Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Miuku » 07.10.15 7:33

Miukun tonttu kirjoitti:Kiitokset hyvästä esittelystä Miuku. Siitä sain jo suoraan paljon hyviä ideoita. :o)

Vähän lisätietoja kuitenkin kyselen.

Toivoit uusia teepussimakuja. Koskeeko toivomus vain pussiteetä, vai kelpaako irtoteekin?

Onko sinulla tarvetta pipolle? Pään ympärys? Kaulaliinalle tai tuubihuiville? Kumpi mieluummin? Trikoo vai fleese? Minkä värisiä ulkovaatteita sinulla on?

Suosikiötökkä?

[xmas]

Ompas ihanaa huhuilua :o) . Irtotee kelpaa oikein hyvin. Teepussit ovat epäilyttäviä, mutta ah niin helppoja. Aikanaan tuli tutuksi mm. Pihasoittajien kappale "Inhoan teepusseja".

Mulla on yks fleecevuorellinen pipo ja sit ohuita trikoopipoja (pinkki, vihreä ja punamusta). Villaa en voi pitää ihoa vasten, mutta kutittamaton vuori ois ihana. Eli pipo kelpais, ei paineita :lol: . Pidän talvella mustaa toppatakkia tai mustavalkoista villakangastakkia (kevyempänä takkina ruskea kevät/syystakki. Joskus mul on kovalla pakkasella vihree villapipo (jonka alla trikoo pipo, joskus oranssi-pinkki ja joskus se ruskea fleece-vuorellinen köynnöskukka. Lämpimiä huiveja on pinkki ja vihreä (villaa, alle laitan silkkihuivin jos ei oo kauan iholla muuta suojaa). Harmaasta pidän myös kovasti, kevyempi huivini on harmaa. Aika monet värit menee ja puen usein sekavärejä - pihassa oon usein punaisella rönttötakilla. Tuubihuiveja on yks popin valkoinen, se olis mieluisampi ja käytännöllisempi kutiavalle kuin tavishuivi.
Päänympärys on 56 cm.

Jaa..ötökkä..sudenkorento, koppakuoriainen ja perhonen tulee mieleen. Yököt on hienoja. Miksei myös toukka tai mato (ei muurahainen eikä hämähäkki).

Ompas jännää! Ja tykkään huhuilusta, eli vastailen mielelläni jos tulee vielä kysyttävää. :)
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Miuku

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 07.10.15 11:30

Huhuu Kuunkajo! Suunnitelmat on hyvällä mallilla mutta muutama lisäkysymys tuli mieleen...

Luetko lainkaan? Lehtiä, kirjoja?
Tykkäätkö maustetusta teestä?
Mahtuisiko teille uusia joulukoristeita? Kuusenkoristeita?
Saunotteko?

Kiva tehdä juuri sinulle kalenteria!

Kuunkajon tonttu

ViestiKirjoittaja starly » 07.10.15 12:07

starlyn tonttuli kirjoitti:Hei taas Starly, muutama kysymys näin tiistain ratoksi :)

Käytätkö koruja, jos kyllä niin minkälaisia erityisesti?
Millaisesta musiikista pidät?

Ilahduttaisiko jokin sinua kalenterissa erityisesti, entä vihastuttaisiko?

Mikä on lempiruokaasi?

Heippa tonttuni :o)

Koruja en juurikaan käytä, sormessa on kihla- ja vihkisormukset, kaulassa itselleni merkityksellinen koru ja näitä en juurikaan ota pois eikä muita koruja tule käytettyä.

Musiikkimakuni on tainnut jämähtää nuoruusvuosiin, ikisuosikit on Bon Jovi ja Queen. Tykkään myös Bon Jovin uudemmista levyistä kovasti. Kotona ei hirveästi tule kuunneltua musiikkia, tai sitten meillä soi koko päivän lasten lemppari Robin :roll: Lähinnä silloin kun olen yksin kotona niin tulee laitettua musiikkia soimaan. Koiraa ulkoiluttaessa ym. tykkään kyllä kovasti kuunnella musiikkia, mutta joko tulee spotifystä valittua noita vanhoja lemppareita sekalaisena sekoituksena tai sitten kuuntelen radiota Radio Cityä tai Radio Nostalgiaa. Olisi kiva löytää uusia suosikkeja, mä oon jotenkin aika laiska perehtymään mihinkään uuteen ja jos radiosta kuulen jonkun hyvän kappaleen niin en minä sen nimeä yleensä enää kotona muista... Mutta siis tykkään tuollaisesta vähän pop/rock-musiikista, mitään klassista, jazzia, liian heviä ym. ei tule kuunneltua. Kotimaiset uudet suosikit Cheek ym. eivät myöskään iske lainkaan.

Kalenterissa ilahduttaisi ainakin villasukat, uudet maut ja ideat ym :D Vihastuttaisi lähinnä muovinen krääsä tai turhat esim. posliiniset koriste-esineet, varsinkin jos ne eivät selkeästi liity jouluun.

Lempiruokani taitaa olla perinteinen pihvi hyvällä salaatilla tai kasvislisukkeella [kuola] Tekisi mieli tehdä enemmänkin kasvisruokia, mutta en oikein tykkää sellaisista "mössöistä" mitä monet kasviskastikkeet tai padat ovat.
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja tuulisa » 07.10.15 12:29

Tuulisan tonttu kirjoitti:Sujuuko virkkaus ohjeen mukaan?
Minkä kielisiä kirjoja ja lehtiä luet?
Vihdotaanko/ vastotaanko teillä saunassa?
Joogataanko tai meditoidaanko teillä?
Kumpi mieluummin tuttu ja turvallinen vaiko jotain uutta ja rohkeaa?
Kuusi, mänty vai kataja?
Käytätkö koruja, hiuskoristeita?

Virkkaus sujuu kyllä :)
Eniten suomeksi, pakon edessä englanniksi (vaikka kielitaidon kannalta kannattaisi englanniksi lukemista harrastaa enemmänkin...) :oops:
Juhannuksena on ollut tapana tehdä vihdat :)
Sekä joogaa että meditointia tahtoisin kyllä kokeilla, en ole ikinä kokeillut/harrastanut :)
Kyllä mä kallistun uuteen ja rohkeaan, vaikka tutussa ja turvallisessakin on puolensa :wink:
Jouluna kuusi, muulloin kataja :wink:
Hiuskoristeita en käytä, korkeintaan huivia päässä. Koruista ainoastaan korvakoruja :)
  • 0

Viisi lasta vuosilta 2007-2015
tuulisa

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 07.10.15 12:38

Kuunkajon tonttu kirjoitti:Huhuu Kuunkajo! Suunnitelmat on hyvällä mallilla mutta muutama lisäkysymys tuli mieleen...

Luetko lainkaan? Lehtiä, kirjoja?
Tykkäätkö maustetusta teestä?
Mahtuisiko teille uusia joulukoristeita? Kuusenkoristeita?
Saunotteko?

Kiva tehdä juuri sinulle kalenteria!

Hui huhuilua! :o)
Luen digiversiona Hesaria, kodin kuvalehteä paperisena (kun tulee kotiin), aku ankka junioria, aku ankan taskukirjoja, lasten kirjoja iltaisin lapselle ja pitäisi noita koulukirjojakin kahlata läpi :? . Kirjojen luku on vähän jäänyt, mutta niissä hömppä kuten Nora Roberts ja dekkarit kuten JO NEsbo miellyttää. Ennen työjunamatkat käytin lukemiseen, nyt luen metro-lehden, jos sattuu löytymään tai kokouspapereita.

Tykkään maustetusta teestä, mutta pääsääntöisesti inhoan jouluteetä. Johtunee neilikasta niissä. (neilikka-> hammaslääkäri-> kauhistus)

Mahtuu toki uusia joulukoristeita ja muoviseen joulukuuseenkin mahtuu vaikka mitä. Ja ainakin uusi latvatähti pitää ostaa ellei... :wink:

Saunotaan maalla lähes joka kerta siellä ollessamme.
  • 0

Kuunkajo

ViestiKirjoittaja Boyan » 07.10.15 12:57

boyan tonttu kirjoitti:Boyania huhuilen.

Onko teillä pihaa/parveketta/saunaa?

Käytättekö kestotuotteita?

Tuleeko teille jotain lehtiä?

Heippa ja ANTEEKSI kun kesti vastaaminen. Oon ollut ihan uuden työn aloittamisen kiireissä ja yritysjutuissa ja muissa... Mutta nyt oon täällä eli siis.

Meillä on pieni piha, isohko terassi ja sähkösauna. Kasvatellaan kesäisin kovasti asioita, poltetaan kovasti kynttilöitä ja rrrakastan jouluvaloja. Nää siis liittyen tohon terassiin/pihaan.

Kestotuotteista käytössä kuukuppi, pikkuhousunsuojat, nenäliinat, rätit, vaipat pienimmällä ja kauppakasseja yritetään kyllä aina pitää mukana. Vessapaperi ei oo kestoa enkä usko, että tuleekaan. :lol: Kaikki kestotuotteet ja jutut, uudetkin kokeilut on mieleisiä.

Meille tulee satunnaisesti erilaisia lehtiä, nyt taitaa ainoana tulla glorian ruoka ja viini. Joululehdet tulee joka vuosi. Aina välillä on tullut myös suuri käsityö, kodin kuvalehti, meidän perhe... Ja novita mulle pitäis tulla, mutta se on ilmeisesti mennyt tammikuusta asti väärään osoitteeseen... Ja niin joo, askartelulehtiä, mulle on tullut Ihana, mutta sen tilaukselle on käynyt jotain, kun ei oo tullut.

Olipas hyödyllistä lärpätystä. :lol:
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Boyan

ViestiKirjoittaja Jokuvaan » 07.10.15 13:32

Moikka Nellen!

Mulla on jo kymmenkunta luukkua päätettynä ja muutama tehtynä ;)
Harvinaisen etuajassa olen ;)

Mutta vielä mietityttää:

Tuleeko teille jotain lehtiä kotiin?
Juotko kahvia tai teetä, entä glögiä?
Uppoaako alkoholi vai syljetkö lasiin?
Onko teillä perusaskartelutarvikkeeet aina kaapissa?
Millainen ruokavalio teillä on?
Mitä et missään nimessä haluaisi kalenteriin?
Mikäs joulukoristetilanne on?

Jokuvaan

ViestiKirjoittaja aamuauringon tonttu » 08.10.15 4:29

Heippa taas, aamuaurinko!

Täällä alkaa luukkujen ensimmäiset sisällöt valmistua pikkuhiljaa. :) Pari kysymystä pois mielen päältä:

1. Tsi-henkesi kerroit heräävän näin joulun alla. Minkälaisia asioita se ajaa sinut tekemään?

2. Minkälaisia juttuja teillä puuhaillaan joulua odottaessa ja jouluna?

aamuauringon tonttu

ViestiKirjoittaja Lilin_tonttuska » 08.10.15 5:58

Lili kirjoitti:
-- Herkkuja saa olla, tykkään suklaasta ja hedelmäkarkeista. --.

Korvatunturilta taasen terveisiä! Saako syömissäsi herkuissa lukea "saattaa sisältää vehnää ja pähkinää" vai pitääkö niiden olla täysin puhtaita?
[hei] t. Tonttu

Lilin_tonttuska

ViestiKirjoittaja Lili » 08.10.15 6:33

Ei tarvitse olla "puhtaita". Vehnä ja vehnätärkkelys ainesosina ovat pahikset.
  • 0

Onneaan etsimässä - täyttä elämää elämässä.
Lili

ViestiKirjoittaja Huom Rva W! » 08.10.15 7:45

Rva W hoi! kirjoitti:
rva W kirjoitti: Jos olet tsi-henkinen niin joku itse tehty, vaikka villasukat (Lumia ehdotti viinakset, se ei ehkä niin ilahduttaisi :lol: ).

Saisinko vielä kokotietoja: käsi, jalka, pää?

8)

Huom Rva W!

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 08.10.15 8:42

aamuauringon tonttu kirjoitti:Heippa taas, aamuaurinko!

Täällä alkaa luukkujen ensimmäiset sisällöt valmistua pikkuhiljaa. :) Pari kysymystä pois mielen päältä:

1. Tsi-henkesi kerroit heräävän näin joulun alla. Minkälaisia asioita se ajaa sinut tekemään?

2. Minkälaisia juttuja teillä puuhaillaan joulua odottaessa ja jouluna?

Heippa! Hihii, onpa jännää! :lol:

1. Viime vuosina oon ainakin askarrellut joulukortteja, tehnyt itse jalkakylpysuolaa ja jotain keksinvalmistuspurkkeja (lisää vain rasva ja munat tms.) ja väkertänyt korvakoruja :D. Yleensä siis väkertelen toisille ihmisille näitä ja siinä tehdessäni hakkaan päätäni seinään, että oliko pakko taas tähänkin ryhtyä, kun on tuo TSI-peukalo aika lähellä kämmenen keskustaa... :lol:

2. Hmm, no joulua odottaessa leivotaan ainakin paljon ja katellaan telkkarista joulukalenteria ja eletään tietysti ihan normaaliakin elämää siinä ohessa. Minä hommailen vähän maanisesti joululahjoja ja paketoin niitä silloin, kun kukaan ei näe. Rallatellaan joululauluja, varsinkin kaikkia Jeesus-aiheisia aamusta iltaan. Tai minä rallattelen, joskus joku yhtyy mukaan :D. Aatonaattona haetaan ja koristellaan kuusi. Viime vuonna oli ihan oikea kuusi, aiemmin on ollut muovinen... Jouluna syödään :D , katsotaan aamusta Joulupukin kuumaa linjaa ja mitä sieltä näitä perusjoulujuttuja tuleekaan, Lumiukko ja Joulutarina (onpa telkkarikeskeistä :D ) ja ulkoillaan, sillä välin käy leikisti Joulupukki ja päästään lahjojen kimppuun. Ennen lasta tai siis lapsia syömisen lisäksi vaan katsottiin elokuvia ja hörpittiin punaviiniä, mutta nyt rajoittuu viini siihen yhteen lasilliseen sattuneesta syystä.
  • 0

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
aamuaurinko

ViestiKirjoittaja ninja11:lle » 08.10.15 11:56

Huhuu, ninja11, lisää tonttuilukysymyksiä:

- Kuvailisitko hieman huumoriasi? Nauratko maha kippurassa pieruhuumorille vai uppoaako sivistyneempi huumori paremmin?

- Käytätkö koruja?

- Lähetättekö joulukortteja? Jos, niin ostettuja vai askarteletko/askarteletteko itse?

- Millaista musiikkia kuuntelet?

- Poltatteko kynttilöitä? Jos, niin tuoksuvia vai tuoksuttomia?

- Pidättekö eläimistä?

- Tykkääkö lapsonen askartelusta? entä kirjoista?

- Tuleeko teille jotain lehtiä? Oletteko tai oletteko olleet mukana jossain lastenkirjakerhossa?

- Millaisesta joulusta haaveilet? Millainen olisi tunnelma? Mitä tehtäisiin? Ketä mukana?

- Harrastatko jotain liikuntaa?

- Miten rentoudut parhaiten?

T: [xmas]

ninja11:lle

ViestiKirjoittaja nellen » 08.10.15 12:45

[hei] tonttuni!

Tuleeko teille jotain lehtiä kotiin?
-Ei tule lehtiä kotiin, joskus harvoin raaskin ostaa jonkun joululehden tai ruokalehden.
Juotko kahvia tai teetä, entä glögiä?
-Juon kaikkia näistä, kahvia ympärivuotisesti, teekausi alkaa yleensä ensimmäisten pakkasten tultua ja glögiä heti kun tulevat kauppoihin.
Uppoaako alkoholi vai syljetkö lasiin?
-Uppoaa kyllä, varsinkin joku ihana täyteläinen punaviini [onni]
Onko teillä perusaskartelutarvikkeeet aina kaapissa?
- uskoisin että löytyy..
Millainen ruokavalio teillä on?
- Sekasyöjiä ollaan, mä tykkään kyllä kasvisruuistakin (nytkin lihaton lokakuu menossa), mutta varsinkin miehen mielestä ruoka ei ole ruokaa jos siinä ei ole lihaa.. [auts]
Mitä et missään nimessä haluaisi kalenteriin?
- ai kamala miten vaikea kysymys.. en haluaisi ainakaan 24 uutta nurkkiin pyörimään jäävää esinettä, ennemmin sitten niitä poiskuluvia tai aineettomia juttuja :o)
Mikäs joulukoristetilanne on?
- aina mahtuu uusia koristeita, kuuseen varsinkin ;)
  • 0

Yy -05, Kaa -07, Koo -12
nellen
Bannattu

ViestiKirjoittaja ninja11 » 08.10.15 12:52

Oijoi, paljon kysymyksiä! 8)
- Kuvailisitko hieman huumoriasi? Nauratko maha kippurassa pieruhuumorille vai uppoaako sivistyneempi huumori paremmin? Hmm, tämä onkin paha! Meillä kotona viljellään enemmän sarkastisia vitsejä. Tilannehuumori ehkä iskee parhaiten. Brittikomediat ei iske, lasken ne ehkä pieruhuumoriksi.

- Käytätkö koruja? Korvissa minulla on lävistyskorut, nimettömissä sormukset. Isoja näyttäviä korviksia tulee välillä käytettyä, kaulassa en oikein osaa koruja usein käyttää vaikka niitäkin omistan.

- Lähetättekö joulukortteja? Jos, niin ostettuja vai askarteletko/askarteletteko itse? Aika vähän tulee lähetettyä. Joinain vuosina olen innostunut askartelemaan, mutta valmiita kortteja en lähetä.

- Millaista musiikkia kuuntelet? Aika huonosti mitään, mutta rock/hevi osastoa ehkä eniten.

- Poltatteko kynttilöitä? Jos, niin tuoksuvia vai tuoksuttomia? Mies ei tykkää tuoksukynttilöistä, joten niitä ei tule poltettua. Tykkään kyllä kynttilöistä, mutta aika vähän tulee poltettua. Tuikkuja ehkä eniten kun niille löytyy alustoja :)

- Pidättekö eläimistä? Pidämme kyllä, kissoista erityisesti.

- Tykkääkö lapsonen askartelusta? entä kirjoista? Tykkää molemmista kunhan on aikuinen mukana puuhaamassa molempia!

- Tuleeko teille jotain lehtiä? Oletteko tai oletteko olleet mukana jossain lastenkirjakerhossa? Minulle tulee Huili, ei muita. Emme ole olleet kirjakerhoissa.

- Millaisesta joulusta haaveilet? Millainen olisi tunnelma? Mitä tehtäisiin? Ketä mukana? Tänä vuonna haaveilen siitä että olisimme kotona ja olisi vieraita ja hyvää ruokaa. Sellaista mainosten pulkkamäkeä ja lämmintä kaakaota :mrgreen:

- Harrastatko jotain liikuntaa? Yritän käydä juoksemassa välillä...

- Miten rentoudut parhaiten? Nukkumalla :lol: Ehkä katsomalla tyhmiä amerikkalaisia sarjoja, mutta sille on vaan aika vähän mahdollisuuksia nykyisin.
  • 0

Poikanen 05/11.
ninja11
Bannattu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat