Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Dagnyn tonttu » 15.10.21 19:10

Hei Dagny

Kysyisin vielä suklaasta, kerroit, pitää olla laktoositonta, mutta kuitenkin kirjoitat tykkääväsi maitosuklaasta ja syöväsi Fazerin suklaita. Syötkö siis laktoosia sisältävää maitosuklaata? Laktoosittomia maitosuklaita en ole koskaan nähnyt muuta kuin Brunbergin.

Dagnyn tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan Tonttu » 17.10.21 12:01

NOANNA

Hehti alkuun anteeksi, että olet joutunut odottelemaan huhuilua! Esittelysi oli melko tyhjentävä ja päässä on hyrissyt lujaa.

Tässä nyt muutama tarkentava kysymys.
1) luetko lehtiä? jos luet niin tuleeko sinulle jotain lehtiä?
2) Kirjoitit, että sinulla löytyy neulomiseen vain perusjuttuja, avaisitko tätä vähän lisää?
3) Mikä on sinun suhtautumisesi alkoholiin?
4) Käytätkö huiveja?
5) Käytätkö talvisin pipoa tai muita korvia suojaavia asioita?

Noannan Tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Dagny » 18.10.21 7:01

Dagnyn tonttu kirjoitti:Hei Dagny

Kysyisin vielä suklaasta, kerroit, pitää olla laktoositonta, mutta kuitenkin kirjoitat tykkääväsi maitosuklaasta ja syöväsi Fazerin suklaita. Syötkö siis laktoosia sisältävää maitosuklaata? Laktoosittomia maitosuklaita en ole koskaan nähnyt muuta kuin Brunbergin.


Hei! Vatsani sietää jostain syystä suklaan laktoosillisena versiona. Sen unohdinkin kirjoittaa auki, hyvä kun kysyit, tonttuni [onni]
  • 0

Jalo 12/06, Sulo 7/10 ja Ilo 7/19.
Avatar
Dagny
 
Viestit: 17296
Liittynyt: 22.08.06 9:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 19.10.21 9:22

Heippa Miuku, tonttu täällä taas!

Millaisista kynttilöstä tykkäät/käytät? Mites tuoksukynttilä? Jos tuoksukynttilät menee, niin tuoksuista lempparit/ei niin lempparit? Onko värillä väliä?
Aikuisten värityskirjat / mandalakuvat, jees vai nou-nou?
Toivoit myös aineettomia lahjoja. Saisinko vaikka emännän kautta sähköpostiosoitteesi? Spostissa olisi helpoin totetutta mahdollisia vinkkilinkkejä.

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paimenpojan tonttu » 19.10.21 9:48

Heippa,

Huhuilen täällä niiden mittojen perään. [hei]

Eli ranne, kämmenen pituus, pohkeen ympärys, pään ympärys?

Paimenpojan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paimenpoika » 19.10.21 17:57

Anteeksi, anteeksi, anteeksi.

Pohje leveämmällä kohdalta 33cm, pään ympärys 56cm, ranteen kapein kohta 14cm, kämmen pelkästään 9cm keskisormen juureen ja sormien kanssa 18cm en tiedä kumpaa tarkoitit.

Tähän huomioksi, että villa kutittaa minua otsalta ja ranteista, en voi pitää niissä kohdin villaa ihoa vasten.
  • 0

Kuusi lasta vuosilta 2006-2015
Avatar
Paimenpoika
 
Viestit: 2870
Liittynyt: 23.05.08 20:02
Paikkakunta: Lappi

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan Tonttu » 19.10.21 19:36

Noanna
Kerroit lukevasi vähän kaikenlaista. Oletko tutustunut Leena Lehtolaisen ja/tai Sidney Sheldonin tuotantoihin? Onko sinulla lempi kirjailijaa?

Noannan Tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja shivanin tonttunen » 20.10.21 18:56

Hei taas, shivani!

Kalenteri alkaa olla jo kivassa vaiheessa, mutta tuli vielä pari kysymystä mieleeni.

1. Käytätkö kosmetiikkaa? Jos kyllä, niin millaista?
2. Millainen olisi unelmien joulukalenterin luukkusi?
3. Tuoksukynttilät, hitti vai huti?

shivanin tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 21.10.21 9:40

Hei Kuunkajo!

Olen pahoillani etten ole huhuillut aiemmin. Huomasin vasta juuri emännän pyynnön kaikkien tonttujen huhuilla vastaanottajiaan. Esittelysi oli kuitenkin niin kattava että olin päässyt hyvin vauhtiin eikä kysymyksiä ollut aiemmin herännyt, mutta nyt kun mietin oikein tarkkaan, keksin muutaman:

Jalkaterän leveys ja pituus?
Päänympärys? Millaisia päähineitä käytät? Tykkäisitkö merinovillaisesta solmupannasta korvia lämmittämään?
Minkä tyyppistä luet?
Pidätkö glögistä?
Mistä eläimistä tykkäät merenelävien lisäksi?
Mitä et haluaisi saada kalenterista?
Mitkä ovat olleet aiempien kalenterien parhaat yllätykset?
Kelpaako second hand, eli esimerkiksi kirppikseltä ostettu huivi?

Kuunkajon tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Akileijan tonttu » 21.10.21 10:06

Hei Akileija!
Tervehdys hämärtyviin iltoihin.

Muutama kysymys vielä:

Mitä luet mieluiten?
Mitä et halua saada kalenterista?
Mikä tuo joulun?
Askarteletko/piirrätkö?
Mitä Art Deco on sinulle?

Akileijan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Akileijan tonttu » 23.10.21 9:34

Akileijan tonttu kirjoitti:Hei Akileija!
Tervehdys hämärtyviin iltoihin.

Muutama kysymys vielä:

Mitä luet mieluiten?
Mitä et halua saada kalenterista?
Mikä tuo joulun?
Askarteletko/piirrätkö?
Mitä Art Deco on sinulle?


Huhuu [heart] [heart] [heart]

Akileijan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja shivani » 23.10.21 10:56

shivanin tonttunen kirjoitti:Hei taas, shivani!

Kalenteri alkaa olla jo kivassa vaiheessa, mutta tuli vielä pari kysymystä mieleeni.

1. Käytätkö kosmetiikkaa? Jos kyllä, niin millaista?
2. Millainen olisi unelmien joulukalenterin luukkusi?
3. Tuoksukynttilät, hitti vai huti?


Anteeksi, että vastaaminen on kestänyt!

1) en juurikaan käytä meikkejä. Puhutaan siis ihan yhdenkädensormilla laskettavista ketroista per vuosi. Ihon puhdistus ja rasvaus on vielä harvinaisempaa, kun mussa istuu sitkeästi suvussa kulkenut oppi "kasvoille vain puhdasta vettä"
2) tähän en osaa vastat. Esittelyssä taisi olla pari esimerkkiä vuosien varrelta mieleen jääneistä. Viimevuotisessa mieleen painuvin oli se jossa oli pehmolelu. Se oli kaikin puolin niin yllättävä ja jotenkin ihanaa kun ensimmäistä kertaa joku otti sen kohdan mun esittelyssä tosissaan. Eli unelmien luukku on varmaan sellainen mistä saa sen fiiliksen, että tää on todella mietitty vain mulle. Tarkoitan siis sitä, että vaikka koko kalenteri on koottu vain mulle ja mua ajatellen, niin esim. Teet, kirjat, kynttilät on sellasta "turvallista" sisältöä jonka voisi lähettää melkein kelle vain, mutta just esim. toi pehmolelu ei ole mun aikana tullut vastaan kenenkään muun hehkutuksissa, eli siinä on huomioitu just se mun "poikkeavuus". Saitko kiinni?
3) poltan kyllä tuoksu kynttilöitä, mutta tuoksun tulisi olla raikas. Ei sitrukainen, ei laventeli.
  • 0

Outo, mutta onnellinen
kera Mörököllin, Tirpan (12/10) ja Toukan (7/13)
Avatar
shivani
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 27.05.13 9:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Akileija » 23.10.21 13:29

Akileijan tonttu kirjoitti:Hei Akileija!
Tervehdys hämärtyviin iltoihin.

Muutama kysymys vielä:

Mitä luet mieluiten?
Mitä et halua saada kalenterista?
Mikä tuo joulun?
Askarteletko/piirrätkö?
Mitä Art Deco on sinulle?

Täällä ollaan, tonttuni, anteeksi viive! :o)

Viime aikoina olen lukenut paljon historiallisia romaaneja ja elämäkertoja sekä chick litin tyyppistä kirjallisuutta, esimerkiksi Jojo Moyesia ja Beth O'Learya. Mihinkään kovin raskaaseen en ole jaksanut syventyä, vaan helpommin tulee tartuttua kepeään ja hyväntuuliseen kirjaan tai lehteen.

Kalenterista en haluaisi saada sellaista uutena ostettua muovikrääsää, joka on kertakäyttöistä tai jää tarpeettomana nurkkiin pyörimään. Mieluummin siis aidosti tarpeellista, kierrätettyä ja/tai luonnonmateriaaleja.

Joulu tulee minulla hyvin pitkälti koristelun kautta, olen vannoutunut joulukoristeihminen ja varsinkin joulukuusi-ihminen. Ja toinen intohimoni on lahjojen hankkiminen muille jo hyvissä ajoin ja niiden kaunis paketointi.

Piirtäminen ei ole minun juttuni, mutta askartelua harrastan satunnaisesti, esimerkiksi korujen tekemistä. Arjessa aika on kuitenkin sen verran kortilla, että erityisen tervetulleita olisivat nopeaan koristeluun tai tuunaamiseen soveltuvat asiat, kuten nauhat, teipit tai tarrat.

Art deco -mieltymyksistäni saa hyvän kuvan esimerkiksi katsomalla, mitä Googlen kuvahaku tarjoaa hakusanoilla "art deco poster". Varsinkin pelkistetyt ihmishahmot ja muut selkeän graafiset linjat vetoavat minuun, ja aiheista sadan vuoden takaista jazzhenkistä suurkaupungin elämänmenoa ja silloista modernia teknologiaa ihannoiva estetiikka.

Saisiko näistä mitään apua? Kysele tarvittaessa lisää, niin yritän vastata vähän ripeämmin. :)
  • 0

Elämän ruuhkavuosissa seuranani törmäilevät toisen polven pörröpäät 2005, 2007 ja 2010.

~ I like ambiguity more than most people. ~
Avatar
Akileija
 
Viestit: 5005
Liittynyt: 23.08.06 19:34
Paikkakunta: Joensuu

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Vegan tonttu » 26.10.21 8:03

Hei Vega

Ei ole mitään mikä pitäisi säilyttää kylmässä. Voit halutessasi ottaa teekalenterin käyttöön jo marraskuussa, niin jaksat odottaa varsinaisen kalenterin ensimmäistä luukkua paremmin. :D Toivottavasti löydät uusia makuja teekalenterista. Vinkkinä: osasta voi tehdä myös jääteetä ja kannattaa kokeilla makeuttaa teetä esim hunajalla, kookossokerilla tai hedelmäsokerilla, jos tuntuu liian karvaalta joku laatu.

Vegan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2021 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Dagnyn tonttu » 29.10.21 11:53

Vielä ainakin yksi kysymys DAGNY.
Mitä toivoisit kaikista eniten kalenteristasi löytyvän?

Dagnyn tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa