Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tarou » 26.10.14 23:34

Taroun tonttu kirjoitti:Heippa, kalenterisi alkaa olla jo hyvässä mallissa :-). Muutama kysymys eli jalan, käden ja pään koko.

Jalan koko 39-40,ehkä ennemmin se 40
Käden koko. Hanskan koko mulla muistaakseni ollut 7-8.oisko se 7.tai miten tää käden koko pitäis ilmoittaa? Käden ympärys kämmen suorana peukalontyven kohdalta n. 22,5cm. Ei tää käsi ihan mini oo mutta ei myöskään iso.
Pään koko /ympärys n. 56-57 cm, isopäinen ja monet pipot näyttää pieniltä mun päässä..
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
tarou

ViestiKirjoittaja Ysvitonttuli » 27.10.14 13:00

Täälläpä yksi tonttuli tomera toivoopi kaikille mukaaavia kalenterin valmisteluhetkiä.
Tonttuli toivoopi myös, että kaikkia osanottajia huhuiltaisiin, siitä kun tuleepi niin hyvä mieli. Älkäähän nyt turhia silti hiuksianne repikö, vaan saattakaa hyvä mieli matkaan liikoja miettimättä!

Ysvitonttuli

ViestiKirjoittaja kiikku » 27.10.14 15:56

Kiikun tonttu kirjoitti:Kiikku!

Esittelysi on juu ollut kattava, huhuilemattakin on ollut paljon materiaalia, minkä pohjalta miettiä. ;) Kivaa päästä tekemään kalenteria sinulle!

Muutama tarkentava kysymys:

Et maininnut, saako lapsille olla sisältöä luukuissa, ja kuinka paljon.
Juotteko joulun aikaan glögiä? Laitatteko lisukkeita?
Sinulta haluaisin vielä käden koon, tarkkuus riippuu siitä, kuinka tarkasti haluat mahdollisen käsivälineen istuvan. ;) Eli summittainen tai sitten mittaamalla ranteen ympärys, peukalon alusta kämmenen leveys ja pituus ranteesta pisimmän sormen päähän.

Millaisista materiaaleista pidät asusteissa? Käytätkö mieluummin luonnonmateriaaleja, kutittaako villa, haittaako akryylisekoite?

Tarkennan tarvittaessa.

Moi [hei]

Itsekäs kun olen, niin mieluusti ihan itselleni haluaisin kaikki luukut, mutta jos sulla nyt joku idea on lapsillekin, niin ehkä mä selviän :wink: Kunhan suurin osa luukuista on kuitenkin minulle tarkoitettuja.

Minä en juo glögiä ollenkaan, mies juo Glühweinia ilman mitään lisukkeita.

Käden koon tulen lisäämään, kun jaksan kaivaa jostain mittanauhan. Tänään. Lupaan :)

Asusteissa mulla on lähinnä akryylia tai jotain sekoitetta. Villa kutittaa. Varsinkin kaulalla. Lapasissa voi ollaa villaakin.

Palailen myöhemmin asiaan käden koon kanssa :)
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
kiikku

ViestiKirjoittaja Sis hoi! » 27.10.14 16:22

Sis'n tonttunen kirjoitti:Heippa Sis! [hei]

Muutama kysymys jotta saadaan pyörät pyörimään...

miten vietätte joulua: koristeletteko kotia, leivotteko/syöttekö/juotteko mitä jouluisia juttuja, kuunteletteko joululauluja...?

Saunotteko?

Kerroit ettet pidä makeasta joten millä erityisesti yleensä herkuttelet suolaisista ja happamissa mauista?

Pidätkö kokkaamisesta? Noudatetaanko teillä jotain erityisruokavaliota?

Puuttuuko teiltä jotain kotoa tai lapsilta? Mitä on liiaksikin?

...jatketaan tästä! Mukavaa talven ja joulun odotusta! [xmas]

Sis hoi!

ViestiKirjoittaja lyrae » 27.10.14 17:29

lyraen tonttu kirjoitti:Lyrae! Vielä muutama tarkentava kysymys:

- millaista teetä juot? Mustaa, vihreää, valkoista? Maustettua vai maustamatonta?
- millaisia kirjoja luet? Entä lehtiä?
- sait viime joulukalenterissa mindfulness-harjoituksia. Mitä tykkäsit niistä, oletko tehnyt?

Hei. Anteeksi, tämä viesti oli minulta mennyt ihan ohi, vaikka olen nyt ketjua seurannut. :oops:

Vähän kaikenmoinen tee menee, myös mate tällä hetkellä. :o) Mies juo yleensä mustaa tai vihreää maustamatonta. Ihan hirmu hyvin ei mene pelkät yrtti"teet", yleensä valkkaan semmoisen, jossa on teetäkin jossain muodossa.

Luen vähän kaikenlaista myös, hyvää kirjallisuutta toki. ;) Kauhusta en välitä, en lännentarinoista ja harvat dekkarit ovat jaksaneet innostaa. Ja lapsiin kohdistuvat dramaattiset jutut ei nappaa tällä hetkellä, paitsi jotkut "selviytymistarinat" ehkä. Scifiä ja fantasiaa meillä on runsaasti ja se uppoaa aina. Lehtiä meille ei tällä hetkellä tule kuin Ylioppilaslehti ja Kirkko ja kaupunki, sekä Tähdet ja avaruus. Käsityölehtiä luen kyllä mielellään, mutta melkein mikä muu vaan menee.

Noh, tuota. :oops: En ole muistanut tehdä harjoituksia. Olisivat varmaan ihan hyödyksi, mutta en ole jaksanut kauheasti mihinkään ylimääräiseen perehtyä. Tällä hetkellä on opintojen ja töiden kanssa vähän kiire, helpottanee sit joulukuun puolivälissä... :roll:
  • 1

Minä, aviomies Sundo, mun puoliso A ja lapset L 06/11, A 07/13, I 9/20.

Ohjeet ovat niille, jotka eivät muuten osaa. - Puuha-Pete
lyrae

ViestiKirjoittaja Jafulin tonttu » 27.10.14 20:21

-Saunotko
-Juotko kahvia?
- maistuuko kaikki teelaadut ?

[xmas]

Jafulin tonttu

ViestiKirjoittaja Sis » 27.10.14 20:57

Anteeksi etten ole vastannut aiemmin!

miten vietätte joulua: koristeletteko kotia, leivotteko/syöttekö/juotteko mitä jouluisia juttuja, kuunteletteko joululauluja...?
Minä rakastan joulua. Meillä on jo jouluvalot ikkunoissa ja tonttulaulut raikaa. Emme kuitenkaan vietä tänä(kään) vuonna joulua kotona vaan miehen suvun parissa, joten kovin paljoa ei varmaan tänne kotiin laitella. Kukkia ja kynttilöitä kuitenkin ihan varmasti. Ja leivotaan kyllä mielellämme kaikenlaista. Itse asiassa ekat piparit jo tehtiin ja syötiinkin (ostotaikinasta). Ja glögikausi alkaa myös jo lokakuun alusta. :D Emme ole kristittyjä, meille joulu on keskitalven juhla.

Saunotteko?

Mielellämme. Meillä ei vaan ole omaa saunaa. Taloyhtiön saunaan on oma vuoro, mutta nyt pikkuvauva-aikaan emme ole kauhean usein jaksaneet sinnekään mennä. Mutta jos annat minulle erityisen syyn, niin mieluusti menen kyllä. :wink:

Kerroit ettet pidä makeasta joten millä erityisesti yleensä herkuttelet suolaisista ja happamissa mauista?
No, en minä makeaa mitenkään vihaa, sitä ei vaan tule itse kauheasti ostettua. Paitsi kirpeitä karkkeja tai salmiakkia joskus. Kun ostan itselleni herkkuja, ne on yleensä jotain sipsejä, tai sitten leivon suolaista piirakkaa. Tai voileipäkakkua. Tykkään myös kauheasti lihasta, ja ostan sitä joskus herkuttelumielessä, vaikka yritämme olla kotikasvissyöjiä. :oops:

Pidätkö kokkaamisesta? Noudatetaanko teillä jotain erityisruokavaliota?

Ei kuulu intohimoihini, mutta koska tykkään syömisestä, on aina kokattavakin. Suosikkireseptejä on siis sellaiset helpot ja nopeat, joiden lopputulos on silti tosi hyvää. Kasvisruokaa yritämme tosiaan pääsääntöisesti tehdä. Mies on gluteeniton, minulla ja esikoisella ei ole rajoitteita. Vauvan allergiatilanne on vähän auki, mutta ainakaan toistaiseksi en itse hänen takiaan diettaa.

Puuttuuko teiltä jotain kotoa tai lapsilta? Mitä on liiaksikin?

Ei puutu mitään erityistä. Toisaalta olen sen verran hamsteri, ettei meillä minusta mitään liikaakaan ole, vaikka paljon kaikenlaista onkin... :mrgreen: En nyt oikein osaa nimetä tähän mitään tiettyä.
  • 0

"Kirjoittaminen on suvutonta lisääntymistä" (Eeva Kilpi)

Esikko 12/2011 ja Tiitiäinen 03/2014
Sis

ViestiKirjoittaja tip tap » 27.10.14 22:31

Miuku huhuu!

Huomasin kalenteri ketjusta, että olet kaivannut huhuilua. Tarkoitus on ollut kyllä, mutta :oops: Anteeksi siis, että olet saanut odottaa :o) Äläkä huoli, esittelystäsi sain kyllä poimittua melkein tuplamäärän ideoita. Siinä ei siis ollut kertakaikkisesti mitään vikaa (kuten tuolla toisessa ketjussa pelkäsit)!

Muutama juttu vielä
-Onko teillä tulipesää, takkaa, kiuasta yms.
-Jos kynttilä on itsetehty, muuttaako se suhtautumistasi niihin?
-Millaisia koruja käytät? Millaisista korusta tykkäät? Korviksia? rannekoruja? Helmiä? Mahdollisimman seikkaperäinen vastaus tähän kiitos :mrgreen:
-Askarteletko?
-Teetkö käsitöitä? Haluaisitko oppia jonkin uuden tekniikan esimerkiksi?
-Lähetättekö postikortteja?

[xmas] tip tap

tip tap

ViestiKirjoittaja Miuku » 28.10.14 9:39

Ihanaa, huhuilua :o) . (vähän vaan kerjäsin, noloo kun oon hassu :lol: [hug] )

tip tap kirjoitti:Miuku huhuu!

-Onko teillä tulipesää, takkaa, kiuasta yms.
- Meillä on sähkökiuas, mutta saunon tosi harvoin koska iho ei kestä. Herkälle iholleni käytän lähinnä hajustamatonta sheavoita. Oliskin takka tai puusauna! (jos ihan pienen vaan, saisit kalenteriluukkuun mahtumaan..? ;))
-Jos kynttilä on itsetehty, muuttaako se suhtautumistasi niihin?
- Itsetehty kynttilä olisi valtavan ihana.
-Millaisia koruja käytät? Millaisista korusta tykkäät? Korviksia? rannekoruja? Helmiä? Mahdollisimman seikkaperäinen vastaus tähän kiitos :mrgreen:
- Käytän puuhelmikoruja ja muita puusta tehtyjä. (olen tehnyt harvat löytöni Tallinnasta ja jonkun västäräkkikorun Pirkanmaan käsityökaupasta) Joku lasinen ja keraaminen löytyy myös. Rannekorusta olen tosi tarkka (tuntuma oikea, puuta, muuten ahistaa), korviksia en käytä. Tykkään sellaisista koruista jotka on värikkäitä tai heijastaa valoa kauniisti tai ihan puunvärisistä niin että puun omat kuviot näkyy. Huopakorut menis muuten, mutta villa kutittaa. Mulla on ollut joskus simpukka kaulakoruna ja samoin reikäkivi, joka on löydetty Hiidenmaan rannalta.
-Askarteletko?
- Askarrellaan kuusivuotiaan kanssa. Nyt koetan tehdä aikakauslehdistä kuusia. En ole kovin hyvä, mutta jotain tykkään näpertää. Paperitaittelu on kivaa ja sellaiset suht helpot jutut. Joskus vähän huovutan. Lapsen kanssa on tehty koristeita, lorukortteja, piimämaalausta, lennokkeja, tonttuja..käpyjä löytyis valmiina muutama ja jotain huopaa, silkkipaperia, pahvia ja puuhelmiä sekä huovutusvillaa on paljon.
-Teetkö käsitöitä? Haluaisitko oppia jonkin uuden tekniikan esimerkiksi?
- Joskus oon neulonut kaulahuiveja, sukkaa ja tumppua en osaa. (koulussa tehny viimeks) Virkkaamiseenkaan ei oikein riitä kärsivällisyys, vaikka tekniikan opettelin uudestaan. Luulen että olen vähän turha toivo käsitöissä :mrgreen: Lorupussin tein vuosi sitten, mut ei ollut ihan hirveen hyvä se. Jos saat mut innostumaan, niin sopii se :lol:
-Lähetättekö postikortteja?
- Joulukortteina lähtee joka vuosi valokuvakortti lapsista. Muuten lähetän vähemmän, mutta voisihan sitä.

[xmas] tip tap

Kiitos kun olet siellä! Tuntuu valtavalta luksukselta, että joku tekee kalenteria juuri minulle. Kalenteriani odottaa myös kuusivuotiaani, joka oli viime vuonna valtavan innostunut siitä että äidilläkin on oma kalenteri.
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Miuku

ViestiKirjoittaja kiikku » 28.10.14 11:08

Kiikun tonttu kirjoitti:Kiikku!

Esittelysi on juu ollut kattava, huhuilemattakin on ollut paljon materiaalia, minkä pohjalta miettiä. ;) Kivaa päästä tekemään kalenteria sinulle!

Muutama tarkentava kysymys:

Et maininnut, saako lapsille olla sisältöä luukuissa, ja kuinka paljon.
Juotteko joulun aikaan glögiä? Laitatteko lisukkeita?
Sinulta haluaisin vielä käden koon, tarkkuus riippuu siitä, kuinka tarkasti haluat mahdollisen käsivälineen istuvan. ;) Eli summittainen tai sitten mittaamalla ranteen ympärys, peukalon alusta kämmenen leveys ja pituus ranteesta pisimmän sormen päähän.

Millaisista materiaaleista pidät asusteissa? Käytätkö mieluummin luonnonmateriaaleja, kutittaako villa, haittaako akryylisekoite?

Tarkennan tarvittaessa.

Anteeksi tonttuseni, en saanutkaan itsestäni irti, että olisin kaivanut mittanauhan esiin eilen. Mutta tässä tulisi nyt mittoja.

Ranteen ympärys 16 cm
Kämmenen leveys 9 cm
Pituus 19 cm
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
kiikku

ViestiKirjoittaja Cineren tonttu » 28.10.14 22:02

Cinere :o)

Tonttu on touhussa, mutta värivalinnat aiheuttavat muutaman luukun kanssa päänvaivaa...
Onko sinulla lempivärejä sisustuksessa? Minkä värinen teidän joulu on? Saako joulu kimaltaa? Entä vaatteesi?
Samoin kuviot, miellyttääkö sinua enemmän raidat vai kukat?
Ja tyylistäkin mieluusti kuulisin, käytätkö koruja tai huiveja? Jos niin millaisia?
Hauskaa hommaa tämä luukkujen täyttäminen :)

Cineren tonttu

ViestiKirjoittaja Cinere » 29.10.14 8:10

Cineren tonttu kirjoitti:Cinere :o)

Tonttu on touhussa, mutta värivalinnat aiheuttavat muutaman luukun kanssa päänvaivaa...
Onko sinulla lempivärejä sisustuksessa? Minkä värinen teidän joulu on? Saako joulu kimaltaa? Entä vaatteesi?
Samoin kuviot, miellyttääkö sinua enemmän raidat vai kukat?
Ja tyylistäkin mieluusti kuulisin, käytätkö koruja tai huiveja? Jos niin millaisia?
Hauskaa hommaa tämä luukkujen täyttäminen :)

[onni] Huhuilua.

Huonekalut ovat tummaa pähkinää, sohva musta. Keittiössä taas on valkoista. Sisustusjuttuja on esim. hopeisia & tummanruskeita koristeita, ruskean/oliivinvärisiä (lintuaiheisia) tyynyjä sohvalla, oliivi/ruskean eri sävyiset verhot (jossa eläimiäkin esim. pöllöjä). Pöytäliinakin taitaa olla tuollainen vihreän ja ruskean sävyinen. Eli riippuu sisustusjutusta ja vähän aiheestakin :) On myös sekalaisia koristeita, jotka eivät ole erityisesti sävy-sävyyn.

Joulussa ei ole erityistä väriteemaa, kaikki käy :) On myös kimaltavia juttuja. Meillä on monenlaisia joulukoristeita, neulottuja, kimaltavia erivärisiä nauhoja ym.

Kukat varmaan miellyttävät enemmän :)

Käytän huiveja, koruja en juurikaan käytä. Huiveja on kaikenlaisia neulottuja villaisia (etenikin nyt kylmän aikaan) ja sitten ihan "perinteisiä". Värimaailma neulotuissa on musta/harmaa/tummansininen. Tavallisissa riippuu väreistä ja aiheista: esim. vaaleanruskea/beige, tummansininen, musta, tummanharmaa :)

YSV-joulukalenterin tekeminen & saaminen on kyllä yksi vuoden kohokohta :o)
  • 0

Kolmen muksun äiti (-07, -10 & -12).
Cinere
Bannattu

ViestiKirjoittaja Katemman tonttu » 29.10.14 17:54

Hei Katemma,
Koira, lisko, kissa, papukaija vai rotta?

Katemman tonttu

ViestiKirjoittaja Katemma » 29.10.14 21:17

Katemman tonttu kirjoitti:Hei Katemma,
Koira, lisko, kissa, papukaija vai rotta?

:lol: koira
  • 0

Lapset -04 -06 -08

Ole se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä. - Gandhi
Katemma

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 31.10.14 13:14

Hei taas Usva!

Saako kalenterisi lähettää Matkahuollon toimipisteeseen? Jos saa, niin kertoisitko mihin toimipisteeseen haluaisit paketin saada?

http://map.matkahuolto.fi/map24mh/tphaku

Usvan tonttu

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat