76, tulipalomies -62, äly ja väläys -06
Fiinu
Bannattu

ViestiKirjoittaja Kurmitsan tonttu » 15.11.12 15:37

Kurmitsa!

Pidätkö lukemisesta? Mitä luet? Lehtiä, kirjoja, millaisia?

Kurmitsan tonttu

ViestiKirjoittaja Noanna » 15.11.12 17:01

.
  • 0

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Noanna

ViestiKirjoittaja sysvynen » 16.11.12 18:36

MELLI

mikä on jalkasi koko?
tykkäätkö chilistä? entä teestä?

sysvynen

ViestiKirjoittaja Nindadan tonttu » 16.11.12 20:27

Viime hetken kyselyitä. :)

Juotko teetä, kahvia, kaakaota?
Aiotko koristella jouluksi?
Askarteletteko lapsen kanssa?
Luetko kirjoja tai lehtiä mielelläsi, millaisia?
Käytätkö paljon kosmetiikkaa?
Mitä teette jouluna? Oletteko kotona vai lähdettekö muualle?

Nindadan tonttu

ViestiKirjoittaja nindada » 16.11.12 20:38

Nindadan tonttu kirjoitti:Viime hetken kyselyitä. :)

Juotko teetä, kahvia, kaakaota?
Aiotko koristella jouluksi?
Askarteletteko lapsen kanssa?
Luetko kirjoja tai lehtiä mielelläsi, millaisia?
Käytätkö paljon kosmetiikkaa?
Mitä teette jouluna? Oletteko kotona vai lähdettekö muualle?

Ah jee, huhuilu! [onni] Oon odottanut tätä viimeisen kuukauden tai jotain. :lol:

Juon rooibosta, yrttiteitä ja kaakaota, mulla on kofeiiniyliherkkyys ni en juurikaan kofeiinillisia.
Ei askarrella varsinaisesti lapsen kanssa, se täytti vasta kaks ja on aikamoinen epäkeskittyjä noissa puuhissa. Se on kyllä aina mukana kun mä askartelen, ja mielelläni askartelisin jos olis joku helppo puuha jonka sekin osaa. Ja auttaa mua aina liimaamaan jne. :D
Luen kirjoja, kirjat mun elämä. Proosaa (ja etenkin novelleja), pohjoismaalaista ja amerikkalaista lähinnä, kirjailijoita esim. Marianne Fredriksson, Peter Hoeg, Hemingway, Steinbeck, Grass.. Lehtiäkin luen (en raaski ostaa ikinä..), Geo-lehti mulle tuli pitkään ja siitä tykkään. Sisustuslehdistä pidän, ne tosin aiheuttaa myös ahdistusta kun ei oo rahaa pal laittaa designesineisiin. :lol: Askartelu- ja käsityölehdet on tosi jees, niitä mulla on vaan pari jotain ikivanhoja. Olipas nyt tarkkaan selostettu, oikeasti luen kaikkia lehtiä mielelläni :mrgreen:
Kosmetiikkaa, en. Aloitin just shampoottoman kauden, dödönä ollut kividödö, meikkaan ehkä kerran viikossa. Periaatteessa käyttäisin mielelläni, käytännössä en vaan oo jaksanut perehtyä luomuvaihtoehtoihin :lol:
Jouluna ollaan mun äidin luona, varmaan koko joulu (tyyliin aatonaatosta tapanin yli). Siellä yleensä melko perinteinen joulunvietto joulukirkkoineen, -puuroineen, sukulaisia, jne. Lihaa ei siellä syödä ollenkaan (paitsi kalaa), eikä lahjoja ole ollenkaan kenellekään. Tunnelma on aina hyvä, siellä on mukavaa [onni]

ps. Me reissataan koko joulukuu aika paljon mutta älä huoli, otan luukut aina mukaan jos ne vaan ei oo esim. jääkaapissa säilytettäviä! :o) Jos on jokin erityisen helposti rikkoutuva luukku, voisitko laittaa paketin päälle siitä jonkin merkinnän ni osaan varoa? :) Toki varon kaikkien kanssa ja muutenkin [onni]
  • 0

nindada

ViestiKirjoittaja Melli » 17.11.12 8:59

sysvynen kirjoitti:MELLI

mikä on jalkasi koko?
tykkäätkö chilistä? entä teestä?

[onni]

Jalka on 36 ja tykkään sekä chilistä että teestä (melkein mikä maku vaan sopii ja tykkään kokeilla).

Jännää! :D

Ai niin, unohdin varmaan mainita, että smartpostillakin voi lähettää: lähin sellainen on Keljon Prisma Jyväskylässä. Numeroni taisi olla esittelyssä, muistelen.
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Melli

ViestiKirjoittaja Helios » 17.11.12 10:26

Helioksen tonttu kirjoitti:HUHUU HELIOS

Vielä kalenteriin liittyen kyselen:
* Mitkä "hahmot" jouluunne kuulu? Tontut, enkelit, joulupukki, lumiukko...
* Käykö kierrätyslukeminen kalenterin sisällöksi? Mitä lehtiä sinulle tulee? Luetko kirjoja? Minkälaisia?
* Päänympärys?
* Keittiön värit?

* Onko jotain, mitä et toivo kalenterista löytyvän?

Kyselee tonttusi [xmas] Joka tajuaa heti viestin lähettämisen jälkeen, että sitä ja tuota piti vielä kysyä :lol:

Hahmoista ei ole mitään suosikkia, kaikki ovat yhtä ihania. Toisaalta sellaisista muovisista en ehkä niin kovasti tykkää..

Mä tykkään lukemisesta, ja kierrättäminen kuuluu asiaan. harvaa kirjaa viitsii lukea moneen otteeseen. Lehtiä ei tuu yhtään. mä luen kaikenlaista mitä nyt sattuu käteen osumaan, varsinkin unettomina hetkinä on hyvä olla joku kirja.

päänympärys lienee 58? En muista tarkkaan ja nyt ei ole mittanauhaa.. (Villa kutittaa tosi herkästi tuossa pään ja kaulan alueella jostain syystä, mutta ei käsissä)

Keittiö on vanha 70-luvun jotain epämääräistä puuviilua tai jotain, seinät on valkoiset.. mä en tykkää keittiöstä ja siihen on lupailtu remonttia silloin kun muutettiin, mutta eipä ole näkynyt.... mutta siellä on sitten kirkkaita karamellivärejä piristämässä mun päivää.. keltaista, pinkkiä, oranssia, violettia.. Sellaisia piristäviä, kun se on jotenkin muuten niin ankea paikka

öö. no niitä pörrösukkia minäkään en kaipaa :D, mutta osaat varmasti tehdä upean kalenterin :o)
  • 0

Minä ja pojat 06/06 ja 04/09 sekä koira.
Helios
Bannattu

ViestiKirjoittaja Kurmitsa » 17.11.12 22:04

Kurmitsan tonttu kirjoitti:Kurmitsa!

Pidätkö lukemisesta? Mitä luet? Lehtiä, kirjoja, millaisia?

Oi ihanaa, muakin huudellaan! [onni]

Luen aika paljon, kirjoista suosikkeja on.. voi, tosi monia.. naiskirjailijoista tykkään esim. Eeva Kilvestä ja Kaari Utriosta, eli kuuluisko nämä sarjaan "elämää nähneet naiset". :lol: Nyt olen aika paljon lukenu historiaan liittyviä romaaneja, esim. Conn Igguldenin sarjat, joista toinen kertoo Julius Caesarin elämästä ja toinen Tsingis kaanin elämästä.. mutta historia on mulle aina ollu "vaikea" aihe ja tää ei tarkota sitä, että tykkäisin mitenkään erityisesti historiallisista romaaneista, mutta tuossa on kirjailija, joka on saanut historian eläviksi kertomuksiksi jopa minun historiakammoisen ihmisen ymmärtää. :D Musta on ihanaa lukea kirjaa, jossa kirjailijan ääni kuuluu vahvana. Dekkareitakin luen ja sitte ihan näitä nykyisempiä kirjoja Hytti numero 6 jne. Ja Harry Potterit. :lol:

Lehdistä mulle tulee Meidän perhe ja siitä tykkään kovasti, vaihtelevasti luen kaikkia kotiin, käsitöihin ja ruuanlaittoon jne. liittyviä lehtiä.

Toivottavasti tästä saa nyt jotain tolkkua. :o)
  • 0

"Kesä tullu, hiihtämään!!"

minä ja pieni tuholainen 7/05
Kurmitsa

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat