JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 11.11.12 10:29

NOANNA

Kuinkas hurisee? Joko alkaa joulukuu siintää mielessä? :mrgreen: Täällä tontun pajassa alkaa kalenterin valmistuminen häämöttää. Se tulee valmiiksi n. viikon päästä, kun saan viimeisenkin osasen tänne. Vielä viimeinen kysymys: Olisiko mieleisempää hakea kalenteri sieltä smartpostista vai haluatko mielummin kotiinkuljetuksen? Kumpi vaan tapa onnistuu :o)

T: Tonttu

Noannan tonttu

ViestiKirjoittaja Noanna » 11.11.12 13:36

.
  • 0

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:36, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Noanna

ViestiKirjoittaja Usva » 11.11.12 14:15

Usvan tonttunen kirjoitti:Hei vielä kerran.

Kalenteri on jo melkein valmiina. Jotain pientä viilausta vaatii vielä. Ja näin loppusuoran kunniaksi tuli mieleeni pari lisäkysymystä. Juotko kahvia tai teetä? Minkä makuisia? Haluaisitko kokeilla jotain uusia makuja? Askarteletko? Ja jos askartelet, niin mitä tykkäät tehdä? Ymmärsin, että olet käsityötarvikehamsteri (vaiko vain kangashamsteri?). Teetkö koskaan kuitenkaan mitään ompeluksia? Tai teetkö ylipäätään mitään käsitöitä?

Tässä nyt muutama tarkentava kymysys :D Muistaisithan sitten vielä laittaa sen puhelinnumeron minulle emännän kautta, niin saan paketin helpoiten sinulle.

Tonttusi kiittää :o)

Voi sentäs, eikö mun numero ole tullut sulle asti, kyl mie muistaakseni laitoin sen jommallekummalle emännälle, pitääpä laittaa uudelleen! :shock:

Juon sekä teetä että kahvia, enempi kahvia. Kaikki maut sopii, tosin mustasta teestä en niin kauheasti välitä. En askartele kovinkaan paljoa (lapset senkin edestä) enkä ole käsitöitäkään kovasti tehnyt viime aikoina (lue: vuosina), lähinnä neulonut kaulaliinoja ja pipoja. Kankaita on paljon, niitä tuli hommattua vähän liian paljon kun kuvittelin ehtiväni ja viitsiväni ommella enempi... :oops: Viimeisin käsityö on virkattu pitsimatto, se valmistui ihan äskettäin.
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 11.11.12 14:17

Kyllä mä mielestäni laitoin usvan nron eteenpäin. Voi olla että tapatalk sekoilee
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Rautalanka

ViestiKirjoittaja Tarzan tonttu » 11.11.12 14:20

Tarzalle terveisiä täältä tonttulasta! Kalenteri edistyy mukavasti, muutama juttu tiedustelijatontuilta on kuitenkin jäänyt huomaamatta.

Juotko kahvia, teetä tai kaakaota?
Kuunteletko joulumusiikkia? Millaista?
Haluaisitko antaa emännän kautta puhelinnumerosi, jos Petterin kyyti täältä tonttulasta sattuisi kulkemaan smartpostin ohi lähiviikkoina?

Tarzan tonttu

ViestiKirjoittaja Tarza » 11.11.12 14:54

Tarzan tonttu kirjoitti:Tarzalle terveisiä täältä tonttulasta! Kalenteri edistyy mukavasti, muutama juttu tiedustelijatontuilta on kuitenkin jäänyt huomaamatta.

Juotko kahvia, teetä tai kaakaota?
Kuunteletko joulumusiikkia? Millaista?
Haluaisitko antaa emännän kautta puhelinnumerosi, jos Petterin kyyti täältä tonttulasta sattuisi kulkemaan smartpostin ohi lähiviikkoina?

Juon teetä ja kaakaota, teestä lähinnä irtoteetä (pusseista lipton on ihan nou nou, muut käy) mieluiten vihreää, valkoista, roibosta, yrttiä tms. Kunhan ei sisällä lakritsinjuurta eikä ruuunmarjaa, myös laadukas musta tee maistuu :)

Joulumusiikkia meillä kuunnellaanvähän kaikenlaista, klassista, perinteisiä tonttubiisejä, uskonnollisia ja huumorilauluja, lasten laulamana ei oikein uppoa, mut muuten ei laulajalla väliä ja myös instrumentaaliset biisit käy :lol:

Pistän puhelinnumeron tulemaan myöhemmin, se unohtui esittelystä :D
  • 0

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Tarza

ViestiKirjoittaja Siisan tonttu » 11.11.12 16:08

Siisa hohoi! Joulukalenteri on valmistumassa hyvää vauhtia, mutta muutama asia mietityttää:

- millainen ruokavalio teidän perheellä on? (lihaa? kalaa? kasvisruokia? jne)
- pidätkö ruuanlaitosta?
- onko allergioita tai muita rajoituksia?
- mitkä asiat koet haasteellisiksi ruuanlaitossa?
- leivotko? mitä mieluiten?
- millä herkuttelette?
- pidättekö tulisista / mausteisista / etnisistä ruuista, jos niin millaisista?
- juotko kahvia tai teetä?
- jos teillä käy vieraita, niin mitä tarjoat?

Kiitos vastauksesta! [onni]

Siisan tonttu

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 11.11.12 18:23

[size=200]Satuhahmo, huhuuuuu![/size]

Heippa! Minusta sinulle on ollut erityisen mielenkiintoista tehdä kalenteria :o) Kalenteri on jotakuinkin valmis, mutta varmistelen vielä! osa kysymyksistä on hämäystä. :wink:

Onko teillä mitään tulisijaa kotona?
Kahvi/tee/glögi; ja millainen versio?
Lempikarkkisi/-herkkusi?
Tavara- vai herkkukalenteri?
Ranteen ympärysmitta?
Minkä ikäiset lapsesi ovat?
Olisko imetykseen liittyvä lahja mieluisa?
Onko teillä esillä joulu-seimi?

vastata sopii myös uups-ketjuun :o)

Satuhahmon tonttu

ViestiKirjoittaja Siisa » 11.11.12 19:41

Siisan tonttu kirjoitti:Siisa hohoi! Joulukalenteri on valmistumassa hyvää vauhtia, mutta muutama asia mietityttää:

- millainen ruokavalio teidän perheellä on? (lihaa? kalaa? kasvisruokia? jne)
- pidätkö ruuanlaitosta?
- onko allergioita tai muita rajoituksia?
- mitkä asiat koet haasteellisiksi ruuanlaitossa?
- leivotko? mitä mieluiten?
- millä herkuttelette?
- pidättekö tulisista / mausteisista / etnisistä ruuista, jos niin millaisista?
- juotko kahvia tai teetä?
- jos teillä käy vieraita, niin mitä tarjoat?

Kiitos vastauksesta! [onni]

Ihanaa, minullekin kysymyksiä [onni]

Sanottakoon tässä nyt ihan heti alkuunsa että minä en ole mikään keittiö tai kokkaus ihminen. Teen kyllä lasten kanssa pakolliset joulutortut ja piparit ja välillä innostun leipomaan jotain yksinkertaista mutta ruoan laitonkin päävastuu on minun miehelläni. Minä osaa kyllä tehdä ruokaa ja en ole sormi suussa tuolla keittiössä mutta en mitenkään erityisemmin nauti siitä. Täytekakut synttäreille on esimerkiksi minulle painajainen. Olen ehkä kerran onnistunut siinä niin ettei ole hävettänyt juhlapäivänä. Ulkoistan nämä siis niin usein kuin mahdollista.
Sekäsyöjiä olemme ja ei ole allergioita. Ihan peruskotiruokaa.
En juo ollenkaan kahvia. Tee on enemmän minun juttuni vaikka en sitäkään juo päivittäin. Tai on kausia että juon litran päivässä mutta sitten saattaa mennä viikkoja ilmankin.
Jos meillä käy vieraita niin mulla on aina kauhea paniikki että mitä minä tarjoan. Kahvinkeitin kaivetaan jostain kaapin perukoilta ja sitten jotain keksejä tms. Joskus leivon suolaisen piirakan tai omenapiirakkaa tms. Jotain helppoa.

Olikohan tässä nyt kaikki? Ainakin suurimpaan osaan. Niin joo se että en tykkää kovin tulisesta. Tai sanotaanko näin että jos kysytään vaikka ulkona syödessä että otanko tulista vai mietoa niin vastaan että jotain siltä väliltä :)

Toivottavasti tästä oli jotain apua tontulleni :D
  • 0

Mamma, Isi ja kolmen kopla (-07, -08 ja -11) sekä kaksi koiraa
Siisa

ViestiKirjoittaja neuroticin tonttunen » 12.11.12 1:43

Heippa, :D

Kalenteria kovin suunnittelen ja hiukan jo tehtykin :)

Mutta, teetkö itse joulukortteja tai askarteletko jouluaskarteluja?

Kirjoitit ettet pidä graafisista kuvioista, tarkennatko hieman ?

Haluisitko laittaa emännän kautta puhelinnumerosi smartpostia varten ? Jos niin tieto haluatko paketin johonkin tiettyyn automaattiin vai omaan postitoimistoon.

[xmas]

neuroticin tonttunen

ViestiKirjoittaja Sis:in tonttunen » 12.11.12 13:14

Heipä hei Sis, kerroin että kalenterilla on kotiinkuljetus mahdollista. Oletteko viikonloppuna kotona johonkin aikaan jolloin voisin pistää puolisoni tuomaan kalenterin ovelle?

Sis:in tonttunen

ViestiKirjoittaja neurotic » 12.11.12 13:32

neuroticin tonttunen kirjoitti:Heippa, :D

Kalenteria kovin suunnittelen ja hiukan jo tehtykin :)

Mutta, teetkö itse joulukortteja tai askarteletko jouluaskarteluja?

Kirjoitit ettet pidä graafisista kuvioista, tarkennatko hieman ?

Haluisitko laittaa emännän kautta puhelinnumerosi smartpostia varten ? Jos niin tieto haluatko paketin johonkin tiettyyn automaattiin vai omaan postitoimistoon.

[xmas]

No moi! :mrgreen:

Yleensä ostetaan joulukortit mutta muuten kyllä saatetaan askarrella joulukoristeita yms.

Tietynlainen graavisuus ei haittaa mutta esim. tällainen kuosi (muut samantapaiset) ei iske esim. sisustuksessa.

Voin laittaa puhelinumeroni, omaan lähipostiin paketin saa laittaa tulemaan, koska lähin automaatti on automatkan päässä, eikä mulla ole autoa käytössä :)
  • 0

minä, mies ja 4/07, 10/10 & 11/15

ISO: Meander Aava, Indio Erba, Nouveau Raven, Roses Aphrodite koossa 4-6.
neurotic

ViestiKirjoittaja Sis » 12.11.12 14:15

Sis:in tonttunen kirjoitti:Heipä hei Sis, kerroin että kalenterilla on kotiinkuljetus mahdollista. Oletteko viikonloppuna kotona johonkin aikaan jolloin voisin pistää puolisoni tuomaan kalenterin ovelle?

Lauantaina aamupäivästä, ja sunnuntaina viiden jälkeen illalla ollaan varmasti kotona. :)
  • 0

"Kirjoittaminen on suvutonta lisääntymistä" (Eeva Kilpi)

Esikko 12/2011 ja Tiitiäinen 03/2014
Sis

ViestiKirjoittaja Helioksen tonttu » 13.11.12 18:47

HUHUU HELIOS

Vielä kalenteriin liittyen kyselen:
* Mitkä "hahmot" jouluunne kuulu? Tontut, enkelit, joulupukki, lumiukko...
* Käykö kierrätyslukeminen kalenterin sisällöksi? Mitä lehtiä sinulle tulee? Luetko kirjoja? Minkälaisia?
* Päänympärys?
* Keittiön värit?

* Onko jotain, mitä et toivo kalenterista löytyvän?

Kyselee tonttusi [xmas] Joka tajuaa heti viestin lähettämisen jälkeen, että sitä ja tuota piti vielä kysyä :lol:

Helioksen tonttu

ViestiKirjoittaja vattu1:n tonttunen » 14.11.12 7:01

Vattuuu..
Tuolla toinenkin kysymys sulle..
Minkä kokoinen jalka?
Maustettua vai maustamatonta kahvia/teetä?
Terkuin tonttu joka paniikissa pakkaa luukkuja

voisiko joku heittää vattu1 vaikka yv:llä et tulee lukemaan nää.. jos ei tuu vastauksia teen oman mielenmukaan ;)

vattu1:n tonttunen

EdellinenSeuraava

Paluu Ongelmat