Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Pennie » 14.10.13 18:02

Pennien tonttu kirjoitti:Heippa.

Ei ole mielessä erityisiä kysymyksiä sinulle mutta ajattelin lähetää terveisiä että kovasti suunnitelen kalenteriasi jotta se olisi sinulle mieleinen. [xmas]

Kiitos, ihana tonttuni! :D
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Pennie

ViestiKirjoittaja Adawadan tonttu » 16.10.13 8:16

adawada! Huhuu!!! [apuva]

Adawadan tonttu kirjoitti:Heippa taas adawada!

Olen unohtanut kysyä kokoasi, eli siis jalan kokoa, pienet vai isot kädet, entä mihin kokoluokkaan noin muuten kuulut?
Käytätkö asusteita vain onko tyylisi pelkistetty? Jos käytät, niin mitä mieluusti, mitä et lainkaan?
Juotko kahvia/teetä/glögiä/muita juomia. Jos niin mitä? Mitä et missään nimessä?

t: Tonttu torvelosi [xmas]

Adawadan tonttu

ViestiKirjoittaja starlyn tonttu » 16.10.13 15:49

Heipä hei, näin alkuun: Hyvää nimipäivää :o)

Jonkin verran on suunitelmia kalenterisi suhteen, koitan saada siitä sinun näköisen aikaiseksi. Kirjoitit ettei liköörikarkit ole mieleen, mutta olisiko likööri ilman suklaata mieleen vai onko se ehdoton ei teidän perheessänne? Onko joku tietty suklaa/herkku erityisen lähellä sydäntä?

starlyn tonttu

ViestiKirjoittaja starly » 16.10.13 18:07

starlyn tonttu kirjoitti:Heipä hei, näin alkuun: Hyvää nimipäivää :o)

Jonkin verran on suunitelmia kalenterisi suhteen, koitan saada siitä sinun näköisen aikaiseksi. Kirjoitit ettei liköörikarkit ole mieleen, mutta olisiko likööri ilman suklaata mieleen vai onko se ehdoton ei teidän perheessänne? Onko joku tietty suklaa/herkku erityisen lähellä sydäntä?

Kiitos [onni]

Ei maistu likööri, eikä mikään muukaan alkoholi. Mä oon tainnut yhden kerran otttaa vähän siideriä viimeisen kuuden vuoden aikana, eikä miehellekään juuri maistu. Suklaasta tykkään erityisesti vaaleista maitosuklaista ja nougatista, joulukarkeista Juliat on lemppareita. Tykkään myös kovasti lakusta, ihan perinteinen laku ja turkinpippuri-lakut ovat suosikkeja [kuola]
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly

ViestiKirjoittaja Kurmitsa » 16.10.13 20:25

Kurmitsan tonttu kirjoitti:Huhuu Kurmitsa, ei sinua ole unohdettu vaan täällä ollaan jo kovasti työn touhussa :D

Esittely oli hyvin kattava mutta muutama tarkentava kysymys:

- mitkä teillä on kodin jouluvärit? entä mitä väriä käytätte muuten sisustuksessa?
- minkälaista kirjallisuutta tykkään lukea?
- pidätkö glögistä?
- vietättekö joulun kotonanne vai sukulaisissa?
- lasketko joulu(kuusen)koristeet koriste-esine -kategoriaan? [xmas]

Vau, mua on huhuiltu! :D

Meillä on joulun värit varmaan aika perinteiset ja vanhanaikaiset, pellavaa ja viininpunaista tai muuta punaista.

Sisustuksessa: olohuoneessa tummaa puuta, ruskeaa, okran keltaista, viininpunaista, valkoiset seinät. Keittiössä vaaleaa puuta, sinistä verhoissa jne. ja valkoiset seinät. Muut huoneet on vähän noiden mukaisia.

Tykkään monenlaisesta kirjallisuudesta. Historiallisista romaaneista (esim. Kaari Utrio) ja tykkään dekkareistakin.. Hyvä juoni on kirjassa tietenki aina plussaa, mutta luen laidasta laitaan, vaikee edes sanoa tyylilajia mistä systemaattisesti en pitäis. Naiskirjailijat kiinnostaa.

Pidän glögistä. :D

Yleensä vietetään joulu vuorotellen lapsuudenperheissämme, mutta nyt meille tulee joulukuun alussa koiranpentu ja ollaan joulu varmasti siksi kotona.

Joulukuusenkoristeet on ihan ok, jos uskalletaan kuusi laittaa ettei koiranpentu kiipeä sinne.
  • 0

"Kesä tullu, hiihtämään!!"

minä ja pieni tuholainen 7/05
Kurmitsa

ViestiKirjoittaja audotjan tonttu » 17.10.13 20:17

Huhuu audotja [hei]

Vakoilua on suoritettu ja ideoita kerätty, mutta vastailepas aluksi näihin kysymyksiin, niin jatkan sitten suunnittelua :D

Mitä juot? Teetä, kahvia, kaakaota, jotain muuta?
Leivotko, laitatko ruokaa? Minkälaisia?
Mitä tykkäät lukea? Haluaisitko kalenterista löytyvän jotain tiettyä juttua?
Minkälaisia ompelujuttuja teet? Entäs neulonta?
Haluatko kalenteriin enemmän jouluisia juttuja vai jotain muuta? Tiedän miten suunnittelen kalenteria eteenpäin.
Olenko ymmärtänyt oikein, että ei haittaa, jos osa/paljon kalenterista on käytettävää/kuluvaa/aineetonta, ettei nurkat täyty kaikenlaisesta pikku tilpehööristä :lol:

audotjan tonttu

ViestiKirjoittaja rusina » 17.10.13 21:01

Tosi kivoja miltei-ilmaisvinkkejä! Täytyykin hyödyntää omassa kalenterivärkkäyksessä 8)

Minua erityisesti ilahduttaisivat esimerkiksi helposti toteutettavat, lapsitestatut kasvis- ja kalareseptit , tai vaikka joku hyväksi havaittu ruokaisa salaattivinkki. Joku mainitsikin jo kuluvat ilmaisnäytteet (kuorinta, vartalovoide, ruoka-aine, pesuaine...). Teepussi. Pieni viesti. Lakupatukka tai suklaakonvehti. Purkuvetskarit. Vuodelta x oleva joululehti tai kotilehden joulunumero. Kasvatitko jotain yrttiä? Kuivasitko sieniä?

Vähiten toivoisin kylkiäiskrääsää tyyliin YR:n kukallinen polyesterhuivi tai muovinen valmiiksi vinkura kaulakoru.

Mutta liikaa paineita ei saa minun kalenteristani ottaa. Se pieni viesti ilahduttaa ihan oikeasti tosi paljon :)
  • 0

Tyttösarja 9/04, 7/06, 6/09, 3/12
rusina
Bannattu

ViestiKirjoittaja adawada » 17.10.13 21:12

Adawadan tonttu kirjoitti:adawada! Huhuu!!! [apuva]

Adawadan tonttu kirjoitti:Heippa taas adawada!

Olen unohtanut kysyä kokoasi, eli siis jalan kokoa, pienet vai isot kädet, entä mihin kokoluokkaan noin muuten kuulut?
Käytätkö asusteita vain onko tyylisi pelkistetty? Jos käytät, niin mitä mieluusti, mitä et lainkaan?
Juotko kahvia/teetä/glögiä/muita juomia. Jos niin mitä? Mitä et missään nimessä?

t: Tonttu torvelosi [xmas]

Oooh heipä hei tonttu, täällä ollaan! :o)
Mä oon kai pienemmänpuoleinen, etenkin nyt imetysdieetin jäljiltä. S-kokoa enimmäkseen. Jalan koko 39, pienet kädet. Asusteita opettelen käyttämään, kovin paljoa mulla ei niitä tällä hetkellä ole. Mitähän en lainkaan käyttäisi? Rihkamakoruja ehkä, ainakaan ihoa vasten.
Juon kahvia, teetä ja glögiä. Limsoja en yleensä juo.
  • 0

iso pieni 9/11, pieni pieni 7/14
adawada

ViestiKirjoittaja emiliap:n tonttu » 18.10.13 19:12

Pari kysymystä taas!

Luetko? Minkälaisista kirjoista tykkäät?

Vietättekö joulua kotona?

emiliap:n tonttu

ViestiKirjoittaja lyraen tonttu » 18.10.13 21:01

Heipä hei lyrae, täällä tonttu! Kivaa tehdä sinulle kalenteria :)

Muutama kysymys ohjailemaan ajatuksen lentoa:
- mitäs tykkäät joogasta?
- pelaatteko lautapelejä?
- luetko myös englanniksi?
- mistä kukista tykkäät?
- jos saisit 3 tuntia Ihan Omaa Aikaa, niin mitä tekisit?

Eiköhän näitä kysymyksiä tule mieleen lisääkin, mutta tässä nyt päällimmäisimmät.

lyraen tonttu

ViestiKirjoittaja lyrae » 18.10.13 21:17

lyraen tonttu kirjoitti:Heipä hei lyrae, täällä tonttu! Kivaa tehdä sinulle kalenteria :)

Muutama kysymys ohjailemaan ajatuksen lentoa:
- mitäs tykkäät joogasta?
- pelaatteko lautapelejä?
- luetko myös englanniksi?
- mistä kukista tykkäät?
- jos saisit 3 tuntia Ihan Omaa Aikaa, niin mitä tekisit?

Eiköhän näitä kysymyksiä tule mieleen lisääkin, mutta tässä nyt päällimmäisimmät.

Ihanaa, huhuilua! [onni]

Oon ollut vain raskausjoogassa, jossa en kauheasti viihtynyt. Idea viehättää kyllä, joten täytyisi varmaan kokeilla toista laatua. Tällä hetkellä en vaan pääse vielä ilman vauvaa liikkumaan, joten siirtynee ennalta määrittelemättömään tulevaisuuteen.

Pelaamme kyllä lautapelejä, varsinkin äitini ja veljeni kanssa, heidän käydessä täällä tai meidän siellä. Vähän kaikentyyppisiä tulee pelattua. Parhaiten toimii sellaiset, joihin saa taaperon jotenkin ympättyä mukaan.

Luen englanniksi hyvin mielelläni. Yleensäkin tykkään lukea monet jutut alkuperäiskielellä, tosin englannin lisäksi sujuu vain ruotsi ja saksa. :lol:

Kukista pidän sellaisista, jotka eivät ole myrkyllisiä. :lol: Pelkään, että taapero käy napsimassa, lisäksi kissat syövät useimmat kukat, joihin pääsevät käsiksi. Ja nää riiviöt osaavat avata oven. [auts] Leikkokukkia enempi pidän elävistä kukista. Ja kukkia enempi hyötykasveista, kuten yrteistä. :D

Oma aika... mitä se on? :lol: [masennus] Kaikki illat tuntuvat kuluvan kotitöihin, jotka päivällä ovat jääneet tekemättä. Se oma aika, mitä saan, on sirpaleista, mutta ehkä eniten tällä hetkellä tulee kudottua ja samalla katottua jotain hömppää. Sitä ja toisaalta lukemista vois harrastaa vaikka koko päivän.
  • 0

Minä, aviomies Sundo, mun puoliso A ja lapset L 06/11, A 07/13, I 9/20.

Ohjeet ovat niille, jotka eivät muuten osaa. - Puuha-Pete
lyrae

ViestiKirjoittaja Kreettan tonttu » 19.10.13 8:30

Hei Kreetta!

Joulukalenteri on kahta luukkua vaille valmis, nyt olisi viimeinen mahdollisuus vaikuttaa sisältöön!

Kreettan tonttu

ViestiKirjoittaja Kreetta » 19.10.13 8:43

Kreettan tonttu kirjoitti:Hei Kreetta!

Joulukalenteri on kahta luukkua vaille valmis, nyt olisi viimeinen mahdollisuus vaikuttaa sisältöön!

Jei, vautsi! Onpa mulla tehokas tonttu :D (ja vähän :shock: , kun mun tekemä on kyllä oikein hyvässä vaiheessa mutta silti ihan, no, vaiheessa)

Ei mulla kyllä ole mitään ehdottoman hyviä toiveita. Minäkin kyllä ilahtuisin jostain hyväksi todetusta leivontareseptistä, jonkun sellaisen vastaanottaisin mielelläni!
  • 0

Ostan Bamse-lehdet 1-4/2014, tarjoa yv:llä :)
Kreetta
Bannattu

ViestiKirjoittaja emiliap » 19.10.13 8:57

emiliap:n tonttu kirjoitti:Pari kysymystä taas!

Luetko? Minkälaisista kirjoista tykkäät?

Vietättekö joulua kotona?

Luen ja toisinaan paljonkin. Olen kirjojen puolesta aika kaikkiruokainen. Ihan harlekiineja ynnämuita siirappia valuvat kirjat ei ihan helposti uppoa. Myöskään elämänkerrat(poikkeuksiakin on) tai poliittiset manifestit ei uppoa. ;) luen kaikkea Ahernista Charlaine Harrisiin(sookiet). Olen ehkä vinksahtanut kun tykkään pokkareista enemmän kuin kovakantisista. Ne sopii käteen paremmin, ei tämä estä kyllä kovakantistenkaan lukemista.

Joulu vietetään tänä vuonna mun äidin luona, isohkolla porukalla :)
  • 0

Valosydämet Puukkis 12/11 ja Taateli 3/14
emiliap
Bannattu

ViestiKirjoittaja Ouppa;n tonttuli » 19.10.13 16:17

tämä tonttuli on nyt vähän alkuun pääsemässä vasta...
Kerrotkos vähän kokojasi, vaikka esim. jalan koko, käden koko, pään ympärys jne.
Poltatteko pitkiä kynttilöitä, pöytäkynttilöitä vai tuikkuja?
Käykö teillä joulun aikaan paljon vieraita? Kahvi vai ruoka?

Ouppa;n tonttuli

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat