Nimimerkistä jo selviää etten jaksa oikeasti nyt kysellä anonyymitunnuksia tms. Voimat on loppu ! Syynä siihen meidän nuorempi 2½v vilkas lapsi. Isompi on itse rauhallisuus eikä hänestä ole ikinä ollut mitään "harmia" muille lapsille eikä hän ole koskaan käyttäytynyt "epänormaalisti".
Tämä nuorempi sen sijaan on minusta "outo" tapaus : puree muita lapsia (ei joka lasta eikä aina), tuuppii, lyö, ronkkii kotona joka paikan, touhuaa kaikessa mihin pääsee. Eläimiä kohtaan on välinpitämätön. Kenenkään lemmikkiä ei onneksi ole torpannut. Yöt menee siten että lapsi heräilee tämäntästä. Hän tulee pinniksestä meidän väliin ja reuhkaa aikansa kunnes mies nostaa takaisin omaan pinnikseen. Taas nukkuu hetken, pian on jälleen meidän välissä. Eihän siinä pysty nukkumaan kun toinen potkii ja reuhkaa. Nukkuu tosin siinä, mutta minä ja mies ei Yöunet on n. 00:00-7:30.
Päiväunet ovat n. 2 tuntia. Niille nukahtaa itse sentäs. Mikään ei tunnu kiinnostavan. Ei lastenohjelmat, ei lelut. Ei varsinkaan nuo lelut Jotkut purkit on mielenkiintoisia ja niiden kanssa touhuaa jonkun hetken. Itse ei malta syödä. Lapsi pitää syöttää ja koko ajan pitää olla viihdykettä muutoin ei kestä paikoillaan. Tosin joskus syö itse ja ilman viihdykettä.
Nyt parhaillaan tyhjentää olkkarin pöytää Just meni eteiseen, ei nyt on jo vessassa. Kohta sammuttaa tietty telkkarin, repii isäänsä, saattaa purrakin, pissata sohvalle (on täysin päiväkuiva), tyhjentää keittiön kaappeja. Isompaa sisarusta äsken repi hiuksista, nipisti ja töni.
Olen täysin väsynyt tähän kaikkeen. En jaksa enää edes ajatella. Älkää hyvät ihmiset syyllistäkö minua. En ole kasvattanut mielestäni lapsesta tällaista tyrannia. Säännöt on, on rajat ja teot johtavat seuraamuksiin, mitä on mm. nurkka, jäähy jne. Huonoa käytöstä ei olla noteerattu, ollaan jätetty huomiotta, ollaan huomioitu, jos vaikka ja mitä. Mikään ei auta meitä. Neuvolassa puhuin asiasta ja terkkari sanoi nauraen että eihän tuolla mitään ole kun täälläkin noin on nätisti Joo, oli se siellä, mutta entä nää muut hetket kun ei siellä neuvolassa ole ?
Sanomattakin on selvää ettei tuon kanssa voi liikkua missään. Perhekerhokin taitaa mennä jäähylle. Siellä viimeksi puraisi toista lasta nenästä. Että minua ihan itkettää ja suututtaa etten saa tuota lasta aisoihin. Itseäni syytän. Mikä meillä on mennyt pieleen ? Mistä apua ? Onko tuolla lapsella jokin vika ja voiko häntä miten auttaa ? Vai olenko tehnyt jotain väärin ?